Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Maanlicht schreef:Van de week heb ik een mooie legging van een bekend sportmerk binnen gekregen. Ik heb het product gecheckt, zag er prima uit en zat goed. Wel irriteerde het label gigantisch (waarom maken ze die dingen ook zo gigantisch groot), dus die heb ik eruit geknipt en weggegooid. Nu heb ik 1 keer in de legging gesport, niets raars mee gedaan, maar op twee plekken laten er al naden los. Via Whatsapp contact gezocht met het merk
Maanlicht schreef:Bedankt voor het stappenplan, heb het doorgestuurd naar de medewerker. Hij geeft aan dat dit alleen geldt als het label er nog aan zit en dat ik dus geen poot heb om op te staan. Heb al gevraagd of ik ermee naar de fysieke winkel kan gaan, maar dat heeft geen zin volgens hem omdat ik het niet in de winkel heb gekocht maar online besteld.
Heb een karige 15% korting aangeboden gekregen, die ik überhaupt ontvang als ik me inschrijf voor de nieuwsbrief.
Katja schreef:Hij kan zoveel aangeven maar je hebt wel recht op wettelijke garantie en die zit niet aan een label of originele verpakking vast. Enige is dat je niet iets met het product gedaan moet hebben waardoor het kapot kan gaan. (anders dan normaal gebruik)
Ik heb een keer een label eruit gesloopt en daarin een naadje meegenomen waardoor de broek inderdaad kapot ging. Dat is mijn fout maar als de naden op een totaal andere plek kapot gaan dan kunnen ze nog zoveel zeggen over het label maar dat heeft er niets mee te maken.
Maanlicht schreef:Katja schreef:Hij kan zoveel aangeven maar je hebt wel recht op wettelijke garantie en die zit niet aan een label of originele verpakking vast. Enige is dat je niet iets met het product gedaan moet hebben waardoor het kapot kan gaan. (anders dan normaal gebruik)
Ik heb een keer een label eruit gesloopt en daarin een naadje meegenomen waardoor de broek inderdaad kapot ging. Dat is mijn fout maar als de naden op een totaal andere plek kapot gaan dan kunnen ze nog zoveel zeggen over het label maar dat heeft er niets mee te maken.
Het label zit op een hele andere plek dan waar de naden loslaten. Het vervelende is dat het ook echt op twee hele verschillende plekken loslaat. Maar goed, de medewerker geeft echt niet toe..
@Kidde: Ik heb het product bij de webshop van het merk zelf gekocht.
Gini schreef:Veel winkels geven in hun voorwaarden toch aan dat retour enkel kan met de originele labels? Is dat dan niet rechtsgeldig? Ergens beschadig je toch de essentie van het kledingstuk. Het merk is eruit, de wasinstructies, dus het kan niet meer hergebruikt worden.
Mag je dan een te lange broek ook omzoomen en alsnog binnen de garantieperiode retourneren?
tengeltje11 schreef:vind ik persoonlijk een moeilijke,want naden kunnen bv ook losschieten door iets veel te fel uit te rekken....
dus het hoeft helemaal geen productiefout te zijn en hun weten niet hoe jij je spullen behandelt natuurlijk.
Gini schreef:Veel winkels geven in hun voorwaarden toch aan dat retour enkel kan met de originele labels? Is dat dan niet rechtsgeldig? Ergens beschadig je toch de essentie van het kledingstuk. Het merk is eruit, de wasinstructies, dus het kan niet meer hergebruikt worden.
Mag je dan een te lange broek ook omzoomen en alsnog binnen de garantieperiode retourneren?
Ibbel schreef:Maanlicht schreef:Is er iets wat ik kan doen?
Tuurlijk kan je wat doen. Dat heet zelf die naadjes even onder een naaimachine leggen. Het ding zat toch verder lekker en beviel goed?
GDG schreef:Gini schreef:Veel winkels geven in hun voorwaarden toch aan dat retour enkel kan met de originele labels? Is dat dan niet rechtsgeldig? Ergens beschadig je toch de essentie van het kledingstuk. Het merk is eruit, de wasinstructies, dus het kan niet meer hergebruikt worden.
Mag je dan een te lange broek ook omzoomen en alsnog binnen de garantieperiode retourneren?
Het is geen retour, het is aanspraak maken op de garantie/conformiteit.