Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:48

Cookies schreef:
Ik lees dit nu bij meerdere mensen: het rechterachterportier ging uiteindelijk wel open. Bij mij dus ook. Waar juist die deur wel?? :o?

De bijrijdersdeur gaat minder vaak open dan de bestuurdersdeur, daar zit dan dus geen/minder vocht aan de rubbers. Daardoor gaan die deuren vaak wel open.

speurneusc

Berichten: 5373
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:52

Cookies schreef:
Ik lees dit nu bij meerdere mensen: het rechterachterportier ging uiteindelijk wel open. Bij mij dus ook. Waar juist die deur wel?? :o?


omdat je die het minst gebruik dus komt er ook niet veel vocht in te staan (bij regen uitstapen staat het randje vol

sandra1312
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: Midwolda

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:02

Ik zet meestal de standkachel aan wanneer het gaat vriezen, dan warmt de auto vast lekker op. Voorruit ontdooit dan meestal ook al grotendeels dus weinig gedoe wat betreft ramen krabben! :D

Was alleen wel een keer zo slim om de handrem erop te zetten toen het ging vriezen... En ik maar proberen om achteruit te rijden, zat geen beweging in natuurlijk. Ook nog nietsvermoedend achter de auto kijken of er iets achter lag waardoor ik niet achteruit kon.... :+ Uiteindelijk met heel veel gas geven toch achteruit gereden. Gevolg was wel dat de handrem daarna helemaal niet meer werkte.. :+

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:15

Mijn achterdeuren gaan alleen van binnen uit van het slot.. die kan ik dus niet van buiten open maken helaas..

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:18

Cookies schreef:
Ik lees dit nu bij meerdere mensen: het rechterachterportier ging uiteindelijk wel open. Bij mij dus ook. Waar juist die deur wel?? :o?

In mijn geval staat die kant van de auto tegen de gevel, dus niet op de wind. :)
En het is inderdaad de minst gebruikte deur. Ik rijd vaak alleen en gooi mijn spullen dan achterin aan mijn kant, dus die twee deuren worden het meest gebruikt.
Ik was ook nog eens door de wasstraat geweest, dus mijn auto was ook echt heel nat toen ik hem neerzette. Oliedom natuurlijk :+

san4nie
Berichten: 3561
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:51

Niece schreef:
san4nie schreef:
Hahahaha, ik snapte er helemaal niks van waar dit verhaal naar toe zou gaan. Nu zie ik het al helemaal voor me.

Alle tips zijn handig, maar je kan natuurlijk ook gewoon je auto niet op slot doen. :)*

Dan kan ik alle losse dingen in m'n auto (en dingen die los gemaakt kunnen worden :7 ) wel gedag zeggen :')


Ja dat is een nadeel.. beetje afhankelijk van waar je woont en waar je auto staat denk ik ook. Snap wel dat dat niet overal kan.

Even stationair laten draaien doe ik ook hoor. Weet wel dat het slecht is, maar voor het krabben en condens weg krijgen wel fijn.
Vochtvreter helpt wel wat, maar voor zo’n oud brikje niet altijd voldoende.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 01:23

Stationair draaien zorgt op (zeer) lange termijn voor interne bedoezeling van de motor, maar daarvoor moet je de auto toch minstens iedere dag, het jaar door, een half uur stationair laten draaien, en dan nog! En normaal gezien trapt iedere normale automobilist toch regelmatig een keer flink op de staart als de auto goed warm is. Dit is niet alleen bij dieselauto's maar ook benzine auto's bevorderlijk en nodig om alles mooi schoon te houden. Langdurig ondertoerig en slapjes rijden is echt veel slechter voor een auto dan stationair draaien zo nu en dan, creert men dichtgeslibte en luie auto's mee.

Kortommmmmm lekker laten opwarmen die handel! Als de deuren ten minste open gaan. }> :')

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 02:47

Hier in de UK is het verboden om je auto stationair te laten draaien en zelf niet bij de auto te zijn. Je kunt dus niet je auto starten, naar binnen gaan om koffie te drinken/halen/whatever en dan weer terug komen. Tenzij je een eigen oprit hebt, dan mag t weer wel maar niet op de openbare weg/gezamelijke parkeerplaats.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:32

Oh maar ik laat de auto sowieso niet achter, dat zou ik ook echt niet durven. Ik start de motor, gooi de aanjager en de achterruitverwarming aan en doe dan mijn rondje ruiten krabben. Dat duurt misschien drie minuutjes en het helpt enorm dat de motor draait, anders bevriest het gewoon meteen weer waar je bij staat :P

En eh... Even doorblazen doe ik geregeld O:)
Auto is lui van zichzelf, dus hij moet zo af en toe even op zijn falie als in “optrekken naar 90 in z’n 2”, anders kom ik er als het druk is niet tussen op de snelweg :+

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:38

Ik zweer echt bij de föhn met dit soort weer. Ik kom m'n auto anders ook niet in.

