Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:20

Gaat om kantoorbanen en juist niet om bezorgers en postbodes.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:24

Ze hebben het over niet opvullen van vrijgekomen plekken en gedwongen ontslagen. Zouden zedie mensen dan niet kunnen doorschuiven naar de vacatures die ze niet vervuld krijgen? Het staat zo dubbel

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:36

Als iemand die op kantoor werkt als bezorger wil gaan werken zal dat vast wel een optie zijn, maar ik denk dat het gros daar niet op zit te wachten. Los van het feit dat ik vermoed dat kantoorpersoneel ook meer verdient en PostNL dan geen behoud van salaris zal willen.

Mellow schreef:
Ik vind dat als het blijkbaar niet voldoende gefrankeerd is ze het vanaf het sorteercentrum al niet op moeten sturen. Zal vast om 1 of andere reden niet lukken maar wat een geneuzel zo.

Ze leveren het af omdat het mogelijk om belangrijke post gaat, en omdat ook niet altijd de afzender bekend om retour afzender te laten gaan. Als de afzender erop staat krijgt die het betaalverzoek, anders gaat dat naar de geaddresseerde.

Nadeel is dat het je een veelvoud van missende bedrag kost omdat PostNL daar ook administratiekosten over berekent. Als iemand een paar cent te weinig frankeert (bijvoorbeeld een zegel van een paar jaar oud gebruikt die een lagere waarde heeft) betaal je daar minstens vier euro voor.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:36

Marcella schreef:
Is ook een vorm van oplichting dus kijk ermee uit.

Dat probleem met opraken voer had ik ook. Dus toch maar even backup gehaald hier op het hoekje. Zeker ook gezien dierenwinkel hier maandag dicht is.

Er gaat idd een bericht op facebook rond dat dit oplichting is.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:17

Zo, vandaag een klacht ingediend bij Postnl. Stond vannacht in de app dat er vanmorgen een pakket zou komen, vanmorgen werd dit veranderd naar morgen. Maar, om 12:50 was de melding gemaakt dat ze ons gemist hadden en de neerzet toestemming werd gezien als onveilige plek. Nu waren wij gewoon thuis en er is niemand aan de deur geweest. Neerzet plek is absoluut een veilige plek, droog en totaal uit het zicht (in de achtertuin).
Kwam er rond half 3 achter, buurvrouw een app gestuurd, die werk bij de buurtsuper wat het postnl punt is. Pakket was inderdaad daar afgeleverd. Op het moment dat ik de klacht aan het indienen was was nu ook het moment dat de buurvrouw mijn pakket als opgehaald scande, want zij heeft het voor me meegenomen. _O-
Wat blijkt nu, bezorger is er aangekomen met een volle bus pakketjes. Winkel stond helemaal vol en ze konden niet meer bij de kassa komen. Ze hebben zelf ook een klacht ingediend. En alle mensen die pakketjes op kwamen halen geadviseerd om een klacht in te dienen. Die vent is gewoon nergens langs geweest. Hij vond zichzelf schijnbaar ook zielig want 112 pakketjes had hij te bezorgen vandaag (en 57 terug gebracht). En zei dus ook dat als hij in een straat was geweest en er later achterkwam meer voor die straat te hebben dat hij niet terug ging rijden. -:(-
Klacht dus meer dan terecht ingediend. Ben benieuwd wat ermee gebeurd als er zoveel klachten zijn over 1 persoon.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:33

Oh dat klinkt als die flippo die dat hier ook flikt -O- gelukkig is het pakketpunt waar het meest wordt gedumpt vrij allert. Maar pff dergelijke werkhouding zou je niet mee weg mogen komen

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:36

Tja, dan ontslaan ze zo'n knakker en hebben ze helemaal niemand meer voor die route. En dan? Worden je pakketjes niet eens meer bij een afhaalpunt bezorgd maar blijven ze allemaal op een sorteercentrum staan, dan gaan mensen óók klagen.

Ik snap echt wel dat hier klachten over komen en het hoort ook absoluut niet, maar soms heb je weinig keus als werkgever.. Er staan helaas nog steeds geen blikjes met pakketbezorgers in de supermarkt die je kunt kopen en open trekken.

Al is de bezorger van Neonlight wel heel lui, 112 pakketjes is nog geen 100 stops. Die wil gewoon geld verdienen met niks doen.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 01-03-23 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:37

112 pakketjes zijn toch redelijk normale aantallen? Voor mij als leek voelt het als belachelijke veel maar ik heb rond de kerstdagen weleens een bezorger gesproken die ruim boven de 200 zat die dag.

