Op vakantie met 2 kleine kinderen... tips gezocht!

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Storm

Re: Op vakantie met 2 kleine kinderen... tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:08

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:17

Sizzle schreef:
Autorijden is gewoon saai en vervelend.
Ik zou ze gewoon een bak DVDs laten kijken of muziek laten luisteren. Vast heel opvoedkundig incorrect maar je zit 10 uur verkrampt op 20 cm te zweten, daar is ook gewoon geen hol aan. Spelletjes zijn na een uur gewoon niet meer erg boeiend.
Een kleuter kan nog zichzelf vermaken door die enorme fantasiebubbel waar het in zit, maar die is er niet meer als je 8 bent.

Voor de camping zelf hoef je weinig te regelen, dat regelt zich vanzelf wel. Een setje badminton is nog wel leuk en opblaas spul voor het water als er water is.

Heel eerlijk gezegd heb ik dat dit jaar ook zo gedaan, ivm omstandigheden kon mijn man niet mee op vakantie en ging ik alleen met onze kinderen van 3 en 5, dus heb ik via marktplaats voor 30 euro 2 schermpjes gekocht en een paar DVDs geleend. En ze hebben ongeveer driekwart van de heen en terug reis filmpjes gekeken (was 7 uur rijden enkele reis).

Verder een paar leuke kinder cd's om mee te zingen en een paar van die nep schermpjes waar je op kunt tekenen en wat je weer kunt uitvegen. Ook deden we spelletjes zoals ik zie ik zie wat jij niet ziet.

Eenmaal op bestemming hebben ze niks meer gekeken op die schermpjes.

Voor op vakantie had ik een doos met lego mee, daar hebben ze erg leuk mee gespeeld als ik lekker even een boekje wou lezen op de camping of tijdens de regen.
Onderweg met stoppen had ik een paar kleine cadeautjes maar daar was de lol wel snel af in de auto ..

Ik heb er geen spijt van gehad dat ik het zo heb gedaan en kan het iedereen aanraden :')
Laatst bijgewerkt door MarleenM op 11-08-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kerstmuts

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:18

waterballonnen, voetbal, beetje zwemmen en vriendjes maken, ze redden zich zelf wel :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:17

Waarom is het kijken van DVD’s in de auto zo beladen? Hier ook DVD schermen en de kinderen hebben vol gas (nieuwe) films gekeken. Kinderen blij, wij blij.

03-02-2010 Jorinde Lynn
03-04-2012 Viënna Jade
05-07-2014 Eline Mae
♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:21

Autobingo kun je ook op een doos doen met allemaal vakjes, in de vakjes stop je lekkers. Schijnt ook erg leuk te zijn

Kerstmuts

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:22

noviceh schreef:
Waarom is het kijken van DVD’s in de auto zo beladen? Hier ook DVD schermen en de kinderen hebben vol gas (nieuwe) films gekeken. Kinderen blij, wij blij.

In het vliegtuig kijk ik ook liever een film dan een spelletje doen. Allemaal onbeholpen. Kan nergens schrijven, kleine ruimte. Alles valt. Lekker onder de stoel van de bestuurder. Super handig :Y)

+ 01.03.2018
Ik mis je, grote vriendin
♥♥♥

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:39

Wat ontzettend leuk dat je zo uitpakt voor de kinderen van je zus, supertof!! Complimenten voor jou :D

Autobingo zag ik voorbij komen, zeker een goede aanrader. Ik zag kleurboeken en puzzelboeken, maar had je voor de jongste een vakantie doeboek? Die heb je ook in die leeftijdscategorie, en daar staan dan spelletjes ed in.
Oh, en voor op 't strand, zandspeelgoed of een vlieger. Maar dat is niet klein :D

Wij zijn toevallig net terug van 2 weken Bretagne (met op de terugweg een bezoek aan Le Mont Saint Michel, vonden wij en onze oudste zoon van 4,5 erg gaaf). Was echt een prachtige streek en genoten van de stranden. Heel veel plezier!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:54

Die van mij zijn 6 en 10 jaar, wij hebben inderdaad ook twee dvd schermen in de auto ideaal!
Wij nemen altijd veel spelletjes mee, familie poen, kwartet , memory en rumicub zijn hier favoriet.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:00

Volgens mij heb je zo echt meer dan je best gedaan.
Kinderen vermaken zich vast wel op de camping en met deze spullen ook onderweg.
Zou alleen de bellenblaas weglaten, mag op de meeste campings niet.
Als dat spul op je tent komt kun je 'm weggooien.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:35

Het spel uno.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je zo.