Valentijnsdag: leuk of vreselijk commercieel gedoe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:33

Koortje schreef:
Al met al vind ik het echt een commerciele aktie. Als je je liefde wilt verassen met iets leuks/lekkers/liefs, dan vind ik dat een beetje maf om dat op een gefixeerde datum te "moeten" doen. Ik doe het liever op een onverwacht moment, als het mij uitkomt!


Ik doe hier ook niet aan mee. En hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Moederdag, Vaderdag, Dierendag etc....
Alles wordt door de winkeliers tegenwoordig aangegrepen om maar zoveel mogelijk geld te verdienen. En geef ze eens ongelijk.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:41

Idd, wat doen jullie dan met vader en moederdag? Ook niets omdat het te commercieel is?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:12

Piaffe schreef:
Idd, wat doen jullie dan met vader en moederdag? Ook niets omdat het te commercieel is?


Wij doen niet aan moederdag, vaderdag of dierendag. Ik vind het allemaal wat onzinnig. Toen ik 7 was vond ik het leuk, maar dan ook puur omdat je zelf wat gemaakt had. Nee hoor, hier doen wij dus ook niet aan mee...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:13

Moederdag en vaderdag juist wel, niet omdat het commercieel is, maar omdat het traditie is (toch in onze familie) Mijn ouders zouden hoogst gepikeerd zijn moest ik niets doen voor moederdag/vaderdag.
En ik zal nooit die ene moederdag vergeten dat ik van mijn moeder absoluut thuis moest zijn (omdat het moederdag was) terwijl waarschijnlijk die ene dag het enige veulentje dat we ooit op stal gehad hebben, geboren ging worden. En jawel, hij werd die dag geboren Boos!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:17

Commercie... hou de prijs van de rozen rond valentijn maar eens in de gaten... die stijgen 'toevallig' rond die datum... En als valentijn weer voorbij is zakken de prijzen terug tot normaal niveau...

Ik doe zelf niet aan valentijn... vind het allemaal té worden... ik laat het hele jaar door merken dat ik m'n vriend graag zie, niet op een bepaalde dag omdat het 'moet'. En gelukkig denkt vriendlief er hetzelfde over...
Laat de massa maar speciale dingen doen op valentijn omdat ze denken dat het zo hoort... ik heb er zelf geen behoefte aan.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:20

eigenlijk doe ik niet aan valentijn ook nooit gedaan.
maar ik moet toegeven dat ik het dit jaar wel erg leuk zo vinden als ik een kaartje zou krijgen van een geheime liefde (ben nml weer vrijgezel)dat zou mijn ego wel strelen denk ik. Bloos

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:55

Eigenlijk heel erg commercieel Haha!

Maar ik doe altijd wel iets kleins met een grote boodschap Knipoog

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:58

DIK COMMERCIEEL GEZEIK! Pfff, daar wordt je toch niet goed van Scheve mond
Valentijnsdag is gewoon stom. Als je een vriendje hebt doe je toch wel vaker romantisch dan alleen op valentijnsdag Verward

En dan lopen er nog altijd van die wanhopige schapen rond; "ik ben benieuwd of ik dit jaar een kaart krijg" En dan krijgen ze geen kaart en dan is het; "Weeeh, ik heb geen kaart gekregen Verdrietig"

Mensen toch

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:04

Mijn man en ik kregen toevallig op valentijnsdag verkering....heeeel lang geleden Knipoog

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:10

Kijk, dan is het natuurlijk wel weer leuk Knipoog

Maar als je gewoon op een andere dag een vriend heb gekregen, zie ik niet in waarom valentijnsdag zo`n speciale dag is en de rest van de dagen niet..

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:26

Hm.. Nee, ik houd er ook nooit zo van. Tegenwoordig verkopen ze zelfs valentijns-ondergoed Verward . Nou sorry, maar hoe bedoel je commercieel?? Op school doen ze bij ons altijd rozen sturen en dat gaat dan meestal anoniem. De sfeer die dan altijd in de klas hangt, is wel weer erg leuk.. Knipoog

Maar verder?? Nee, thanks..

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:28

Valentijns dag hoort niet in nederland Scheve mond net als halloween...dat is in engeland, amerika enz kei leuk maar hier hoort het gewoon niet... Hier is het allemaal harstikke nep en ik doe er dus neit aan mee