Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 23:33

Ik ken een man die uit twee verstandelijk beperkte ouders kwam terwijl hij zelf geen beperking heeft .Niet met autisme, maar met een zwaardere verstandelijke beperking. Zijn ouders hadden het verstand van ongeveer een tienjarige. Helaas nooit jeugdzorg bij geweest. Hij voedde als het ware zijn eigen ouders op ipv andersom. Al was hij vaker bij de buurvrouw en vriendjes thuis te vinden dan bij zijn eigen huis. Hij is uiteindelijk wel goed terecht gekomen.


marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 07:29

Welk effect zou lymfedrainage hebben op een paard met lymfoom (lymfeklierkanker)? Zou het niet uitmaken, of juist het uitzaaiingsproces in de hand werken?

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 07:31

Volgens mijn dierenarts kan lasertherapie bij een tumor juist voor meer energie in de tumor zorgen, ik zou denken dat lymfedrainage ook niet handig is.

Wat zegt de dierenarts ?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:32

Volgens mij wordt er ook altijd verwacht dat je bij lymfedrainage bij een paard dat ziek is of ziek is geweest je eerst je dierenarts consulteert hierover voordat de behandelaar aan de slag wil.

Mijn paard was ziek geweest, moest van de veearts een week koortsvrij en van de metacam af zijn voor de therapeut mocht komen.

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:32

Geen contact gehad met de DA. Het schoot me gewoon ineens te binnen vanmorgen. Ik heb er zelf geen goed gevoel bij qua logica, dus was het ook niet van plan.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:05

Ik heb een puzzel kleed gekocht, die ik kan oprollen als ik tussendoor wil stoppen. Nice, dacht ik. Maar nu komt het.... ik heb de buitenrandjes nu af en wilde m oprollen... maar meerdere stukjes kwamen weer los van elkaar... nog een keer geprobeerd... weer kwamen meerdere stukjes los van elkaar.
Ik heb geprobeerd strak op te rollen EN losjes op te rollen...

Wat doe ik fout?

F13+1

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 23:55

Hmm, ik zou denken dat alleen de buitenrandjes misschien net niet stevig genoeg zijn om aan elkaar te blijven zitten?


Hoe komt het dat ik, als ik 's ochtends vroeg bijvoorbeeld even de pony's ga voeren, prima op mijn pyjama met korte broek en korte mouwen naar buiten kan zonder het koud te hebben?
Terwijl ik bijvoorbeeld een uur later, aangekleed en wel, niet zonder jas naar buiten wil gaan op weg naar school.

Is het puur dat je hoofd weet dat het maar voor een paar minuten is, dat je het niet koud krijgt?
Ik heb echt meermaals buiten gelopen onder het vriespunt in alleen mijn pyjama, maar dan heb ik het niet koud...

Zolang het maar voor een paar minuten is dan :Y)

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 00:50

Wellicht omdat je net uit bed komt en door en dooor warm bent

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 06:05

En vroeg in de ochtend is het vaak iets warmer dan later in de ochtend.
Temperatuur heeft sochtends nogal een verschil.

Ik bedoel dus dat het om 05.00.12 graden kan zijn, om 07.00 ineens 10 en om 08.00 ineens 13.

Captain

Berichten: 21361
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 07:02

Goede vraag, ik heb het 's morgens ook altijd warm (word bijv. ook echt naar van douchen dan) maar de rest van de dag heb ik het koud. Denk inderdaad omdat je net uit bed komt?

DuoPenotti

Berichten: 29306
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:15

Dat heb ik ook.
Kan zo de paarden voeren en heb het niet koud, uur later wel. En niet omdat het dan net kouder is geworden.
Denk ook altijd dat de warmte dan nog in je lijf zit of zo. Maar wat de theorie daar dan achter is?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:36

Ik kan het niet alleen 's ochtends, maar ook 's avonds.
Gewoon even snel zonder jas de paarden voeren of de krant uit de brievenbus halen.
Op de middelbare school stonden we ook altijd buiten in de pauze, zolang het niet regende. Ook tien minuten zonder jas.

Vandaar dat ik me afvraag of het niet ook gewoon een raar ding is wat je hersenen doen.
Omdat ze weten dat het maar kort is, geen kou signalen doorsturen ofzo

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

DuoPenotti

Berichten: 29306
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:38

Bij de middelbare had ik het idee dat het lekker stoer was, maar dat vele wel stonden te klappertanden :P

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:08

Nouja heel eerlijk heb ik eigenlijk nagenoeg nooit een jas aan :')

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:54

Als je slaapt daalt je lichaamstemperatuur volgens mij. Dus een lagere comforttemperatuur.
Direct na opstaan douchen kan om die reden onprettig zijn...

