Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:07

Met je eens ts, vind het ook niet meer dan normaal dat je als ouder wil weten wie voortaan regelmatig rijd met je kind(eren) doorbrengt.

Hoe is het gegaan?

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 14:09

Het is vanavond ;)

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:16

Toen ik als nieuwe partner werd geïntroduceerd bij de kinderen van mijn vriend hebben we dat bij een groot speelterrein gedaan, met zijn ex (en haar nieuwe partner die de kinderen al langer kende).
Het ging heel erg gemakkelijk.
Kinderen konden lekker spelen en kwamen af en toe wat vertellen of vragen.

Mijn vriend had de kinderen van te voren over mij verteld en ze gaven zelf aan dat ze mij wilde leren kennen. De kinderen waren toen 2 en 7, die van 2 was zich weinig bewust van wat er gaande was, maar die van 7 wist dat heel goed.


Nu gaat het helemaal niet meer zo makkelijk, het contact. En we proberen dit dan ook tot het absolute minimum te beperken. :+

Succes vanavond!

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 18:00

_Nancy schreef:
Toen ik als nieuwe partner werd geïntroduceerd bij de kinderen van mijn vriend hebben we dat bij een groot speelterrein gedaan, met zijn ex (en haar nieuwe partner die de kinderen al langer kende).
Het ging heel erg gemakkelijk.
Kinderen konden lekker spelen en kwamen af en toe wat vertellen of vragen.

Mijn vriend had de kinderen van te voren over mij verteld en ze gaven zelf aan dat ze mij wilde leren kennen. De kinderen waren toen 2 en 7, die van 2 was zich weinig bewust van wat er gaande was, maar die van 7 wist dat heel goed.


Nu gaat het helemaal niet meer zo makkelijk, het contact. En we proberen dit dan ook tot het absolute minimum te beperken. :+

Succes vanavond!



Met de ex of met de kinderen?
Jammer dat het niet meer zo makkelijk gaat.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 07:37

Ik blijf erbij dat ik ex best kennis wil laten maken, maar echt niet op zo'n officieel verplicht uitje.
Lijkt me ook best raar.
Ken zelf ook een stel wat heel goed ging nadat ze uit elkaar gingen maar teveel geforceerd contact, waardoor de een toch meer bemoeide met de ander dan ze lief was.
En nu is t oorlog en gaat niks meer.

Maar goed, dat is een beetje hoe ik erin zou staan, hoef je verder niks mee te doen ;)
Ik hoop dat het goed ging gisteravond.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 08:04

TinkerTreas schreef:
_Nancy schreef:
Toen ik als nieuwe partner werd geïntroduceerd bij de kinderen van mijn vriend hebben we dat bij een groot speelterrein gedaan, met zijn ex (en haar nieuwe partner die de kinderen al langer kende).
Het ging heel erg gemakkelijk.
Kinderen konden lekker spelen en kwamen af en toe wat vertellen of vragen.

Mijn vriend had de kinderen van te voren over mij verteld en ze gaven zelf aan dat ze mij wilde leren kennen. De kinderen waren toen 2 en 7, die van 2 was zich weinig bewust van wat er gaande was, maar die van 7 wist dat heel goed.


Nu gaat het helemaal niet meer zo makkelijk, het contact. En we proberen dit dan ook tot het absolute minimum te beperken. :+

Succes vanavond!



Met de ex of met de kinderen?
Jammer dat het niet meer zo makkelijk gaat.


Met de ex over de kinderen.

Hoe was het gegaan? :)

alexandras
Berichten: 173
Geregistreerd: 07-02-10

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 08:23

Ik heb de nieuwe vriendin van mijn ex destijds ook ontmoet. En hij mijn nieuwe vriend op. Ik vond dat prettig je komt elkaar tegen en het is goed als er dan geen spanning is. Ik hoop dat de ontmoeting goed gelopen is.

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 12:38

Mijn ex is niet geweest. Hij is in slaap gevallen, zei hij 8)7

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:39

Haha, mooi. Het is niet voor niets je ex hè. :')

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 12:42

Giolli schreef:
Haha, mooi. Het is niet voor niets je ex hè. :')


Inderdaad :D

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:55

Hier ging het voorstellen van mij aan ex en 1 vd kinderen per ongeluk veel sneller dan de planning was.
Maar we hadden een rondje bos gewandeld en liepen weer terug naar huis en kwamen toen ex met dochter op de fiets tegen.

Ging verder prima, even een praatje gemaakt en handjes geschud en toen ieder z'n weg weer.

Week of wat later kwam ex met kinderen even langs omdat ze iets op kwam halen wat nog in hun oude huis (waar mijn partner is blijven wonen) lag en voor school ofzo nodig was.
Toen heb ik de zoon ook voor 't eerst gezien.

In het begin zagen mijn partner er ik elkaar ook alleen als de kinderen er niet waren.
Eerst samen wat opbouwen voor we er echt de kinderen bij hebben betrokken.
Het was goed dat ze wisten van mijn bestaan en mij een keer gezien hadden, maar verder nog even gewoon "papatijd" als ze bij hun vader waren, dan hoefden ze die tijd nog niet ook met mij te delen.

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 13:15

Marije_jiplover schreef:
Hier ging het voorstellen van mij aan ex en 1 vd kinderen per ongeluk veel sneller dan de planning was.
Maar we hadden een rondje bos gewandeld en liepen weer terug naar huis en kwamen toen ex met dochter op de fiets tegen.

Ging verder prima, even een praatje gemaakt en handjes geschud en toen ieder z'n weg weer.

Week of wat later kwam ex met kinderen even langs omdat ze iets op kwam halen wat nog in hun oude huis (waar mijn partner is blijven wonen) lag en voor school ofzo nodig was.
Toen heb ik de zoon ook voor 't eerst gezien.

