Straat wordt gebruik als carpool

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:03

Ik woon in een blauwe zone, de parkeervergunning kost €22 per jaar. Ideaal en niet duur. Zo is er altijd plek!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021


Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:35

Tsja, er mag geparkeerd worden, toch? Als hij tenminste fatsoenlijk parkeert.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:43

Ik snap de ergernis wel..

Voor ons huis staat een nieuwe appartementencomplex met een privéparking, die 'toevallig' altijd leeg staat omdat ze op straat parkeren, waardoor er zo 15 plekken worden ingenomen door hun. Parkeren op hun parking willen ze niet omdat ze vanaf straatkant sneller weg zijn. Maar als je vraagt of anderen die zich op hun parking mogen zetten omdat er geen plaats te vinden is, dan is het weer drama.

raket

Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:47

Ik woon aan de rand van het centrum. Onze straat is de eerste waar niet betaald mag worden. Hier staat in de apv dat kleine vrachtwagens geparkeerd mogen worden. Er zit in het betaald parkeren gebied een kleine Turkse supermarkt. Zij parkeren de bedrijfsbureau, vrachtwagen en al het personeel. Thuisbezorgd auto's, in wonders van de binnenstad, mensen die niet willen betalen in de stad. Alles parkeert hier. Tel daar bij op dat het een wijk is waar met de bouw nog geen rekening is gehouden met 1 auto per huishouden. Dat zijn er nu natuurlijk meer.

De gemeente doet niets, want het mag. Ik hoop zo dat dit voor vergunningshouders wordt. Dieptepunt: na mijn nachtdienst moest ik een kilometer naar huis lopen.

Ik denk dat je gewoon pech hebt.

...

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:52

Jolynne schreef:
Ik snap de ergernis wel..

Voor ons huis staat een nieuwe appartementencomplex met een privéparking, die 'toevallig' altijd leeg staat omdat ze op straat parkeren, waardoor er zo 15 plekken worden ingenomen door hun. Parkeren op hun parking willen ze niet omdat ze vanaf straatkant sneller weg zijn. Maar als je vraagt of anderen die zich op hun parking mogen zetten omdat er geen plaats te vinden is, dan is het weer drama.

Wat aso :oo.

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:56

Toen de parkeerdruk dankzij het opschuiven van de blauwe zone/betaald parkerenzone in onze wijk zo bizar hoog werd dat er letterlijk in het speelveld werd geparkeerd, ben ik gaan klagen bij de gemeente. Een stukje lopen naar huis is niet zo'n issue, maar er zijn grenzen ;-)

Wij hadden in onze buurt met name werkbusjesruilers, in de binnenstad werkende mensen en Schipholgangers. Zo nu en dan een dump-auto. Met mij hebben vele anderen ook geklaagd en uiteindelijk hebben we een blauwe zone gekregen. Die is gedeeltelijk effectief, vooral ook door de beperkte handhaving die wordt toegepast.

Binnenkort verandert er weer wat aan het parkeerbeleid in de gemeente en als ik het goed begrepen heb is deze buurt dan een blauwe zone-eiland temidden van alles betaald parkeren. Ik ben benieuwd.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:31

raket schreef:
Ik woon aan de rand van het centrum. Onze straat is de eerste waar niet betaald mag worden. Hier staat in de apv dat kleine vrachtwagens geparkeerd mogen worden. Er zit in het betaald parkeren gebied een kleine Turkse supermarkt. Zij parkeren de bedrijfsbureau, vrachtwagen en al het personeel. Thuisbezorgd auto's, in wonders van de binnenstad, mensen die niet willen betalen in de stad. Alles parkeert hier. Tel daar bij op dat het een wijk is waar met de bouw nog geen rekening is gehouden met 1 auto per huishouden. Dat zijn er nu natuurlijk meer.

De gemeente doet niets, want het mag. Ik hoop zo dat dit voor vergunningshouders wordt. Dieptepunt: na mijn nachtdienst moest ik een kilometer naar huis lopen.

Ik denk dat je gewoon pech hebt.


