Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:02

Nou hij zit op de trein hoor onderweg naar schiphol. De tranen zitten hoog.
Hulp bij het klussen heb ik maat moet natuurlijk wel aansturen en zelf ook nog vanalles doen. Huishouden is ff een ramp maar ook dat is als je alleen bent niet zo veel. Helaas is mijn uitlaatklep hoefbevangen en komt alles tegelijk. Rijden om koppie leeg te maken gaat helaas even niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:18

Dikke knuffel Eva! Is hij voor 4 maanden weg dan?

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:59

dikke knuffel eva en heel veel sterkte komende tijd!

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:42

Normaal voor 4 maanden weg ja, mar dinsdag kwam er zomaar uit misschien blijf ik wel weg tot na nieuwjaar. En dan is het wel echt lang. Maar goed ik Overleef het wel. En nu na een nachtje slapen voel ik me weer een stukje beter.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:50

Leo schreef:
Ten eerste: laat je gevoel niet bagatelliseren: voel jij het zo dan voel je het zo en dat mág. :) want het kan gewoon heel poedersuiker zijn om van elkaar gescheiden te zijn..

Precies. Jouw gevoel is van jou.
Persoonlijk zit ik niet zo in elkaar maar dat neemt niet weg dat jij dit wel zo beleeft.

Maar bedenk: aan alles komt een einde. Ook aan deze 8 weken. Zie het als een leermoment (je kan dit, de wereld vergaat niet etc). En accepteer je gevoel. Laat je niet dwingen om 8 weken happy-de-peppy te moeten zijn.
Sterkte.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:17

Na nieuwjaar is 5,5 maand... Pfoe. Ik weet niet of ik het zou kunnen eerlijk gezegd. Heel veel sterkte meid en klets hier maar lekker alles van je af!

Mijn vriend is nog steeds thuis, maar dus met ma-vrij kantoorwerk om zijn baas te vervangen. Die is binnenkort terug van vakantie. Dan is het nog even zijn eigen kantoortaken doen en voor zover we weten vertrekt hij 24/7 weer voor 8 weken naar Eemshaven.
Hij is nu al zo lang "thuis" geweest... en eigenlijk bevalt het veel beter met een 9-5 dan we hadden verwacht. Wel na onze vakantie in juni even een immense ruzie gehad, was kantjeboord maar we zijn eruit gekomen.

Het gaat hier binnenkort dus ook weer aanpassen en wennen worden.

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:54

Vandaag komt vriendlief weer thuis na een meerdaagse Londen waar hij gelijk heen moest na onze vakantie.
21/07 vertrekt hij weer naar Parijs voor 4 dagen

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:54

Varekaj, Eemshaven is zelfs vanuit Oost-Vlaanderen toch nog wel te doen voor een weekendje? Ik zou zo in de auto stappen naar daar.
Nardxash, Kort thuis en kort weg dat is nog te doen toch?

Ik heb bericht gehad dat hij veilig aan boord zit, eerst een nachtje op hotel geweest en vanmorgen met een bootje naar zijn schip. Ze gingen vlak daarna tegen de kant. En zijn nu aan het bunkeren (brandstof laden) en dan morgen verder naar China. Helaas kan ik nog niet zien waar ze allemaal naar toe gaan.
Zelf ben ik heel erg moe op het moment. Is ook niet heel gek, druk aan het klussen, werken, huisgenoot die weg is en de kids niet bij me. Gelukkig zie ik ze morgen even.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:58

Weet je op welk schip hij zit en onder welke vlag? Dan is marinetraffic.com een fijne site om te kijken waar ze zitten.

Ik denk niet dat ze in Eemshaven blijven, alleen dat dat hun aanleghaven zal zijn tijdens het project. Maar dat is dus wel beperkt in tijd en zo soepel is mijn uurrooster ook niet...

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:00

Eva1975 schreef:
Varekaj, Eemshaven is zelfs vanuit Oost-Vlaanderen toch nog wel te doen voor een weekendje? Ik zou zo in de auto stappen naar daar.
Nardxash, Kort thuis en kort weg dat is nog te doen toch?

Ik heb bericht gehad dat hij veilig aan boord zit, eerst een nachtje op hotel geweest en vanmorgen met een bootje naar zijn schip. Ze gingen vlak daarna tegen de kant. En zijn nu aan het bunkeren (brandstof laden) en dan morgen verder naar China. Helaas kan ik nog niet zien waar ze allemaal naar toe gaan.
Zelf ben ik heel erg moe op het moment. Is ook niet heel gek, druk aan het klussen, werken, huisgenoot die weg is en de kids niet bij me. Gelukkig zie ik ze morgen even.

