Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:19

Sheran schreef:
En, had je ze nog gekocht?

Ik wil graag afgepraat worden van een racefiets... Ik heb een degelijke gewone fiets en een elektrische vouwfiets. Ik woon bij een heleboel dingen 18-20 km vanaf en nu pak ik snel de auto, maar dat wil ik niet meer, zowel vanwege de kosten als vanwege het milieu. En nu heb ik het bizarre idee dat ik die afstand met een racefiets wél zou doen :')

Als je het met een gewone en elektrische fiets niet doet, waarom op een racefiets in godsnaam wel :)).

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 18:32

Nou omdát :') een racefiets veel sneller gaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:34

Sheran schreef:
Nou omdát :') een racefiets veel sneller gaat.

Maar daar moet je wel zelf het werk voor doen.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:38

_San87_ schreef:
Sheran schreef:
Nou omdát :') een racefiets veel sneller gaat.

Maar daar moet je wel zelf het werk voor doen.


Nou dat.

En als het regent pak je dan we je racefiets?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:41

belle_boef schreef:
_San87_ schreef:

Maar daar moet je wel zelf het werk voor doen.


Nou dat.

En als het regent pak je dan we je racefiets?

Of als het windkracht 6 of hoger is. Of als het sneeuwt :oo.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 19:07

Allemaal nee :')

Ik ben niet lui, ik vind fietsen gewoon doodsaai. Als het sneller gaat denk ik dat het makkelijker is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:10

Sheran schreef:
Allemaal nee :')

Ik ben niet lui, ik vind fietsen gewoon doodsaai. Als het sneller gaat denk ik dat het makkelijker is.

Dan duurt t saaie momemt misschien wat korter, maar t blijft saai :\.

Misschien een muziekje aan onderweg? Oortje in een oor, zodat je t verkeer nog wel hoort.

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:11

Sheran schreef:
En, had je ze nog gekocht?

Ik wil graag afgepraat worden van een racefiets... Ik heb een degelijke gewone fiets en een elektrische vouwfiets. Ik woon bij een heleboel dingen 18-20 km vanaf en nu pak ik snel de auto, maar dat wil ik niet meer, zowel vanwege de kosten als vanwege het milieu. En nu heb ik het bizarre idee dat ik die afstand met een racefiets wél zou doen :')

Ik zit steeds te kijken of ze al goedkoper worden met black friday want ik weiger de volle prijs ervoor te betalen :')

Vind je 18-20km niet wat ver om met de fiets te doen? Dan ben je denk ik toch al een uur onderweg, maar je moet daarna ook weer een uur terug.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:44

Sheran schreef:
Nou omdát :') een racefiets veel sneller gaat.


Niet per definitie. Als je een trage lamzak bent op een gewone fiets, ben je ook een trage lamzak op een racefiets, alleen dan in een houding die niet goed is voor lijf en leden. :D
Daarnaast, als je een bepaalde afstand met de elektrische fiets al niet doet, waarom zou je die dan wel doen op een fiets waar de fysieke inspanning groter is.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:44

Sheran schreef:
Allemaal nee :')

Ik ben niet lui, ik vind fietsen gewoon doodsaai. Als het sneller gaat denk ik dat het makkelijker is.



Je motiveren voor iets dat doodsaai is blijft moeilijk, ook met een snellere fiets. Dan kan je beter een beloning kiezen die je krijgt van jezelf als je fiets. Dus pak je ebike en motiveer jezelf voor die super toffe beloning die ie nog moet bedenken. Daar heb je meer aan dan een snellere fiets. Dan moet je jezelf nml nog steeds motiveren

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:59

Ik heb een racefiets (ok, een stokoud model) en ik rij daar weliswaar wel sneller mee dan met mijn gewone fiets. En ik leg de route naar mijn werk bijna even snel af met die fiets(en) als met de auto, MAAR... Ik pak alsnog vaker de auto :')
Puur omdat dat fietsen me nog steeds gewoon wat meer moeite kost. Dus nee, die racefiets gaat absoluut niet vaker gebruikt worden. Bedenk dat je dan ook reservekledij mee moet nemen want nat door regen, zweten (helemaal in de zomer), en kan je douchen op je bestemming indien nodig? Want je haren zijn niet charmant als zweethoofd met je helm.
Niet elke racefiets heeft goede verlichting, je hebt een broek met zeem nodig, met gewone kledij op een racefiets is geen porum.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 20:42

Ja ik overschat mezelf schromelijk :')

E-bike is overigens wel een groot woord, hij is vouwbaar dus klein en gammel en zit slecht :P En hij kan maar 25 maar dat geldt voor alle e-bikes geloof ik ')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:44

Varekaj schreef:
Ik heb een racefiets (ok, een stokoud model) en ik rij daar weliswaar wel sneller mee dan met mijn gewone fiets. En ik leg de route naar mijn werk bijna even snel af met die fiets(en) als met de auto, MAAR... Ik pak alsnog vaker de auto :')
Puur omdat dat fietsen me nog steeds gewoon wat meer moeite kost. Dus nee, die racefiets gaat absoluut niet vaker gebruikt worden. Bedenk dat je dan ook reservekledij mee moet nemen want nat door regen, zweten (helemaal in de zomer), en kan je douchen op je bestemming indien nodig? Want je haren zijn niet charmant als zweethoofd met je helm.
Niet elke racefiets heeft goede verlichting, je hebt een broek met zeem nodig, met gewone kledij op een racefiets is geen porum.

