Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:08

Ik ga echt geen 18km fietsen op mijn oude racefiets zonder zeem. No way. Dan lig ik helemaal open daaronder hoor.

Als je geen zeem wil maar evenmin zadelpijn: je schaamhaar laten staan. Werkt blijkbaar ideaal tegen openrijden.

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:18

Cowboy55 schreef:
Je hebt idd een slot nodig voor het frame maar ook voor de wielen want die zitten in de vork met een kliksysteem dat binnen 2 seconden geopend is. Sta je daar zonder wielen.

In het kader van meer willen bewegen is dat niet zo gek. Op de fiets heen, lopend terug. Een heuse biathlon :j .
:+

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:33

Roodvos schreef:
Cowboy55 schreef:
Je hebt idd een slot nodig voor het frame maar ook voor de wielen want die zitten in de vork met een kliksysteem dat binnen 2 seconden geopend is. Sta je daar zonder wielen.

In het kader van meer willen bewegen is dat niet zo gek. Op de fiets heen, lopend terug. Een heuse biathlon :j .
:+


En de volgende dag loop je met je nieuwe wielen op de rug heen, en kan je op de fiets terug.
Word wel een dure aangelegenheid als je dat vaker wilt doen :’)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 21:05

Hahaha jongens :')

Het heeft wel geholpen hoor, ik heb besloten er nog maar even vanaf te zien. Als ik er een zou kopen zou het sowieso een tweedehands zijn, geen nieuwe, zodat ik hem tenminste ergens zou durven te laten staan...

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 00:04

Sheran schreef:
Hahaha jongens :')

Het heeft wel geholpen hoor, ik heb besloten er nog maar even vanaf te zien. Als ik er een zou kopen zou het sowieso een tweedehands zijn, geen nieuwe, zodat ik hem tenminste ergens zou durven te laten staan...


Slim. Een racefiets is maar voor 1 ding echt geschikt en dat is niet woon-werkverkeer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:39

Het kan wel voor woon-werk maar dan moet je er wel wat voor over hebben. Voor je gemak alleen moet je het niet doen, want dat is er amper bij.

Als ik die fiets pak zorg ik dat ik verder kledij bij heb, vertrek ik eerder zodat ik zeker kan omkleden/opfrissen en indien nodig kan ik zelfs douchen op het werk. Ik rij de rit dan ook wel zo snel mogelijk, omdat ik het dan meepak voor mijn eigen conditie.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 15:24

Sheran schreef:
Hahaha jongens :')

Het heeft wel geholpen hoor, ik heb besloten er nog maar even vanaf te zien. Als ik er een zou kopen zou het sowieso een tweedehands zijn, geen nieuwe, zodat ik hem tenminste ergens zou durven te laten staan...


Decathlon heeft goedkope beginnersfietjes mocht je er niet voldoende van af gepraat zijn.

Nog een minputje: zeembroeken zijn gigantisch duur als je een goede wil, helemaal voor winterkleding. Ik dacht als ruiter een goedkope hobby/sport naast het rijden op te pakken met racefietsen, grap van het jaar :+

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:11

Inderdaad wat Walkure zegt. Goede fietskleding is duur, en zonder die fietskleding kon ik zo'n beetje een dag niet zitten toen ik voor het eerst op de fiets stapte.


Ik zit zelf al zo'n twee maanden over de aanschaf van deze koptelefoon te denken, maar ik vind hem eigenlijk echt te duur. https://www.bol.com/nl/nl/p/apple-airpo ... oductTitle

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-21 18:33

Die zien er toch een beetje uit alsof een cyberman een liefdesbaby heeft gekregen met een slaapzak.
Waarom zo duur?


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sheran op 29-11-21 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:39

1. Ze zijn niet mooi helemaal eens met Sheran
2. Ze zijn duur
3. Je betaalt te veel voor het merk Apple
4. Er bestaan mooiere en goedkopere varianten (Bose en Sony)
5. Je krijgt er niet eens een oplaad case bij zodat je hem veilig overal mee naartoe kan meenemen
6. Hij is niet waterbestendig dus als je er een glas water over laat vallen of een flesje lekt in je tas of het regent als je het op hebt is ie stuk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:39

Lau07 schreef:
Inderdaad wat Walkure zegt. Goede fietskleding is duur, en zonder die fietskleding kon ik zo'n beetje een dag niet zitten toen ik voor het eerst op de fiets stapte.