Siggislief

Berichten: 13960
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:46

Vorig jaar dacht ik...

Ik doe altijd via de rechterkant mijn tas er eerst in en daarna loop ik naar de bestuurderskant.
Alleen die deur ging niet open (rechts achter) en ik kon gelukkig wel via de besteuurderskant er in.
Uiteindelijk kon ik weg rijden en ineens hoorde ik 'PLOP!' en ik keek rechts/links naar achteren en zie dat beide mijn achter deuren open gingen.. :=

Sta je midden op de weg waar bijna geen ruimte is om je auto te parkeren, gelukkig kon ik ze sluiten voor dat ik de snelweg echt op ging. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:38

Mijn schuifdeur vriest nu ook vast. Via achterkant kan niet vanwege oprijplaat. Zo eens gaan prutsen moet met hond naar dierenarts vanmiddag

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:45

Dat had ik je wel kunnen vertellen dat die ook vast vriest :+

Scheelt dat als de zon straks schijnt het heel snel ontdooit. Tegen 11u trek je de deuren zo weer open.

Hier geen vastgevroren deuren gelukkig, die liggen in de luwte van het huis en de schuren. De voor en achterkant echter bevriezen waar je bij staat dus de motorkap en kofferbak gaan met iets meer moeite open :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:53

Is eerste keer dat het gebeurd, bij transit ook nooit problemen gehad. Omdat slo zelf mooi beschermd binnen droog zit. Zit bij deze maar een rubber dat problemen veroorzaakt. Bovenin een flapje. Krijg hem zelf net niet los beweegt wel maar niet genoeg. -O- Daar zit nu wd 40 op. Meer is niet voorhande hier. Moet over paar uur pas weg, dat is geen probleem maar bij dierenarts terug met een halve narcosehond dan moet deur wel open gaan -O-

Urona447
Berichten: 2798
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:54

Ik stond vanmorgen te trekken aan het portier en het wilde maar niet, tot ik erachter kwam dat de auto gewoon op slot zat :+

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:56

Oei, zo herkenbaar!
Ik had het ook bij onze 2e auto.
Een fiat panda, kanarigeel, die pak ik het liefst.
Hahaha.

Maar die ochtend heb ik aan alle deuren gehangen om ze open te krijgen.
Tassen neergezet, trekken met 2 handen.
*Jezus, waarom zo vroeg?!!!!???!?!?*

Deur ging open.
Yes. Snel alles erin.
oliebol moet krabben, waar is die krabber?!
Nergens te vinden. Uiteindelijk onder een CD map.
Voorruit krabben, grapje zeker?
Hooowwww, het is slootijs wat erop ligt. Lekker van dat échte ijs.. In een soort druppels. Dus je kan er amper normaal overheen met je krabber.
Jerrycan ruitenvloeistof gepakt, zo over de voorruit gekwakt.
Fingers crossed.
Yes, als sneeuw voor de zon weg.

Naar werk, 15 minuten te laat, want de zoutwagens waren ook vergeten om de parallelweg in Gouda te zouten..
Dus met 30 op een 80KM weg.
Weg willen wijden bij het stoplicht, ook een grapje zeker?
Hahaha, kwam dus niet meer van mn plek.

Het was een mooie dag, donderdag de 17e..
Laatst bijgewerkt door Lieffiefi op 21-01-19 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:03

karuna schreef:
Is eerste keer dat het gebeurd, bij transit ook nooit problemen gehad. Omdat slo zelf mooi beschermd binnen droog zit. Zit bij deze maar een rubber dat problemen veroorzaakt. Bovenin een flapje. Krijg hem zelf net niet los beweegt wel maar niet genoeg. -O- Daar zit nu wd 40 op. Meer is niet voorhande hier. Moet over paar uur pas weg, dat is geen probleem maar bij dierenarts terug met een halve narcosehond dan moet deur wel open gaan -O-

Dat komt vanmiddag wel goed.
Desnoods droog je de rubbers straks nog even als je de deuren open hebt.

