Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:38

Courses schreef:
Daphara schreef:
Ik heb ook een herplaatser op MP staan, maar ik wordt echt flauw van de reacties en vragen die ik krijg. Zit er een stamboom bij, is ze geënt, is ze gechipt, ik zoek een maatje voor mijn volwassen kat enz.
Ik dacht dat de advertentie duidelijk was, maar inmiddels wordt ik best flauw van alle vragen. Leest dan niemand meer advertenties?

https://www.marktplaats.nl/plaats/m1717863769/view



Wat een prachtig dier en ik snap helemaal dat je hier een goed huisje voor zoekt. Aan de tekst en beschrijving te lezen zou ze hier een perfect mandje hebben, maar met mijn onregelmatige schema weet ik niet hoeveel plezier ik haar daarmee doe als ze redelijk aanhankelijk is :) (Althans, dat krijg ik wel eens mee van dit ras)



Birmanen kunnen ook prima zelfstandig zijn hoor.

Die twee etters van mijn zus vonden het bijzonder leuk om mij als trampoline te gebruiken als ik op de bank lag en ze van boven naar beneden gestormd kwamen. Dikke krassen op mijn rug steeds.

Maar aangehaald worden ho maar...

Ja beau die had sporadisch wel eens een knuffel bui. En dan draaide die op zijn rug moest je zijn buik aaien met risico voor eigen leven dat zijn timer nog niet afging... want dan veranderde hij in een dicht klappende val en zat je hand onder de krassen.

Dus soms aaide je twintig seconden en dan was je gaten kaas. En soms lag die vijf minuten lang te spinnen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:33

Courses schreef:
Daphara schreef:
Ik heb ook een herplaatser op MP staan, maar ik wordt echt flauw van de reacties en vragen die ik krijg. Zit er een stamboom bij, is ze geënt, is ze gechipt, ik zoek een maatje voor mijn volwassen kat enz.
Ik dacht dat de advertentie duidelijk was, maar inmiddels wordt ik best flauw van alle vragen. Leest dan niemand meer advertenties?

https://www.marktplaats.nl/plaats/m1717863769/view



Wat een prachtig dier en ik snap helemaal dat je hier een goed huisje voor zoekt. Aan de tekst en beschrijving te lezen zou ze hier een perfect mandje hebben, maar met mijn onregelmatige schema weet ik niet hoeveel plezier ik haar daarmee doe als ze redelijk aanhankelijk is :) (Althans, dat krijg ik wel eens mee van dit ras)


Ik werk ook fulltime en heb twee paarden, dus ze is best gewend dat er geen mens thuis is. Maar goed, ik heb dan wel een legertje katten in huis, als de kittens in de speelse fase komen en het druk wordt in huis, zoekt ze graag een rustig plekje en gaat op de vliering van de logeerkamer slapen. Zodra ze weer verhuist zijn, is ze weer meer beneden. Toch is Quillan het gelukkigste als ik haar even extra aandacht en knuffels geef of als ze stiekem een nachtje bij mij op de slaapkamer mag slapen (ik wil eigenlijk geen katten op de slaapkamer). Ze is niet veeleisend, dus de k dat er wel een goed thuis voor komt.

Amber_anne schreef:
Mooie kat daphara, is het geen idee om via Facebook een nieuw huisje te zoeken in een liefhebber groep. Ik heb het idee dat die mensen serieuzer zijn


Op Facebook mag je officieel geen dieren meer verkopen, maar je mag wel zeggen dat een dier een nieuw thuis zoekt, alleen weer niet over eisen van het nieuwe thuis of bedragen noemen. Dus ik werd maf van alle berichten waarin alleen stond “vp?”.
Dan liever marktplaats en kittentekoop, dan kan ik tenminste mijn verhaal doen en een duidelijke prijs noemen.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:44

Ik heb iets geks....

Wij hebben een nieuw logeerbed dus het oude logeerbed, een boxspring van 140 x 200 mag weg.
Was al vrij snel iemand die hem wilde hebben. Maar nu het probleem; we krijgen hem niet naar beneden en we hebben geen idee meer hoe hij 14 jaar geleden de trap op is gekomen. Lijkt er op dat we de rest van ons leven een boxspring hier boven hebben staan of dat hij in stukken gezaagd naar beneden moet.......

