Baby-, kinderkleding en (minder alledaags)speelgoed deel 3

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:13

Giolli ze slaapt wel veel ja. Wel relaxed. :D Maar het kan vlot veranderen. Met 8 maanden had J echt nog 3 slaapjes nodig, vrij snel daarna ging hij naar 2 en nu (net 1 jaar) doet 'ie vaak nog 1 slaapje. Ze zal het nodig hebben, al dat lachen kost ook energie. :)) En misschien dat die spruw ook wat extra energie kost?

J sliep de eerste 6 maanden alleen in de draagdoek of tegen mij aan geplakt in bed. En de eerste 4 maanden konden we hem letterlijk geen seconde neerleggen zonder dat hij ging krijsen. Het slapen ging pas goed toen hij met 8 maanden overging naar ledikant in z'n eigen kamer. Daarvoor probeerden we hem in de cosleeper te krijgen maar dat was drama, zolang hij mij zag moest en zou hij tegen mij aan liggen. Nu slaapt hij gelukkig prima, vaak heel even huilen als we weglopen maar is zo klaar. Wel vroeg wakker vaak, 7 uur is uitslapen. :D

Tita met zo weinig slaap zou ik van pure ellende ook halve winkels leegshoppen. Hoe hou je dat vol joh. :(:)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:15

Verschrikkelijk Tita. Echt. Vreselijk :(:) Zitten er niet soms betere dagen bij?

Hier hadden we soms wel eens 2 of 3 super goede dagen tussen de tandjes en sprongetjes door.
Echt je wist niet wat je overkwam. Kind dat tussen de middag ineens makkelijk(er) in slaap komt, weg te leggen is, ineens 3 uur (!!) slaapt, vrolijk wakker wordt.... màn je komt gewoon weer bij en na een paar dagen zo ga je bijna overwegen om toch aan een 2e te beginnen :=

Het is echt een totaal andere belevenis op die manier. Het is dan gewoon ineens LEUK :=

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

IMJ

Re: Baby-, kinderkleding en (minder alledaags)speelgoed deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:24

Giolli, ik ken een meisje van bijna 4 dat slaapt van 19-7.30 uur en van 12.30 tot 15.30.. Blijkbaar hebben sommigen dat echt nodig? Ik zou er voor nu maar lekker van genieten..

Hier was het inderdaad ook gemiddeld zo'n 5-6x per nacht ellende, nooit minder dan 3-4 x..geregeld meer.. Maar, in bed was hier ook in bed. Uiteindelijk zijn we ernaast gaan liggen, 1 van ons, dan kon de ander hopelijk wat slapen.. de ene nacht de 1, de andere de ander.
Als ik dit geweten had van te voren had ik een co-sleeper aangeschaft.

Als we haar lieten huilen dan was ze zo wakker/hysterisch dat de eerst volgende 4 uur niemand meer sliep.

Tita, ik hoop voor jou dat het snel beter wordt!

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While you're far away and dreaming

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:34

Mijn dochter was ook zo giolli. En ze is nu 4 en slaapt zo nog 2 uur tussen de middag en s avonds weer half acht in bed. Zoon slaapt s nachts heel goed, maar overdag maar 1 a 2 hele kleine slaapjes. Oudste slaapt overal, ook in de auto of op de bank maar zoon alleen in bed.

[o]

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:38

Bij ons was dat ook de enige manier om te slapen IMJ, er bij gaan liggen.
Hij heeft niet voor niets al tijden een bed van 120x200 :)

Nouja op schoot viel hij meestal na een uur ofzo afmelken in een donker en prikkelarm kamertje, ook wel in slaap. Maar zag hem dan nog maar eens weg te leggen :=

Een co-sleeper of bij ons in bed was trouwens geen optie, want dan ploinkte hij urenlang door het bed heen. We hebben ook maandenlang gehad dat meneer begin van de nacht wakker werd, en dan pas tegen 4 uur weer kon slapen. Als we geluk hadden dan werd hij pas tegen 2 uur wakker. Maar als we pech hadden al om half 12 %) Nou dan heb je een slopende, uitzichtloze nacht hoor want dan was het nog steeds pas tegen 4 uur dat hij eindelijk ècht in slaap viel en niet voor de 100e keer zijn hoofdje neerlegde en na een paar minuten weer ging jammeren omdat het in slaap vallen niet lukte.

Brrrrr.