De bussen op het werk moeten we soms ook wel eens ontdooien met een aansteker om de deuren achter open te krijgen, de schuifdeur gaat vanzelf als de zon er even op staat.

Geduld!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:11

Is een rubber probleem wel. Sloten zelf gaan vlot open maar daarna. Portieren zit nu een flap tussen. Zij en voor afgedekt met isolatie/ijs berschermers van de camper. Eerder had ik een "standkacheltje" en camping kachel op stroom. In de bus, raampje op kier snoer er door en door de brievenbus en aanzetten kwartiertje voor wegrijden. Alleen die is vorige winter gesneuveld na40 jaar trouwe dienst, blazen doet ie nog. Verwarmen niet meer -O-

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:41

Urona447 schreef:
Ik stond vanmorgen te trekken aan het portier en het wilde maar niet, tot ik erachter kwam dat de auto gewoon op slot zat :+


_O- _O- made my day

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:43

Ik vanmorgen vroeg dit topic gelezen en speciaal warm water meegenomen... gaan de deuren van mijn 25 jarige Nissan gewoon gelijk open! *\o/*
Oh en hij stond echt niet naast huizen oid!
Trots op mijn bakkie!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:54

Lara_Silver schreef:
Stationair draaien zorgt op (zeer) lange termijn voor interne bedoezeling van de motor, maar daarvoor moet je de auto toch minstens iedere dag, het jaar door, een half uur stationair laten draaien, en dan nog! En normaal gezien trapt iedere normale automobilist toch regelmatig een keer flink op de staart als de auto goed warm is. Dit is niet alleen bij dieselauto's maar ook benzine auto's bevorderlijk en nodig om alles mooi schoon te houden. Langdurig ondertoerig en slapjes rijden is echt veel slechter voor een auto dan stationair draaien zo nu en dan, creert men dichtgeslibte en luie auto's mee.

Kortommmmmm lekker laten opwarmen die handel! Als de deuren ten minste open gaan. }> :')

De ANWB is het niet met je eens. Daarnaast blijft het niet sociaal tegenover je directe omgeving en het milieu. Zeker met weinig wind, zoals de afgelopen dagen, blijven de uitlaatgassen lekker hangen.
Maar goed, ieder zijn keuze.

Ik ben wel blij met mijn beschermer op de voorruit deze dagen. Alleen moet dan ook de bijrijdersdeur open gaan. Moest hem de afgelopen dagen van binnen open duwen. De andere deur zit richting huizenkant dus daar minder moeite mee.
Volgens mijn vader werkt rubbers afnemen met talkpoeder ook goed tegen vastgevroren deuren. Ga dat morgen maar proberen, want heb geen zin om voor die paar keer iets aan te schaffen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:06

Deur ging vanmiddag gelukkig open, bus kon in zonnetje staan bij dierenarts. Kijken hoe morgen de boel er aan toe is. Vanwege trippende herder niet de boel afgedekt nu

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:15

Astorga schreef:
De ANWB is het niet met je eens. Daarnaast blijft het niet sociaal tegenover je directe omgeving en het milieu. Zeker met weinig wind, zoals de afgelopen dagen, blijven de uitlaatgassen lekker hangen.
Maar goed, ieder zijn keuze.

Ik ben wel blij met mijn beschermer op de voorruit deze dagen. Alleen moet dan ook de bijrijdersdeur open gaan. Moest hem de afgelopen dagen van binnen open duwen. De andere deur zit richting huizenkant dus daar minder moeite mee.
Volgens mijn vader werkt rubbers afnemen met talkpoeder ook goed tegen vastgevroren deuren. Ga dat morgen maar proberen, want heb geen zin om voor die paar keer iets aan te schaffen.


Mijn bovenstaande tekst heeft niets te maken met het ecologische en sociale aspect. Ik had het puur en simpel over het mechanisme aspect, dat ken ik namelijk door en door. De rest is idd aan iedereen zelf om te bepalen. Mijn Abarth laat ik niet draaien want die gaat over de 100 db vanwege de speciale uitlaat, dat vind ik dus net ff te aso voor de buren. Maargoed daar rijd ik in de winter ook niet mee. Maar mijn andere auto's maken geen geluid dus die gaan gewoon 5 minuutjes voor vertrek lekker aan.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:23

Potvolkoffie, kon ik krabben toen ik weg reed van mijn werk. Krabber vergeten. Die lag nog thuis....
Gelukkig collega wel krabber bij zich. Drie keer raden wat ik extra ga kopen?

Schuur_

Berichten: 4877
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:55

De-icing spray?