[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:38

Ik vind gewone verjaardagen al stom, laat staan die van een kind..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:40

[***] schreef:
Oh heerlijk een kindvrij dorp!

Wat doen jullie met kinderverjaardagen? Gaan jullie tot een bepaalde leeftijd? Kaartje sturen prima maar ik voel me daar altijd zo opgelaten, want het gaat meestal alleen maar over kinderen, kinderen en nog een kinderen. Daarnaast weet ik ook niet hoeveel er in de toekomst nog bijkomen, maar het houdt wat mij betreft een wel een keer op met al die verjaardagen. Ik hou sowieso niet van verjaardagen en ik die van mij vier ik ook niet. Ik ga er sowieso commentaar over krijgen maar aan de andere kant gaan die kinderen mij heus niet missen, alleen m'n cadeau's.

Ik ben nog nooit naar een kinderverjaardag geweest. Ben sowieso geen verjaardagafloper en vier het zelf ook niet, maar vind kinderverjaardagen echt onzin. Vind dat iets voor de grootouders en voor een kinderfeestje, niet voor vrienden van de ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:55

Ook bij de kinderen van broers/zussen?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:56

Ik ben een keer met een vriendje meegeweest naar een kinderverjaardag in zijn familie. Dat doe ik niet meer. Maar ik ben sowieso niet van de verjaardagen, meestal probeer ik 1 op 1 af te spreken met diegene.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:00

En vergeet niet een lawaai kado te kopen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:04

[***] schreef:
Ook bij de kinderen van broers/zussen?

Ik heb gelukkig geen broer/zus, dus dat dilemma heb ik niet. Maar evengoed vier ik mijn verjaardag niet en bezoek ook geen verjaardagen. Ik ga graag met iemand persoonlijk uit eten om dat te vieren als de band hecht is. Dus sowieso zou dat niet in 't gezelschap van kinderen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:06

[***] schreef:
Ook bij de kinderen van broers/zussen?


Mijn neefje is de enige kinderverjaardag waar ik heen ga. Daarna ben ik ook meteen weer voor een jaar genezen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:06

Hier 1 broer en die valt op mannen, ideaal :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:08

idinn schreef:
Hier 1 broer en die valt op mannen, ideaal :+

Ja, da's beter! (En gezellig! *\o/* )

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:10

[***] schreef:
Ook bij de kinderen van broers/zussen?


Die heb ik niet, maar ik heb mijn broers echt nooit uitgenodigd voor de verjaardag van hun nichtje.
Ik zou sowieso nooit familie en vrienden met kinderen combineren, dat is me echt veel te veel. Maar ik ben dan ook niet zo‘n verjaardagsvierder.
Zeker bij familie of goede vrienden kun je gewoon op een andere dag even een bakje doen en dan nog even terloops feliciteren. Dat hoeft echt niet als alle buurkroost er ook is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:22

[***] schreef:
Ook bij de kinderen van broers/zussen?

Ik ga ook niet naar de verjaardagen van mijn zusjes. Dus, nee ik zal ook niet naar verjaardagen van hun kroost gaan zodra dat er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:29

Thanks meiden, dan wordt het vanaf volgend jaar gewoon een kaartje :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:33

Zelfs dat doe ik niet _O-. Felicitatie via whatsapp en dat was het :)).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:10

Het is 22u gepasseerd en er dansen weer olifanten bij de buren. Inclusief gillen en krijsen.

Is het fout om een rol ducktape in de bus te stoppen met een briefje "graag stilte na 22u"??

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:11

Duct tape past niet door de brievenbus :\

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:14

Ik vraag me altijd af of zulke kinderen op den duur niet gewoon chronisch oververmoeid zijn en daarom zo godsonmogenlijk zijn.
Hoe kun je nou als kleuter om 10 uur nog helemaal schreeuwend wakker zijn en smorgens weer naar school moeten :?

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:20

Coooollaaaaaaaaaaaaa

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:26

Volgens mij gaat ze nog niet naar school. De scholen zijn wel terug open in België maar het is denk ik niet verplicht om de kinderen nu nog erheen te sturen. Schooljaar stopt hier immers op 30 juni en ze zitten allemaal in kleuter of lagere school. Dus school is nu hooguit een soort veredelde opvang.

Ook tijdens de ramadan was het telkens kermis zodra de zon onderging, dus dat betekent dat de kinderen volledig op het ritme van de ouders (of toch moeder) zitten. Normaal gaan ze ieder jaar naar Marokko in de zomer maarja, dat zal nu niet doorgaan.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:57

Ugh, wat zouden jullie doen als jullie een familielid zouden hebben (die je verder nooit hoort of ziet) die onlangs een kind heeft gekregen en die je dan een kaartje stuurt met die mededeling en dat ze graag cadeaubonnen willen hebben?

Ik vind het nogal brutaal :o . Ik twijfel nog heel erg of ik alleen maar een kaartje met gefeliciteerd stuur of helemaal niets. Ik was laatst jarig, maar dan wordt er ook niet de kleine moeite genomen om op FB of whatsapp een felicitatie te sturen. Nu boeide me dat totaal niet hoor op dat moment (want contact is er verder niet en dat is prima), maar nu irriteert het me wel dat ik dan wel zo een kaartje ontvang... :roll:
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 05-06-20 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:58

Uh.....bizar?
Een kaartje lijkt me prima.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:01

Goh, hier is het ook wat de gewoonte dat je bij een geboorte naar iedereen van je familie een kaartje stuurt. Ook als je die niet /zelden ziet (ervan uitgaand dat er geen ruzie is oid.)
Cadeautipkaartje zit daar standaard bij in. Wij sturen dan gewoon een kaartje met gefeliciteerd of zetten een felicitatie bij de aankondiging op facebook. Enkel als we effectief op visite gaan geven we een cadeau.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:30

Ik zou ook gewoon een kaartje sturen.
(en zou je toch langsgaan, zou ik een knuffeltje of rammelaar oid kopen, en hier geen groot bedrag aan besteden.)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:59

Staat er echt cadeautip of explicieter dan dat? Want het eerste vind ik vrij normaal, zeker cadeaubonnen, anders zit je met een stapel kleertjes waar ze na 1x dragen al uit gegroeid zijn van iedereen die rompertjes enzo komt geven.

Of ik iets zou geven zou van mijn financiele situatie afhangen, een cadeaubon van de Hema lijkt me handig en geen moeite als dat tientje geen punt is :)

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:01

Kaartje lijkt mij voldoende, ik neem alleen maar een kado mee als ik echt op kraamvisite ga.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:23

Ik vind het raar een kaartje met verzoek te sturen naar iemand die je nooit ziet of spreekt.