Ja dat is zeker te doen, pas geleden heeft mijn vriend een 11 daagse meerdaagse gehad en dat was wel pittig.
Deze korte tripjes zijn voornamelijk met scholen en zoals de aankomende met Amerikanen. En de ene meerdaagse gaat goed de ander niet en het scheelt veel dat we dagelijks contact kunnen hebben.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:10

Natuurlijk weet ik op welk schip hij zit en onder welke vlag hij vaart. Marinetraffic gaat ook dagelijks aan al kan je daar niet alles meer op zien als je niet de betaalde versie hebt. En de reder heeft het ook liever niet dat ze zo goed te volgen zijn. Maar via een systeem van de rederij heb ik inzicht in de reis die ze maken. Helaas nog steeds niet aangemeld maar voor nu wordt het China en dan Australie dat stond al vast.
Dagelijks contact is fijn als dat kan. Helaas lukt dat niet ze hebben maar 500 mb per maand en bellen lukt ook niet al te vaak. Meestal wel in de havens wat via de app of als ze echt op zee zijn met de sateliettelefoon. Al kost dat ook weer geld natuurlijk.
En een pluspuntje ik zie komend weekend de kids tussendoor. We gaan dan naar Ikea om spulllen voor hun eigen kamers te kopen en zowaar blijven mogen ze ook een nachtje blijven. Misschien slaap ik dan zelf ook weer eens een nacht door. Want dat is nu wel een ding... hoor opeens alles

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:20

Dikke knuffel Eva, geef jezelf de tijd om weer in het ritme te komen.

Eemshaven is doenbaar ja maar hij zit aan boord en moet dan uiteraard aan boord slapen. Het is niet zeker dat ze in het weekend ook in de haven liggen natuurlijk. Liggen ze er wel, dan is dat vaak enkel om te laden en dan gelijk weer weg als de kabel erop ligt. Kans is dus bestaande dat ze vrijdagavond aankomen en zaterdagnacht alweer uitvaren. Overdag moet hij gewoon werken, zijn regime is 7 op 7 namelijk.
Het is wel een optie, als zijn 8 weken erop zitten, dat ik dan daarheen ga en eerst dagje of 2 daar blijf eer we naar huis komen. Maar dan moet ik wel vrij kunnen krijgen... en ik zit sedert vorige week ook vol in wedstrijdseizoen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:53

Eigen ritme is idd een beetje zoek, maar dat komt wel op het moment dat mijn eigen huis bewoonbaar is. In ieder geval ben ik in de avonden ook lekker aan het klussen. Maximaal van 6 tot 8 want anders is het thuiskomen douchen en slapen en wil toch wel even zitten.

Eemshaven is een getijdenhaven heb ik begrepen en daar zijn ze bij het volgende geschikte tij weer al weg. Tenminste dat is mij verteld.

Huisgenoot is ook aangemeld bij het systeem, en kan nu zien waar ze naar toe gaan. Nu eerst China en dan Australie. Daarna nog niets bekend.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:54

Bij mijn vriend zijn ze gek aan het worden volgens mij.

Maandag zou hij voor een meeting van 2-3u van O-Vl helemaal naar Den Helder moeten, dinsdag hier in het hoofdkantoor vlakbij huis, woensdag dan helemaal naar Eemshaven en dan nog een keertje terug naar Rotterdam. Ik geloof dat hij nadien dan terug naar Eemshaven moet om dan met het project mee op te starten.
Idiote is ook dat hij de leasewagen van het bedrijf hiervoor niet de hele tijd kan/mag gebruiken. Wel voor de verplaatsing maandag, maar dinsdagavond moet die dan ingeleverd worden want Eemshaven is aan boord gaan. Dus met de trein naar Groningen, van daaruit doorreizen naar de haven en dan voor Rotterdam ook weer met de trein heen en terug.

Iets met "nuttige tijdsbesteding"?

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:04

Jee wat een gedoe...
Telt bij hem ook voordeur dicht begin van de termijn? Taxi een oplossing? Want trein is ook altijd drama.

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:43

Varekaj schreef:
Bij mijn vriend zijn ze gek aan het worden volgens mij.

Maandag zou hij voor een meeting van 2-3u van O-Vl helemaal naar Den Helder moeten, dinsdag hier in het hoofdkantoor vlakbij huis, woensdag dan helemaal naar Eemshaven en dan nog een keertje terug naar Rotterdam. Ik geloof dat hij nadien dan terug naar Eemshaven moet om dan met het project mee op te starten.
Idiote is ook dat hij de leasewagen van het bedrijf hiervoor niet de hele tijd kan/mag gebruiken. Wel voor de verplaatsing maandag, maar dinsdagavond moet die dan ingeleverd worden want Eemshaven is aan boord gaan. Dus met de trein naar Groningen, van daaruit doorreizen naar de haven en dan voor Rotterdam ook weer met de trein heen en terug.

Iets met "nuttige tijdsbesteding"?

Jeetje wat een drama zeg!
Zoals je zelf al zegt nuttige tijdsbesteding, schiet totaal niet op..

