Tips tegen zweten in het gezicht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 12:41

Hallo,

Sorry voor de mensen die mij kennen :+
Ik zweet nogal snel in mijn gezicht en vind het zelf vies, maar het ziet er ook niet uit voor mensen met wie ik praat.
Ik heb geen overgewicht, gebruik geen make-up, alleen een detoxing, cleaning water en simpele dagcrème.

Help? -O-

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:15

Ik zou je er niet te druk om maken. Waarschijnlijk heb jij er alleen zelf maar (esthetisch) last van. Mijn gezicht is schots en scheef, en sinds ik gestopt ben met geven om wat anderen daarvan zouden kunnen vinden is mijn leven veel prettiger :D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:25

zweten in je gezicht heeft niet zo zeer met overgewicht te maken. iedereen zweet wel in het gezicht de een wat meer dan de ander. maar wat wil je met deze warmte.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:26

Geen tips.
Lijkt mij wel heel vervelend.
Zoude huisarts je kunnen helpen?

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:28

Van odorex heb je de extra dry spray, dat helpt wel tegen het zweten!

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:31

Een vriendin van mij heeft botox tegen overmatig transpireren in haar gezicht, dat werkt echt heel goed.
En je ziet er niets van by the way, is geen volgespoten eend nu :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:36

Miesemuisje schreef:
Van odorex heb je de extra dry spray, dat helpt wel tegen het zweten!

Ja lekker deodorant op je tere gezichtshuid spuiten, dat is echt een goed idee :))

Ik zweet ook erg veel in mijn gezicht. Als het echt problematisch is zou je idd kunnen overwegen op de zweetklieren wat botox in te laten spuiten, maar dan komt het er wel op een andere plek uit en zou het dus goed kunnen dat je ergens anders overmatig gaat zweten.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:37

Ik zweet ook erg in mijn gezicht. Krijg daar ook nog eens een hele rode kop bij. De druppels vallen via mijn wenkbrouwen naar beneden en vooral mijn haar is in no time nat van het zweet en voelt vies aan. Ben benieuwd naar tips

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:41

Emmaa_ schreef:
Miesemuisje schreef:
Van odorex heb je de extra dry spray, dat helpt wel tegen het zweten!

Ja lekker deodorant op je tere gezichtshuid spuiten, dat is echt een goed idee :)).


Dat zeg ik nergens :Y) TS vraagt wat helpt, en dit helpt. TS kan zich er dan zelf in verdiepen of ze dat wil of niet.

Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 13:57

Miesemuisje schreef:
Emmaa_ schreef:
Ja lekker deodorant op je tere gezichtshuid spuiten, dat is echt een goed idee :)).


Dat zeg ik nergens :Y) TS vraagt wat helpt, en dit helpt. TS kan zich er dan zelf in verdiepen of ze dat wil of niet.


Denk niet dat deo in je gezicht spuiten echt een top idee is nee, Misschien werkt zo'n roller beter.. :Y)

Nee het is niet dramatisch, dus botox laten spuiten is ook zoiets, maar het is wel vervelend. Iemand het het ooit over een soort creme maar die krijg ik niet gevonden.

Anoniem

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:59

Dat soort cremes (en deodorant dat zweten tegengaat wat dat betreft ook) werkt alleen door het verstoppen van je porien. Onder je oksels is dat misschien niet het einde van de wereld maar op je gezicht is dat echt niet bevorderlijk, daar krijg je een hele onrustige huid van en vaak veel puisten.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:01

Zoek eens naar een gezichtscreme die matteert (mat, anti-shine). Mogelijk dat dat al een groot deel van je probleem oplost.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:27

Botox is een drastische oplossing maar wel de oplossing. Wordt ook veel gebruikt door mensen met zweet handen.

Anoniem

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:35

Botox wordt sowieso veel ingezet tegen overmatig zweten. In mijn pubertijd heb ik overwogen omdat ik zo extreem veel zweette uit mijn oksels dat ik echt geen strakke shirts aan kon. Uiteindelijk vertelde de huisarts mij toen dat het wss pubertijd was en dat ik op een andere plek zou gaan zweten als het niet meer onder mijn oksels vandaan zou komen dus dat het in die zin niet heel veel nut had.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:40

Emmaa_ schreef:
Dat soort cremes (en deodorant dat zweten tegengaat wat dat betreft ook) werkt alleen door het verstoppen van je porien. Onder je oksels is dat misschien niet het einde van de wereld maar op je gezicht is dat echt niet bevorderlijk, daar krijg je een hele onrustige huid van en vaak veel puisten.


