50 jaar in dienst, wat geef je?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:54

Een dierbare herinnering in de vorm van een vader-dochter dag. Volgens mij is is er niets waardevollers dan dat. Voor elk budget is wat te verzinnen.


Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: 50 jaar in dienst, wat geef je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:00

Ik heb mijn vader niks gegeven toen :=
Is een fotoboek leuk? Foto’s van zijn reizen bijvoorbeeld of van jullie

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 20:03

janouk schreef:
Een lintje aanvragen Koninklijke onderscheiding kan je bij je gemeente aanvragen 50 jaar is echt heel speciaal


Wist niet dat dit kon, ik woon wel in een andere gemeente dan mijn ouders, kan het dan evengoed?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:10

fjordjes schreef:
janouk schreef:
Een lintje aanvragen Koninklijke onderscheiding kan je bij je gemeente aanvragen 50 jaar is echt heel speciaal


Wist niet dat dit kon, ik woon wel in een andere gemeente dan mijn ouders, kan het dan evengoed?


Ws ligt de deadline voor een lintje in 2020 al achter je. Ik heb het ooit voor iemand geregeld en de aanvraag voor lintjesregen moest 1 juli van het jaar ervoor binnen zijn.
En het was een hoop werk. Wel tof toen het lukte.
Je vraagt het aan in de gemeente waar de beoogde krijger woont, waar jij woont maakt niet uit.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


noviceh

Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:24

Wij maken onze pa altijd blij met een dagje uit! Maar ik zie ook andere leuke ideeën voorbij komen :j

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Bruintje63
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:34

Een mona toetje taart en een meet en Greet met een Campina koe (geregeld door de baas). Lijkt me heerlijk zo’n rondleiding (maar dat ben ik).

Verder weet ik dat ik mijn vader erg blij maak met gewoon samenzijn. Uitje naar zijn favoriete plek? Of iets wat hij altijd al heeft willen doen?

Gefeliciteerd met paps het is flinke mijlpaal!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:12

Voor zover ik weet is ergens 50 jaar in dienst zijn, hoe respectabel ook, niet voldoende om in aanmerking te komen voor een lintje.

Kun je geen leuk pakket van proeflessen voor hem samenstellen? Als hij straks met pensioen gaat wordt het wel tijd voor een hobby. :+

Anoniem

Re: 50 jaar in dienst, wat geef je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:15


Anoniem

Re: 50 jaar in dienst, wat geef je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:23

Mijn vader was ook 50 jaar in dienst , hij had van het werk een fors bedrag gehad in VVV bonnen en wij hebben hem eigenlijk geen cadeau gegeven :o

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: 50 jaar in dienst, wat geef je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:34

Ik dacht eerlijk gezegd ook niet dat het een gewoonte was om als familie iets te geven als ze zolang bij de zaak werkte,hebben wij ook niet gedaan.De baas had een feestje georganiseerd en daar kreeg hij een vakantiecheque van het bedrijf kado.

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:10

beatje schreef:
Ik dacht eerlijk gezegd ook niet dat het een gewoonte was om als familie iets te geven als ze zolang bij de zaak werkte,hebben wij ook niet gedaan.De baas had een feestje georganiseerd en daar kreeg hij een vakantiecheque van het bedrijf kado.


Precies, dat was bij mijn vader ook. Leuke smak geld (met zn zessen mee op vakantie geweest) gekregen plus een diner met een stuk of 40 man. Verder hebben wij niks gedaan voor mijn vader. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten waarom je dan iets moet geven aan je vader. Het is toch de zakelijke relatie van je vader en daar heb jij toch verder niks mee te maken?
Wel heel lief van je hoor TS, maar ik zou het dan gewoon houden bij een bloemetje en het jezelf niet te moeilijk maken :j


Bruintje63
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:47

Autumnn schreef:
beatje schreef:
Ik dacht eerlijk gezegd ook niet dat het een gewoonte was om als familie iets te geven als ze zolang bij de zaak werkte,hebben wij ook niet gedaan.De baas had een feestje georganiseerd en daar kreeg hij een vakantiecheque van het bedrijf kado.


Precies, dat was bij mijn vader ook. Leuke smak geld (met zn zessen mee op vakantie geweest) gekregen plus een diner met een stuk of 40 man. Verder hebben wij niks gedaan voor mijn vader. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten waarom je dan iets moet geven aan je vader. Het is toch de zakelijke relatie van je vader en daar heb jij toch verder niks mee te maken?
Wel heel lief van je hoor TS, maar ik zou het dan gewoon houden bij een bloemetje en het jezelf niet te moeilijk maken :j


Als TO dat leuk lijkt is dat toch hartstikke lief. Ik wou dat ik zo attent was geweest. Het is toch 50 jaar. Een heel groot deel van zijn leven.