De eeuwige single.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:39

Hier ook een redelijke happy single! Zou het wel leuk vinden om een leuk iemand in me leven te hebben maar vind het maar moeizaam! Over het algemeen gaat het om 1 ding en dan haak ik alweer af.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:40

Mijn relatie is sinds een maandje uit en zoals Shiloh in een post schreef mis ik het ook wel om gewoon 'met iemand samen te zijn'.

Gewoon contact, op iemand kunnen rekenen, elkaar steunen, naar elkaar luisteren, plezier maken,... En ja oké, al die dingen kan je ook doen met vrienden, maar in een relatie is het toch net wat anders. Ook het lichamelijk contact natuurlijk. Ik hou er echt van om gewoon te knuffelen, tegen elkaar aan te liggen (en een film te kijken), benen over elkaar, handen vast te houden,... Al spoonend, hand in hand in slaap vallen. In de ochtend nog steeds iemand die naast je ligt, die je een aai over der bol kan geven om samen nog wat verder in elkaars armen in bed te blijven liggen.

Maar goed. :') Genoeg cheesy gedoe nu, werd bijna een beetje emotioneel tijdens het typen.
Eerst moet ik even afkicken van andere mensen, op mijn eigen benen staan en minder romantiseren. Niet dat het bovenstaande niet mogelijk is. Mijn relatie was tot op een bepaald punt redelijk stabiel en lichamelijk contact hadden we genoeg. Maar ik ben iemand die verslaafd is aan het 'verlangen naar' iets en ik stel me dingen dan mooier voor dan 'wat kan zijn' of wat het was. :')

Ik mis mijn ex dan ook wel zeker, maar ik denk dat er mensen zijn die beter bij mij passen. Ik wil echt gewoon een 'soulmate', iemand die aansluit bij mijn energie. Het is alleen zo vermoeiend om nieuwe mensen te leren kennen. Iemand vinden waarmee je zo geweldig klikt is moeilijk. Soms vrees ik dat mijn eisen gewoon te hoog zijn en ik het moet houden bij de fantasie in mijn hoofd. :+ Die zal me namelijk nooit teleurstellen. :j

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:43

Een topic voor mij *\o/*
In het verleden wel ‘verkering’ gehad en heb ook niet altijd stil gezeten maar voor mij hoeft het allemaal niet zo :)
Daten ook gedaan recent nog, maar zodra ze in rap tempo verder willen (direct claimen etc en 24/7 bij elkaar zijn) ga ik al rennen.
Ben gewend aan mijn vrijheid en heb zoveel beesten als ik zelf wil en hoef dan lekker niks te overleggen.
Zoals met alles :D

Vrienden en contacten genoeg en verveel me nooit.
Af en toe vraag ik me weleens af waarom het anderen wel lukt, maar het zij zo.
Soms mis ik wel iets maar heb het ook nooit lang volgehouden dus een (goede) relatie ken ik toch niet.

Ben dus eigenlijk wel happy single :D

Enige nadeel vind ik dat bijna niemand op deze leeftijd eens lekker op stap wil enzo vanwege kinderen en dergelijke :+
Dus zit regelmatig ‘eenzaam’ alleen _O-

Alleen het eeuwige gezeik van vooral een vader ofzo. Regelmatig: en al een leuke vent op het oog?
“Ja hoor, Frank heet ie!” (Frank is mijn kat) :')
Ik kan van zulke soort opmerkingen dodelijk moe en kwaad worden.
Echt stop _-:(
Als ik zo gelukkig ben is het toch prima

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:45

Happy single hier!
Afgelopen jaren wel wat geprobeerd naar na de 3e keer mijn vertrouwen te hebben gebroken ben ik er zat van. Nu is het mijn beurt om harten te breken. }:)
Heb half Tinder al uitgespeeld, en moet zeggen dat ik echt fantastische mannen ben tegengekomen waar ik geweldige herinneringen aan over heb gehouden <3 en sommige kan ik het ook écht heel goed mee vinden zelfs! Voorlopig niet meer aan de man hier dus, die vrijheid is geweldig!