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:47

Is hij niet door een raam gekomen? Of over een balkon?

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:30

Petra zijn er onderdelen van de boxspring die je los kan halen?
Pootjes, een matras?

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:21

Het is gelukt, de boxspring is weg!
De pootjes en het dekmatras hadden we er al afgehaald. Uiteindelijk bleek een zolderraam in theorie groot genoeg om de boxspring door te krijgen, in praktijk hebben 2 mannen 20 minuten lopen sjorren om het bed door het raamgat en op de begane grond te krijgen. Gelukkig was het een heel relaxte handige Harrie die zich nergens druk om maakte en er de lol wel van inzag. Het bed was voor op de camping, Handige Harrie en zijn vrouw waren daar afgelopen week 2 keer door hun bed heen gezakt en wilde komende nacht na het voetbal en een borrel eindelijk weer eens lekker slapen. :)

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:19

Gelukkig!


Ik zoek een fiets.

“Te koop leuke fiets om op te knappen”

Vroeg netjes wat haar vraagprijs is en wat er aan opgeknapt moet worden met vriendelijke groeten etc . Krijg ik terug” 40”

Vraag me soms echt af of mensen wel lezen...

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:29

Dan krijgen ze van mij terug

Eierkoeken of boterhammen

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:19

T'is dat het wat te ver fietsen is uit Brabant naar Groningen maar je mag gerust mijn fiets kopen,ook wel met groetjes :P


1 geïnteresseerde gehad voor de fiets maar sindsdien stilte....

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:43

He wat leuk Kiki, wij communiceren vast met dezelfde verkoper.

Ik zag 2 kinderstoelen te koop, op 1 stoel zat een verklein set, maar de advertentie suggereerde dat er bij beide stoelen een zat. Dus ik stuur een berichtje:

Goedenavond,

Zit er bij beide stoelen een verkleinset. En ik krijgt terug:

195


Ok, heel duidelijk...

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:44

Daan13 schreef:
T'is dat het wat te ver fietsen is uit Brabant naar Groningen maar je mag gerust mijn fiets kopen,ook wel met groetjes :P


1 geïnteresseerde gehad voor de fiets maar sindsdien stilte....


:') nét te ver

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:44

Caira schreef:
He wat leuk Kiki, wij communiceren vast met dezelfde verkoper.

Ik zag 2 kinderstoelen te koop, op 1 stoel zat een verklein set, maar de advertentie suggereerde dat er bij beide stoelen een zat. Dus ik stuur een berichtje:

Goedenavond,

Zit er bij beide stoelen een verkleinset. En ik krijgt terug:

195


Ok, heel duidelijk...



:= absurd hoor :')

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:49

Zondagavond om 22 uur: Is het artikel van de eerste 2 foto’s er nog?

Ik op maandagochtend om 7 uur: Goedemorgen “naam” ja dat is nog beschikbaar mvg “naam”

Vervolgens radiostilte, wel gelezen.
Ik vind dat zo vreemd maar goed het zal wel.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:02

Hier ook weer zo'n lekkere kortaf reactie. Ik zag een dekbedset, bericht gestuurd met bod, of ik via MP wilde bieden. bod gedaan, geen reactie. Later kwamen er meer biedingen, nog een keer bod gedaan, nog steeds geen reactie. Prima, dan hou maar. Staat nu met exact dezelfde tekst, maar andere naam, locatie en foto's zelfde set te koop. Direct maar bod via MP van €10, staat vraagprijs €15. Krijg ik terug, minimaal €12,50. Zet dan bieden vanaf €12,50 aan :roll: Op zich vind ik €12,50 best prima, maar ik heb gewoon geen zin in nog meer van zulke beroerde communicatie. Terwijl het in theorie ook iemand anders kan zijn die de tekst gejat heeft, maar dat lijkt me ook wat sterk..

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:12

Om te voorkomen dat ik hier langs kom als onrealistische zuinige knijpert:

Wat is een beetje een acceptabel bod op 2e hands PVC kliklaminaat? Nieuwprijs twee jaar geleden 1800 euro voor 70 of 75 m2. Ik heb echt geen idee wat ik daar op zou moeten bieden en vind het zo genant om veel te weinig te doen. Helft of een derde van de nieuwprijs ofzo?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:33

Veel teveel joh! Ik heb mijn vloer toen volgens mij voor 100 euro verkocht terwijl wij er 3 jaar eerder 700 euro voor hebben betaald. Ze kwamen het er wel zelf uithalen. :) Vloeren kelderen echt in waarde..

