.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:29

Een tijd terug een 'vriendschap' beëindigd met een collega van m'n bijbaantje destijds. Zij is 19, ik 27, toen was het leuk omdat we samen hetzelfde werk deden, maar onze levens waren zo verschillend dat het voor mij steeds als een moetje voelde.
En een andere vriendschap na 6 jaar beëindigd omdat hij steeds meer egoïstisch werd en veel aan het opscheppen was. Zat altijd wel in zijn aard, maar ooit veel met hem gepraat om hem te steunen (en hij mij), maar nu hij weer gelukkig getrouwd is gaat het alleen maar over hem en was er bijna geen contact meer. Dan doei :evaw:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:30

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:38

Bijna al mijn vriendinnen hebben kinderen, varierend van volwassen naar 7 weken. En dit heb ik met geen enkele van hun meegemaakt. Zij komt dus alleen naar jou toe als ze een paar minuten wil ontsnappen? Als zij iets anders of in haar ogen leuker of beter te doen heeft of jij iets hebt is ze er niet?
Je mag niet over jouw vriend praten, want zij keurt hem niet goed?
Meid, met zulke vriendinnen heb je geen vijanden nodig! Weg ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:43

Dat je het uberhaubt zo lang hebt volgehouden. Zou er snel klaar mee zijn als iemand wel altijd hier op de stoep kan staan. Maar je daar niet welkom bent. De kleine maakt het er niet beter op, maar een normale basis ontbrak daarvoor ook al.

Heel simpel: kost een vriendschap alleen maar energie? Wegwezen. Een vriendschap moet ook wat opleveren. Hoeft niet altijd, maar onder de streep wel.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:44

Als het mij meer negatieve energie kost dan positieve opbrengt.

Onderschrift

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:46

AD:
Die zou ik de deur wijzen.
Komt overduidelijk vnl van jouw kant en van haar enkel onder voorwaarden en wanneer het haar uitkomt.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:34

Ik snap dan wel weer dat ze niks over je vriend hoeft te horen, na al die drama tussen jullie. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om überhaupt een vriendschap te verbreken, steeds gezeik in de relatie, hysterische drama en dan weer bij elkaar komen.

Leg je issues bij haar neer. Voor sommige vrouwen is een baby gewoon heel intensief. En ik laat mijn kind ook niet huilen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:38

Relaxed schreef:
Als een vriendschap mij meer energie kost dan het me oplevert.. Ik ga voor mensen door het vuur en verwacht dit ook in zekere mate terug. Als mensen geen moeite doen, mij als vanzelfsprekend ervaren, enz.. Dan bloedt het bij mij op een gegeven moment gewoon dood. Ik ben hier de laatste jaren steeds bewuster mee bezig, als iemand me energie kost kap ik er mee, geen zin meer in :n

Ik kan nu echt wel zeggen dat de vriendinnen die ik heb echt goud zijn :j Dan gaat het ook vanzelf en is het ook goed. Soms spreek je elkaar een tijdje niet, maar dat is dan ook helemaal niet erg :n


Helemaal dit!
Ik ben door vallen en opstaan erachter gekomen door de jaren wie nu echt goede vrienden zijn en wie niet.
Ik ben zo iemand wat makkelijk te manipuleren is wat dat betreft en waar heel snel misbruik van gemaakt wordt in een vriendschap. Hier dus ook steeds meer bewust van geworden en sinds ik die 'zure appels' niet meer in m'n leven heb is het toch echt veel fijner. Het heeft me onwijs veel pijn gedaan, maar nu ik terugkijk ben ik wel echt blij dat ze niet meer in m'n leven zijn.