Zo heb ik ook gewoond. Bij alle evenementen, oftewel eigenlijk ieder weekend, kon je niet parkeren en overdag doordeweeks ook niet vanwege een school die er zat en iedereen die daar werkte parkeerde in onze straat. Savonds doordeweeks ging het gelukkig wel. Ik weet dat er inmiddels nieuwe systemen zijn met apps enzo maar wij konden toen bezoekerskaartjes kopen bij de gemeente om in het stuk te staan waar je wel een vergunning nodig had. Die waren iets van 20 cent per stuk en had ik standaard in de auto liggen. Stond het bij ons helemaal vol dan parkeerde ik de auto gewoon met zo'n kaartje in het deel voor vergunningen. Je kon er dan 24 uur staan en dat was meestal wel genoeg en ik stond zo veel dichterbij en hoefde ook niet te zoeken naar een plek want daar was het altijd leeg.

Bij mijn ouders zijn extra parkeerplekken gecreëerd nadat veel mensen uitgebouwd hadden op de plek waar eerst hun oprit was. Vaak valt er wel iets te regelen, zeker als je met meerdere bewoners bij de gemeente aanklopt.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:13

Hier in de straat is het vaak caravanfeest. Mensen hebben een eigen oprit maar daar komt de caravan. En de twee auto’s moeten dus op de openbare parkeerplaatsen waardoor de andere mensen die geen eigen oprit hebben niet meer kunnen parkeren.
Of ze hebben een eigen oprit maar die houden ze vrij voor de visite. Waardoor ze ook op de openbare parkeerplaatsen gaan staan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:28

Ik snap de irritatie eigenlijk helemaal niet. Als je persé de auto voor de deur wilt, dan moet je ergens gaan wonen waar je of een eigen oprit hebt, of dat voor de bewoners geregeld is.

Als je ergens woont waar dat niet zo is, dan zijn de parkeerplaatsen voor iedereen, dus iedereen gelijke rechten, niets van jou bij omdat je daar toevallig woont. Wees blij op de dagen dat je voor de deur kan parkeren ipv je ergeren op de dagen dat je een stukje moet lopen. Lopen is gezond!

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:30

oji schreef:
Ik snap de irritatie eigenlijk helemaal niet. Als je persé de auto voor de deur wilt, dan moet je ergens gaan wonen waar je of een eigen oprit hebt, of dat voor de bewoners geregeld is.

Als je ergens woont waar dat niet zo is, dan zijn de parkeerplaatsen voor iedereen, dus iedereen gelijke rechten, niets van jou bij omdat je daar toevallig woont. Wees blij op de dagen dat je voor de deur kan parkeren ipv je ergeren op de dagen dat je een stukje moet lopen. Lopen is gezond!



Sommige mensen denken alleen aan hunzelf en gebruiken zelf hun eigen voorziene parkeerplek niet. Net zoals bij ons het geval is: apartementencomplex met aparte parking, maar gebruik maken doen ze er niet van omdat het vanaf straat makkelijker te vertrekken is. Resultaat: zij een lege parking en diegene zonder garage kan zich enkele straten verderop parkeren. :o

oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:35

Jolynne schreef:
Sommige mensen denken alleen aan hunzelf en gebruiken zelf hun eigen voorziene parkeerplek niet. Net zoals bij ons het geval is: apartementencomplex met aparte parking, maar gebruik maken doen ze er niet van omdat het vanaf straat makkelijker te vertrekken is. Resultaat: zij een lege parking en diegene zonder garage kan zich enkele straten verderop parkeren. :o

Ja èn? Die openbare parkeerplek is voor hen net zo openbaar als voor jou. Als zij er voordeel in zien om die parkeerplaats ipv hun eigen garage te gebruiken, is dat hun goed recht. Net zoveel hun recht als het jouwe en geldt gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Verspilde energie om je er aan te ergeren want het is totaal irreëel.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:45

oji schreef:
Jolynne schreef:
Sommige mensen denken alleen aan hunzelf en gebruiken zelf hun eigen voorziene parkeerplek niet. Net zoals bij ons het geval is: apartementencomplex met aparte parking, maar gebruik maken doen ze er niet van omdat het vanaf straat makkelijker te vertrekken is. Resultaat: zij een lege parking en diegene zonder garage kan zich enkele straten verderop parkeren. :o

Ja èn? Die openbare parkeerplek is voor hen net zo openbaar als voor jou. Als zij er voordeel in zien om die parkeerplaats ipv hun eigen garage te gebruiken, is dat hun goed recht. Net zoveel hun recht als het jouwe en geldt gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Verspilde energie om je er aan te ergeren want het is totaal irreëel.

