Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:39

MarlindeRooz schreef:
Mijn lesboek uit 1997 die alles 4x herhaalt (niet overdreven). Goh hoe kan het toch dat een hoofdstuk dik 40 pagina's heeft en mijn samenvatting maar 1 A4 is!!!! }:)

OMG ja zo herkenbaar en zo vermoeiend... Hier ook een lesboek die in hoofdstuk 6 nog steeds dingen uit hoofdstuk 1 aan het herhalen is. En het hele boek is ook nog eens biased as fiets. Kill me.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:24

MarlindeRooz schreef:
Waarom he... het enige probleem is dat ze nog “geen beter handboek gevonden hebben”. :+

En er dan een project tegenaan gooien om academic peer reviewed artikelen te vinden en onderzoeken, want het boek is eigenlijk gewoon te slecht om te gebruiken maar beter een boek dan geen boek. :roll:

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:26

Dat MijnDUO zo belachelijk gebruiksonvriendelijk is. Het is dat ik er een half jaar gewerkt heb en weet waar alles staat en hoe alles moet, maar verbaas me er elke keer weer over. Oh en van de schuld die er staat werd ik ook niet bepaald vrolijk. Waarom moest ik ook alweer zo nodig verder studeren? :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:16

sanso schreef:
Dat ik in een phising sms van ing ben getrapt en nu niet bij mijn euros kan op geen enkele manier. Great...

Ohh meen je, wat super poedersuiker! Hoop dat het snel opgelost wordt. Ik heb dat zelf een keer gehad toen ik in het buitenland woonde. Ik bleef maar mailtjes krijgen van de ABN dat ik een nieuwe betaalpas aan moest vragen (ik had nog een rekening in NL bij de ABN), en zocht daar niks geks achter dus had ook gewoon op die link gedrukt enzo. Gelukkig niks raars gebeurd verder behalve een vreemde afschrijving van 30 euro ofzo. Kwam erachter dat het nep was toen mijn moeder het had nagevraagd bij de bank, en die vertelden dat ze zulke dingen nooit via de mail doen. Toen ik weer in NL kwam wonen wel gelijk naar een andere bank gegaan want ik vertrouwde het niet meer daar.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:42

SavannahNx schreef:
sureido schreef:
Ik wilde op tijd naar huis van het stappen .....

Is er zo laat nog wat te doen dan op de dinsdagavond :+

Ik vind half 2 nog best vroeg, ook voor een dinsdag. Tegen die tijd ga ik pas de stad in. :)) Je kan hier elke dag door tot 8 ofzo.

Edit: ik ben blind, 4u terug is alsnog best netjes :')
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 30-10-19 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:45

SavannahNx schreef:
Ik was laatst op maandags en dinsdag op Leidseplein maar er was geen hond te zien :+ Waar gaan jullie als ik vragen mag?

Groningen *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:56

Boompje1985 schreef:
Dat mn dochter het interessant vond om in der poepluier te gaan graven. Resultaat een peuter die der handen onder de strond had zitten en doodleuk op me af kwam lopen met de mededeling: Kijk mamma, POEP! -O- -O- -O-

Als mijn eierstokken al niet verschrompeld waren, zijn ze dat nu wel. Mijn hemel wat vies.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:25

Flying_Angel schreef:
Nayomie schreef:
Ugh mensen zonder verlichting op hun fiets. En dan specifiek mensen die een kind achterop hebben of kind naast zich die óók geen verlichting heeft. Arghhhhhhhh

En dan deze mensen met kind die keihard door rood knallen met kind op de fiets. Doe.normaal.

Kwam hier laatst ook een moeder tegen met twee kinders die overduidelijk levensmoe was. Zonder op of om te kijken stak ze gewoon schuin een drukke straat over (lopend) en 1 vd kinderen had het niet gelijk door dus die rende er een paar seconden later achteraan, ook zonder uit te kijken. Verbaas me er nog steeds over dat daar geen ongelukken bij zijn gebeurd. Als je geen moeder wil zijn, maak dan geen kinderen. :')

__Sannne

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:34

Alles voor de likes. :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:38

Alsof ze hun hersencellen er samen met het kind uitgepoept hebben ofzo. Oh en hun fatsoen, want alles draait alleen nog maar om dat kleine mormel.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:47

Ho ho, kalm aan. Ik zeg ook niet dat mensen zonder kinderen niet onfatsoenlijk kunnen zijn. Daar erger ik me net zo goed aan, maar het ging nu even over mensen met kinderen.

