Vakantiehuisje (buitenland) verhuren

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dani_spit

Vakantiehuisje (buitenland) verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 21:29

Ik zal beginnen met wat achtergrond informatie. Mijn opa en oma hebben zo'n 30-35 jaar geleden een “huisje” gekocht in de Dordogne, Frankrijk. Het was origineel een koeienstal en is helemaal omgebouwd naar vakantiehuis. Zij zijn jaren geleden overleden en sinds die tijd is het van mijn vader en zijn 2 broers. In de begin jaren kwamen mijn grootouders en hun vrienden vaak voor minimaal 1 maand of langer hier en was er tijd zat om alles te onderhouden.

Mijn ouders en ooms zitten nog wel wat jaren voor hun pensioen en nu probeert iedereen elk jaar wel voor een paar weken te komen maar meer is niet mogelijk. Er wordt nog weleens binnen vrienden/familie kring verhuurt maar die vieren echt vakantie dan natuurlijk. Onderhoud loopt dus wel wat achter en na de verbouwing van 30 jaar geleden zou er nu ook wel weer wat gemoderniseerd mogen worden. Er wordt nu druk gesproken over de boel verkopen.

Ik ben er nu op vakantie en blijf de optie voor verhuur aan onbekenden een optie vinden. Er zou wel flink verbouwd moeten worden maar ik zie het dan als een belegging. Daarnaast zit je met ontvangst, schoonmaak en tuin onderhoud maar kan je dat tegenwoordig niet uitbesteden?

Ik ben dus eigenlijk benieuwd of er bokkers zijn die een vakantiehuisje (in het buitenland) bezitten, deze verhuren en hoe jullie dat geregeld hebben. Zie ik alles te rooskleurig of zou het een reële optie zijn?

Spitfire: Z2+10! :)

Ceetje_bokt

Re: Vakantiehuisje (buitenland) verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:46

Zelf geen ervaring maar mijn zwager verhuurt hun huis in Spanje. Zij verhuren dat niet in de maanden dat er gestookt moet worden, want anders houden ze er door de kosten daarvan, niks aan over. Misschien iets ter overweging.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:14

Ik denk dat dat best wel een goede optie kan zijn. Er zijn wel organisaties waar je je bij aan kan sluit die alles regelen van verhuur, tot ontvangst en schoonmaak. Daar betaal je hun dan wel wat voor, maar dan heb je er zelf geen werk van. Van te voren kan de familie aangeven wanneer zij er gebruik van willen halen en voor die weken wordt hij dan uit de verhuur gehaald.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:49

Mijn ouders huren zo nu een dan een huisje van een dorpsgenoot in Zwitserland. Een van de Zwitserse buren verzorgt (tegen een kleine vergoeding) de tuin, het onderhoud en het overhandigen van de sleutel. Wellicht is dat een idee als buren daartoe bereid zijn?

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:33

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Huis, Tuin en techniek. Daar past het beter. :)

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 16:40

Dankjewel voor de tips so far. Verhuur zou inderdaad van voor tot najaar zijn zodat er zo min mogelijk gestookt hoeft te worden. Geeft ook de tijd om in April huisje weer verhuurklaar te krijgen.
Als iemand nog concretere tips heeft, dan hoor ik die ook graag nog.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:38

Mijn oom heeft een vakantiehuis in Tsjechië met 4 appartementen maar je moet echt zorgen dat er iemand in je huis altijd aanwezig is. Het huis is al zo vaak compleet leeggeroofd dat hij nu maar een ouder echtpaar erin heeft wonen.

Zweverink jij bent een topper!!!:D

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:52

Ik weet niet wat de verbouwing gaat kosten en wat jij verwacht van een belegging. Want het huis verkopen levert waarschijnlijk op dit moment niet heel veel op.

