Vriendin komt niet op deel bruiloft

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:15

Blue_Monday schreef:
Lara_Silver schreef:
Wow wat een drama om niets. Zou in mijn entourage nooit gebeuren. Hier mag iedereen een +1 meenemen. Jij geeft duidelijk een signaal af en krijgt een heel duidelijk signaal terug. Wat een gemiep om een volwassene reactie om een rommelige organisatie van de uitnodigingen. Ik was dus helemaal niet gekomen uit solidariteit naar mijn partner toe.


IN de OP staat toch dat +1 ook uitgenodigd is, of is dat later aangepast ofzo waarom iedereen dit blijft herhalen?

Volgens mij was +1 inderdaad in eerste instantie niet uitgenodigd, maar later toch wel.

*pum*


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:40

Wij kunnen er wel allemaal een mening over vormen en 'bij mij zou dit nooit gebeuren!'
Maar als TS het toch als vervelend ervaart dat haar vriendin niet de volledige bruiloft komt dan mag dat toch?
Ik heb niet veel vriendinnen, ik kan ze op één hand tellen. Als een goede vriendin van mij niet het zou kunnen opbrengen om gewoon de hele dag aanwezig te zijn op mijn bruiloft zou ik daar ook geëmotioneerd van raken. Voor veel vrouwen is de bruiloft de meest belangrijke dag uit hun leven.
Als mijn vriendin dan puur omdat ze makkelijk mee kan rijden mijn halve bruiloft zou skippen zou ik dat ook echt niet tof vinden. Dat toont niet echt interesse imo.

Ik zou zelf wél gewoon de +1 die je nu niet hebt uitgenodigd uitnodigen. Nu splits je een paar op en dat is niet erg handig.

JM :#

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:42

Shaggy09 schreef:
Wij kunnen er wel allemaal een mening over vormen en 'bij mij zou dit nooit gebeuren!'
Maar als TS het toch als vervelend ervaart dat haar vriendin niet de volledige bruiloft komt dan mag dat toch?
Ik heb niet veel vriendinnen, ik kan ze op één hand tellen. Als een goede vriendin van mij niet het zou kunnen opbrengen om gewoon de hele dag aanwezig te zijn op mijn bruiloft zou ik daar ook geëmotioneerd van raken. Voor veel vrouwen is de bruiloft de meest belangrijke dag uit hun leven.
Als mijn vriendin dan puur omdat ze makkelijk mee kan rijden mijn halve bruiloft zou skippen zou ik dat ook echt niet tof vinden. Dat toont niet echt interesse imo.

Ik zou zelf wél gewoon de +1 die je nu niet hebt uitgenodigd uitnodigen. Nu splits je een paar op en dat is niet erg handig.

De beste vriendin is niet eens de hele dag uitgenodigd :D. Alleen voor het diner en het feest.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:45

Naja, dan kom je wel gewoon naar het diner vind ik zelf.
En als die vriendin het niet leuk vind dat ze niet op de receptie aanwezig is moet ze dat bespreken met TS.
Dingen opkroppen en niet praten erover, dat zorgt voor ruzie en spanning.

JM :#

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:47

Shaggy09 schreef:
Naja, dan kom je wel gewoon naar het diner vind ik zelf.
En als die vriendin het niet leuk vind dat ze niet op de receptie aanwezig is moet ze dat bespreken met TS.
Dingen opkroppen en niet praten erover, dat zorgt voor ruzie en spanning.

Vriendin heeft die dag ook een verjaardagsdiner.

Of de vriendin iets wel of niet leuk vindt, weten we niks over want daarover zegt TS niks. TS vertelt alleen wat ze zelf niet leuk vindt. En past daarna de OP aan.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:49

Ik baseer mijn mening op wat ik weet, en dat is wat er hier in het topic staat.
Speculeren heeft geen zin.

TS, ga gewoon het gesprek eens aan met die vriendin en vertel wat je dwars zit. Als je echt vriendinnen bent moet dit gewoon kunnen. Het is juist volwassen om erover te praten. Met je mond dichthouden schiet je niks op.

JM :#

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:54

Shaggy09 schreef:
Naja, dan kom je wel gewoon naar het diner vind ik zelf.
En als die vriendin het niet leuk vind dat ze niet op de receptie aanwezig is moet ze dat bespreken met TS.
Dingen opkroppen en niet praten erover, dat zorgt voor ruzie en spanning.