Wat ik bedoel met onfatsoenlijk en dat alles om hun kind draait is dus de voorbeelden die hier werden gegeven. Al fietsend de weg op knallen terwijl je selfies maakt met je kind vind ik echt behoorlijk onfatsoenlijk. Valt imo ook juist niet onder goed zorgen voor je kind, want je brengt deze juist in gevaar met zulke acties.

Je hoeft je niet aangesproken te voelen hé.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:58

cursebreaker schreef:
Ja dat snap ik ook Nayomie en ben ik ook helemaal met je eens. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd 8)7
No way ook dat ik op de fiets stap met zo'n jong kind achterop. Met m'n zoontje nooit gedaan. Nu heb ik wel altijd de luxe van een auto gehad dus dat is misschien ook makkelijk praten. Maar ik was altijd veel te bang om een ongeluk te krijgen of veroorzaken aangezien ik zelfs zonder extra passagier op de fiets niet de meest uitgebalanceerde fietser ben :') . Dat ze het vroeger veel deden, ok. Maar toen was er veel minder verkeer. En natuurlijk is de fiets voor velen gewoon het enige vervoersmiddel, maar ik vraag me ook af hoe ouders zo'n risico durven nemen in het verkeer met een kleintje achterop. Daar gaan je de nekharen toch recht overeind van staan ja.

En @Sanne,
ik voelde me idd wel aangesproken net, omdat het overkomt alsof je het gros van de ouders idd onfatsoenlijke en hersenloze mensen vind die alleen nog maar leven voor hun kind. Dus dat schoot gewoon even m'n verkeerde keelgat in dus sorry als ik het verkeerd begrepen heb. Het is nog vroeg en ik heb m'n koffie nog niet op, zullen we maar zeggen :j :')

Ik moet ook wat meer gaan quoten ipv los te reageren, helpt weer met de context :))

Nog even door op het fietsen met kinderen: ik woon in een belachelijk drukke studentenstad met duizenden fietsers per dag en drukke kruispunten waar niemand de verkeersregels meer lijkt te snappen en het gros aan ouders wat zichzelf en hun kinders er maar gewoon voir gooit met de fiets is echt schrikbarend. Gaat altijd nog maar net goed. Of van die ouders met kinders die nog net niet zelf kunnen fietsen, maar de ouders ze niet meer naast zich vast houden maar gewoon los laten fietsen. Kwam laatst zo'n gevaarlijke combinatie tegen op een smal fietspad en het kleine meisje fietste half op de verkeerde weghelft waar een stuk of 16 fietsers tegemoet kwamen. Maar ingrijpen? Ho maar. Moeders was veel te druk met bellen.. 8)7 Ging bijna onderuit toen ik dat kleine meisje probeerde te ontwijken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:59

Dat ik afgelopen periode niet genoeg heb gedaan voor school, terwijl ik toch echt niet verkeerd bezig ben geweest ofzo. Nu flink aanpoten voor de tentamens. Elke dag 8 tot 10 uur met school bezig is echt niet grappig + de stress. Schiet mij maar neer.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:49

Flying_Angel schreef:
Dat een dame in de supermarkt met haar handen een broodje pakt en vervolgens weer teruglegt %) :r

Gadver. Zoiets had ik gisteren ook. Was bij de kruidvat en wilde eigenlijk een zakje schepsnoep vullen, zag ik een kindje vol met haar tengels door die bakken roeren. :r Heb mooi een afgesloten zakje haribo snoepjes gekocht instead.

Om even van de kinder ergenissen af te stappen: Ik erger mij aan mijn ogen vandaag. Ben veel met school bezig deze dagen en zit dus makkelijk 8+ uur naar m'n laptop te staren. Merk het gelijk aan mijn ogen. Zie niet meer zo scherp en knipper veel. Super vervelend. Vooral omdat ik gewoon door moet achter die laptop.. :Z

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:49

Zo mee eens. Niet eens alleen qua reistijd, maar sowieso alles printen vind ik echt niet meer van deze tijd. Mijn school claimed helemaal into sustainability te zijn, maar rapporten van 40 pagina's moeten wel gewoon in tweevoud uitgeprint en ingeleverd worden...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:20

Nayomie schreef:
__Sannne schreef:
Zo mee eens. Niet eens alleen qua reistijd, maar sowieso alles printen vind ik echt niet meer van deze tijd. Mijn school claimed helemaal into sustainability te zijn, maar rapporten van 40 pagina's moeten wel gewoon in tweevoud uitgeprint en ingeleverd worden...