Mijn schoonouders hebben ook een huis in Frankrijk, zijn met met pensioen dus kunnen er regelmatig naar toe en we hebben het er al een paar keer overgehad, wat als dat niet meer kan.
Wij zien het zelf niet zitten om het huis over te nemen en bij verhuren komt volgens ons teveel bij kijken. Hoe regel je het onderhoud, de sleuteloverdracht, de oplevering na de huur, schoonmaken, onverwachte storingen? We verhuren nu alleen aan bekende of via/via en ook dat levert soms gesneuvelde spullen op, zonder dat dit gemeld wordt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:53

Niet.in het buitenland maar wij hebben twee appartementen aan de kust of anderhalf uur rijden. Geheel opgeknapt en ingericht en deze verhuren we via Belvilla. Die hebben zowel in binnen- als buitenland diverse contactpersonen. Wij hebben dus daar in de omgeving een persoon zitten die voor ons alles regeld zoals vlotte reparaties, vervangen van materiaal wat kapot is, ontvangen van de gasten en schoonmaak en linnen. Onze gasten betalen voor zijn diensten. Onderhoud om het huis heen wordt door de vereniging van eigenaren gedaan. Wij doen groot onderhoud en schoonmaak buitenom. Weinig werk voor ons dus. Qua rendement wel heel aantrekkelijk.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 19:19

Esther_ schreef:
Ik weet niet wat de verbouwing gaat kosten en wat jij verwacht van een belegging. Want het huis verkopen levert waarschijnlijk op dit moment niet heel veel op.

Mijn schoonouders hebben ook een huis in Frankrijk, zijn met met pensioen dus kunnen er regelmatig naar toe en we hebben het er al een paar keer overgehad, wat als dat niet meer kan.
Wij zien het zelf niet zitten om het huis over te nemen en bij verhuren komt volgens ons teveel bij kijken. Hoe regel je het onderhoud, de sleuteloverdracht, de oplevering na de huur, schoonmaken, onverwachte storingen? We verhuren nu alleen aan bekende of via/via en ook dat levert soms gesneuvelde spullen op, zonder dat dit gemeld wordt.

Ik denk inderdaad dat verkopen weinig opleverd hier op dit moment. Ik denk bij belegging in deze zin in passief inkomen. Het huis is natuurlijk al in bezit maar verbouwing ed zal ook nog wel eea kosten dus dat wil je er op termijn wel uit hebben natuurlijk. Er hoeft geen torenhoog rendement op te zitten maar als je je kosten + wat extra's jaarlijks kan terug verdienen en zo ook zelf een vakantieplekje houd zou dat al prima moeten zijn.

We verhuren nu ook alleen aan bekenden en viavia. Vraag is als je naar externe verhuur gaat kijken, hoeveel is te veel moeite en gedoe..

Napie schreef:
Niet.in het buitenland maar wij hebben twee appartementen aan de kust of anderhalf uur rijden. Geheel opgeknapt en ingericht en deze verhuren we via Belvilla. Die hebben zowel in binnen- als buitenland diverse contactpersonen. Wij hebben dus daar in de omgeving een persoon zitten die voor ons alles regeld zoals vlotte reparaties, vervangen van materiaal wat kapot is, ontvangen van de gasten en schoonmaak en linnen. Onze gasten betalen voor zijn diensten. Onderhoud om het huis heen wordt door de vereniging van eigenaren gedaan. Wij doen groot onderhoud en schoonmaak buitenom. Weinig werk voor ons dus. Qua rendement wel heel aantrekkelijk.

Ik heb afgelopen week contact gehad met Bevilla toevallig. Helaas hebben ze hier in Frankrijk nog niet die ontvangst en schoonmaak service. Ze raden aan dit binnen het dorp uit te besteden. Ze gaven ook aan dat huizen in deze regio zonder zwembad niet verhuurt dus die zouden we moeten aanleggen, ruimte genoeg alleen kosten.. Mag ik vragen hoeveel weken jullie de huisjes ongeveer verhuren per jaar en wat dat rendement gemiddeld is?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:36

Wij hebbende verleden jaar een huis in pay de la Loire gehuurd.
Zonder zwembad, afgelegen en heerlijk rustig. 10 dagen kwam op 950 incl.
We hebben het heerlijk gehad, zwembad was leuk geweest.

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie