Fight Fire First!!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Fight Fire First!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 20:04

Ja ja mensen heb mijn eerste officiele brandweer cursus Fight Fire First gehad tijdens mijn opleiding bij Transavia.

Afgelopen maandag examen gedaan voor het eerste gedeelte over service en communicatie en ik moest minstens een 80% halen daarvoor en de uitslag was: 91% Dus ik was geslaagd voor het eerste gedeelte van mijn opleiding Haha!

2 dagen daarna dus Fire Fighting.......... In het begin wel eng want je moet een krant met je blote handen uitmaken op een speciale manier door het vuur in te sluiten, wat uiteraard niet lukte bij mij Clown waarna de krant en de brand op een iets andere onorthodoxe manier is geblust.....een zoiets van don''t do this at home manier Haha!

Maar ik heb ook nog brandjes geblust met een echte brandblusser waar Halon uitkwam, echt stoer Cool en moesten we allerlei procedures oefenen die aan boord van een vliegtuig kunnen voorkomen. Super intressant allemaal en ook best zwaar met zo'n pak aan en een smokehood oftewel rookmasker op

Nu heb ik dus een echt brandweer certificaat waarin staat dat ik het met goed gevolg heb afgelegd Haha! Misschien meld ik me nog wel aan bij de vrijwillige brandweer Knipoog


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:43

Mocht dit toch niets worden, kun je dus altijd nog bij de brandweer Haha!
Super, dat je het zo naar je zin hebt!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:33

Ik hoop voor je dat je er doorheen komt!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:50

Monty Python - How to irritate people, het stuk met de piloten die wel in zijn voor een geintje...
There is absolutely no reason to panic
The wings are not on fire!

Erg grappig, als je het wel eens gezien hebt tenminste.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:43

Is altijd handig om te weten hoe je moet blussen! Op school hebben we ook een keer een brandje moeten blussen om te oefenen (gasbrandje).

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 16:41

Lovely"]
Monty Python - How to irritate people, het stuk met de piloten die wel in zijn voor een geintje...
There is absolutely no reason to panic
The wings are not on fire!

Erg grappig, als je het wel eens gezien hebt tenminste.
[/quote]

Hahahaha ja we hebben hem tijdens de training gezien

We hebben ook minder leuke dingen gezien, echte rampen, dat doet je wel beseffen dat vuur echt iets is om niet te overschatten!

Verder zijn we de hele dag bezig geweest met procedures te oefenen om zo goed en accuraat mogelijk te kunnen reageren in een noodgeval met brand, super intressant eigenlijk wel!

Vandaag een andere kant van vuur meegemaakt, water! Allemaal het water in en oefeningen doen met reddingsvesten! echt heel leuk!

[quote="Richtje"]
Mocht dit toch niets worden, kun je dus altijd nog bij de brandweer Haha!
Super, dat je het zo naar je zin hebt!
[/quote]

Is denk ik niet helemaal mijn roeping! Knipoog ben echt een bange scheiterd wat vuur betreft, vond het al heel knap van mezelf om die krant vast te houden De rest hadden we materiaal voor om mee te betrijden alhoewel mijn Halonblusser het steeds begaf en ik steeds een nieuwe moest pakken om mijn gasbrand te bestrijden Haha!

[quote="Prima schreef:
Ik hoop voor je dat je er doorheen komt!


Dat hoop ik ook ja, ik leef als een non, zie mijn paard 2 x per week, heb al 2 weken ontzettende trek in een peuk Sigaar en leer me helemaal een beukenootje Slim ...........

Overigens heb ik vandaag gehoord dat mijn vliegrooster klaar ligt dus die ga ik even morgen halen, ben heel benieuwd waar mijn eerste vlucht heen zal gaan Dus nog meer reden om heel hard nog even mijn best te doen en mijn droom waar te maken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, anjali, Appieflap, Capriootje, Domi_94, irene_sarah, Jintexx, Kaus, Koekie_186, kwii, Laurora, linoleum, lletam, LWDaisy, MagicBullet, ManonGrr, maya12333, MelissaV, nathe, Suliko, Suusw, Ubermetrics, WendyShet, XxMariellexX, YandexBot en 80 bezoekers