Eender welke kleding op een racefiets is geen porum :)).

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 20:49

:)) Fair point!

Overigens komen veel leerlingen gewoon in gewone kleding op een racefiets naar school, ben het aanzicht wel gewend :)

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:52

Oh jij wil elke broek verpesten met kettingsmeer? Dan zeker een racefiets nemen. En van dat gore prut op je rug als je in de regen hebt gefietst. Dag goede jas :evaw:

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:13

Ja bij regenweer heb je altijd een prachtige racestreep op je kont. Nét waar je bilspleet zit. Als je er graag bijloopt alsof je acuut incontinent bent -> DOEN!

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:16

Ik heb wat memes voor je opgezocht, voor de voorpret! :D
Afbeelding

Afbeelding

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:23

Varekaj schreef:
Ja bij regenweer heb je altijd een prachtige racestreep op je kont. Nét waar je bilspleet zit. Als je er graag bijloopt alsof je acuut incontinent bent -> DOEN!


En racefietsbanden zo dik als je duim doen het ook heel goed bij regen en helemaal super bij sneeuw……NOT!

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:19

Als je dan toch zo hoog nodig een fiets wil kopen, waarom dan geen fatsoenlijke e-bike? Die is prima voor 18-20 km, je zweet er niet zo op en er kunnen fietstassen op voor een regenjas of een broodtrommel.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:02

Hooooo ik vind het juist wel een goed idee! 18/20 km kan je makkelijk zonder speciale kleding en zeem broek zeker als paardrijdster hebben wij al wat eelt op onze zitknobbels. En helemaal goed voor het Milieu! Misschien kan je wel beter eerst een goede 2dehands kopen ipv gelijk een dure nieuwe! Sinds de benzine prijzen doe ik bijna alles op de fiets en dat bevalt prima, je hebt gelijk je vitamine daglicht binnen, bent actief bezig, goed voor je conditie en weerstand etc etc.. We weten allemaal dat fietsen goed is!

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:11

Benoite schreef:
Hooooo ik vind het juist wel een goed idee! 18/20 km kan je makkelijk zonder speciale kleding en zeem broek zeker als paardrijdster hebben wij al wat eelt op onze zitknobbels. En helemaal goed voor het Milieu! Misschien kan je wel beter eerst een goede 2dehands kopen ipv gelijk een dure nieuwe! Sinds de benzine prijzen doe ik bijna alles op de fiets en dat bevalt prima, je hebt gelijk je vitamine daglicht binnen, bent actief bezig, goed voor je conditie en weerstand etc etc.. We weten allemaal dat fietsen goed is!


Maar als je er al 2 hebt hoef je echt geen 3e fiets te kopen.
Weet een object wat doelloos in het rek komt te staan. Grondstoffen voor Jan piep in een fiets gestopt die niet gebruikt wordt. Voegt niks toe voor het milieu

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:13

Ik vind dit topic nog verdacht stil voor een Black Friday :=

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:37

Nog iets waar ik aan denk is bagage op de fiets, want stel je wilt naar een winkel op 20km afstand, hoe ga je dat spul dan meenemen op die racefiets? Hetzelfde issue heb je wanneer je ermee naar je werk wilt of naar de sportschool, want dan zul je wat schone kleren mee willen nemen, waar laat je die?

Granoek whaha inderdaad!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:42

Daarbij heeft een racefiets geen standaard en moet je hem dus altijd in een fietsenrek zetten of tegen een paal. En dan moet je ook nog een goed slot hebben want anders is ie zo weg.

En fietsen is gewoon poedersuiker en zwaar. Een e-bike ga ik veel harder mee dan mijn racefiets :')

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:04

Ghostattack schreef:
Daarbij heeft een racefiets geen standaard en moet je hem dus altijd in een fietsenrek zetten of tegen een paal. En dan moet je ook nog een goed slot hebben want anders is ie zo weg.

En fietsen is gewoon poedersuiker en zwaar. Een e-bike ga ik veel harder mee dan mijn racefiets :')


Je hebt idd een slot nodig voor het frame maar ook voor de wielen want die zitten in de vork met een kliksysteem dat binnen 2 seconden geopend is. Sta je daar zonder wielen.