Nu nog een paar goede vriendinnen - die ik soms ook een tijdje niet zie, maar waar ik Altijd van op aan kan en andersom hetzelfde natuurlijk - en dat is ook echt genoeg qua sociale contacten. Ik heb nog een gezin enz. dus uiteindelijk is het sowieso niet haalbaar vind ik om heel veel vrienden te hebben. Met bijna 30 jaar kan ik nu zeggen dat ik dus wel al veel geleerd heb en voor mezelf op kom eindelijk en blij ben met het verlies van sommige vriendschappen, ondanks dat me dat wel pijn heeft gedaan. Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat als je geen prettig gevoel bij een vriendschap hebt, je je niet schuldig moet voelen als je voor jezelf kiest op een gegeven moment. Zooo belangrijk! Echte vrienden blijven plakken en andersom jij ook aan hen <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:42

Annet_Dottie schreef:
Ja ik vind het gewoon heel lastig, vraag me af of ze zich er wel bewust van is.
Met mijn diploma uitreiking kreeg ik een dag van te voren te horen dat ze "natuurlijk" wel kwam waar ik heel erg verbaasd over was.
Ik merk dat ik haar erg het hand boven het hoofd hou en veel goed praat voor haar, we komen elkaar toch wel tegen of zien elkaar toch wel, maar ondertussen ben ik er dan ook wel van overtuigd dat als een van ons verhuisd dat het contact wel echt stopt..


Afstand is ook wel heel lastig hoor. Uiteindelijk is het fijn als je geen uren afstand tussen elkaar hebt omdat je elkaar dan gewoon minder face to face spreekt en dingen onderneemt wat leuk is om een vriendschap te onderhouden.

Maar als je idd goede vrienden bent, blijf je elkaar dan toch nog zien, hoe groot die afstand is. Misschien minder frequent, maar ok. Al is het maar 1x per jaar bij wijze van spreken > Als je tussendoor wel nog contact hebt via WhatsApp/bellen bv. houdt dat wel de vriendschap in stand. Maar het moet natuurlijk wel ook van beide kanten komen, anders is een vriendschap op afstand zo doodgebloed ja.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:47

TS wat jij hierboven omschrijft is een typisch geval van meer energie kosten dan dat het oplevert.. Ik zou de spreekwoordelijke bal bij haar leggen en niet meer zelf het initiatief nemen, eens kijken wat er dan gebeurt :j

Ik heb ook een vriendin met kind op 2,5 uur auto afstand. Echter kennen we elkaar al zo lang, we proberen eens per 2 maanden af te spreken en tussendoor bij nieuws ff appen. Het appen gaat soms wel eens moeizaam, daar hebben we het dan over en dan gaat het weer prima. Je weet gewoon dat het goed zit en wat je aan elkaar hebt. Daarvoor hoef je niet 3x per week een uur te bellen.

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:49

Da's waar. Ik heb ook zeker geen dagelijks contact met vriendinnen op afstand - ook vriendinnen van kortbij niet overigens. Toevallig nu even wat meer contact met sommige maar soms spreken we elkaar ook weer een tijdje niet en dan is dat ook prima - ik heb daar soms ook gewoon m'n hoofd niet naar staan om sociaal bezig te zijn en mijn 'rust' nodig zeg maar.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:03

Als ik alles van een kant moet doen ben ik er op den duur wel een keer klaar mee. Dat waren vooral school vrienden en als je dan van school af bent verwaterd dat. Zelfde met mensen van de manege of sportclub als je er erg gaat.

The end

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:12

Ik heb op zich juist nog een hele goede band met mijn middelbare school vriendinnen groepje omdat we echt een heel hecht groepje hadden van een aantal meiden wat gewoon echt goed werkte.

We zien elkaar dan wel niet allemaal heel vaak, omdat de meeste van ons nu uit elkaar wonen, maar als we ons zien is het net zo leuk als 14 jaar geleden bv. 1 van hun heb ik dan nu wel weer meer contact mee (contact verwaterde omdat ik vroeg ging samenwonen en trouwen en werken en zij hele andere interesses toen dus hadden als mij) en doen we ook regelmatig dingen samen met de mannen erbij. Zo gaan we in oktober een weekendje weg samen met de kids.

Is dan wel weer anders als dat ik idd een vriendin heb die ik wel nog op regelmatige basis zie en meer details van m'n leven mee bespreek en vice versa. Dat heb ik dan met de meeste van m'n middelbare school vriendinnen niet, daar hebben we niet vaak genoeg contact voor.