Vind je het niet een klein beetje asociaal dat iemand een openbare parkeerplek gebruikt terwijl diegene een privé parkeerplaats heeft? Waar de persoon die nu niet op de openbare parkeerplek kan staan niet mag parkeren?

En het gaat niet om 1 persoon, maar om 15. Dus 15 openbare parkeerplekken bezet, en 15 privéplekken leeg. Is toch krom.

raket

Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:50

Het gaat mij ook niet zozeer om de mensen die er parkeren, maar om het beleid van de gemeente. Ik heb ze volgens mij best wat suggesties gegeven om het voor iedereen leefbaar te houden.
Maar momenteel creëeren ze liever ruimte bij de daklozenopvang. Gek genoeg wijken de eerder genoemde parkeerders er niet naar uit.
Hemelsbreed 10 meter verderop, dichyer bij de winkels ligt een groot, leeg parkeerterrein. Maar betaald. Dat levert nu ook niets op. Want daar wordt alleen drugs gedeald s nachts, dat zijn de enige keren dat er auto's staan. Misschien begrijp je dan ook waarom ik met avonddiensten en nachtdiensten niet perse héél ver wil lopen.

Ik heb het niet over 200 meter.

...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:17

Maar die tien meter maakt voor jou dan toch ook niet uit ?Of zie ik dat verkeerd? Ik snap die man ook wel.Behalve dat hij hem beter netjes in 1 valk zet.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:23

Ik vrees dat je dit probleem bij bijna elke Gemeente wel hebt.

Ik woon op 15 minuten lopen van het strand, inderdaad, parkeren is gratis, dus je voelt hem wel aankomen nu met dit weer :+

Onze Gemeente heeft zelfs een gratis pendeldienst vanaf een parkeerterrein net buiten het dorp naar het strand dus er is eigenlijk geen excuus voor mensen om dan in de wijk te parkeren.
Ik heb ook weleens mensen aangesproken en gevraagd of ze wisten van de gratis pendeldienst.

Maar goed, dat is gelukkig maar een paar dagen per jaar als het echt strandweer is :-)

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:25

Het is totaal begrijpelijk en het is ook asociaal. Maar wat oji ook al zegt; het is een openbare parkeerruimte en iedereen is vrij om daar te parkeren. Je hebt als bewoner geen revht op je eigen parkeerplek daar. Als je dat graag wilt dan moet je dat aanvechten bij de gemeente maar dan betaal je er ook voor.

Tot die tijd is het zonde om je er druk om te maken, want het 'probleem' is niet weg als het busje daar weg is.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:31

Ik vind niet dat openbare ruimte betekent dat je dan geen rekening met elkaar hoeft te houden. Beetje rekening met elkaar houden waar er weinig parkeerplekken zijn kan best.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:41

Shadow0 schreef:
Ik vind niet dat openbare ruimte betekent dat je dan geen rekening met elkaar hoeft te houden. Beetje rekening met elkaar houden waar er weinig parkeerplekken zijn kan best.


Dan kun je andersom ook rekening houden met mensen die geen parkeergeld kunnen betalen bijvoorbeeld, werkt twee kanten op :)

CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:03

oji schreef:
Jolynne schreef:
Sommige mensen denken alleen aan hunzelf en gebruiken zelf hun eigen voorziene parkeerplek niet. Net zoals bij ons het geval is: apartementencomplex met aparte parking, maar gebruik maken doen ze er niet van omdat het vanaf straat makkelijker te vertrekken is. Resultaat: zij een lege parking en diegene zonder garage kan zich enkele straten verderop parkeren. :o

Ja èn? Die openbare parkeerplek is voor hen net zo openbaar als voor jou. Als zij er voordeel in zien om die parkeerplaats ipv hun eigen garage te gebruiken, is dat hun goed recht. Net zoveel hun recht als het jouwe en geldt gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Verspilde energie om je er aan te ergeren want het is totaal irreëel.


