Wat geef jij uit aan boodschappen?

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:25

Ik vind €5 voor een kilo gehakt of kip dus echt niet kunnen... :n dat is amper de productieprijs :o
Haal liever verantwoord en dus duurder bij onze goede slager dan dat ik dat in de supermarkt haal.
Zou niet weten waarom je zo goedkoop mogelijk vlees wil :o

Brood is nog tot daar aan toe. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand brood van 70ct oprecht lekker vindt en dat het gezond brood is, maar goed, daar tref je niemand anders mee.

[o]

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:28

Tink89, das wel een hele positieve berekening denk ik. Ik had al eerder gepost in dit topic, de supermarkt hier in het dorp is idd niet goedkoop. Maar ga ik naartoe omdat deze dichtbij is, voor de rest moet ik de auto allemaal een stukje pakken. Dus daar is zeker winst in te behalen. In onze supermarkt geen goedkoop supermarkt brood, zit de bakker bij in, brood is zelfs 2.19 dacht ik. Paprika was 1.89 per 3, champ 1.39, aardappels 2.5 kg meegenomen, croissantjes 1.74, de rest weet ik zo niet, geen bon van meer. Maar alles wel een stuk prijziger dan jouw berekening. Daar is dus zeker winst te behalen door ergens anders te shoppen, ga binnenkort eens een weekmenu maken en dan 1 keer met de auto naar een goedkopere supermarkt om het meeste te halen. Vlees duur voor 2.60 begrijp ik niet, dat zijn 2 kleine filetlapjes, gehakt zou hier hetzelfde kosten, dat vind ik toch wel de bodem voor vlees eigenlijk, niets bijzonders.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:30

MightyMike schreef:
Tink89, das wel een hele positieve berekening denk ik. Ik had al eerder gepost in dit topic, de supermarkt hier in het dorp is idd niet goedkoop. Maar ga ik naartoe omdat deze dichtbij is, voor de rest moet ik de auto allemaal een stukje pakken. Dus daar is zeker winst in te behalen. In onze supermarkt geen goedkoop supermarkt brood, zit de bakker bij in, brood is zelfs 2.19 dacht ik. Paprika was 1.89 per 3, champ 1.39, aardappels 2.5 kg meegenomen, croissantjes 1.74, de rest weet ik zo niet, geen bon van meer. Maar alles wel een stuk prijziger dan jouw berekening. Daar is dus zeker winst te behalen door ergens anders te shoppen, ga binnenkort eens een weekmenu maken en dan 1 keer met de auto naar een goedkopere supermarkt om het meeste te halen. Vlees duur voor 2.60 begrijp ik niet, dat zijn 2 kleine filetlapjes, gehakt zou hier hetzelfde kosten, dat vind ik toch wel de bodem voor vlees eigenlijk, niets bijzonders.

Dit zijn de prijzen van de Lidl, AH en groenteboer.

En nee, ik vind vijf euro voor een kilo kip ook niet kunnen, maar bij de slager hier hebben ze het gehakt regelmatig voor 5 euro en da's dus geen supermarktspul. En in de praktijk eten we nooit kip, zoals ik zei: dit is een week geweest met voor ons doen heel erg veel vlees.

Overigens vind ik 2,60 voor twee filetlapjes wel duur, ja. Ik koop vaak in de aanbieding en bijvoorbeeld 8 chipolataworstjes kosten hier 3 euro ofzo. Daar eten we met z'n tweeën twee keer van.

Verder denk ik ook maar: wij hebben nu eenmaal geen dikke portemonnee, dus roeien met de riemen die we hebben. Laatst 6 mango's voor 1 euro op de markt. Die gaan deels meteen op en deels als babyvoeding in de diepvries. Aardbeien voor 50 cent per bakje op de markt, appels 3 kilo voor 2 euro. Het kán best goedkoop en gezond.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

maralyn

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:33

Tink89 jouw berekening zijn keurig hoor.

Hier standaard bij de Albert Heijn. Omdat deze aan de streep toch echt het goedkoopste zijn!

Creatief boodschappen doen heet dat.

