Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Foaly

Berichten: 4765
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:28

Voor 20 Ferrari's wil ik het ook wel doen hoor :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 06:27

ik heb playstation 2 spellen te koop staan allemaal orgineel met de boekjes en krasvrije schijven voor 5 euro per stuk, a fijn heb er al best veel verkocht inmiddels.
stuur fotos van de voorkant binnenkant en schijven voor en achterkant alvorens de koop akkoord is en ik ze opstuur.
was er een man die niet goed had gekeken en deel 2 zocht van een spel niet de deel 1 die ik hem had verstuurd na akkoord. hij had hier een berichtje over gestuurd en ik dacht ach die 5 euro ik stuur het gewoon terug, is die man ook weer blij.
volgens een vriendin ben ik nu echt gek geworden omdat te doen, ik dacht juist ah die 5 euro... en die man verzamelde ze. wat hadden jullie gedaan? niet geholpen 5 euro in je zak gehouden en slechte recensie. of helpen man blij 5 euro eraf en 5 sterren recensie. :+

eigenaar van 3 gouden paarden.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 06:46

Ligt volledig aan de toon. :)
Maar eigenlijk zou ik in dit geval neigen naar een nee, als je zo uitgebreid foto's stuurt en moeite doet..

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 06:49

Hij heeft nooit gerefereerd dat hij deel 2 zocht in berichten?
Jij krijgt het spel niet terug om opnieuw te verkopen?
Ik zou die beste man zeggen dat hij hem dan lekker zelf te koop zet.

[o]

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 06:51

Ja die man heeft niet goed gekeken.
Hij had ook even kunnen vragen of het deel 1 of deel 2 was? Lijkt me dat je daar zelf wel op let???
En jij hebt niet iets geleverd wat kapot is.
Dan moet hij zelf denken: het is mijn fout ik verkoop hem wel weer voor 5€.

_Nadia_

Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:12

Eerst terug laten sturen op zijn kosten en dan geld terug. Niet zomaar geld terug geven hoor.

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:51

Gekocht is gekocht voor 5 euro verkoopt die hem zelf maar

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:53

Zo even heel snel, vanmiddag accu op facebook, zo net al opgehaald op de afgesproken tijd.
Dat is lekker :)

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:19

Nou ben dinsdag weer opgelicht hoor, iemand die Eskadron big Squares te koop aanbied. Marktplaats via mail, melding en PayPal op de hoogte gebracht maar oplichter is nog steeds actief. Dinsdag deal rond gemaakt en betaald, sindsdien niets meer gehoord. Zag vandaag zelfde dekje weer te koop staan en verkoper had ineens andere naam en woonplaats, en kreeg 0,0 respons meer terwijl berichten wel gelezen werden.
Volgens PayPal altijd tegelijk oversteken optie doen om dit te verkomen. Vond dat altijd onzin maar schijnt toch een goede manier om oplichters alsnog te ontmaskeren, had echt geen idee dat he tg een oplichter betrof want alles leek prima te kloppen.

Ben nu wel beetje klaar met marktplaats, verkoop de laatste dingen en dan kap ik er voorlopig mee. Laats weer prachtig spullen gescoord, maar gedoe met koopjesjagers ben ik wel klaar mee.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:25

En inmiddels staat er 1 van de adv op gereserveerd, waarschijnlijk weer iemand de sjaak...

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:34

Wat balen BopjeBo en erg frustrerend dat zoemend gewoon hiermee weg komt en door kan gaan.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:51

BopjeBo schreef:
Nou ben dinsdag weer opgelicht hoor, iemand die Eskadron big Squares te koop aanbied. Marktplaats via mail, melding en PayPal op de hoogte gebracht maar oplichter is nog steeds actief. Dinsdag deal rond gemaakt en betaald, sindsdien niets meer gehoord. Zag vandaag zelfde dekje weer te koop staan en verkoper had ineens andere naam en woonplaats, en kreeg 0,0 respons meer terwijl berichten wel gelezen werden.
Volgens PayPal altijd tegelijk oversteken optie doen om dit te verkomen. Vond dat altijd onzin maar schijnt toch een goede manier om oplichters alsnog te ontmaskeren, had echt geen idee dat he tg een oplichter betrof want alles leek prima te kloppen.

Ben nu wel beetje klaar met marktplaats, verkoop de laatste dingen en dan kap ik er voorlopig mee. Laats weer prachtig spullen gescoord, maar gedoe met koopjesjagers ben ik wel klaar mee.


Waarom weet je zeker opgelicht te zijn? Het is vandaag donderdag en je hebt ze dinsdag gekocht?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:53

@BopjeBo, zeker melden bij marktplaats!
Ik had vandaag ook een oplichter op whatsapp -O- Ik moest me verifiëren met een link van hun. Toen heb ik niet al te aardig gezegd dat ze moeten kappen met die oplichting en dat ze mijn tijd verdoen. Maar ja het levert teveel op natuurlijk. Er stond een profielfoto bij maar ik neem aan dat dat gewoon ergens van internet weg geplukt is.

La Vie en Rose 

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:57

Bobjebo, ik hoop dat je je product nog binnenkrijgt.
Kan er niet iemand anders een bericht naar de verkoper (op een andere adv) sturen om het adres/meer gegevens van die verkoper te proberen te achterhalen?

