Wat geef jij uit aan boodschappen?

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

ItsMe2

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:44

Ik lees al vanaf het begin van het topic mee en het valt mij op dat er echt heel verschillende bedragen per persoon voor bij komen.
Nu woon ik nog thuis, maar wil binnen niet al te lange tijd op mezelf gaan wonen. Zou er een manier zijn om een schatting te maken wat ik per week nodig heb aan boodschappen?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:53

ItsMe2 schreef:
Ik lees al vanaf het begin van het topic mee en het valt mij op dat er echt heel verschillende bedragen per persoon voor bij komen.
Nu woon ik nog thuis, maar wil binnen niet al te lange tijd op mezelf gaan wonen. Zou er een manier zijn om een schatting te maken wat ik per week nodig heb aan boodschappen?

Maak een lijstje met een weekmenu, zet de ingredienten op een lijstje en ga naar de supermarkt. Je hoeft t niet te kopen natuurlijk maar je kunt wel optellen wat je kwijt zal zijn. Dit kun je een paar keer doen en dan krijg je vanzelf een overzicht.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:55

Dat is een goede. Dankjewel! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:57

En hou er rekening mee dat je in het begin meer kwijt bent omdat je nog kruiden etc moet inslaan. :)

[o]
6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:00

Vorige maand 150 euro in m'n eentje voor de hele maand, maar dat was wel exorbitant veel aangezien ik net op mezelf ben gegaan en dus nog van alles moest kopen qua schoonmaakdoekjes, kruiden en weet ik het wat. Normaal doe ik 1x per week boodschappen voor rond de 20-25 euro en ik haal vaak een toogoodtogo pakket op bij de supermarkt of een bakker, waar ik best wat maaltijden mee kan maken. Ik denk dat ik het meest bespaar op drinken, ik drink thuis vooral water of thee. Koffie in het weekend, ben overdag doordeweeks nooit thuis. Dat scheelt echt wel aanzienlijk.

Elk bad heeft er eendje.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:03

Voor 1 persoon ben ik max €130 per maand kwijt aan boodschappen (dat is dan al het supermarkt spul, dingen van de kruidvat etc zitten daar niet bij).

Ik eet geen vlees, soms vis. En drink geen frisdrank.

Edelweiss Saddlery - MSFC Gediplomeerd

Website · Facebook · Instagram · Etsy

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:04

je kan ook online alles in je mandje doen en dan zo een schatting maken

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:11

tiwi1969 schreef:
Persoonlijke verzorging hoeft niet duur te zijn, haar wordt ook schoon met shampoo van 89 cent van Lidl en fijne crèmespoeling hebben ze daar in tubes van 1 euro.
Even zo voor hygiëne artikelen, hoeft geen merk te zijn. Het enige wat ik persé van Nivea wil is de deo, dat hebben ze gelukkig meestal bij de action of de wibra wel voor minder dan de helft van de supermarkt prijs.

Dat had ik er nog niet eens bij gerekend.

Met shampoo van Lidle of enig andere supermarkt valt er met mijn haar niets te doen. Mijn shampoo kost iets van een 40 EUR voor een grote fles waar ik wel een hele poos mee toekom. Helaas nog niets goedkoper gevonden dat hetzelfde of beter effect heeft op mijn haar en ik ben een beetje beu dingen ui te proberen.

All was well.