Ik maak er geen punt van. Nee, zeker niet! Maar een komma.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:33

verootjoo schreef:
Ik vind €5 voor een kilo gehakt of kip dus echt niet kunnen... :n dat is amper de productieprijs :o
Haal liever verantwoord en dus duurder bij onze goede slager dan dat ik dat in de supermarkt haal.
Zou niet weten waarom je zo goedkoop mogelijk vlees wil :o.

Zo denk ik idd ook. En daarom eten we en een x aantal dagen geen vlees en het vlees wat ik koop is sowieso bio en wordt dan nog in porties verdeeld en op die manier zijn we niet meer kwijt als iemand die goedkoop vlees koopt. Maar dat zijn keuzes die je maakt. Wij hoeven niet elke dag vlees en 150g gehakt verwerken in sauzen i.p.v. 300g bv zijn we ook aan gewend geraakt. Of 150g kip blokjes klein snijden i.p.v. 300g gebruiken wat in de verpakking zit. Dan vriezen we de helft in voor een andere keer of ik maak alles en vries dan de (maaltijd) saus in.

En tja, ik vind het goedkope brood niet te pruimen helaas. Ik probeer met de to good to GO app brood te scoren voor minder geld bij bakkers en vries dit dan in. Voor de rest koop ik brood bij AH wat qua kosten dan rond de 1,50 zitten en best een aantal dagen goed mee gaat. Maar de 0,70 broden vind ik niet lekker. Ik snap als je echt moet budgetteren dat je niet altijd keus hebt hierin maar wij hebben gelukkig wel de mogelijkheid deze keuzes te maken. Als we een duurder product, en zeker iets war we veel eten, lekkerder vinden dan ga ik mezelf niet dwingen goedkoper te eten als het financieel niet hoeft. Het is wel leuk om goedkopere alternatieven te vinden die lekker zijn, dus dat probeer ik wel :)

“Have you ever asked yourself, do monsters make war, or does war make monsters?” - Laini Taylor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:34

Tink89 schreef:
MightyMike schreef:

Dit zijn de prijzen van de Lidl, AH en groenteboer.

En nee, ik vind vijf euro voor een kilo kip ook niet kunnen, maar bij de slager hier hebben ze het gehakt regelmatig voor 5 euro en da's dus geen supermarktspul. En in de praktijk eten we nooit kip, zoals ik zei: dit is een week geweest met voor ons doen heel erg veel vlees.

Bij de slager is t anders. Tenminste bij die van ons. Daar weet ik precies hoe alles gaat en hebben ze idd op bv op dinsdag gehaktdag. Dan kan je t goedkoper kopen.
Maar dat compenseren ze dan weer met de andere prijzen, zodat je uiteindelijk als je het gemiddelde van alle types vlees neemt op wel een goede prijs uitkomt. Gehakt is namelijk vlees wat er nu eenmaal het meeste van een dier af komt dus dat kun je soms goedkoper aanbieden :)

Maar volgens mij is er geen slager die een kilo kip voor 5€ verkoopt.

[o]

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:35

verootjoo schreef:

Brood is nog tot daar aan toe. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand brood van 70ct oprecht lekker vindt en dat het gezond brood is, maar goed, daar tref je niemand anders mee.

Ik ben nu wel benieuwd naar je definitie van gezond brood? Het is gewoon volkorenbrood van de AH.

En we eten dus inderdaad maar 1-2 keer per week vlees, want duur. En dan eet ik liever een paar gebakken eitjes of een bakje falafel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:40

Als ik erover nadenk doe ik gemiddeld voor ongeveer 30 euro per week boodschappen.
Soms iets meer en soms iets minder. Af en toe eens een week amper nieuwe boodschappen.
Dit is in principe voor 1 persoon, maar ik koop waar mogelijk grotere verpakkingen die ik in vries in 1 persoons porties. Ook als ik kook vries ik vaak de helft van het gerecht in.

"Above all things I believe in love. Love is like oxygen.
Love is a many splendored thing. Love lifts us up where we belong... All you need is love!"

