Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:02

Ohoh... hier vanmorgen een soort gelijke stunt.

Auto ruiten gekrabt en ik wilde de auto in. Dit ging niet. Vriendlief wakker gemaakt en samen met heet water langs de portieren om de auto in te kunnen. Na 20 minuten aan klote vroeg vriendlief of ik uberhaupt de auto wel van het slot had gehaald... OEPS HAHA kon instappen en wegrijden

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”


chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:57

Schuur_ schreef:
De-icing spray?


Gelijk 4 flessen gehaald samen met de ijkrabber hahahah

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:08

chamion schreef:
Schuur_ schreef:
De-icing spray?


Gelijk 4 flessen gehaald samen met de ijkrabber hahahah


Toch is dat ook niet zaligmakend. Ik gebruikte het vrijdag volgens mij. Tegen de tijd dat ik weg wilde rijden zat de spray vast gevroren op m'n raam. :')

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:18

annepaardoes schreef:
Ik dacht echt dat de clue van je verhaal was dat je bij andermans auto stond :')



Idem :D

Heet water doe ik trouwens niet
Kans op barsten van de ruit en t vriest allemaal nog sneller aan

Anoniem

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:30

Ik spray m'n ruiten echt altijd met de-icing spray en ga er daarna nog ff met een doekje of krabber overheen. Dan vriest het ook niet vast en zie ik ook wat meer. Toen ik erachter kwam dat dat spul bestond snapte ik echt niet meer waarom mensen nog traditionele krabbers gebruiken zonder spray, het is echt een uitkomst.

Mijn oude buren ontdooiden hun ruit altijd met water dat direct uit de waterkoker kwam. Paar keer wat van gezegd (joh kijk nou uit ze gaan barsten zo) maar mocht niet baten :=


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:54

Ik dacht ook echt dat je aan de verkeerde auto ging staan haha. Hier ook al eens langs de koffer in de auto gekropen, maar dat was een andere situatie. We moesten hem afzetten bij de garage, na sluitingsuur en we moesten de sleutels in de brievenbus stoppen. Deden we braaf. Lag er nog iets in de auto dat we nodig hadden. Gelukkig stond op de moment dat we de auto op slot deden de koffer open en was die niet mee op slot.

CRos95 schreef:
Arashah schreef:
Ik heb geen auto maar fiets naar het werk.
Als eerste erachter komen dat mijn ketting slot bevroren is, na goed eerst maar de vuilnus snel in bak doen.
Ik stond daar 10 min. Te prutzen en heb uiteindelihk maar een deel van mijn koffie erover gegoten.

Ik kon eindelijk op weg, merk ik dat versnellingen bevroren zijn..
Kon ik de gehele weg in de eerste versnelling fietsen.. -_-

Ik was daardoor te laat en bek af op het werk xD


Nu ik dit lees denk ik: hoe slim :)*
Ik stond dus gister met 1 hand aan m’n deuren te trekken en in m’n andere hand hield ik m’n koffie, had die er net zo goed overheen kunnen gieten _O- Les voor de volgende keer zullen we maar zeggen haha


Ik sta elke ochtend met thee in mijn hand. Die thee heb ik ook wel al eens over de ruit gegooid toen ik per verrassing aan een auto met aangevroren voorruit kwam en geen krabber had. Ik zet gelukkig geen thee met kokend water en laat het altijd een beetje afkoelen tot het bijna drinkbare temperatuur heeft voordat ik het deksel er op draai.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:35

Iris82 schreef:
Toch is dat ook niet zaligmakend. Ik gebruikte het vrijdag volgens mij. Tegen de tijd dat ik weg wilde rijden zat de spray vast gevroren op m'n raam. :')


Je moet de spray ook maar een paar seconden laten inwerken en direct krabben als het goed gevroren heeft... Alleen bij een zeer dun laagje ijs is enkel sprayen genoeg. En bij een dikke laag maakt het het krabben echt zooooo veel makkelijker.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:45

Ik heb altijd dat de binnenkant dan zo een condenslaag krijgt na de spray.. ben dus maar weer gaan krabben..

''There are no mistakes- Sigmund Freud''


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, brennie85, Capriootje, GrapeshotBot, JustMyZtje, MarJon, Meliaforever, mokkaboon, YandexBot en 199 bezoekers