Als we mee naar bed gaan dan gaat het inslapen al tijden dikke prima gelukkig. Zolang hij niet voor 8 uur naar bed gaat dan, tussen 8 en half 9 werkt het beste hier. Hij is dan rond 7 uur weer van de partij. Maar dan hebben we het wel al vaak moeten rekken met een melkje ;)

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:46

Oeh Donsje heeft de babyschoenen nu ook in peutermaat. <3

Onze oudste kon eerst ook eerder ook gerust een uur wakker in bed liggen spelen en kletsen. Ik ben benieuwd hoe dat bij nummer twee straks gaat.

Zo doen wij dat ook lau, in bed is slapen en dan gaan we er niet meer uit, tenzij hij echt over de pis gaat. Als we hem er steeds uit haalden werd hij steeds weer helemaal wakker en geprikkeld en duurde het uren voordat hij sliep.

Zo. Nu snel m’n peuter uit de waterbak van de paarden vissen voordat hij er helemaal in klimt. :))

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:52

Pittig zo weinig slaap :(
Respect hoor

R in 1 van haar nieuwe setjes.(eigenlijk voor het najaar)
Zaterdag hadden we een feestje.
Het was wat frisser dacht trek het setje vast aan.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door linnie050 op 14-08-19 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:54

Staat heel leuk Linnie!!

Giolli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:58

Die haartjes! Erg leuk zo hoor.

Spoiler:
Deze leukerd mag trouwens weg voor wie interesse heeft. 62-68 CalijnQ

Afbeelding

Vriendschap is een illusie.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:02

Oh Linnie dat shirtje heb ik ook. Maar dat broekje is ook echt te Leuk, nu wil ik die ook :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:05

Heerlijk lijkt me dat! En volgens mij heb je juist een luxe schema, Giolli, de meeste kindjes doen dan ongeveer 3 slaapjes van 1,5 uur geloof ik, dus is het een crime om je dag in te delen. Maar met 3x 1,5 zit je op 4,5 gemiddeld. Sommige kinderen slapen minder, andere meer :)
Mijn man deed tot groep 1 nog middagdutjes :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:12

xingridx schreef:
Oh Linnie dat shirtje heb ik ook. Maar dat broekje is ook echt te Leuk, nu wil ik die ook :=

Ik had vorig jaar een soort gelijke broek van de H&M (alleen dan zonder het biesje) heb hem dit jaar weer gekocht. Dat is 1 van de weinige broeken die onze dame aan wil.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:37

Slechte slapers geen van onze kids sliep het eerste jaar top. Gaf sowieso in het eerste jaar nog elke nacht meerdere nachtvoedingen.
Ons drama jaar was toen onze 3e een baby was. Die kwam 7x s nachts en onze 2e heeft de eerste 4,5 jaar van zijn leven terror dreams gehad. Dus al met al kregen we weinig slaap. Sliep mijn dochter dan was ik vaak druk met mijn zoontje.

De jongste was de eerste 2 weken de perfecte baby. Maar inmiddels ben ik daar vooral overdag aardig zoet mee

<3 <3 <3 <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:50

B was vanaf dag 1 tot week 2 en vanaf een maand of 4 een goede slaper, afbouwen inbakeren was even lastig en toen over op puckababy winter, dat hielp goed.

Problemen met slapen begon hier rond 20 maanden, af en aan.
Momenteel niet zo lekker helaas, en dan over paar weken de newborn erbij, help. :p

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 13:21

Win hadden hetzelfde vorig jaar toen ik hoogzwanger was. Eerst sliep ze geweldig en iedere ochtend tot uur of half 9. En plots was het drama met naar bed gaan. Echt tot half 12 spoken, gillen uit bed klimmen, als we erbij bleven ging ze ze zitten waken dat we niet wegslopen. En dan snachts ook gillen en naar ons toe en dna bij ons in bed keten. Sliepen max 3-4uur. En overdag ging mevrouw lekker 2 dutjes doen.
Hebben toen een heel strikt avondritueel toegepast. 1 verhaaltje, liedje, kus en knuffel en we gaan weg. En als ze gilt gaan we niet terug. Als ze uit bed kroop terug in bed stoppen, niks zeggen, weer weg. Eerste avonden denk ik 3uur bezig geweest, maar plots ging knop om en bleef ze in bed.
Als ze snachts wakker wordt gaan we erheen, troosten en weer weg.
Vaak huilt ze dan even 5min, maar slaapt zo verder. Als ze langer huilt en bang is gaan we er wel even bijliggen.
Maar dit heeft wel echt geholpen. Alleen avond voor mijn keizersnede was een drama. We hadden gezegd morgen ga je naar opa en oma en mama en papa gaan de baby ophalen. Tsja die was zo zenuwachtig toen dat ik bij dr in bed kon liggen :')

Helaas is ze wel iedere ochtend tussen 5 en 6 wakker en heel soms uitschieter tot half 7.