Ik hoef het niet eens te printen, dat is het grappigste. _O-

Maar printen is wel echt uit de tijd en verspillend. :=

:wow: :wow:

Dan had ik helemaal gezegd van: Dikke doei, hier heb je het bestand via mail, succes ermee.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:17

Nee klopt, het is niet school zijn probleem. Maar ik vind het ook irritant als ik voor een half uurtje naar school moet, en ik woon maar een kwartier fietsen van school. :') Dus op kamers of niet, het blijft een ergernis.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:22

Dat mijn vriend vanavond naar een Halloween feestje ga en ik ook uitgenodigd ben maar niet kan ivm tentamens volgende week.. :( Erger me er niet aan dat hij wel gaat hoor! Maar erger me eraan dat ik niet mee kan. Mag hem zo wel even transformeren tot vampier maar daarna weer vol aan de bak voor school helaas..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:47

Blackberry28 schreef:
Als er een ongeluk is gebeurd en mensen dan in hun reacties melden "ohh.., dat is bij mij in de buurt" of "mijn verzorgpony staat daar vlakbij". Maakt het het dan opeens erger voor jou als persoon ofzo ondanks dat je de persoon helemaal niet kent?

Ohhh ja dit, zo erg! Als er ergens een ongeluk is gebeurd ofzo: "oh daar ben ik ook een keer langs gefietst" of toen met dat tram gebeuren in Utrecht "ik ga ook altijd met de tram door Utrecht" ja nou chapeau, met jou nog eens duizenden anderen maar oké.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:39

Groepsgenootjes. Hele periode goed gewerkt met zijn allen. Nu moet het grote project maandagmiddag ingeleverd worden. Ik snap dat het zaterdagavond is en jullie gewoon aan de zuip willen, maar er moet nog wel het één en ander gebeuren jongens.. Ik ga niet álles zelf doen.

Oh en ik wees 1 erop dat ie iets niet had gedaan zoals het volgens het beoordelingsformulier moet, wordt ie chagrijnig op mij dat ie geen tijd heeft om het bij te werken. Uhm ja hallo, als jij gewoon goed had gelezen wat je moest doen, hadden we dit gedoe nu niet gehad.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:12

Dat ik er nu nog even achter kom dat ik mijn tentamen van morgen verkeerd (niet volledig) heb voorbereid wat betreft het leren van Spaans werkwoordsvormen. Nu op hoop van zegen nog even wat regeltjes in mijn hoofd stampen maar ik gok toch wel op een onvoldoende.. :(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:40

ScarOfWars schreef:
Daar heb je gelijk in, dat zeker, maar niet studeren is ook geen optie helaas.

Kun je dan niet beter een wat bredere studie doen? Je kan imo beter 3 jaar even iets doen wat je wat minder leuk vindt maar wel iets aan hebt later, dan nu voor plezier en lol kiezen maar dan een papiertje hebben waar je niks mee kan. Beetje zonde van je tijd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:14

SindyKaya schreef:
Stomme vrouw op het station die NAAST mij ging staan en ging zeuren dat ze last had van mij rook. (Ja, ik stond op een plek waar je mag roken)

Sorry hier moest ik even om lachen. Wat een dom mens. :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:00

Ohh ja maar dat is altijd zo met die kick-off bijeenkomsten. Of überhaupt met lessen. Ze gaan er vanuit dat niemand thuis iets doet..

Ik erger me eraan dat ik straks dus dat Spaans tentamen heb waarvoor ik niet genoeg gedaan heb.. Ugh zoveel stress. Oh en morgen een tentamen van 5 EC's. Daar stress ik ook voor.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:01

Steeph schreef:
Docent die "CRISPR" uitspreekt als "crispahr" |(

Zo herkenbaar. Hier een docent die safety uitspreekt als safe-e-ty. Plakt er gewoon nog even een extra lettergreep tussen.