Ik zit zelf al zo'n twee maanden over de aanschaf van deze koptelefoon te denken, maar ik vind hem eigenlijk echt te duur. https://www.bol.com/nl/nl/p/apple-airpo ... oductTitle

Als je al 2 maand twijfelt, dan is t niet nodig.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:52

Lau07 schreef:
Inderdaad wat Walkure zegt. Goede fietskleding is duur, en zonder die fietskleding kon ik zo'n beetje een dag niet zitten toen ik voor het eerst op de fiets stapte.


Ik zit zelf al zo'n twee maanden over de aanschaf van deze koptelefoon te denken, maar ik vind hem eigenlijk echt te duur. https://www.bol.com/nl/nl/p/apple-airpo ... oductTitle


Goeiedag wat een afzichtelijk ding, en wat een prijs! Als dat Apple niet is met zn overpriced rommel die voor een appel (pun intended) en een ei in elkaar worden gezet door chinese kindjes.
Als je dan een goede koptelefoon wil neem er dan een van Sennheiser, philips of sony, een paar honderd euro goedkoper, veel betere kwaliteit en veel mooiere modellen.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:47

Ik zou kijken naar andere merken die zich al hebben bewezen op de markt, die zich volledig richten op goede muziek en geluid, Apple hoort daar in mijn ogen niet bij. Grote kans dat je dan ook minder geld kwijt bent voor een kwalitatief net zo goed product.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:14

Apple kan een hele hoop dingen heel goed. Fatsoenlijk geluid produceren valt daar niet onder. Je betaalt te veel voor een merk met een functie die een ander merk apparaat beter doet.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:17

Cowboy55 schreef:
Ghostattack schreef:
Daarbij heeft een racefiets geen standaard en moet je hem dus altijd in een fietsenrek zetten of tegen een paal. En dan moet je ook nog een goed slot hebben want anders is ie zo weg.

En fietsen is gewoon poedersuiker en zwaar. Een e-bike ga ik veel harder mee dan mijn racefiets :')


Je hebt idd een slot nodig voor het frame maar ook voor de wielen want die zitten in de vork met een kliksysteem dat binnen 2 seconden geopend is. Sta je daar zonder wielen.


Heerlijk dit :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:48

En dan best nog een goed slot. Anders is het zo doorgeknipt en ben je alsnog je wielen kwijt. Of het frame en hangt je wiel nog aan het rek.
En ach, als dat allemaal goed vast blijkt te zitten, dan pikken ze gewoon je zadel.

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:50

Jullie zijn weer helemaal fantastisch, heb ze gauw uit mijn winkelmandje gehaald. :D
Vooral de vergelijking van Sheran... Iedereen met die koptelefoon op ziet er nu voor mij uit zoals op het plaatje. _O-

Flying_Angel

Berichten: 15715
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:39

Ik ben ziek en ik wil iets duurs kopen. Een horloge van Gucci voor 1100€. Terwijl ik al een Apple Watch heb.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 15:41

Volgens mij staan er twee nullen teveel. Check even :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:41

Van dat bedrag zou ik ook ziek worden ja.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:46

Een horloge? Voor 1100euro? :wow: Een smartwatch of echt daadwerkelijk alleen een apparaat waar je de tijd op kunt zien?
Echt niet doen hoor, we hebben tegenwoordig allemaal een smartphone waar je de tijd op kunt zien, en zeker als je al een smartwatch hebt?
Ik zou zo'n duur ding niet eens om durven doen. Klap je een keertje met je pols langs een uitsteekseltje, 1100 pop naar de maan.

Als alternatief raad ik deze aan:
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:59

Blij dat ik niet de luxe heb dat ik over zo'n dingen zelfs kan twijfelen _O-

Behalve de prijs hebben we denk ik ook niet genoeg info om hem echt af te kraken :D

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:05

Granoek schreef:
Blij dat ik niet de luxe heb dat ik over zo'n dingen zelfs kan twijfelen _O-

Behalve de prijs hebben we denk ik ook niet genoeg info om hem echt af te kraken :D

Oh ja wel hoor, vermoed dat het deze is:
https://www.gucci.com/nl/en_gb/pr/jewel ... 08b6cb4079

Timeless... Dat moet ook wel want mijn oma had ook zo'n model, geen gucci, maar de uitstraling verschilt niet veel :+
En dan 1100 euro... wat een geld...

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:08

Je bent ziek. Dan hoor je niets te kopen, maar op bed te liggen en te slapen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:10