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:32

De baby ophalen :') zou leuk zijn als het zo simpel was :P

Jeetje tita, dat je nog leeft en je werk kan doen :=
Wij hebben ook zulke periodes gehad maar telkens als ik dacht dat ik dood ging ging het weer even goed en konden we bijtanken.
Slapen en kleintjes is gewoon poedersuiker. Zijn niet voor niets de tropenjaren :=

[o]

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:36

xingridx schreef:

Ik heb het jurkje ook gekocht alleen de legging eronder is nog niet binnen :D

Hier gaat het slapen altijd wat op en neer.
Na een paar dagen slaapt ze dan vaak weer door.
Zijn vaak fases maar wij mogen niet klagen.
Ik geef een fles en even knuffelen en dan 9 van de 10x gaat ze weer slapen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:03

Wij hebben al een strak ritme toegepast, houden we ons nog aan. Nu met erbij liggen valt hij in slaap en hebben we allemaal rust. Anders is enkel overstuur, laten huilen heeft bij hem nooit echt geholpen. Is het gewoon kletsen is er niest aan de hand. Maar goed, komt tijd komt raad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:18

MaritB schreef:
Wij hebben al een strak ritme toegepast, houden we ons nog aan. Nu met erbij liggen valt hij in slaap en hebben we allemaal rust. Anders is enkel overstuur, laten huilen heeft bij hem nooit echt geholpen. Is het gewoon kletsen is er niest aan de hand. Maar goed, komt tijd komt raad.

Herken ik hoor! Laten huilen zorgde voor uren hysterie en een heel onrustige nacht.
Op hun 18e slapen ze heus alleen..
Maar nu is het bikkelen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:35

Oh goed erbij gevonden linnie, die broek met die streep +:)+

Hier maakte alles maar een beetje verschil. Blom, Lampe, lamsvelletje, wol-zijde, kamertje echt hermetisch donker maken enz. enz. enz. Maargoed hoop doet leven en je hoopt toch dat andermans redding de jouwe ook blijkt te zijn :P

Jeetje bestelling van speelgoed uit Duitsland is al binnen, met dat gave spiegelei en Kullerbu enzo.
Heb besteld bij Skandic.de 2 dagen geleden.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:47

linnie050 schreef:
xingridx schreef:

Ik heb het jurkje ook gekocht alleen de legging eronder is nog niet binnen :D

Hoe valt het broekje, op maat?

Slapen hebben wij niks over te klagen. Bij beide de eerste 3 maanden bagger overdag maar vanaf dat er ritme in komt met drie slaapjes gaat het probleemloos.
Oudste slaapt nu geregeld van 19 tot 8 uur als ze de kans krijgt, jongste van 19.30 tot 6.30 en dan nog 2 a 3 keer overdag. Maar beide is neerleggen en slapen zonder kik te geven.
Toen jongste laatst 2 nachten spookte bleek ze dubbele oorontsteking te hebben :=

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:54

Hier ben ik 30 en vriend 38. Eerste heeft 2.5 jaar geduurd (afspraak in het ziekenhuis stond gepland)en tweede was na 5 maanden raak. Oudste spookte snachts en jongste slaapt snachts door meestal en slaapt overdag meestal nog maar 2 keer.

Live love laugh!
L. 18-12-18 S. 25-6-16 wat een rijkdom!
mam ik hou van je, je bent altijd in ons hart. Zo oneerlijk en opeens *11-11-1954 - 9-5-16

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:28

Giolli A sliep ook zoveel rond die leeftijd. Lekker genieten van je me-time nu het nog kan zou ik zeggen.

Sterkte simongek, lijkt me erg vervelend. Degenen die posten dat hun kinderen zo lief met elkaar om gaan hebben volgens mij ook nog erg jonge kindjes. Strijden met een baby is natuurlijk lastig maar wie weet wat ons te wachten staat.

Ik ben 29, man is 37. Ik ben huisvrouw, soms mis ik het wel om te werken, ook omdat je dan gewoon even wat tijd voor jezelf krijgt want dat heb ik niet :') Geen familie in de buurt die op kan passen, dus ze zijn 24/7 voor mij.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:35

Nou hier geregeld ruzie. Oudste 3 zijn 8, 6 en 3,5 ze kunnen geweldig ruzie maken. En straks hebben we er nog een ruzie maker bij. Nu is hun baby zusje natuurlijk enorm schattig en lief :j
Maar dat zal wel veranderen als ze 1,5 is en alles afpakt haha

<3 <3 <3 <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:49

Afbeelding
MB bij de sissy boy in de uitverkoop :+: vast op de groei ;)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren