Relatie op punt van de afgrond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:00

Sex zou toch wel verbonden moeten zijn met liefde. Als je echt van iemand houdt dan loop je toch niet weg als die ziek wordt of zo ,die heeft het dan al moeilijk genoeg. Het is toch: In goede en in slechte tijden,in ziekte en in gezondheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:08

anjali schreef:
Sex zou toch wel verbonden moeten zijn met liefde. Als je echt van iemand houdt dan loop je toch niet weg als die ziek wordt of zo ,die heeft het dan al moeilijk genoeg. Het is toch: In goede en in slechte tijden,in ziekte en in gezondheid...



Hoezo moet sex verbonden zijn met liefde, volgens jou?

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:15

Resistance schreef:
anjali schreef:
Sex zou toch wel verbonden moeten zijn met liefde. Als je echt van iemand houdt dan loop je toch niet weg als die ziek wordt of zo ,die heeft het dan al moeilijk genoeg. Het is toch: In goede en in slechte tijden,in ziekte en in gezondheid...



Hoezo moet sex verbonden zijn met liefde, volgens jou?

Nou ja sorry,maar dat vind ik echt. Anders vind ik er helemaal niets aan.En ook nog in een vaste monogame relatie graag.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:18

Nogmaals voor mij is seks afnemen in een relatie als mij zuurstof ontnemen: een basisbehoefte.
Ik uit zo dat ik stapelgek op iemand ben, en voel me erg rot als dat enorm scheef loopt.
Ik vind het egoïstisch te denken dat iemand niet genoeg van je houdt als dat een probleem is.
Die onzekerheid, niet durven knuffelen idd uit angst ook maar afgewezen te worden sloopt je.
En dat is net zo erg als iemand die niet kan of wil hoor.
Maargoed als je er geen of weinig behoefte aan hebt zul je dat nooit snappen.
Overigens heb ik een vriendin die aseksueel is en zelfs knuffelen niks vind.
Helemaal prima, maar ik heb een behoorlijke hekel aan de seks-is-toch-niet-belangrijk houding.
Dan vraag ik me af of je ooit zonder pil geleefd hebt, en überhaupt ooit een wauw relatie hebt gehad.
Seks kan zó leuk zijn en zó gezellig.
Dat is meer dan recht toe recht aan hoor als je samen een beetje je best doet.
En ik vind het dus geen houden van als je zelf geen behoefte hebt, en ook niet wil voldoen aan dat de ander wél die behoefte heeft.
Zoek dan samen een compromis, toon op andere manieren dat je je best doet om hem tegemoet te komen hierin.
Maar compleet niks en zeggen dat iemand dan maar egoïstisch is?
Dan zou ik heel hard wegrennen als iemand zo weinig begrip had voor mijn gevoelens.
Dan is de relatie niet gezond en is eens goed praten samen het minste wat je moet gaan doen in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:19

anjali schreef:
Resistance schreef:


Hoezo moet sex verbonden zijn met liefde, volgens jou?

Nou ja sorry,maar dat vind ik echt. Anders vind ik er helemaal niets aan.En ook nog in een vaste monogame relatie graag.


Okee, maar hou die mening dan voor jezelf en de mensen die je mening delen in plaats van hem als een feit te presenteren. :)

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:20

Anjali, heb je het dan geprobeerd een niet monogame relatie?
Ik wist niet dat dat mocht van het geloof.

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:29

Laten we niet allemaal anjali aan gaan vallen. Ik ben het vaak ook niet met haar eens, maar voor mij staat sex ook gelijk aan liefde.
En voor een ander niet, dus laten we elkaar daarin respecteren.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:40

moonfish13 schreef:
Anjali, heb je het dan geprobeerd een niet monogame relatie?
Ik wist niet dat dat mocht van het geloof.


Waar slaat dit op als ik vragen mag?

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:48

Waar het mij om gaat is dat Anjali de rigide dingen van het geloof opdringt.
Bij abortus idem dito, en dat irriteert mij ja.
Ze weet ook niet beter want ze heeft nooit anders gedaan, dus hoe kun je dan oordelen over dat andere het anders doen?
Ik heb ook monogame relaties hoor, maar ik vind dat iedereen lekker moet doen wat goed voelt.
Monogaam of niet, man-man, vrouw-vrouw, transgenders: mij allemaal prima.
Het geloof beperkt enkel je visie op de wereld als het zo beleefd wordt als bij Anjali in mijn ogen.
Eeuwig zonde hoor, je hoeft het niet zelf te doen om te denken dat anderen er wél plezier van hebben toch?
Ze doen niemand pijn, niemand kwaad, dus waarom moeten wij er wat van vinden?
Waarom moet iemand zich dan beklemd voelen door het geloof?
Ik vind het prima dat een ander wel geloofd maar andersom accepteert het geloof van alles niét.
Daarom ben ik zover dat ik niet meer met een fiks gelovige een relatie wil, terwijl ik wel een relatie gehad heb met een gelovige.
Maar nu achteraf gezien voelde ik me beperkt ja door het geloof wat hij had, dat is niet ok mijn inziens.
Zijn geloof, Anjali’s geloof, maar val een ander daar dan niet mee lastig..

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:54

Jimbo schreef:
Ik lees iedereen over zin maken in seks, maar ts is gewoon ziek. Extreme vermoeidheid is geen lachertje en ook erg slecht voor de relatie. Seks, ook zonder penetratie, vergt een hoop energie.

Ik hoop dat de huisarts inmiddels al wat wijzer is, misschien is stoppen met de pil wel een oplossing (hormonen kunnen veel doen in een lichaam). Maar die tekorten moeten ook zeker bekeken worden. Slik je ook multivitaminen?



Dit herken ik..
Maar ik ben dus wel een persoon die over die grens gaat en elke keer denk ik er naderhand over wat lekker ik ben blij dat het is gedaan want ik heb genoten.

Ps kan niet tegen de pil
Vitamine tekorten
Snellere schildklier.
Nog een hoop andere dingen dus het is niet dat ik haar kant niet snap.

Eventueel beetje glijmiddel ben je bang word je niet nat soms is het ook een drempel.
En die drempel word steeds hoger.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:05

Ik weet niet wie het hiervoor had gezegd, maar ik heb ook een relatie gehad met een man die weinig/geen sex wilde. Uiteindelijk werd ik hier diep ongelukkig en heel onzeker van. Dan kon hij wel 100x zeggen dat hij dol op me was, ik miste die echte connectie. Nou was hij niet ziek, maar hij had wel altijd excuses. Dat lichamelijke gedeelte van een relatie is voor mij echt noodzakelijk om me lekker te voelen.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:17

Mijn huisarts zei ooit: seks is een levensbehoefte... en wat hij daarna zei zal ik niet herhalen.
Ikzelf vind seks enorm belangrijk. Moet goed zijn. Zo vaak als het kan. ;)

En ts herken ik. Ik heb een lange relatie gehad 10+, waarvan de laatste 2.5 jr geen seks. Want ik voelde het niet meer bij hem. De klik was verdwenen, vervaagd... en dan ga je het toch proberen.. niet nat, pijn. Noem maar op.
Verandering was hier de oplossing. Maar ts.. ik adviseer je om idd, alles goed te laten onderzoeken.. klinkt alsof er veel meer speelt..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:29

moonfish13 schreef:
Waar het mij om gaat is dat Anjali de rigide dingen van het geloof opdringt.
Bij abortus idem dito, en dat irriteert mij ja.
Ze weet ook niet beter want ze heeft nooit anders gedaan, dus hoe kun je dan oordelen over dat andere het anders doen?
Ik heb ook monogame relaties hoor, maar ik vind dat iedereen lekker moet doen wat goed voelt.
Monogaam of niet, man-man, vrouw-vrouw, transgenders: mij allemaal prima.
Het geloof beperkt enkel je visie op de wereld als het zo beleefd wordt als bij Anjali in mijn ogen.
Eeuwig zonde hoor, je hoeft het niet zelf te doen om te denken dat anderen er wél plezier van hebben toch?
Ze doen niemand pijn, niemand kwaad, dus waarom moeten wij er wat van vinden?
Waarom moet iemand zich dan beklemd voelen door het geloof?
Ik vind het prima dat een ander wel geloofd maar andersom accepteert het geloof van alles niét.
Daarom ben ik zover dat ik niet meer met een fiks gelovige een relatie wil, terwijl ik wel een relatie gehad heb met een gelovige.
Maar nu achteraf gezien voelde ik me beperkt ja door het geloof wat hij had, dat is niet ok mijn inziens.
Zijn geloof, Anjali’s geloof, maar val een ander daar dan niet mee lastig..


