Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 22:57

Hoi Bokkers!

Nav een gesprek deze week kwam deze vraag op mijn pad. Ik heb dat nooit echt geleerd en er daarom moeite mee en ik moet het soort van opnieuw gaan leren. Dus ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat staat onder de bokkers! Durf jij dat echt?

Niet perfect is ook goed


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:58

Nee, ik moet mezelf altijd sterk houden tegenover kwetsbare mensen. Kon het wel bij mijn ex en soms bij mijn ouders. Maar dat ligt ook erg complex.

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:01

Ja hoor, nobody's perfect. In mijn werk zie ik mensen bijna altijd op hun kwetsbaarst en dat is heel bijzonder.
Ik stel mezelf echt niet bij iedereen kwetsbaar op maar ook ik heb mn zwakke plekken en dat is wat mij betreft geen geheim.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:01

Mag ik de definitie van kwetsbaar zijn? :)

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:02

Ik volg graag, ik kan mezelf ook echt niet kwetsbaar opstellen. Bij niemand eigenlijk

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 23:03

Palmera schreef:
Mag ik de definitie van kwetsbaar zijn? :)

Jezelf totaal bloot geven, iemand anders tot in het diepste van je ziel laten kijken. Even uit mijn hoofd, zal het morgen even beter definiëren.

Niet perfect is ook goed

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:05

Bij mij zit daar wel degelijk een grens aan verbonden, iets te vaak meegemaakt dat mensen je op je ziel trappen. Bij sommige mensen kan muur 1 afgebroken worden, maar nummer 2 blijft altijd staan. Alhoewel mijn ouders nog wel door die muur kunnen komen.

Ik ben keihard voor mezelf en ben van het kaliber niet l*llen maar poetsen. Echter kan ik me in gesprekken wel kwetsbaar opstellen om een ander te helpen of tot een oplossing te komen bij bijv. een conflict, maar ik laat nooit het achterste van m'n tong zien.

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:06

Ja, maar wel in een voor mij veilige omgeving.
Ik ben kwetsbaar bij mijn moeder en vriend of als iemand de juiste vragen stelt en doorvraagt. Ik ben vrij open en heb weinig geheimen maar niet iedere situatie is geschikt voor kwetsbaarheid.
Ik heb niet bij iedereen een open boek. Soms hebben mensen echt niks te maken met bepaalde dingen.. Of ik heb er gewoon niet zoveel emotie bij en kan het vrij 'hard' vertellen.
Ik denk ook dat het niet handig is om je altijd kwetsbaar op te stellen want dan zou ik iemand niet altijd meer serieus nemen. Zo van 'kom op joh, ff doorpakken nu' ipv overal vij stilstaan en doorgaan op gevoel.

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 23:08

BlijNijn schreef:
Bij mij zit daar wel degelijk een grens aan verbonden, iets te vaak meegemaakt dat mensen je op je ziel trappen. Bij sommige mensen kan muur 1 afgebroken worden, maar nummer 2 blijft altijd staan. Alhoewel mijn ouders nog wel door die muur kunnen komen.

Ik ben keihard voor mezelf en ben van het kaliber niet l*llen maar poetsen. Echter kan ik me in gesprekken wel kwetsbaar opstellen om een ander te helpen of tot een oplossing te komen bij bijv. een conflict, maar ik laat nooit het achterste van m'n tong zien.

Wat ik me dan afvraag, heb je daar zelf last van? Ik merk dat ik er steeds meer last van heb, om niet kwetsbaar te durven zijn. En dat ik steeds meer tegen dingen aan ga lopen.

Niet perfect is ook goed

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:08

Nee, ik vind het heel lastig om emoties te tonen. Kon het wel bij mijn moeder toen ze nog leefde.

Never make eye contact with anyone while eating a banana

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:16

Nee
Durf wel maar doe het niet. Of flardes de een verrel ik dit de ander vertel ik dat..
Maar bij een psycholoog ben ik een dicht boek

ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:20

Teveel negatieve ervaringen mee helaas. Doe ik dus maar heel zelden. Lastig, want je moet toch ergens je gevoel kwijt.