[o]

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:10

@Suzanne, waren 3 dekjes die ik had gekocht, vandaag stond 1 daarvan weer duurder te koop. En de verkoper was ineens van naam en woonplaats veranderd, ook via mn berichtje van de eerste adv ook dus. En laatste bericht was dat als ze zou verzenden een foto verzend code zou sturen. Toen ik bood op dat dekje kon ik hem alweer kopen maar wel duurder. Heb om uitleg gevraagd maar niets meer gehoord.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:15

Heb in ieder geval geen hoop meer dat nog wat ga ontvangen... dan was er wel normaal gecommuniceerd.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:17

Wat vinden jullie van deze situatie.

Er is iets verkocht wat verzonden moet worden. In de advertenties staan prijzen van postnl en dpd voor verzenden van standaard pakket.

Je komt een prijs overeen en er wordt gevraagd of er met DHL verzonden kan worden.
Dat kan en dat kost €4,50 wordt er gezegd.
Prima akkoord en er wordt overgegaan tot betalen.

Dan 2 dagen later wordt er gevraagd of het pakket al gepost is.
Nee nog niet want er moet een grotere doos gevonden worden en het komt boven de 10kg dus het verzenden wordt duurder.

Wie vinden jullie dat er op moet draaien voor de extra kosten?

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:20

Nou de oplichter gaat gewoon vrolijk verder met oplichten, als iemand anders vraagt het op te willen halen kan dat uiteraard niet, smoesjes

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:21

Als het een "duur" artikel is dan draag ik als verkoper de kosten voor het verschil, ik heb zelf die fout gemaakt met inschatting.
Bij een goedkoper product kan je nog voorstellen 50/50 de kosten voor het verschil te dragen.

[o]

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:24

Het gaat om €38 ex verzenden.

Balen man die oplichting van hier boven.
Zo triest!

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:25

Wat balen Bopjebo, hopelijk komt marktplaats snel in actie tegen deze persoon.

[o]

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:26

Saul schreef:
Wat vinden jullie van deze situatie.

Er is iets verkocht wat verzonden moet worden. In de advertenties staan prijzen van postnl en dpd voor verzenden van standaard pakket.

Je komt een prijs overeen en er wordt gevraagd of er met DHL verzonden kan worden.
Dat kan en dat kost €4,50 wordt er gezegd.
Prima akkoord en er wordt overgegaan tot betalen.

Dan 2 dagen later wordt er gevraagd of het pakket al gepost is.
Nee nog niet want er moet een grotere doos gevonden worden en het komt boven de 10kg dus het verzenden wordt duurder.

Wie vinden jullie dat er op moet draaien voor de extra kosten?


Ik zou zeggen de verkoper, die heeft immers de verzendkosten verkeerd gerekend.

Your stairway lies on the whispering wind

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:27

Saul schreef:
Het gaat om €38 ex verzenden.

En de extra verzendkosten zijn 3 euro als ik even snel kijk op dhl. Als verkoper zou ik die kosten zelf dragen. :o

[o]

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:31

Ik ga maandag proberen om nog een deel wat weg mag online te gooien, dan kan dat mooi allemaal de deur uit zijn voordat ik echt te dicht richting mijn bevallingsdatum zit.
Maar na het lezen van sommige berichten hier, ben ik bij voorbaat alweer genezen om handel te drijven via marktplaats. :7

Wel 3 mooie snelle aankopen gehad deze week. {:}

[o]

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:13

Poeh, ik twijfel.. Gezien hier natuurlijk paardenmensen zitten vraag ik wat jullie denken;
Van de week kwam ik een trailer op Marktplaats tegen die er aan de buitenkant keurig uit ziet maar er staan geen foto's bij van de binnenkant (wel een paar dubbele van de buitenkant). Dus ik heb een berichtje gestuurd met de vraag of ze ook foto's van de binnenkant hebben. Kreeg ik terug ''Hallo, ik heb ze toegevoegd aan de advertentie! Groeten (naam)'' en heb ik weer gekeken.. Niks. Thuis op de computer gekeken, ook geen binnenkant foto's. Een kennis gevraagd en die ziet ze ook niet dus het lag ook niet aan mij. Dus dat aangegeven en kreeg ik ze in de chat. Binnenkant ziet er ook keurig uit en heb een bod gedaan waar ze akkoord mee zijn gegaan. In de advertentie staat wel ''De trailer gaat weg omdat we deze te weinig gebruiken'' en is ook opgeknapt. Echter is hij volgens autoweek.nl via een kentekencheck nog maar net een maand in bezit van de huidige eigenaren. Het is niet bepaald om de hoek, mijn auto slurpt nogal en het heeft ook niet echt haast. Maar toch denk ik wel; zal het de moeite waard zijn om dan te kijken voor dit mooie prijsje? Ik heb Zaterdag dus om 11:00 een afspraak met ze staan, maar vond de communicatie zo vaag gaan..

Wie goed doet, goed ontmoet.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Dees, GoogleAdsense, IASCrawler, Laarvv, laurabe, Lemonadee, Maaaarije, ManonGrr, moOby, MuffinX, Niobe, redbutton, RoronaZorro, s1993, Winged, Xyris en 63 bezoekers