Dit :j Ik zweet onder normale of bij lichte inspanning alleen in mijn gezicht als ik crème op het gedaan, zeker op mijn bovenlip. Zonder crème kan de huid voldoende ademen etc gok ik. Als ik flinke inspanning lever is het anders, maar dat is denk ik ook niet het probleem van TS :)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:47

Ik heb het met sommige (vettige) dagcremes ook, het helpt echt enorm om een lichte crème te gebruiken die dat voorkomt. Je kan proberen of het aan de crème ligt door een dagje geen dagcreme te gebruiken.. Als je een droge huid hebt kan je ‘s avonds vette crème gebruiken.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:54

Tja, vervelend maar deo erop of een creme is denk ik niet echt de oplossing, creme zal bij zweten weer oplossen en anti-zweet deo verstopt je poriën. Neem een handdoekje mee in je handtas en dep je gezicht hier mee af als je voelt dat je gaat zweten, loop desnoods dan even een hoekje/toilet in om dat te doen. Nog beter is een licht vochtige handdoek want meestal ga je zweten als je verkoeling nodig hebt, en met een koude vochtige handdoek neem je dat dus over.

En voor de rest, maak er een grap over of zoiets, als mensen het al opvalt dan komt het veel sneller over dat het je niet boeit en zal niemand er verder iets over denken. De een zweet nou eenmaal meer dan de ander, so what...

Anoniem

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:18

Hoe is het als je geen dagcreme gebruikt?

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:27

Ik had er nooit last van maar sinds mijn schildklier probleem heb ik echt een probleem met snel opwarmen en zweten. (maar ook snel koud) Ik heb aardig wat waaiers liggen, maar goed, hoe prettig voel jij er bij om zo'n ding er bij te pakken. Ik vind ze ideaal.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:01

Napie schreef:
Ik zweet ook erg in mijn gezicht. Krijg daar ook nog eens een hele rode kop bij. De druppels vallen via mijn wenkbrouwen naar beneden en vooral mijn haar is in no time nat van het zweet en voelt vies aan. Ben benieuwd naar tips


Dit :j Vooral dat natte haar... zó vervelend!

Overigens gebruik ik alleen een hele lichte dagcreme en geen andere make-up op mijn huid, en toch zweet ik soms flink. Ook als ik het niet eens echt warm heb, of bij minimale inspanning. Ik heb geen zwaar overgewicht en ook een best redelijke conditie. Het is deels erfelijk, paps heeft het ook. En die heeft een enoooooorme conditie en is zeker niet te zwaar.

Mijn gezicht vind ik dan nog niet eens zo erg, maar dat natte haar... -O- Zou Botox daar ook tegen werken?

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:18

Ts, slik je misschien medicijnen?

Ik ging van Zaldiar enorm zweten en dat rook vies.

Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 17:20

Anoniem schreef:
Hoe is het als je geen dagcreme gebruikt?


Gebruik ik 1x per dag, alleen s'avonds. Sochtends alleen gezicht wassen verder niks.
Ook geen medicijnen, gelukkig.

Heb nu iets van Orothex (?) gevinden, niet speciaal voor het gezicht maar het is wel een crème dus eens proberen :)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:23

Odaban!
Ik ging opzoek omdat ik gauw zweette in mijn oksels bij strakke shirtjes. En daarom eigenlijk nooit t-shirts oid aandeed. Maar het werkt echt! Volgens mij mag het ook op het gezicht maar zou je even moeten nakijken.
Prikt soms wel een beetje dus zou eerst een klein stukje testen voor je heel je gezicht ermee insmeert _O-

iSuzz

Berichten: 93
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:38

Heel herkenbaar @casperzazoe, een lekke koppakking, zoals ik het noem. Zelfs mijn haar raakt doorweekt. Maak me er niet druk om het is wat het is en het hoort erbij. Juist goed dat je lijf er hard aan werkt om je hoofd te af te laten koelen. " wear your sweat with pride "

Anoniem

Re: Tips tegen zweten in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:41

Hier net zo , en dan drupt het zweet in de ogen en dat is zo vervelend :+