Werkt toch ook wel twee kanten uit hoor vind ik, ook al gaat het om de bruiloft van TS, wat voor haar natuurlijk een mooie dag moet worden. Maar we weten uiteindelijk niet Hoe de vriendin dit alles ervaart en zich erbij voelt en dat is wel iets waar TS achter moet zien te komen imo aangezien zij degene is wat zich rot voelt nu.

Ik vind het zelf bv. ook vreemd dat je in eerste instantie de partner van je goede vriendin niet uitnodigt voor alles waar je vriendin wel voor uitgenodigd wordt, ook al heb je hem nog niet ontmoet. Wat ik begreep hadden ze dan wel al best een tijd een relatie. Dan probeer je toch (ik denk dan zo maar dat is ieder voor zich) als je hem nog niet ontmoet hebt, hem voor de bruiloft te leren kennen? Maar goed, uiteindelijk moet iedereen zijn/haar bruiloft plannen zoals ze willen. Je hebt 'm als het goed is maar 1x en dan is het belangrijkste dat jij een fijne dag hebt als bruid zijnde.

Ik denk dat in dit geval het idd heel goed is als ze samen eens gaan praten. Maar een verhaal heeft imo meestal wel 2 kanten en we lezen natuurlijk alleen alles vanuit TS haar kant. Wie weet voelt die vriendin zich ook wel rot om bepaalde dingen, weten wij veel. Dus ondanks dat het speculeren is, zal er toch wel van beide kanten iets te zeggen zijn. In principe wisten we ook dat TS de partner in eerste instantie dus niet overal bij uit genodigd had. Dat kan dus gevoelsmatig voor die vriendin ook echt niet lekker aankomen.

Het is gewoon belangrijk dat TS hierover gaat praten, want dit gaat de vriendschap niet ten goede doen als 1 of misschien beiden zich nu niet prettig voelen bij de situatie. Als zoiets niet uitgesproken wordt, gaat dat denk ik wel een kloof creëren in de vriendschap.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-08-19 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:55

Gillbo schreef:
Is de ceremonie niet vrij toegangkelijk voor iedereen?
Dat is ool redelijk normaal.

Dat is echt zo bij mijn familie lid stonden dus echt mensen bij het gemeentehuis je kan zo in de zaal gaan zitten. Deze waren toevallig in de buurt en kennissen

The end

vevina
Berichten: 1639
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:56

Ik begrijp je gevoel heel goed TS. Tuurlijk een verjaardag is belangrijk, maar zolang die persoon niet ongeneselijk ziek is is de kans groot dat die verjaardag er volgend jaar gewoon weer is! Jullie bruiloft niet.

Het enigste punt wat ik mij afvraag is inderdaad ook over de ceremonie. Is dit echt enkel voor de echte familie die dichtbij staat? Want in mijn ogen zou een hele goede vriendin er de hele dag bij horen. Maar dat is puur mijn mening en gevoel.

Overleg het met je vriendin en wie weet is dan opeens haar overweging helemaal helder.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:01

Ik snap ook mensen die gewoon maandag acht uur bij de gemeente trouwen met twee getuigen en dan thuis of in een zaal nog eventueel een feestje geven. Of alleen rond bellen we zijn getrouwd. Die ken ik ook echt dat laatste. Grote familie net ruzies onderling en dan ook nog beide kanten die totaal verschillen.

Dan zijn er ook meningen over net als nu bij ts. Het is gewoon wat iemand zelf wil en kan betalen en hetzelfde voor de gast.

Hoorde ook van mensen die in Italië gingen Trouwen.. moet je haast verplicht het vliegtuig pakken?

The end

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:38

Vriendin A is SAMEN met haar partner uitgenodigd. Dit is nooit apart geweest..!!

Lezen mensen, lezen!

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:38

Je geeft zelf ook een sterk signaal af door haar + vriend niet naar de ceremonie te laten gaan. Dan kun je daar wel een goede reden voor hebben, maar heel veel moeite doe je dus niet voor haar. Is het puur je eigen keus dat ze daar niet bij is?
Dat diner van een familielid zou ik ook wel belangrijk vinden. Zelfs als het een gewone verjaardag is. Ze komt al naar het feestje en ik kan mij voorstellen dat het met een vriendengroepje gezelliger is.

[o]

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:48

0091 schreef:
Vriendin A is SAMEN met haar partner uitgenodigd. Dit is nooit apart geweest..!!

Lezen mensen, lezen!