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:46

Ik wordt ook altijd wel moe van de "Wanneer krijg je nou eens een vriend?" "Je loopt vast wel een keer tegen iemand aan." enz. Helemaal als je al tienduizend keer tegen je ouders hebt gezegd dat je er gewoon geen behoefte aan hebt :+ En al zou ik er wel behoefte aan hebben, ik ben aseksueel dus dat is een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg :')

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:50

Ik ook happy single.

Waar ik altijd moe van wordt is: maar je bent zn leuke meid! Hoe kan dat nou?

Nou deze Truus is niet wanhopig.
Ik heb weleens een scharrel. Maar ben opzoek naar een aanvulling. Geen invulling

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:51

Meld me ook!! :wave:

41 en sinds ruim 2 jaar single na een relatie van bijna 7,5 jaar waarvan 6,5 jaar samenwonend.
Heb een poos erg last van de breuk gehad (ex is op zakenreis naar 4x naar een h**r geweest met de meest egoistische smoes ooit) en moest mijn draai en zelfvertrouwen weer echt vinden.
Wel een rebound en aantal keer contact via datingsites gehad (in echte leven kom ik gewoon niets interessants tegen).
Maar de mannen die interesse hebben zijn of dik 50 plus, of ver onder de 35 en nog een kinderwens.
De leeftijdscategorie waar ik me goed bij voelt zoeken weer zelf richting de 30 a 35...
Of de mannen willen alleen maar o.n.s. of hebben een "open" relatie.

In ieder geval voel ik me nu super in mijn vel en heb zoiets van als ik wat tegen kom is het prima, maar ga er niet naar op zoek.
Mis het wel meer in de winter periode, rond de feestdagen enzo...

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:54

Ik ben nog niet eens officieel gescheiden, heb een hoop dingen te verwerken vanuit mijn huwelijk, zit met smart uit te kijken naar een eigen huis zodat ik hier weg kan met de kinderen, en zelfs ik krijg al de vraag of ik al een nieuwe vriend heb? Nou is dat voor mij dus echt de laatste prioriteit.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:57

Ik krijg ook echt de kriebels van dat gedicht en dingen als handen vasthouden, knuffelen, spoonen... Ik ben niet zo romantisch en hou al helemaal niet van dat geplak :+ Tuurlijk een avondje film kijken, beetje bankhangen of andere leuke dingen 8-) niets mis mee, maar dat kleffe relatie gedoe verder, nee.

Ben toch blij dat ik een vriendin heb die net zo is. We zien het al voor ons, als we ouder zijn stukje grond in het buitenland kopen, 2 huisjes erop of een boerderij in 2en delen en daar als oude besjes wonen met onze honden :D En dan nemen we natuurlijk wel een knappe tuinman, gewoon om naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:59

Kesje schreef:
Ik sluit me aan bij Shiloh en Mlies. Alleen date ik ook niet, maar dat is ook niet geheel uit eigen beweging. Ik bevind me gewoon niet vaak in plekken waar ik nieuwe mensen tegen kom, en binnen mijn kennissenkring gaat het niet gebeuren :') Online vind ik ook weer zoiets... dan ben ik echt actief op zoek, en ik ben meer van 'komt vanzelf wel een keer'.


Hier het zelfde! Ik ontmoet nooit nieuwe mensen. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:02

Ik ben al 37 jaar single...nog nooit een relatie gehad ook. :o
Voel mij wel eens eenzaam ja, ik moet alles alleen doen...aan de ene kant vind ik het heerlijk maar soms mis ik wel wat...

Toch denk ik niet dat ik ooit een relatie krijg...denk niet dat ik daar zo geschikt voor ben. :=

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:06

Eeuwig, tsja, wat is eeuwig in mijn geval. Ik ben 26, heb een relatie van 7,5 jaar gehad, en ben nu bijna 2 jaar single.
Ik sta nu wel weer open voor een nieuwe relatie, ik mis het gevoel van samen zijn. Knuffelen, tegen iemand aan kunnen kruipen. Gewoon, samen zijn. Maar dat gaat zodanig moeizaam dat ik al heb besloten dat kattenvrouwtje/corgi fokker in een hutje op de heide ook prima zou gaan :')

Ik zit niet meer op school, dus daar ontmoet ik niemand. Werk idem. Ik hou absoluut niet van op stap gaan (ben om 1 uur al moe :') ), en ik heb geen hobby's waardoor ik er echt op uit ga. Dan voelt het toch alsof alles flink gelimiteerd begint te worden.
Ik heb Tinder, maar praat eigenlijk nooit echt met iemand. Twee kerels waar ik wel een gesprek mee had, wilden allebei hetzelfde (wat ze binnen enkele minuten al kenbaar wisten te maken).