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:40

Die 35% korting stickers bij de ah, jah daar let ik ook vaak op als ik daar ben.
Ik krijg op mijn bonus kaart elke week van die persoonlijke aanbiedingen en daar maak ik bij de ah ook veel gebruik van.

Ik weet niet of jullie de app togoodtogo kennen?
Helaas zijn er hier in de buurt niet zo veel die er aan mee doen, maar een vriendin die ik deze app had laten zien heeft er al een paar keer gebruik van gemaakt.

Groetjes Monique.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:43

meniekske schreef:
Die 35% korting stickers bij de ah, jah daar let ik ook vaak op als ik daar ben.
Ik krijg op mijn bonus kaart elke week van die persoonlijke aanbiedingen en daar maak ik bij de ah ook veel gebruik van.

Ik weet niet of jullie de app togoodtogo kennen?
Helaas zijn er hier in de buurt niet zo veel die er aan mee doen, maar een vriendin die ik deze app had laten zien heeft er al een paar keer gebruik van gemaakt.

Ik heb die app ook, maar zit met twee voedselovergevoeligheden (ik ben lactose-intolerant, mijn man mag geen noten en pinda's), dus da's lastig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:53

Ben ik toch niet de enige die lol heeft aan alles zo goedkoop mogelijk inslaan en die overal de prijzen van kent :))
Maralyn, erg herkenbaar :D

Als aanvulling op de lijstjes hierboven; zelf koop ik veel dingen wat groter in, voor nog wat extra korting. Appels bijvoorbeeld, krijg je bij de boer ook vaak voor zo'n 50 cent per kilo als je meteen 5 kilo of een hele kist mee neemt. En die houden zich erg lang in de koelkast.
Aardappels ook, altijd een 5kg zak.
Zilvervliesrijst kost ongeveer 1,50 per kilo in een kilo-zak, maar een zak van 4 of 5 kilo is vaak nog een stuk goedkoper.
Dat doe ik meestal ook zo met broodbeleg. Een kleine pot Nutella is duurder dan een grote XXL pot 'hazelnootpasta' van een huismerk.

Vlees zou ik inderdaad ook niet zo goedkoop mogelijk willen. Wat ik altijd deed toen mijn vriend nog vlees at was bij AH het bio vlees kopen met 35% korting stickers. Zonde om weg te gooien, heb je toch bio, en dat kostte me vaak een euro of 1,50 voor een bakje met een paar rundervinken of worstjes. Dat ging in de vriezer en daar kreeg hij een paar keer per week een stukje van. Niet duur en je bent toch zo milieubewust/diervriendelijk mogelijk bezig.

Op zoek naar een (trouw)videograaf?: ABCreatief Videoproducties
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:03

verootjoo schreef:

Ik koop vlees in de supermarkt omdat het tijd bespaard. Vroeger was er een slager naast de supermarkt en dan kochten we daar wel eens, maar sinds die weg is gaan we helemaal niet meer naar de slager.

All was well.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:12

Tink89 schreef:
verootjoo schreef:

Ik ben nu wel benieuwd naar je definitie van gezond brood? Het is gewoon volkorenbrood van de AH.

En we eten dus inderdaad maar 1-2 keer per week vlees, want duur. En dan eet ik liever een paar gebakken eitjes of een bakje falafel.

Nu ja, ik kan me niet voorstellen dat je voor 70ct dezelfde goede en gezonde ingrediënten in een brood aantreft als in een kwaliteitsbrood van de bakker :)
Maar heb de ingrediënten nooit echt vergeleken.