[o]

mala26

Berichten: 4986
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:22

Nope te vaak op mijn bek gegaan daarmee.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:23

Nee, ik stel mij wel meer open naar de 1 toe dan naar een ander. Echt echt kwetsbaar alles vertellen nee. Soms wel eens de behoefte aan en dan later denk ik gelukkig dat ik dat niet gedaan heb. Ik merk dat als ik mij kwetsbaarder opstel ik vaak erg foute (vaak wel goedbedoelde) reacties krijg, waardoor ik zelf snel zoiets heb van laat maar, donder op je snapt er toch niks van. En denk dat mensen die mijn verleden niet meegemaakt hebben mij ook niet kunnen begrijpen. Dus wat heb ik er dan aan om het te delen.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:23

Bij een paar specifieke personen kan ik me kwetsbaar opstellen, maar dat zijn echt maar een paar personen. En ik kan me hoogstwaarschijnlijk in enkele situaties openstellen, maar die momenten hoop ik niet mee te maken ;) Ik heb enkele situaties meegemaakt waarbij iemand anders zich kwetsbaar op moest stellen. (11 2-hulpverlening)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:29

Nee, zelfs niet bij mijn moeder of zus. Wordt alleen maar misbruik van gemaakt.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16210
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:33

Ik heb teveel dingen in het leven meegemaakt die ik met mij meedraag om te delen. Is soms echt een zware last en aan mijn beste vriend laat ik best veel los, maar draag altijd mijn geheimen nog met mij mee.

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:40

BlijNijn schreef:
Bij mij zit daar wel degelijk een grens aan verbonden, iets te vaak meegemaakt dat mensen je op je ziel trappen. Bij sommige mensen kan muur 1 afgebroken worden, maar nummer 2 blijft altijd staan. Alhoewel mijn ouders nog wel door die muur kunnen komen.

Ik ben keihard voor mezelf en ben van het kaliber niet l*llen maar poetsen. Echter kan ik me in gesprekken wel kwetsbaar opstellen om een ander te helpen of tot een oplossing te komen bij bijv. een conflict, maar ik laat nooit het achterste van m'n tong zien.

Idem!
Te vaak op mn ziel getrapt om muur 2 te laten vallen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Kmbrly

Berichten: 1842
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:46

Nope gesloten boek.
En ook al tegen gekomen dat als ik me echt wel openstelde na een tijd. Dat mijn zwakke punten misbruikt werden om mij te kwetsen.
Dus nope doen we niet meer.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:51

Ja, bij mijn partner, vrienden, ouders.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:53

Nee. Ik ben wel zo eerlijk mogelijk en kan soms wel mijn onzekerheden of moeite punten aangeven, maar echt het binnenste van mij ziet/hoort vrijwel niemand.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:54

Ik ben met de jaren meer gaan sluiten. Ik vind het steeds lastiger om me kwetsbaar op te stellen. Ik ben ook wel erg hard voor mezelf soms.

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:56

Ik vind het vooral heel erg te lezen hoeveel mensen hiermee zitten...
Dikke knuffel aan iedereen die het nodig heeft. :*
Laatst bijgewerkt door Laurievc op 18-06-19 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Durf jij écht kwetsbaar te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:58

Ja hoor. Waarom niet..

En natuurlijk kan een ander daar banketstaaf op reageren, misschien zelfs misbruik van maken..
Maaris het probleem van de ander toch?? Dat die niet in staat is respectvol te reageren?


Iedereen een Connemara!!


.

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:02

Amado7 schreef:
Palmera schreef:
Mag ik de definitie van kwetsbaar zijn? :)

Jezelf totaal bloot geven, iemand anders tot in het diepste van je ziel laten kijken. Even uit mijn hoofd, zal het morgen even beter definiëren.

Ik zou niet weten waarom iemand tot in het diepste van mijn ziel moet kijken. Ik heb er op mijn beurt ook totaal geen behoefte aan om dat bij een ander te doen.

Als de band en het vertrouwen goed genoeg is komt er bij bepaalde personen (dus niet de vriendelijke kassadame) wel eens iets uit in de lijn van het gesprek dat op dat moment gevoerd word. Maar moedwillig alles eruit kieperen? Nee, dat is niet nodig. :)