In de oorspronkelijke OP was dat anders.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:12

volgems mij niet, of ik moet het hebben gelezen nadat het al was aangepast

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:36

Wacht even hoor, hoe zit het nou...?

Zijn A en haar vriend voor de hele dag uitgenodigd?
En dan nog een vriend van hen en jou / jullie, ook voor de hele dag, en daar de partner van alleen voor de avond? Of is degene die alleen 's avonds mag komen, weer een andere losse persoon?

Ik snap van jou uit dat je bij een wat intiemer groepje liever niet iemand uitnodigt die je niet goed kent.
Maar als diegene een partner is van 1 van de genodigden dan is het wel een beetje cru om een stel te splitsen...

En ik kan me ook best voorstellen als het een vriend(in) is van A (en partner) dat ze dan liever samen gaan want het is wel heel erg lüllig als diegene overal buiten wordt gehouden, niet alleen door jou maar ook door hen :(:) Kan me dus best voorstellen dat zij gedacht hebben van joh we gaan samen, en we laten jou niet in je eentje "buiten" wachten.

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:40

In de oorspronkelijke post wilde ze A eigenlijk als daggast maar zou ze haar vriend (B) geloof ik pas vanaf het diner willen uitnodigen. Zoals ik het begrepen heb heeft ze daarom van A ook een dinergast gemaakt. Vriend C en D zijn volgens mij apart van elkaar waarbij C ook uitgenodigd was voor het diner en D alleen voor het feest. Maar het zijn dus wel weer vrienden van elkaar dus besluiten zij vieren om pas vanaf het feest te komen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:41

Maar A was toch gewoon samen met haar vriend voor de hele dag uitgenodigd?

JM :#

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:42

Shaggy09 schreef:
Maar A was toch gewoon samen met haar vriend voor de hele dag uitgenodigd?

Nee, in de oorspronkelijke OP niet want ze kent de vriend van A niet (goed).

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:44

In de oorspronkelijke OP was het idd anders, want ook ik heb gelezen dat de partner van A niet overal uitgenodigd was waar die vriendin dat wel was, omdat TS haar partner nog niet kent. En dan is het niet vreemd dat mensen die dat gelezen hebben het dus ook Iets anders benaderen dan als ze reageren hier.

Als goede vrienden zijnde zou ik dan zeggen om een poging te doen om de partner anders te leren kennen ook voor de bruiloft plaatsvind of gewoon zeggen 'goh, je partner kan gewoon mee hoor want ik zie je als een goede vriendin en dan hoort je partner erbij'. Maar als TS zich hier niet prettig bij voelt, even goede vrienden want het is haar bruiloft.

Maar ik persoonlijk zou het ook niet leuk vinden om mijn partner niet mee te mogen nemen naar de bruiloft van een goede vriendin, maar dat ben ik. Ik kan me in dat opzicht, als dat dan oorspronkelijk zo de bedoeling was, voorstellen dat die vriendin de keus maakt om dan 's avonds pas te komen samen met partner en dan de andere vrienden waar ze samen mee kunnen reizen. Maar goed, zo kijk ik er dan tegenaan en is dat mijn gevoel erbij - TS opende dit topic om d'r ei kwijt te kunnen, maar misschien helpt het ook om het van de andere kant te bekijken natuurlijk.

Ik snap dat je idd als TS zijnde, liever niet iemand uitnodigt die je niet goed kent, maar ik vind het zelf wel vreemd als het de partner van een goede vriendin betreft die je er heel graag bij wilt hebben om die dan idd uit te sluiten. Maar dat ben ik. Iedereen is anders en denkt anders.

Maar het komt er uiteindelijk op neer dat TS eigenlijk gewoon moet praten met de vriendin als ze er zo mee zit en tot een oplossing wil komen of in ieder geval wil uitpraten hoe en wat. Als dit niet gebeurd, denk ik dat er weinig veranderd aan de situatie.