Ze heeft het in dit topic nog helemaal niet over het geloof gehad maar over haar eigen gevoel.
Dat is heel wat anders.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:45

anjali schreef:
Sex zou toch wel verbonden moeten zijn met liefde. Als je echt van iemand houdt dan loop je toch niet weg als die ziek wordt of zo ,die heeft het dan al moeilijk genoeg. Het is toch: In goede en in slechte tijden,in ziekte en in gezondheid...

Cayenne, hier staat duidelijk zou moeten en niets over haar gevoel hoor.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:23

moonfish13 schreef:
Waar het mij om gaat is dat Anjali de rigide dingen van het geloof opdringt.
Bij abortus idem dito, en dat irriteert mij ja.
Ze weet ook niet beter want ze heeft nooit anders gedaan, dus hoe kun je dan oordelen over dat andere het anders doen?
Ik heb ook monogame relaties hoor, maar ik vind dat iedereen lekker moet doen wat goed voelt.
Monogaam of niet, man-man, vrouw-vrouw, transgenders: mij allemaal prima.
Het geloof beperkt enkel je visie op de wereld als het zo beleefd wordt als bij Anjali in mijn ogen.
Eeuwig zonde hoor, je hoeft het niet zelf te doen om te denken dat anderen er wél plezier van hebben toch?
Ze doen niemand pijn, niemand kwaad, dus waarom moeten wij er wat van vinden?
Waarom moet iemand zich dan beklemd voelen door het geloof?
Ik vind het prima dat een ander wel geloofd maar andersom accepteert het geloof van alles niét.
Daarom ben ik zover dat ik niet meer met een fiks gelovige een relatie wil, terwijl ik wel een relatie gehad heb met een gelovige.
Maar nu achteraf gezien voelde ik me beperkt ja door het geloof wat hij had, dat is niet ok mijn inziens.
Zijn geloof, Anjali’s geloof, maar val een ander daar dan niet mee lastig..


Maar nu haal je er dingen bij uit andere topics. En dan ben je niet meer op de bal aan het spelen maar op de man.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:27

Oh dat mag je vinden hoor.
Ik vind het gewoon erg jammer dat het geloof op die manier hier speelt.
Voor zij hier op deze manier postte was het voor mij prima, maar ze heeft bereikt dat ik nu denk :evaw:
Dat lijkt me precies het tegenovergestelde wat je wil neem ik aan, mensen afkeer aanpraten.
Ik vind het tov de mensen die het geloof wel naleven op een prettige manier voor hun medemens ook niet helemaal eerlijk.

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:12

"Grappig", want ik kan anjali haar mening hierover delen in dit geval en ben absoluut niet gelovig. Vind in dit geval het ook niet dat ze haar geloof opdringt (wat ik in sommige andere topics inderdaad ook wel vind :o maar daar gaat het hier niet om).

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:21

Zo zie je dus maar hoe erg je mensen kan ergeren, dat ik direct het doorlink aan.
Overigens ben ik hondstrouw, ik houd me aan afspraken en gedraag me monogaam.
Maar niet meer in staat zijn tot seks zou voor mij serieus praten betekenen.
Wat zijn zijn behoeftes als ik niet meer kan?
Wat kan ik doen om hem het gevoel te geven dat ik nadenk over zijn gevoel en behoeftes?
Als dat bij blijvende beperkingen betekend dat mijn partner buitenshuis wat moet zoeken, dan gun ik hem dat omdat ik van hem hou.
Klinkt gek om te zeggen duik het bed in met een ander, maar ik kan zelf ook niet vanaf nu permanent zonder hoor.
En dan praat ik heus niet over tijdelijk, of over een jaar.
Onvoorwaardelijke liefde maar wel op een manier die voor beiden eerlijk is vind ik dat.
Juíst dat ik dat toe zou zeggen zegt hoeveel ik om iemand geef, en dat is niet omdat ik daarmee wil voorkomen dat hij me zal verlaten.