Nouja, als ik dat dan zo zie, dan denk ik dat ik Valentijnsdag nog lang met m'n hond vier _O-

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:09

Soms happy, momenteel unhappy.

Ik ben zoiso al iemand met wat sociale angsten en een serieuse background als het om relaties gaat.
De meeste mannen snappen niet dat ik niet direct wil afspreken.

Heb wel verschillende relaties van meer dan een jaar gehad, waarvan 1tje met samenwonen. Maar zoals altijd misgelopen.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:09

Shiloh schreef:
Ik kan zelf prima alleen zijn, maar het is met regelmaat wel erg eenzaam.

Ik zit nu op zo’n punt dat ik graag een stabiele relatie wil, maar geen zin heb in dat gezeik van daten en elkaar leren kennen. :Y)


Hier hetzelfde! Zou graag weer iemand hebben om samen leuke dingen te doen enzo. Maar als ik dan al het gezeik van koppels rond me hoor dan ben ik meteen weer genezen :+ Ondertussen weer een paar jaar alleen. Vorig jaar een korte scharrel gehad dus die tel ik niet mee :')

Ik heb met mezelf afgesproken als ik iemand tegenkom en het voelt goed ga ik ervoor maar ik ga niet meedoen aan dat hele gezeik van jaloezie, leugens en wantrouwen etc. Dan is het direct afgelopen. Daarbij hoef ik niet 24/7 bij elkaar te zijn dan word ik gek. Dat is ook blijkbaar een vereiste tegenwoordig of toch 24/7 kunnen appen bellen etc. Ook wil ik geen kinderen. Dat maakt het ook niet makkelijker. Ik val op oudere mannen en die zitten nu op de leeftijd dat ze graag een gezin willen stichten. Ook wat gedate met nog een tandje ouder maar die hebben ook vaak al kinderen. Het is niet simpel :+

Hebben jullie dat trouwens ook? Ik erger me er rot aan en vraag me af waarom mannen denken dat zoiets lukt. Ze weten me blijkbaar enkel te vinden voor seks... Zucht!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:15

Vind deze wel goed :') :')
Afbeelding
Afbeelding

Mensen verwachten altijd dat het normaal is dat je een relatie heb, je moet toch samen zijn met iemand.
Het op elk potje past een dekseltje verhaal.
Net zoals als je een paar jaar samen bent en er de vraag komt " en wanneer verwachten jullie een kleine??".
Je bent ook echt maar vreemd als je geen kinderwens heb.

Ik mis echt wel bepaalde zaken, maar vind het ook heerlijk om alles zo in mijn leven in te richten zoals ik het zelf wil.

En er is echt wel van binnen nog dat romantische meisje wat een man wilt die voor haar kiest om wie ze is, die moeite doet om haar te leren kennen, welke er voor je is...
En ook nog eens goed is in bepaalde zaken 8-)

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:17

daantjuhhh schreef:
Ik ook happy single.

Waar ik altijd moe van wordt is: maar je bent zn leuke meid! Hoe kan dat nou?

Nou deze Truus is niet wanhopig.
Ik heb weleens een scharrel. Maar ben opzoek naar een aanvulling. Geen invulling

Hahha die krijg ik ook regelmatig te horen, en dan denk ik, volgens mij zien we beide wat anders :+ }:0

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:30

Ja hier ook eeuwig single. Ook niet enorm happy, ik ben wel weer echt toe aan iets vastigs. Ik vind ook helemaal niet dat Shiloh het romantiseert. Ik ervaarde in mijn eerste (lange) relatie ook echt veel steun, en ik vind het alleen maar logisch dat je veel dingen voor een ander doet en rekening houdt met elkaar. Als het goed is wíl je dat dan ook gewoon. Ik vond het leuk om de ander blij te maken.