Ik heb dan wel weer vrijwel geen contact meer met mensen uit het paardenwereldje sinds ik geen paard meer heb.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:25

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:28

Laat gewoon het contact eens wezen en kijk dan wanneer je iets hoort en hoor je dan iets dan met gelijke munt terug betalen. Dus komt ze aan de deur dan is het sorry ik moet weg. Omslachtig en niet mijn manier maar als je zoveel moeite hebt om het rechtstreeks te zeggen , tja.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:37

Daar heb je je antwoord. Het komt ook door je eigen houding, altijd maar toestaan dan ben je een gemakkelijk slachtoffer. En in het begin van de “ vriendschap “ zat het blijkbaar al scheef.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:39

Zodra het me langdurig of meermaals een heel negatief gevoel geeft. Mensen mogen absoluut fouten maken en met mij valt prima te praten..
Maar zodra het me een negatief gevoel geeft pas ik ervoor. Ik zit daar niet op te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:42

Ergste is nog dat als je het zo op z'n beloop laat ze dan ook nog vaak jou de schuld gaan geven 'ja jij laat niks meer horen' < ook iets wat bij mij heel vaak gebeurde met 'vriendinnen' waar ik voor mijn gevoel alles voor over had maar waar heel weinig van hun kant uit kwam.

Een zogenaamde goede vriendin die ik ook bv. tijdens haar zwangerschap heb bijgestaan en toen ze in het ziekenhuis lag ben ik dagelijks 30km op en neer gereden om d'r gezelschap te houden en ga zo maar door. En toen ik een hele heftige miskraam met ziekenhuisopname heb gehad, wat me echt een klap heeft gegeven, was er haast geen interesse in mij en erna ook niet eens vragen hoe het met me ging of wat dan ook. Dat heeft me wel echt pijn gedaan, dat soort dingen. Ik was daar op een gegeven moment echt Zo klaar mee omdat ik echt verdriet ervan had en heb het contact toen laten verwateren en op een gegeven moment dus ook alle social media van haar geblokt e.d. Hoefde daar echt geen contact meer mee. < En waarschijnlijk zal dan ook naar anderen toe wel geroddeld worden dat ik niks meer liet horen en contact verbroken heb. Dat soort mensen krijgen nu dus echt een middelvinger van me. Het vreet zoveel energie en doet pijn en dat verdien je niet. Maar het is natuurlijk aan jezelf om een grens te trekken en gevoelsmatig te zeggen 'nu is het klaar'. Dat is voor iedereen anders. Maar als ik je berichten zo lees, ben je er volgens mij ook wel langzaam klaar mee. Je kunt idd nog kijken of er te praten valt, maar vaak ZIJN mensen gewoon zo en zal dat helaas niet veranderen in hoe ze omgaan met hun vriendschappen. Ik hoop dat je er toch nog uit gaat komen met haar en vooral dat je je er zelf weer prettig bij gaat voelen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:44

Sowieso als contact van 1 kant moet komen. Heb daar gruwelijke hekel aan, en op een gegeven moment zeg/ denk ik ook van, toedeloe!

Lief en aardig in je gezicht doen, maar achter je rug om over je praten, en verhalen verdraaien. Alleen al om mij zwart te maken, in hun voordeel.

Het laatste helaas in de paardenwereld veel mee gemaakt. Waardoor ik van veel mensen afstand heb genomen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:46

Vind het sowieso onzin dat je niet met hysterisch gezeik bij je vriendinnen mag aankomen. Daar is vriendschap voor, ik kan mijn hart luchten bij vrienden en maanden lang over het zelfde probleem zuigen, maar ik kan ook maanden luisteren naar het probleem van een ander. Als dat een reden is om vriendschap op te zeggen ben je dus geen vriend.

Mijn vriendinnen hebben mij enorm gesteund tijdens mijn zwangerschap en de tijd er na. Iedereen die er niet van is overgebleven wilde mijn verhalen niet aan horen en ik dus andersom ook niet meer. Dat contact is allemaal verwaterd.


Het is áltijd geven en nemen.

Onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot, YandexBot en 138 bezoekers