Overigens vind ik de insinuatie dat als je niet zonder seks kunt niet van iemand houdt raar.
Waarom zou je willen dat je geliefde zich onzeker en rot voelt omdat jij niet wil/kan?
Is het niet juist liefde om iemand het niet te gunnen om zich hier rot om te voelen?
Ik praat trouwens niet over kinderen krijgen.
Kijk dat dan alles stuk is en dat dat even kan duren heb je samen voor gekozen.
Dan hoort een man je imo wel te steunen in de weg naar weer leren ontspannen zonder druk.
Maar dat is normaal niet blijvend, hoop ik.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:14

Ik ben het ook niet vaak met anjali eens, maar hier zegt ze letterlijk dat zij vind dat zij er anders niets aan vind. Niet dat dat per definitie ook zo is. Flauw om haar weer volledig af te vallen op haar geloof.

anjali schreef:
Nou ja sorry,maar dat vind ik echt. Anders vind ik er helemaal niets aan.En ook nog in een vaste monogame relatie graag.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:42

Precies, het woordje geloof of God komt nergens voorbij hier. Alleen ‘ik vind’. En dat mag hier gewoon toch?
Bij mij is het dubbel. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik zelf vind op dat vlak. Komt niet vaak voor want ik heb meestal overal een mening over.
Wat ik wel weet is dat mede hierom geen relatie meer wil; de verplichting die het met zich medebrengt en niet weten of ik wel kan en wil voldoen aan die verplichtingen. En daar is dit er eentje van. Er zijn natuurlijk nog veel meer verplichtingen en verwachtingen in een relatie.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:49

Maar zowel jij als Anjali hebben geen ervaring met lange relaties en dan is het wel heel makkelijk om te zeggen hoe iets zou moeten zijn, omdat dat gebaseerd is op een fantasie.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:53

MarcoBorsato schreef:
Maar zowel jij als Anjali hebben geen ervaring met lange relaties en dan is het wel heel makkelijk om te zeggen hoe iets zou moeten zijn, omdat dat gebaseerd is op een fantasie.


2,5 jaar is niet lang inderdaad maar wel lang genoeg om dingen te ervaren. En daarom wil ik denk ik ook geen relatie meer omdat ik voorzie dat het problemen gaat geven. Fantasie wil ik niet zeggen, ik ben best realistisch.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:56

Nee, als jij 2,5 jaar een relatie hebt gehad en vanuit die 2,5 jaar mensen adviseert en conclusies trekt vind ik dat niet realistisch.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:58

MarcoBorsato schreef:
Nee, als jij 2,5 jaar een relatie hebt gehad en vanuit die 2,5 jaar mensen adviseert en conclusies trekt vind ik dat niet realistisch.


Waarom moet jij altijd zo hatelijk doen? Jij bent niet beter en wijzer dan een ander he? Je komt vaak echt naar over. Ik ken je nog van vroeger hier van Bokt dus ik weet dat ik het met een korreltje zout moet nemen. Maar je kan niet zo hard oordelen over een ander zonder dat je weet wat diegene heeft meegemaakt. Oordelen kan je in ieder geval wel heel goed. Het zou je sieren als je wat minder je eigen visie er zo hard doordrukte hier.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:00

MarcoBorsato schreef:
Nee, als jij 2,5 jaar een relatie hebt gehad en vanuit die 2,5 jaar mensen adviseert en conclusies trekt vind ik dat niet realistisch.

Want? Mijn relatie duurde "maar" 3 jaar en dat vind ik persoonlijk best lang. En daarin waren er ook veel problemen met seks dus dan kan je juist nuttig advies hebben. Er zijn ook mensen die een kind uitpoepen of gaan trouwen na een relatie van 2,5 jaar. :n