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:39

112 pakketten betekend over het algemeen rond de 80/90 adressen, aangezien er altijd mensen zijn die 2 of meer pakketjes per keer verwachten. Dus dat stelt inderdaad niet zoveel voor.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:45

Het schijnt zo te zijn dat de afgelopen 4 weken iedere dag een andere bezorger de route heeft gedaan. En ik heb geen idee wat normaal en veel is, maar mij lijkt 112 pakketjes op een dag best wel te doen en lang geen hele dag werk. Zeker als je er ook nog 57 terug brengt, dus pak em beet op 50 adressen niet bent geweest. :+

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:47

Woon je in zo'n rot buurt dat ze niet willen bezorgen bij jullie? :P

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:05

Ik denk het. Sinds gisteren een rotbuurt, sinds de gemeente de Wet Damocles heeft uitgevoerd op de garage van de overburen. :))
Hoewel niet meer te zien omdat ze de caravan mooi voor de plakkers op de deur geparkeerd hebben. :')

hwn
Berichten: 4690
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:59

karuna schreef:
Ik vrees dat post.nl het voor zichzelfen hun klanten ook niet gemakkelijker gaat maken. Ik las dat ze tot 300 fulltime banen willen gaan schrappen. :? dat snap ik niet. Ze roepen personeelstekort daarom soms geen postbodes om de post te bezorgen. Maar vervolgens wel mensen ontslaan? Schuif dan met personeel of zeg eerlijk dat het geen personeelstekort is maar geen geld om mensen aan te nemen :n

https://nos.nl/artikel/2465432-postnl-m ... rden-banen


Weet niet hoe het in NL zit, maar hier bij ons in België is het echt super kalm bij PostNL. Ik had een nieuwe baan en ging nog 2 dagen per week bijspringen als baliebediende, maar ze hebben me behalve eenmalig maandag a.s. niet meer nodig. Het aantal pakketten is denk ik bijna op pre corona tijdperk (al kan ik dat niet met zekerheid zeggen, ik werkte er toen nog niet). En er is ook sprake van sluiting van depots hier.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:07

-O- eh tjsa geen post.nl maar gls met een stunt. Einde van het tijdvak nadert. Ik ben buiten voor en zie met een bloedvaart de gls auto aankomen rijden in de straat, me voorbij rijden en met dezelfde vaart zonder te remmen doorrijden de straat weer uit. _-:( Geen stop niks. 5 minuten later niet thuis bericht. 8)7

Ik hang dus nu aan de lijn met gls.

Edit heel raar. :? De gls bezorger (de vaste overigens, de eerdere man heb ik nog nooit gezien) stond net aan de deur met het pakje en er zou geen andere bezorger in de buurt mogen zijn maar hij passeerde dezelfde bus (idd te hard rijdend en lomp rijgedrag) ook onderweg naar deze wijk. Wat hem al verbaasde ook omdat hij de enige is die hier zou moeten rondrijden. Ergens zullen mensen denk ik hun pakket vandaag niet krijgen dan van een bezorger die de weg kwijt is of zo,

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:44

Vandaag DHL, zou tussen 14:00 en 18:00 komen. Om 8:30 nog gechecked, en aan mijn man doorgegeven. Waren zakken hondenvoer, dus zware pakketten. Om 9:39 stond er een DHL vrachtwagen voor de deur, mijn man kwam net thuis van de wandeling met de hond. Gelukkig kwam hij net thuis, ze hadden de zakken in 1 doos gestopt en die doos was dus 30 kg en niet te tillen.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:59

Neonlight schreef:
Vandaag DHL, zou tussen 14:00 en 18:00 komen. Om 8:30 nog gechecked, en aan mijn man doorgegeven. Waren zakken hondenvoer, dus zware pakketten. Om 9:39 stond er een DHL vrachtwagen voor de deur, mijn man kwam net thuis van de wandeling met de hond. Gelukkig kwam hij net thuis, ze hadden de zakken in 1 doos gestopt en die doos was dus 30 kg en niet te tillen.

dat is dan ook wel slecht van de onlineshop. Gelukkig dat je man op tijd thuis was.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:16

juval schreef:
Neonlight schreef:
Vandaag DHL, zou tussen 14:00 en 18:00 komen. Om 8:30 nog gechecked, en aan mijn man doorgegeven. Waren zakken hondenvoer, dus zware pakketten. Om 9:39 stond er een DHL vrachtwagen voor de deur, mijn man kwam net thuis van de wandeling met de hond. Gelukkig kwam hij net thuis, ze hadden de zakken in 1 doos gestopt en die doos was dus 30 kg en niet te tillen.

dat is dan ook wel slecht van de onlineshop. Gelukkig dat je man op tijd thuis was.