Probleem bij mij is gewoon dat ik echt niemand leuk vind, en ik wou dat dat anders was. Maar bij de meeste mannen haak ik af zodra ze hun mond opendoen, inderdaad. Ik moet daar echt vanaf :n. Ik heb twee keer een tijdje gedate met iemand die helemaal leuk was maar waar ik niet die klik mee voelde, en ik werd daar alleen maar ongelukkig van. Ik wil dus eigenlijk niet settelen voor minder dan liefde. Maar vind die maar eens.

sabine1979

Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:36

Sinds december 2015 singel.
Wel een paar mannen leren kennen, 2 hele korte relaties gehad. Dan zegt er een dat ik niet zo hard moet zijn voor mezelf _-:( ik doe dat niet voor niks, en het had maar weer bewezen waarom.

Het is dat ik een kelderkast heb :x
Afbeelding

Deze is echt zo toepasselijk op de ene laatste man die heb leren kennen
Afbeelding

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:42

X
Laatst bijgewerkt door SjonnieZ op 27-09-23 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:48

Ja hoor! 32 en single. Nog nooit een relatie gehad ook.

Ik vind het alleen zijn helemaal niet erg, natuurlijk zijn er wel van die k*t momenten als familiefeestjes en feestdagen.

Maar.

Ik zit momenteel in een "prelatie" zoals mijn vriendinnen dat noemen. Ben nu 2 maanden aan het daten en het begint aardig serieus te worden.

Het benauwd me op momenten wel hoor. Ben het alleen zijn zo gewend, dit is 180 graden anders. Al merk ik nu wel dat ik ontzettend zin heb om hem morgen weer te zien. Ik ben het weekend blijven slapen en toen vond ik het niet erg om weer even lekker naar mijn eigen huisje te gaan. Een erg dubbel gevoel dus.

Ik sta absoluut open voor een relatie, ik was ook niet een hele happy single.

Waar ik wel blij mee ben is dat ik van niemand afhankelijk ben. Ik heb een koopwoning, auto, paard en kan dat allemaal zelf bekostigen. Dat legt voor nu ook wel een goede basis denk ik.

Deze date is overigens niet van tinder := . Heb ik uiteraard wel op gezeten, maar eerlijk, daten is toch gewoon stom :') . Mijn date en ik zijn gekoppeld door mijn beste vriendin :+ . Goed verhaal wel. We zullen zien hoe het gaat uitpakken.

Mag ik als halve single nog wel meepraten? :D

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:51

SjonnieZ schreef:
In mijn relatie was ik regelmatig serieus eenzaam, nu ben ik slechts alleen. Dat kun je gemakkelijk zelf oplossen door iets met vrienden te organiseren .


Dat heb ik nu dus ook wel een beetje, ik was zo eenzaam in mijn huwelijk, en nu gewoon alleen.
Er zijn wel dingen die ik graag zou willen doen met iemand maar daar heb je het al, dat zou ook pietje van nummer 12 kunnen zijn bij wijze van spreken, dat hoeft geen partner te zijn.
Mijn vriendinnen helaas dan weer niet omdat ik daar andere interesse mee deel. Maar goed, sommige dingen zou ik prima alleen kunnen doen, is alleen ff een drempel waar ik overheen moet.

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:04

Dat heb ik nu dus ook wel een beetje, ik was zo eenzaam in mijn huwelijk, en nu gewoon alleen.
Er zijn wel dingen die ik graag zou willen doen met iemand maar daar heb je het al, dat zou ook pietje van nummer 12 kunnen zijn bij wijze van spreken, dat hoeft geen partner te zijn.
Mijn vriendinnen helaas dan weer niet omdat ik daar andere interesse mee deel. Maar goed, sommige dingen zou ik prima alleen kunnen doen, is alleen ff een drempel waar ik overheen moet.[/quote]

Dat komt van zelf wel Wyoming. Op een gegeven moment kom je ook in een circuit terecht waarbij het normaal is om dingen samen te doen.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:30

Tot medio mei had ik mij hier ook kunnen melden. Bijna 48 jaar happy single geweest. Ik kan prima voor mijzelf zorgen, heb ik geen man/partner voor nodig. Goede baan, eigen woning, katten, paarden, auto, trailer.
Leuke vriendengroep voor leuke dingen, en waar altijd wel iemand beschikbaar is om mee op vakantie te gaan.
Nooit een serieuze relatie gehad. Geen behoefte aan, niet aan het daten, niet op zoek. Ook geen zin in dat gezeik in relaties wat hier genoemd wordt.