[o]

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:15

Suikerbrood is ook heel duur :Y)

Nee, als je echt gezond brood wil dan hoef je er alleen op te letten dat het hoofdbestanddeel volkorenmeel is. En dat zijn zeker niet altijd de duurste broden gelukkig :D Maar ook niet de goedkoopste.
Wij geven zo'n 1,50 tot 2 euro uit aan een volkorenbrood. In de aanbieding soms minder.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:19

bestaat er een site hoe je producten het beste kan opslaan? ik heb vaak dan koop ik iets en weet ik niet hoe lang het in de vriezer goed blijft

ik wil een sport van maken om zo goedkoop mogenlijk gezonde boodschappen te doen. Maar wil niet halve dag bezig zijn om van de ene winkel naar de andere winkel te rijden/fietsen. Daarnaast ga ik in een dorp wonen met wel een buurtsuper (duur) dus wil ik wekelijks boodschappen gaan doen. En max 100 euro besteden per week voor 2 personen.

alleen probeer ik vegatarisch te eten en mijn vriend heeft daar niet echt behoefte aan. Alleen als ik bijv ook vleesvervangers koopt, terwijl ik wil proberen om alleen aardappel en groente meer te eten en dan gewoon helemaal geen vleesvervanger/vlees.

volg ons op Youtube Haflingers Stanley en Maximus
youtube elke dinsdag nieuwe vlog!
Instagram
facebook Nieuwe pagina

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:21

Hier €1,75 voor een echt volkorenbrood (incl volkorenplakker dus op het brood) bij de bakker. Vind ik toch echt lekkerder dan supermarktbrood :)
En niet eens zoveel duurder dan supermarktbrood, want bij de jumbo hier is het brood €2,00 of meer.

[o]

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:22

Hoe op de vraag hoe het kan, lekker eten met een klein budget?
Ik koop zo min mogelijk snaai en in de pakketten van too good to go zit vaak roerbak- of voorgesneden groente, wat te veel is vries ik in. Ik kook dus ook vaak roerbak- en eenpansgerechten met rijst of pasta. Door mijn enorme kruidenvoorraad gebruik ik (bijna) nooit pakjes of zakjes. Kruiden koop ik in grote potten bij de Marokkaanse supermarkt, is goedkoper dan de kleine potjes bij AH of Jumbo
Vlees komt ook van tgtg en koop ik liever niet los.

Babyhapjes maken we zelf en vriezen we in in ijsblokjes bakjes. Zo is er altijd makkelijk eten voor hem in huis.

Frisdrank kopen we weinig, meestal gewoon een blik siroop.

Persoonlijke verzorging hoeft niet duur te zijn, haar wordt ook schoon met shampoo van 89 cent van Lidl en fijne crèmespoeling hebben ze daar in tubes van 1 euro.
Even zo voor hygiëne artikelen, hoeft geen merk te zijn. Het enige wat ik persé van Nivea wil is de deo, dat hebben ze gelukkig meestal bij de action of de wibra wel voor minder dan de helft van de supermarkt prijs.

Mijn Groninger Paard, zeldzaam leuk
Mees Het Grappigste veulen van Bokt
[KS-ITP] Groninger Mees maakt nieuwe vrienden

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:08

Nu ik het zo lees denk ik dat bij ons de hoge kosten komen uit dagelijks vlees eten. Daarbij is mijn man een grote vleeseter en ik eet vrijwel alleen kip en vis dus ook vrij prijzig. Vandaag een paar boodschappen gehaald bij de jumbo voor weer bijna 10 euro en dan heb ik niks bijzonders. 1 bloemkool, 3 zakjes jus, 1 fles siroop en 2 bakken aardbeien. Zo tikt het wel aan.

Mijn onceinalifetimehorse Shiquita <3 R.I.P.
Zeer gelukkig met mijn nieuwe aanwinst Cay <3

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:11

Christadk schreef:
Nu ik het zo lees denk ik dat bij ons de hoge kosten komen uit dagelijks vlees eten. Daarbij is mijn man een grote vleeseter en ik eet vrijwel alleen kip en vis dus ook vrij prijzig. Vandaag een paar boodschappen gehaald bij de jumbo voor weer bijna 10 euro en dan heb ik niks bijzonders. 1 bloemkool, 3 zakjes jus, 1 fles siroop en 2 bakken aardbeien. Zo tikt het wel aan.

Aardbeien zijn vaak relatief prijzig. Want de rest is ook echt weinig bijzonders. Maar denk dat de aarbeien al zo rond de 5 euro waren totaal? Vind dat zo jammer want eet mega graag aardbeien haha.

