Aanrijding gehad.... huil

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Aanrijding gehad.... huil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:16

Huilen
Ze hebben hier een straat afgezet omdat ze aan het dak aan het werken zijn, en er komen elke middag busjes in de hele straat te staan die de kinderen van school af komen halen (gehandicapt), en er was geen parkeerruimte. Dus ik heb hem tijdelijk op de stoep gezet zodat ik hem daarna in een vrij vak kon parkeren. Toen zag mijn moeder oude mensen aan de overkant uit de flat komen, die de wagen in het vak hadden geparkeerd dat haaks aan de plaats ligt waar mijn auto stond. Mijn moeder zei nog: ren naar onderen want hij rijdt je er anders in. Dus ik ren naar onder, loop naar mijn auto en maak de deur open om weg te rijden. Maar op het moment dat ik net de andere deur open heb, rijdt hij er zo in Huilen .... Nu zit ik dus met een flinke deuk aan de bestuurderskant, je ziet een hele gleuf bij het raam en ik kan de deur alleen nog maar van de binnenkant op slot maken. Huillll heb ik dit??? Nog nooit iets gehad in het afgelopen jaar, en nu dit! Boos!
Ik heb de politie gebeld maar die komen niet, we moesten maar samen een Europeesschade formulier invullen en daarmee overeenkomen, kwamen we niet overeen dan kon ik alsnog de politie bellen.

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:20

Djieeess, fijn ook zeg de politie.. stelletje ambtenaren, volgens mij komen ze bijna nergens meer voor als ik het hier zo lees..
jeetje joh, dat is niet leuk zo in je wagentje.. Das mooi balen..
Zijn ze er nou achteruit ingereden??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:21

Jeetje wat balen zeg!
En dan heb je het nog niet eens zelf gedaan
Wat zeiden die mensen toen het gebeurt was?

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:23

heh balen... wat was de reactie van de andere partij inderdaad?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:24

das idd balen...nu maar hopen dat jullie overeen komen met dat schade formulier! is die andere auto ook erg beschadigt?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:24

Ja ze zijn er idd achteruit ingereden. Hun reactie was dat ik niet op de stoep mag parkeren, en terrecht, maar er is hier geen parkeerverbod langs de weg, dus in feite had ik hem ook op de weg helemaal kunnen zetten, en dan hadden ze er dus bijna helemaal niet uitgekund en was hij er misschien nog wel veel meer ingereden. Gelukkig heeft mijn vader verstand van zaken en zijn er een aantal mensen die het gezien hebben. Iig gezien hoe we stonden.

De hele deur aan de bestuurderskant zit een driehoeksdeuk in.. Kan hem nog net afsluiten... Maar er zit een hele open ruimte tussen de carroserie en het raam.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:27

Waarom de politie erbij. dit is toch overduidelijk. Als bij elke kleine schade de politie erbij moet komen, moeten er landelijk 500 man bij, voor al die geitebreiers die niet kunnen rijden.
Laatst bijgewerkt door Prima op 05-02-04 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:27

Dan zijn ze gewoon fout, jij stond stil, en zij maken een bijzondere verrichting. Lekker dan, om jou ook nog eens de schuld in de schoenen willen te schuiven..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:28

Tja en dan begint bijvoorbeeld de verzekering te zeuren dat er niet genoeg bewijs is...

Ik mag idd niet op het voetpad parkeren, maar aangezien de politie er niet voor komt, krijg ik geen bekeuring.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:35

je hebt toch ooggetuigen??? Vraag hun naam anders en telnmr..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:37

Ja mijn moeder, ik zelf, hij en zijn vrouw, en iemand die in de flat aan de overkant woont, heeft de aanrijding zelf niet gezien, maar heeft wel gezien hoe we stonden.

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:40

Prima schreef:
Waarom de politie erbij. dit is toch overduidelijk. Als bij elke kleine schade de politie erbij moet komen, moeten er landelijk 500 man bij, voor al die geitebreiers die niet kunnen rijden.


Je hebt een proces-verbaal nodig voor de verzekering Knipoog

Ik heb een wegwerpcamera in de auto liggen om ter plekke foto's te kunnen maken van een evt. aanrijding...