Maar vorig jaar via het werk een man leren kennen die tijdelijk bij ons gedetacheerd zat. Ook happy single, niet aan daten, niet op zoek.

Het was zeker geen liefde op het eerste gezicht. Maar goed, ik mag van de TS mijn sprookje niet delen :Y) . Het vervolg kunnen jullie wel raden. ;)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:41

Al 7 jaar single *\o/*

Bestwel tevreden hoor
Natuurlijk wel wat tussendoortjes gehad maar is niks serieus uit gekomen.

Oh well *D

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 02:57

Oooh ik lees zo veel herkenbare dingen! Bizar eigenlijk, dat er zoveel mensen in hetzelfde schuitje zitten.

Vooral die “maar hoe kan dat dan? Je bent zon leuke meid”... zo herkenbaar!


Ik vind het wel weer grappig eigenlijk, dat er mensen over mijn omschrijving vallen. Ik krijg de vraag, wat zoek je dan? Nou. Dat. Maar zeg ik ergens dat het alleen maar dat zou zijn? Ik vind het grappig hoe “er niet altijd alleen voor staan” ineens wordt omgedraaid tot “er nooit alleen voor staan”. Zei ik dat? Nee dus.

Ik zie genoeg stelletjes om mee heen die meer dan genoeg gezeik en ruzies en ellende hebben samen, maar toch nog steeds aan elk woord van die omschrijving voldoen.

Vind het ook wel opvallend dat degene die erover vallen mensen zijn die wel iemand in hun dagelijks leven hebben (al dan niet een partner). Kom maar bij me terug als je hebt meegemaakt hoe het is om maanden aan een stuk 99% van je dagen thuis te komen in een leeg huis, waar niemand vraagt hoe je dag was, waar niemand is om mee te keuvelen of ruzie mee te maken. Waar je je verhaal niet kwijt kan. Is het dan echt zo raar dat ik zeg dat ik gezelschap mis? Nee sure. Ik romantiseer het hebben van een relatie. Ok. Prima.


Hoe dan ook. Het wisselt bij mij enorm. De ene week ben ik er happy over, en dan denk ik uuurgh! Helemaal geen zin/tijd/energie voor. De andere week unhappy. Maar ik zie het ook niet gauw gebeuren. Ik heb ook best mijn handleiding. Mijn eigen tijd die ik nodig heb, mijn eigen ritme en regelmaat. Dat ik een eeuwige single ben zal als puntje bij paaltje komt ook hoogstwaarschijnlijk voor zeker 99% aan mijzelf liggen. Ik ben 32 overigens.

Ik vind vaak dat als je gaat daten het tempo zo hoog ligt. Ik ben zon type die vind dat ze een druk weekend heeft als ze 1 afspraak heeft op de zaterdag avond. En dan ben ik steeds degene die de rem erop moet trappen en blijft “afwijzen” dat ik nog niet kan afspreken. En dan kap ik het vroeg of laat maar helemaal af, omdat ik teveel druk voel.

En dan denk ik weer, als ik hem écht leuk vond, dan wilde ik hem wel vaker zien. Alhoewel. Ik heb wel relaties gehad, maar betwijfel oprecht of ik ooit verliefd ben geweest. Dat Maakte zelfs dat ik laatst me ineens afvroeg of ik eigenlijk niet op vrouwen val. Maar nee. Denk het niet. Wellicht neig ik ook wel meer naar a seksueel. Wat ook niet bepaald helpt.

Daarnaast raak ik ook geïntimideerd van mannen die ik oprecht aantrekkelijk en leuk vind. Ik trek vooral mannen aan wanneer ik me kan ontspannen en lekker mee kan geinen. Maar dat kan ik alleen maar mannen die ik totaal oninteressant vind.

En ja. Waar ontmoet je ze? Tinder en zo ook wel geprobeerd, maar dat vind ik ook echt helemaal niks. Idiote vleeskeuring.

En als ik dan al date, dan gaat het dus 2 a 3 dates goed, dan begin ik de druk te voelen, en dan begin ik ze weer weg te duwen. Zou zo graag willen dat we die ongemakkelijk onzin konden overslaan. Maar he, dat kan niet.

Maar naar mate de jaren verstrijken wordt je er soms wel een beetje hopeloos van.