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:45

Mijn vriend heeft zojuist laten weten van 6 tot 9 augustus naar Praag te moeten en een week later 15 tot augustus ook naar Praag te moeten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:55

Het is wel vaker dit soort drama hoor, al is het nog niet zo extreem geweest. Je zou denken via videoconference... Nee. Klant wil enkel live meeting :roll:
Laat hem dan erna doorreizen? Nee. Moet eerst weer wat op kantoor doen.

Voorlopig is hij niet van plan om dit op te volgen. Of ze sturen maar een ander.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:48

Goede planners daar, my god.. :x Groningen met de trein is al een dagtaak :') Snap ook niet dat ze onvoldoende auto's beschikbaar hebben voor dit soort dingen, is toch reinste bullshit om iemand zo te laten rondjakkeren met grotendeels OV?

Mijn lief landt zometeen weer op Ramstein na twee dagen Koeweit en Jordanië :) Geen idee of hij dan naar huis komt en morgen een Maastricht vlucht moet doen of in Duitsland moet blijven :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:00

Ik dacht even dat ie op Rammstein ging landen, op een concert :))

De auto is enkel voor thuisperiodes of als ze op kantoor werken. Wanneer ze aan boord gaan moet die ingeleverd worden. Er mogen namelijk geen auto's in een haven achtergelaten worden.
Daarom kan hij met de auto wel naar Den Helder als dat doorgaat, maar niet naar Groningen/Eemshaven of nadien naar Rotterdam.
Hij kan die treinkaartjes of taxiritten wel declareren nadien gelukkig, maar je blijft er tijd mee kwijt.
Vorig jaar is hij geloof ik eens met een taxi van Noord-Duitsland naar huis gebracht omdat alle OV ginds plat lag :')

Ook ellende is het als er een koffer kwijt is op een luchthaven. Daar wachten ze niet op (tenzij er materiaal voor het schip inzit) en dan moet hij zich maar zien te redden tot de koffer terecht is én ze terug in de haven zijn. Hij heeft bijgevolg altijd ruim ondergoed in zijn handbagage zitten.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:57

Huisgenoot vliegt altijd met 2 koffers en alles eerlijk verdeeld geloof ik. En met vliegen alleen post mee voor aan boord. De rest komt met pakketdienst.

Hier ook weer een beetje in mijn eigen ritme, was gewoon ff cold turky afkicken. Wel wat organisatorisch stress... volgende week wordt er iets geleverd en dan zitten ze midden op zee waarschijnlijk zonder bereik en de meldingen van tijd komen bij hem aan (super handig not) had nog gevraagd om het te regelen dat die bij mij of zijn ouders aankwamen maar dat is volgens mij niet meer gebeurd. Dat wordt dan een dagje thuiswerken maar dat doe ik liever niet.

Paardje doet het ook weer, en de kids komen zaterdag en zondag toch nog even.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:59

Ohnee de mijne mag vaak zat nog om een koffer spullen op kantoor om mee te nemen. Zijn dan vaak kabels, documenten, laptop, een gps, dat soort dingen. Nadeel van dichtbij het hoofdkantoor te wonen, altijd dezelfde die postduif mogen spelen.

Niet handig van je huisgenoot met die tijden! Thuiswerken lijkt me dan weer leuk. Zou ik met mijn parttime job ook wel kunnen maar daar doen ze bij ons niet aan. Helaas.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:09

Thuiswerken kan wel maar liever ook niet hoor. En op kantoor heb ik 2 grote schermen en thuis moet ik het met mijn laptop stellen. Gaat niet echt lekker dan. Maar goed dan heb ik ook wel de tijd voor andere dingen. Een was aanzetten of de tuin van water voorzien.
Ik hoop eigenlijk vandaag of morgen wat te horen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:20

Ik werk op bureau ook op een laptop, dat maakt geen verschil. Zou dan gewoon 1 dag geen afspraken aannemen maar kan wel gewoon dossiers inbrengen, contracten voorbereiden en mits doorschakelen telefoons doen. Net omdat het zo handig is om tussendoor in huis nog wat te kunnen prullen, en het scheelt toch weer verplaatsingsonkosten.

Eigenlijk moeten mensen een afspraak nemen voor bepaalde zaken. Je wil echter niet weten hoe vaak ze TOCH ongevraagd komen binnenlopen voor dit of dat "want dat kan vast wel even tussendoor". En dan boos zijn als ik ze alsnog niet gelijk kan zien en een afspraak moet inplannen :')
Sommige dagen ligt er een berg papierwerk wat echt gewoon af moet. En dan is thuiswerken al wel makkelijk, die langslopers filter je er iig alvast uit.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:31

Idd voor achterstallig papierwerk is het wel fijn om thuis te kunnen werken. Als ik niet hoef te tekenen en me met de administratie mag bezighouden vind ik dat ook wel fijner. Hier met 9 man op kantoor die altijd lawaai maken en dat is dan niet altijd handig.