Ik mis wel een stukje inlevingsvermogen in je reactie. Dat je met een eigen plek om te parkeren dan toch een openbare plek gebruikt is gewoon niet netjes, niet sociaal. En dat iemand zich daar aan ergert lijkt me heel legitiem.
Is het zonde van je energie? Op termijn wel denk ik.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:25

Is het ook niet zo, dat als je een eigen parkeerplaats/oprit hebt, je verplicht bent om die te gebruiken? Dat staat mij bij vanuit de APV.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:11

_San87_ schreef:
Vind je het niet een klein beetje asociaal dat iemand een openbare parkeerplek gebruikt terwijl diegene een privé parkeerplaats heeft? Waar de persoon die nu niet op de openbare parkeerplek kan staan niet mag parkeren?

Jij klinkt nu als mijn oude buurvrouw.. jullie kunnen prima 1 auto in de voortuin zetten dus hoeven jullie maar 1 openbare plek te gebruiken.
Mijn vader heeft een grote oprit, zet er 1 op en 1 openbaar.
Vond de buurman ook niet leuk.. want hij kond best 2 auto's achterelkaar parkeren.

Ondanks dat het irritatie kan opleveren is het iets wat wettelijk wel mag.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:14

Fitzroy schreef:
Is het ook niet zo, dat als je een eigen parkeerplaats/oprit hebt, je verplicht bent om die te gebruiken? Dat staat mij bij vanuit de APV.

Zou dat niet per gemeente wisselen?

Hier kun je bijv. geen vergunning krijgen voor de openbare weg (blauwe zone/betaald parkeren) als er een parkeerterrein of -garage bij je huis hoort. Bij ons worden de parkeerplaatsen bij dat soort gebouwen dus gewoon gebruikt door de bewoners.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:20

Dat kan best, Hilli. Maar misschien iets voor Jolynne om uit te zoeken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:21

Brainless schreef:
_San87_ schreef:
Vind je het niet een klein beetje asociaal dat iemand een openbare parkeerplek gebruikt terwijl diegene een privé parkeerplaats heeft? Waar de persoon die nu niet op de openbare parkeerplek kan staan niet mag parkeren?

Jij klinkt nu als mijn oude buurvrouw.. jullie kunnen prima 1 auto in de voortuin zetten dus hoeven jullie maar 1 openbare plek te gebruiken.
Mijn vader heeft een grote oprit, zet er 1 op en 1 openbaar.
Vond de buurman ook niet leuk.. want hij kond best 2 auto's achterelkaar parkeren.

Ondanks dat het irritatie kan opleveren is het iets wat wettelijk wel mag.

Voortuin vind ik wat anders dan een privéparkeerplek, aangelegd zodat daar geparkeerd kan worden door de bewoner, leeg laten en op openbaar te gaan parkeren.

har166

Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:37

De buren van mijn vader hebben daadwerkelijk hun voortuin omgetoverd tot parkeerplaats. In de straat waar mijn vader woont heeft ieder huis een oprit en is er 1 openbare plek per 4 huizen. Dus als ik op bezoek kom en de buurvrouw heeft ook bezoek dan moet 1 van ons in de berm parkeren. Wat overigens geen probleem is daar. Maar de buren hebben 2 auto's en regelmatig bezoek dus die kunnen nu 3 auto's kwijt in de voortuin.

Mijn grootouders woonden in Noordwijk aan zee en als we daar op bezoek wilden dan moesten we even bellen of er een parkeerplaats vrij was. En dan hield mijn opa die parkeerplaats vrij door er te gaan staan en te kettingroken _O- ze woonden ook een kwartier van het strand en het was er altijd smoordruk in de straat. Ik woon inmiddels in Drenthe en mis het enorm om s'avonds nog even naar strand te kunnen ( helemaal met dit weer ) maar dat is off topic :D

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amie89, Britta31, cissy, DenieesB, ELNTIE, evita2, fleurtjeuh, fro, GrapeshotBot, IASCrawler, ImkeTarek, Kinke, kosseh, Lizz, Marlissa92, Nathalie18x, rider, Steppe, TheNovelist, verootjoo, xLeoniee, xPabloBokt, xPearl, XxMariellexX en 81 bezoekers