Star <3 † 12-3-2018
Target :+: † 18-9-2012

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:16

Afgelopen week was het €167,- voor 2 personen. Meestal zitten we rond de € 150 per week. Excl. eten voor de dieren en persoonlijke verzorgingsartikelen. Nu was het iets duurder omdat ik wasmiddel heb ingeslagen :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:38

Aardbeien en veel ander fruit wat in de winkel al snel duur is, is dan vaak bij de boer op de markt weer heel goed betaalbaar (krijgt meestal wel het dubbele voor wat je in de winkel krijgt) en ook echt van goede kwaliteit. Maar wij moeten dan ook echt weer met de auto naar de markt gaan enz en dat is me zo omslachtig dat ik dan uit gemak toch weer gewoon bij de winkel bestel of meeneem.

“Have you ever asked yourself, do monsters make war, or does war make monsters?” - Laini Taylor

Joman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:48

Aprella schreef:
verootjoo schreef:

Ik koop vlees in de supermarkt omdat het tijd bespaard. Vroeger was er een slager naast de supermarkt en dan kochten we daar wel eens, maar sinds die weg is gaan we helemaal niet meer naar de slager.

Ik koop het ook in de supermarkt. Maar enkel biologisch. Betekent dat 1 kipfilet al 4 euro is. Dat maakt het ook duur, boodschappen doen.
Maargoed, wij eten weinig vlees, dus dat zijn bij ons de kosten niet. Bovendien heb ik het er graag voor over :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:50

Ik koop ook biologisch maar aangezien we En niet elke dag vlees eten En ik alles altijd halveer van verpakkingen wat ik koop, kom ik echt niet duurder uit qua vlees als mensen die niet bio kopen. Ok, ik eet het dan niet dagelijks dus dat moet je dan wel erbij denken, maar qua kosten in het boodschappen budget zal ik met vlees niet duurder zijn als iemand die dan gewoon vlees koopt zeg maar. Maar dat zijn keuzes die je maakt. Mensen die echt dagelijks vlees willen en ook veel... dat kan wel aantikken ja - al kun je dan nog op andere manieren wat goedkoper vlees kopen zoals opletten met afprijzingen van de supermarkten als vlees tegen de datum aan zit bv. en met goede aanbiedingen wat meer inslaan en invriezen want ook bio vlees is wel eens op de aanbieding bv.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:04

Christadk schreef:
Vandaag een paar boodschappen gehaald bij de jumbo voor weer bijna 10 euro en dan heb ik niks bijzonders. 1 bloemkool, 3 zakjes jus, 1 fles siroop en 2 bakken aardbeien. Zo tikt het wel aan.

Jus (en andere sausjes) lijken vaak best goedkoop, 50 cent tot een euro per pakje, maar als je dat elke dag gebruikt dan tikt dat ook snel aan.
Jus is erg makkelijk zelf te maken, en kost bijna niks. Mijn oma maakte het altijd van braadvocht. Zelf maak ik het van aardappelvocht of gewoon met water. Een simpele roux van meel en olie, met kruiden naar smaak, ui, knoflook, een scheut sojasaus, beetje bouillonpoeder en evt aardappelzetmeel geeft echt een héérlijke, donkerbruine jus :9 En het kost hooguit 5 cent.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:25

Amethyst_ schreef:
Christadk schreef:

Aardbeien zijn vaak relatief prijzig. Want de rest is ook echt weinig bijzonders. Maar denk dat de aarbeien al zo rond de 5 euro waren totaal? Vind dat zo jammer want eet mega graag aardbeien haha.

Klopt helemaal. 2 bakken voor 4,50. Op de markt zal wellicht veel goedkoper zijn maar ik heb daar helaas geen tijd voor.

Wat betreft jus zelf maken. Ik doe met 1 zakje jus 2 dagen dus vind dat wel oke. Ben wat dat betreft ook wel een makkelijke kok :')

Mijn onceinalifetimehorse Shiquita <3 R.I.P.
Zeer gelukkig met mijn nieuwe aanwinst Cay <3