Dan hebben ze er een palletzending van gemaakt, aangezien het met een vrachtwagen gebracht werd en niet met een busje. Dan mag het gewicht hoger zijn

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:32


kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:45

karuna schreef:
https://www.ad.nl/economie/uit-proef-bl ... ~a4158394/

Boeiende test door Radar met aangetekende post. Daar gaat meer fout dan goed

Jup pas nog aan de hand gehad en onwijs veel moeite moeten doen om mijn geld terug te krijgen.
Wat het personeel op de klantenservice weet niet eens dat ze dan WEL een briefje in de bus behoren te doen.
Gooien het gelijk op eigen risico, je moet de verzender maar op de hoogte stellen etc etc etc

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:41

Ik had eigenlijk nooit klachten maar vind het de laatste tijd wel erg hoor hoe bezorgers met pakketten omgaan en dat ze vaak niet eens meer aanbellen. Zo ook nu net. Het hek word open gedaan. Het is letterlijk 2 meter dan nog tot de voordeur maar het word gewoon neergepleurd net na het hek, open en bloot terwijl we bij onze voordeur een overkapping hebben. We hebben er zelfs 1 die rent... hij rent de oprit op legt het pakket neer, belt niet aan en rent weer naar zijn bus. Hij legt het in ieder geval nog wel bij de voordeur.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:00

Mellow schreef:
Ik had eigenlijk nooit klachten maar vind het de laatste tijd wel erg hoor hoe bezorgers met pakketten omgaan en dat ze vaak niet eens meer aanbellen. Zo ook nu net. Het hek word open gedaan. Het is letterlijk 2 meter dan nog tot de voordeur maar het word gewoon neergepleurd net na het hek, open en bloot terwijl we bij onze voordeur een overkapping hebben. We hebben er zelfs 1 die rent... hij rent de oprit op legt het pakket neer, belt niet aan en rent weer naar zijn bus. Hij legt het in ieder geval nog wel bij de voordeur.

Hier juist andersom, wij hebben tegenwoordig een deurbelcamera met pakketbescherming en een speciale kist waar de pakjes in kunnen.
Waar ze vroeger, voor wij de camera hadden, vrijwel elk pakje gewoon voor de deur neer gooide (zonder neerzet toestemming) en wij dus als er een pakje verdween (paar keer gebeurd) een klacht moesten indienen. Bellen ze nu aan en vertrekken vrijwel meteen ondanks dat de bel automatisch als antwoord geeft dat ze het pakje in die kist kunnen zetten. Ik snap er niks meer van, als of ze alleen de pakjes achter wilde laten toen wij daar nog geen controle over hadden.

carineken

Berichten: 690
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:38

Ik werk dus als postbode bij bpost, ik zit aan dezelfde aantallen pakken die ik moet bezorgen als tijdens corona, 85 pakken en dan nog aangetekende brieven erbij en mijn post van mijn ronde, maar ach ja ik doe het graag, heb afgelopen week nog een sjaal van een klant gekregen, want ocharme postbode het is zo koud.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:16

Moet even klagen hoor.. Luie donder van een postbezorger had blijkbaar geen zin om de bus uit te komen, en aangegeven dat wij niet thuis was. Bok een eind op zeg. Ik zat notabene te wachten voor het raam. Geen bus gezien. Echt, doe je werk gewoon of neem ontslag maar niet dit halfbakken gedonder.

Rant klaar. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 13:35

Kennelijk is dat tegenwoordig eerder de norm dan uitzondering.

Hier al flink aan het wachten, tijdvak is al verstreken maar nog geen bezorgauto in de straat gezien. Ellende is ik moet weg maar kan niet weg voor het geval de bezorger opduikt en wat besteld is moet morgen eigenlijk ook mee. Is al even geleden besteld maar het duurde lang voor het in het bezorgproces zat -O- staat wel nog steeds als mee met de bezorger en bezorgvak 10.00/11.30

Briefje op de deur plakken met waar het neergelegd kan worden durf ik niet aan. Of het wordt niet gedaan of de bezorger rijdt gewoon door. Ben ik thuis kan ik nog soort van voor de auto springen :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:23

Vandaag het toppunt van geen service ik krijg een duidelijk opengemaakte en verscheurde enveloppe (niet verkreukeld maar duidelijk verscheurd) geen inhoud uiteraard geseald met een stompzinnig briefje sorry dat we de post niet compleet of iets beschadigd bezorgen. Met een link naar een stuk op hun site dat er niet eens meer is.

Niet compleet of iets beschadigd is iets anders dan een in stukjes en enveloppe. Bij de postapp kan ik zien dat hij netjes en heel in het sorteerproces is geweest.

Klacht ingediend maar eigenlijk komt het er op neer. Terugkoppeling doen ze niet aan. Dus je dient die klacht dan voor jan doedel in. En de handgemaakte platte inhoud is foetsie. Jammer dan uw probleem niet het onze. Terwijl de enveloppe er toch echt uitziet alsof hij bewust door mensenhanden is opengescheurd. De verzender moet ook een klacht indienen.

Best raar toch. Als je een paard vervoerd voor een ander tegen betaling en onderweg raak je die kwijt zeg je toch ook niet jammer dan