Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
MelissaV schreef:Citaat:Oei, da's gevaarlijk omdat het een super fel licht is. Je wil je achterligger ook niet verblinden neem ik aan.
Afgelopen zaterdag begon er een vrachtwagen naar mij te seinen op de snelweg.. Gezien ik niet gek reed (vind ik, ik voegde gewoon netjes in.. misschien een knipperlicht vergeten?) toch een rondje om de auto gelopen. Niks te zien... Dus zo nu en dan weet ik ook niet waarom er wordt geseind
Als auto's de lampen niet aan hebben sein ik wel even. Een kapot licht kun je hoog en laag bij springen, die wordt niet begrepen.
Als je voor de vrachtwagen ging invoegen kan het zijn dat hij naar je seinde als teken van: kom maar, het past. Chauffeurs doen dit onderling veel naar elkaar. Merk dit met de trailer ook als ik wil invoegen, dan ben ik er met achterkant trailer voorbij en dan seinen ze een keer dat ik kan invoegen.
Zelf doe ik dat ook wel eens als een vrachtwagen voor mij moet invoegen
ElinaSK schreef:Jahoor ik sein ook naar anderen. Ook als iemand zn mistlampen onterecht aan heeft. Dat vind ik misschien nog wel irritanter dan 1 kapot licht
ElCamino schreef:Zelf check ik dagelijks de verlichting, dat kan aan de voorkant eenvoudig als je achter iemand staat of op een bushokje afrijdt. Achter check ik met fileparkeren bij de wagen achter me, even op de rem en je weet het.
Leo schreef:Vroeger altijd, tegenwoordig alleen als iemand zonder verlichting rijdt. Officieel mag seinen inderdaad niet en in de praktijk wordt je te pas en te onpas geseind. Ik word ook wel eens geseind terwijl alles werkt en ik naar mijn idee niks verkeerd deed, dus dan begrijp ik er ook niks van.
Zelf check ik mijn verlichting dagelijks als ik wegrijd (in de spiegeling van het raam van mijn huis). Ik heb vorig jaar het stomme toeval gehad dat ik met wegrijden van werk in daglicht niet zag dat er een koplamp stuk was. Ik heb altijd een reserve lampje bij me. Toen ik dezelfde avond wegreed van stal in het donker, waren beide lampen stuk. Daar sta je dan in het pikkedonker je lamp te vervangen, en dan had ik er ook nog eens maar eentje bij me. Ik ben toen op de terugweg meermaals geseind, halverwege dacht ik bij de zoveelste verblindende lichtflits van een tegenligger toch wel: nu weet ik het wel
Ibbel schreef:Tja, vroeger seinde je met je lichten om te waarschuwen of beleefd te zijn. Seintje met je lichten bij een kruising betekende: "gaat u voor". Seinen op een 80 km-weg: 'er staat politie te controleren'
Dat is heel erg veranderd in seinen met je lichten betekent dat je kwaad bent, dat iemand opzij moet gaan, want 'ik kom er aan met 150 km/u dus oprotten'. Dus nee, ik sein niet meer naar mensen met kapotte lampen. De kans dat je een middelvinger omhoog krijgt omdat je verkeerd wordt begrepen is nogal groot
Ibbel schreef:Tja, vroeger seinde je met je lichten om te waarschuwen of beleefd te zijn. Seintje met je lichten bij een kruising betekende: "gaat u voor". Seinen op een 80 km-weg: 'er staat politie te controleren'
Dat is heel erg veranderd in seinen met je lichten betekent dat je kwaad bent, dat iemand opzij moet gaan, want 'ik kom er aan met 150 km/u dus oprotten'. Dus nee, ik sein niet meer naar mensen met kapotte lampen. De kans dat je een middelvinger omhoog krijgt omdat je verkeerd wordt begrepen is nogal groot
watchthesky schreef:Ik sein wel eens en binnen de bebouwde komt doe ik mijn eigen lichten dan even helemaal uit en weer aan als iemand de lichten niet aan heeft of er eentje kapot is, maar het helpt eigenlijk nooit.
Winged schreef:MelissaV schreef:Als je voor de vrachtwagen ging invoegen kan het zijn dat hij naar je seinde als teken van: kom maar, het past. Chauffeurs doen dit onderling veel naar elkaar. Merk dit met de trailer ook als ik wil invoegen, dan ben ik er met achterkant trailer voorbij en dan seinen ze een keer dat ik kan invoegen.
Zelf doe ik dat ook wel eens als een vrachtwagen voor mij moet invoegen
In dit geval reed ik al even op de baan en zeker een eind voor de beste m/v. Ach, het zal wel
druppeltje schreef:Laatst was er echter een auto op de snelweg waarvan de remlichten echt continue brandden, ook als ze gewoon gas gaf. Dat was heel irritant omdat je denkt dat je vol op de rem moet. Ik heb toen erg lopen bedenken hoe ik dit duidelijk ging maken, maar ik kwam er niet uit.
Ik weet ook niet of de remlichten blijven branden als je bijvoorbeeld je handrem erop hebt staan, misschien was dat wel het euvel.
Ibbel schreef:druppeltje schreef:Laatst was er echter een auto op de snelweg waarvan de remlichten echt continue brandden, ook als ze gewoon gas gaf. Dat was heel irritant omdat je denkt dat je vol op de rem moet. Ik heb toen erg lopen bedenken hoe ik dit duidelijk ging maken, maar ik kwam er niet uit.
Ik weet ook niet of de remlichten blijven branden als je bijvoorbeeld je handrem erop hebt staan, misschien was dat wel het euvel.
Waarschijnlijk dubbele mistlichten aan. Die zijn net zo fel als remlichten. En dat is hoogst irritant eigenlijk, want dan zie je remlichten dus niet als het mistig is en je inderdaad met mistlichten mág rijden
Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Afanaisa91, Amazonbot, BanjerLief, Buxy, ComscoreBot, HELder, jesss_amigo, Kimberly520, Lau07, laura22, Laura82, lillylover, MaanNaam, Niika, Paardennamen, Pieke_Gwen, Plonspony, pluklief, Plus_en_Min, Saintelette, Snippergroen, Telpeva, Thjalfy en 114 bezoekers