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:33

Ik heb een tuinman via Facebook gevonden, gisteren komen kijken, en hij stelt echt allemaal vragen en wil uit eten met mij :') sorry Maar totaaaaal niet mijn type, echt een sjonnie (no offence maar val niet op nederlanders) dus heb maar gezegd dat ik een relatie heb en heeeeel veel van m’n vent hou :+ (relatie is niet zo, niet eens daten maar heb wel gevoelens voor iemand :P ) . Wel awkward. Maar moet hem nog eff te vriend houden tot die tuin gedaan is :')

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:38

Nou…. Ik had een ander voor m’n tuin gezocht.
Tenzij het nu na jouw “ afwijzing” gewoon direct klaar is bij hem ?

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:42

Probleem is dat het voor zondag gebeurt moet zijn en het onmogelijk is om andere tuinmannen voor dat tarief te vinden op zo een korte termijn :+ hij lijkt nu wel wat normaler te doen.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:48

Bod gedaan op rubber tegels, vervolgens wordt er niet meer gereageerd, terwijl ze het bod wel geaccepteerd hebben. Ik ga ze dus ergens anders halen.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:13

2e hands pvc kliklaminaat? Ik zou inderdaad niet veel voor bieden, echt 100-200 euro. Je krijgt het er echt lastig uit, waarbij het makkelijk beschadigd en de klikrand afbreekt. Dus echt even kritisch kijken voor je het mee neemt hoor.

Vriend van mij heeft pvc gelegd (was ongeveer even duur), maar moest er door omstandigheden een stuk uithalen. Hij heeft heel netjes teruggelegd, maar hij geeft aan dat de vloer nu echt wel minder mooi is en minder goed ligt. Die haakrand is bij sommige delen beschadigd. En hij is echt heel zorgvuldig/voorzichtig geweest.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:22

Even een tip tussendoor , twee kennissen van mij hebben afgelopen week al een appje van “kinderen “ gehad , ene heeft geen kinderen dus dat ging niet door maar de ander wel. Ze was er bijna ingetrapt. Nadenken hoe ze aan haar gegevens kwamen, ze had twee dagen ervoor iets op mp verkocht en dat zou gehaald worden, dus adres en naam gegeven en haar nummer stond al op mp.
Dus goed opletten en zeker je sociale media afdekken want ze achterhalen aan de hand van weinig gegevens je info.
Zoals namen van familie en gezinsleden en geen mobiel nummer openbaar zetten.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:06

bigone schreef:
Even een tip tussendoor , twee kennissen van mij hebben afgelopen week al een appje van “kinderen “ gehad , ene heeft geen kinderen dus dat ging niet door maar de ander wel. Ze was er bijna ingetrapt. Nadenken hoe ze aan haar gegevens kwamen, ze had twee dagen ervoor iets op mp verkocht en dat zou gehaald worden, dus adres en naam gegeven en haar nummer stond al op mp.
Dus goed opletten en zeker je sociale media afdekken want ze achterhalen aan de hand van weinig gegevens je info.
Zoals namen van familie en gezinsleden en geen mobiel nummer openbaar zetten.


Tja dat voorkom je niet altijd. Ja met een standaard naam en een grote plaats misschien, niet in het dorp waar ik vandaan kom.

Ik ben te vinden op Facebook, Linkedin enz. Als je op mijn naam en woonplaats zoekt, vind je me zo en dan ook mijn vent enz.

Appje van mensen die vragen om geld, daar moet je natuurlijk nooit op in gaan.
Als iemand geld van me wil, dan volgt er eerst een persoonlijk gesprek :P

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:08

Pssst: het is of Klik pvc, of klik laminaat. Pvc kliklaminaat bestaat niet :P

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:32

Even als tip. Ik zie net in mijn DHL app staan dat als als je wat verkoopt via Marktplaats of Vinted, dat je 25/% korting krijgt op verzende. Dat geldt tot en met 31 juli. Handig voor de DHL fans :-)