In het begin zagen mijn partner er ik elkaar ook alleen als de kinderen er niet waren.
Eerst samen wat opbouwen voor we er echt de kinderen bij hebben betrokken.
Het was goed dat ze wisten van mijn bestaan en mij een keer gezien hadden, maar verder nog even gewoon "papatijd" als ze bij hun vader waren, dan hoefden ze die tijd nog niet ook met mij te delen.


Dat zou ook het mooiste zijn. Maar ik heb altijd de kinderen, dus dan zou ik mijn vriend nooit zien.
Vanmorgen kwam ik mijn vriend tegen in de supermarkt, samen met zijn moeder (die ik nog niet had ontmoet). En ik had mijn oudste en jongste hij me. Mijn oudste heeft hem al gezien, maar de jongste nog niet. Maar die snapt het het natuurlijk nog niet, wie dat was. Want hij is 3,5

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:19

TinkerTreas schreef:
Mijn ex is niet geweest. Hij is in slaap gevallen, zei hij 8)7



Dat bedoel, kans verkeken.
Zo belangrijk vindt hij het.

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 13:24

jesito schreef:
TinkerTreas schreef:
Mijn ex is niet geweest. Hij is in slaap gevallen, zei hij 8)7



Dat bedoel, kans verkeken.
Zo belangrijk vindt hij het.


Dat vind ik nu ook wel hoor ;)

Anoniem

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:47

Je hebt in ieder geval je best gedaan!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:54

In slaap gevallen. Pfff.
Hij vind het dus ook weer niet zo belangrijk.

Ik zou er geen moeite meer voor doen, en als je kinderen gewend zijn aan je nieuwe vriend kan je altijd nog een keer je ex laten komen voor een kennismaking.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:38

Dat kan ons toch allemaal overkomen?

Ik zou wel de bal bij hem laten, je geeft hem 2 of 3 opties de volgende keer als je vriend bij je is, geef ff een belletje als je eraan komt, zeg je er dan bij.
En aangeven dat hij van dit aanbod gebruik moet maken omdat het anders vast niet zo belangrijk is.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:50

Ik ben hier nooit in meegegaan. Ik vind dat mijn ex mij moest vertrouwen in mijn keuzes en ik in de zijne, dan komen ze elkaar vanzelf wel een x tegen. Uiteraard is het vanzelf sprekend dat je niet iedere losse flodder dan aan je kinderen blootsteld..

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:53

girlyggirl schreef:
Ik ben hier nooit in meegegaan. Ik vind dat mijn ex mij moest vertrouwen in mijn keuzes en ik in de zijne, dan komen ze elkaar vanzelf wel een x tegen. Uiteraard is het vanzelf sprekend dat je niet iedere losse flodder dan aan je kinderen blootsteld..

Het ligt eraan, mijn ex heeft om het weekend de kinderen en woont nu bij zijn nieuwe vriendin. Ik wilde haar wel zien voordat de kinderen daar bleven slapen. Ik wil wel graag weten waar en bij wie mijn kinderen zijn.

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:20

Ik hoef de nieuwe (oude) vriendin van mijn ex niet bewust te ontmoeten. Als ik haar tegen kom, zou ik haar gedag zeggen maar verder heb ik haar niks te melden.

Ik had het graag zo gedaan zoals in het ouderschapsplan staat, maar aangezien daar al niks van terecht is gekomen, heb ik de behoefte totaal niet meer.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:37

Storm schreef:
girlyggirl schreef:
Ik ben hier nooit in meegegaan. Ik vind dat mijn ex mij moest vertrouwen in mijn keuzes en ik in de zijne, dan komen ze elkaar vanzelf wel een x tegen. Uiteraard is het vanzelf sprekend dat je niet iedere losse flodder dan aan je kinderen blootsteld..

Het ligt eraan, mijn ex heeft om het weekend de kinderen en woont nu bij zijn nieuwe vriendin. Ik wilde haar wel zien voordat de kinderen daar bleven slapen. Ik wil wel graag weten waar en bij wie mijn kinderen zijn.


Dus je twijfelt serieus aan het inschattingsvermogen van je ex? En bent bang dat hij zn kinderen in " gevaarlijke" situaties zou brengen?

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:48

Jemig, ik ben niet eens moeder en kan mij toch voorstellen dat je het prettig vind om de nieuwe partner een keer te ontmoeten/gezien te hebben.
Prima als je die behoefte niet hebt, maar waarom het meteen gooien op wantrouwen? Het hoeft toch geen negatieve beweegreden te hebben, uren te duren of verplichtingen te geven, gewoon een gezicht hebben bij degene waar je kinderen tijd mee doorbrengen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:04

(Meelezer)
Stom dat je ex niet geweest is, je zit er toch op te wachten.


Over ontmoeten en wantrouwen, mochten mijn man en ik ooit uit elkaar gaan zou ik een nieuwe partner ook graag willen ontmoeten, niet vanwege wantrouwen maar vooral zodat je weet over wie je kinderen het hebben.
En tussen ex en nieuwe partner zullen vast vaak spanningen zijn, zeker als je elkaar helemaal niet kent.
Wie weet klikt het wel, dat is voor de kinderen alleen maar fijn.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:13

Precies om die reden wilde ik zelf ook kennis maken met de ex van mijn partner.
Gelukkig hier verder ook geen vechtscheiding en alle verjaardagen vd kinderen en de meeste feestdagen vieren we gewoon gezamenlijk.
Zij komt ook op de verjaardag van mijn partner en van mij en wij op die van haar.

Maar het gaat niet om wantrouwen, maar gewoon omdat het fijn is dat je weet met wie je kinderen omgaan, of waar ze verblijven en dat je kinderen ook weten dat jij dat dan weet.