Dacht dat het zoiets was...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 21:17

Ik heb het in de ochtend altijd heel warm. Schijnt iets ongebruikelijks te zijn. Maar bij mij is temperatuur heel erg afhankelijk van mijn energie. In de avond ben ik vaak moe dus dan ben ik koud. En in de ochtend ben ik meer uitgerust dus heb ik het warm. Mijn vriend heeft het in de ochtend altijd koud dus die vindt het fantastisch. Ben zijn gratis kruik. :roll:

En dan in de avond zeuren dat ik hem niet mag gebruiken als kruik want “te warm”. :))


fjordjes

Berichten: 12017
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:32

Mijn bed voelt klammig aan net zoals de was die net niet droog is. Zou dat kunnen komen door het vochtige weer van vandaag? Dekbed laat ik open liggen na het slapen, raam staat hier dag en nacht open, geen verwarming aan op de slaapkamer en slaapkamer deur is dicht. M'n man (die nu snurkt en daarom ik op bokt lees) vind van niet.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Mando

Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 06:38

Klopt hoor het is heel klam buiten ook.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:06

silvericathy schreef:
Iemand ervaring met pakketten ontvangen uit het buitenland? In dit geval Polen- Nederland....via DPD geleverd. Ik heb geen 14 cijferige code maar alleen de code via de poolse pakketpost, die volg ik via de Track17 app.

Ik vraag me af waar mijn pakket uithangt... Wordt het geleverd of is het ergens af gegeven en moet ik het ophalen?

[ [url=m/1oyBgJ.png]Afbeelding[/url] ]


Misschien een beetje late reactie en heb geen idee of je al antwoord hebt. Maar voor een volgende keer:

Google international tracking. Je vind meerdere sites die je kunt gebruiken om met trackingcodes, van waar dan ook, je pakketje te zoeken.

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:23

Zijn er meer mensen waarbij de HA niet bereikbaar is?

Ik heb de afgelopen weken telkens dat er of een voicemail komt dat de assistente niet aanwezig is, of dat alle assistentes ziek zijn of dat de beltoon blijft overgaan.. het schijnt te zijn dat er te weinig assistentes zijn ivm thuis moeten blijven bij corona klachten.

Maar ik vind het wel erg vervelend dat je nu alleen kunt bellen bij spoed :( ik heb dan wel geen spoed, maar wel dingen die ertoe doen..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:26

Gelukkig kan ik ze wel altijd bereiken. Heb je de mogelijkheid erheen te gaan desnoods als ze open zijn? Misschien lukt het dan wel? Het lijkt me dat een huisarts toch gewoon bereikbaar moet zijn voor mensen. Ook de minder assertieven hebben recht op contact met een assistent denk ik toch

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:30

karuna schreef:
Gelukkig kan ik ze wel altijd bereiken. Heb je de mogelijkheid erheen te gaan desnoods als ze open zijn? Misschien lukt het dan wel? Het lijkt me dat een huisarts toch gewoon bereikbaar moet zijn voor mensen. Ook de minder assertieven hebben recht op contact met een assistent denk ik toch


Er komt steeds een bericht met 'bel over een half uur nog eens', maar een half uur later telkens hetzelfde bericht :') en natuurlijk heb ik meer te doen dan de hele dag achter de telefoon hangen.

Ik weet niet zeker of je naar binnen mag zonder afspraak.. maar anders doe ik dat wel gewoon hoor.. als het te lang duurt

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:41

IsaCalixa schreef:
Zijn er meer mensen waarbij de HA niet bereikbaar is?

Ik heb de afgelopen weken telkens dat er of een voicemail komt dat de assistente niet aanwezig is, of dat alle assistentes ziek zijn of dat de beltoon blijft overgaan.. het schijnt te zijn dat er te weinig assistentes zijn ivm thuis moeten blijven bij corona klachten.

Maar ik vind het wel erg vervelend dat je nu alleen kunt bellen bij spoed :( ik heb dan wel geen spoed, maar wel dingen die ertoe doen..

ja, wij kregen een brief dat er geen personeel is om de telefoon te beantwoorden, we kunnen via mail contact zoeken met de huisarts en ook kan je online een afspraak maken, maar dat zit al vol de komende 3 maanden.
Ze geven wel een telefoonnummer voor echte spoed (levensbedreigend)

DuoPenotti

Berichten: 29306
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:43

ooh verschrikkelijk zeg....
Ja fijn natuurlijk dat je met spoed terecht kan. Maar ook wel fijn als je met dingen terecht kan die nog geen spoed zijn...voordat het uiteindelijk wel spoed word...

Maar je mag niets zeggen over onze gezondheidszorg in dit welvarende land...nope.....

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:47

Morrie schreef:
ja, wij kregen een brief dat er geen personeel is om de telefoon te beantwoorden, we kunnen via mail contact zoeken met de huisarts en ook kan je online een afspraak maken, maar dat zit al vol de komende 3 maanden.
Ze geven wel een telefoonnummer voor echte spoed (levensbedreigend)


Jeetje, 3 maanden? Dat is wel erg lang zeg..

Maar idd soms kun je dingen nog voor zijn door het op tijd te laten onderzoeken, maar als je dan 3 maanden moet wachten kan het wel een spoedgeval worden idd.. of iets dat niet meer beter te maken is.. :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, TessaxQuincy en 138 bezoekers