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:53

Tja, de politie vond het genoeg om het via de schadeformulieren te doen, ik heb nog gebeld. Alle gesprekken worden toch opgenomen of heb ik dat verkeerd?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:54

He jakkes, wat ontzettend vervelend voor je.

Wij hebben hier in de straat iets soortgelijks gehad:
Auto stond op de stoep geparkeerd, een andere auto rijdt achteruit een parkeervak uit, en dat was goed raak.
En ook al mag je officieel niet parkeren op de stoep, de persoon die achteruit tegen de geparkeerde auto aan reed, moest gewoon betalen (in dit geval: zijn verzekering).

Ann, ik weet niet waar je deze info vandaan haalt, maar je hebt echt geen proces-verbaal nodig voor de verzekering
Ik heb zelf een schade gehad van ruim 10.000 euro waarbij de hele weg vol lag met brokstukken (gelukkig niet mijn schuld Tong uitsteken), maar ook daar kwam geen politie aan te pas.
Ingevuld en ondertekend schadeformulier (liefst met getuigen) is voor de verzekering voldoende.

Roy, veel sterkte Ach gut

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:14

Degene die achteruit rijdt is altijd schuldig. Ook al sta jij midden op de weg. Dus die mensen kunnen zeuren wat ze willen.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:10

ach jee,het zit je ook echt niet mee he Ach gut
maar achteruit rijden is een speciale verrichting,dus hij moest maar uitkijken voor jou

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:21

Ben benieuwd hoe het is afgelopen met het schadeformulier. .

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 21:59

Alles is goed ingevuld en het is door ons allebei ondertekend. Nu moeten we alleen nog individueel het achterste gedeelte invullen, van wie jij denkt dat er fout is. Hij gaat natuurlijk invullen dat het komt doordat ik op de stoep stond, maar iedereen geeft hem weinig kans om er zo onderuit te komen, omdat er niet eens een proces-verbaal is opgemaakt.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:16

lekker he die politie.
Ben ook wel benieuwd hoe het afloopt.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 22:29

Ik vind het opzich geen probleem hoor, zolang ze zich dan maar wel met andere nuttige dingen bezig houden! Want dat gebeurd naar mijn mening veel te weinig hier in Venlo, er wordt gewoon te weinig gedaan aan de drugshandel en vandalisme hier... (maar dat is even offtopic Tong uitsteken)

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:33

Je hebt gelijk, Oscar, ik heb het nagevraagd bij mijn man die bij een autoschadebedrijf werkt, officieel hoeft er geen proces-verbaal bij voor de verzekering maar het wordt wel aangeraden omdat je dan sterker staat (als het jou schuld niet is). Soms doen de verzekeringsmaatschappijen moeilijker zonder proces-verbaal Clown

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:20

Ach gos,
Eerst Iloon 'r autootje en nu die van jou.....
Gelukkig blijft het bij blikschade, maar leuk is anders Scheve mond

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:46

Ann"]
[quote="Prima schreef:
Waarom de politie erbij. dit is toch overduidelijk. Als bij elke kleine schade de politie erbij moet komen, moeten er landelijk 500 man bij, voor al die geitebreiers die niet kunnen rijden.


Je hebt een proces-verbaal nodig voor de verzekering Knipoog

Ik heb een wegwerpcamera in de auto liggen om ter plekke foto's te kunnen maken van een evt. aanrijding...
[/quote]

Nee hoor dat pv heb je niet nodig. Ik heb vorige week ook een aanrijding gehad (alleen dan een echte Knipoog ) en ook bij mij kwam de politie niet eens.

Heb dus geen pv.

Overigens sypheron misschien handig om te weten: een geparkeerde auto valt onder artikel 185 van de wegen verkeerswet. Dat wil zeggen dat een geparkeerde auto net zo "beschermd" is door de wet als een voetganger/fietser. Degene die jouw auto "aanrijdt" is dus degene die het risico draagt.
Ongeacht of jij fout geparkeerd staat of niet.
Je schadeuitkering zal dus ook zeker van de kant van de tegenpartij komen!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:51

Dat is helemaal mooi om te horen! Bedankt voor je kennis van het wetboek!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:57

Graag gedaan!

Als je wilt zoek ik het zo wel even helemaal op. Dit is iets wat ik tijdens assurantie zo frappant vond dat ik het heb onthouden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, ontherun, zivazoef en 29 bezoekers