Maar eerlijk, ik volg ondertussen ook niet meer echt goed hoe het nu echt in elkaar steekt want zoals ik het begrijp zijn er idd veranderingen aangebracht in de OP en dan zoals ik het zie ook in de uitnodiging naar die vriendin toe.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-08-19 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:45

Altijd handig, informatie die uit een post, en al helemaal een OP wordt gehaald.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:46

Nee in de oorspronkelijke OP stond precies hetzelfde verhaal. Ze heeft alleen het stukje eruit gehaald waarin ze er eerst aan dacht om A als daggast uit te nodigen, maar omdat ze de partner niet zo goed kent ze beide als dinergast uit te nodigen. Dus geen info ertussenuit, alleen een denkwijze/hersenspinsel er tussenuit om mensen het duidelijker te maken

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:51

0091 schreef:
Nee in de oorspronkelijke OP stond precies hetzelfde verhaal. Ze heeft alleen het stukje eruit gehaald waarin ze er eerst aan dacht om A als daggast uit te nodigen, maar omdat ze de partner niet zo goed kent ze beide als dinergast uit te nodigen. Dus geen info ertussenuit, alleen een denkwijze/hersenspinsel er tussenuit om mensen het duidelijker te maken


Maar net Dat stukje er tussenuit halen, veranderd wel de kijkwijze van heel veel mensen natuurlijk en dan wordt het wel een andere situatie waarop je reageert. De mensen die de originele OP lazen weten dus wel dat TS met deze gedachten rondliep en dan is het logisch dat ze daarop reageren ook. Uiteindelijk heeft TS idd nog niet aangegeven of ze met haar gaat praten of concrete veranderingen in de uitnodiging gemaakt heeft of gaat maken, dus dan blijven mensen reageren op hetgeen wat er stond en staat tot nog toe, tot TS weer zal reageren bv.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:56

Ik zou het laten bij de tekst (in persoon): goh maar ik vind het toch jammer dat je er niet bent tijdens het diner hoor! Ik ga je daar wel missen.

En dan hoor je wel wat ze daarop zegt.

meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:05

Jij weet het beste wat de vriendschap kan hebben als het op een eerlijk gesprek aan komt. Ik weet van een aantal vrienden dat ik die vraag waar jij nu mee loopt beter niet kan stellen omdat dat dan niet goed gaat komen, bij andere weet ik dat ik dat wel kan doen en dat ik ook een eerlijk antwoord zal krijgen.
Vriendschappen kunnen veranderen in de loop van de tijd, bij jou in je leven zal ook het een en ander veranderd zijn als je kijkt naar hoe je leven was toen je A leerde kennen en hoe het nu is gok ik zo, voor A zal dat niet veel anders zijn denk ik.
Wij hebben een aantal mensen niet meer in onze vriendenkring die toen wel als daggast erbij waren toen we trouwden. Niet elke vriendschap kan tegen eerlijkheid en openheid.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 17:20

0091 schreef:
Nee in de oorspronkelijke OP stond precies hetzelfde verhaal. Ze heeft alleen het stukje eruit gehaald waarin ze er eerst aan dacht om A als daggast uit te nodigen, maar omdat ze de partner niet zo goed kent ze beide als dinergast uit te nodigen. Dus geen info ertussenuit, alleen een denkwijze/hersenspinsel er tussenuit om mensen het duidelijker te maken


Precies dit, aangezien bijna niemand de moeite nam om de OP helemaal te lezen en steeds riep dat ze apart waren uitgenodigd, heb ik het samengevat.

Ik heb ze dus samen uitgenodigd omdat ik het voor A belangrijk vond dat ze haar partner mee kan nemen. Een halfjaar terug (bij de eerste versie van de gastenlijst) was dat niet zo, omdat ze toen nog niet lang samen waren had ik in de ‘concept versie’ A als daggast en haar partner niet, maar dat weten zij niet.

Omdat A. de afgelopen maanden niet veel van zich liet horen/druk was/weg etc heb ik helaas weinig kans gehad om haar in mijn bruiloftsplanning te betrekken en ging ik ook twijfelen aan hoe veel onze vriendschap nu echt voor haar betekent. Samen met dat ik voor haar ook haar partner wil uitnodigen draagt het er aan bij dat we ze beiden als dinergast hebben uitgenodigd. Mijn verloofde is niet bevriend met haar, ziet haar nog minder dan ik en heeft haar partner nooit gezien. Voor mij is ze een belangrijk persoon maar ik ben gewoon wat teleurgesteld in haar afwezigheid afgelopen tijd en ook nu ze alleen s avonds komt.

Heb even weinig tijd om te reageren nu, dus heb niet alles gelezen nog!

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, BETUWE, brennie85, ChanelR, Flip, GrapeshotBot, History_, inge_romeo, Jorex, Laarvv, Lenora_C, Levita, massiemas, rien10, Shetje14, Silly_Woman, Winged, xnaomivdh, xPearl, xRoossie95 en 71 bezoekers