Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:38

Wieldop schreef:
.
Wat ik ideaal vind voor een boodschappenlijstje is de app Google keep. Lijstje deel ik met mijn man, dus hij kan daarin zelf ook boodschappen noteren. Ik werk daarin middels een afvinklijstje en als ik de boodschap gepakt heb vink ik het af en 'verdwijnt' het naar onderen ( naar de afgevinkte lijst). Zo blijven de boodschappen bewaard voor de week erna (weet ik precies wat ik nodig heb) en ook kan mijn man heel makkelijk boodschappen doen. :D

Ik gebruik colornote, niet te delen zoals jij doet maar ik ben alleen dus dan is zo'n afvinklijstje meer dan voldoende. :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 02:18

Ik bedoelde als en en. Dus de keus uit bio artikelen, beter leven vlees/kip etc etc. Dus de keuzes die je hebt als je bewuste keuzes wil maken.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 04:29

Vlees koop ik bij de slager. Brood altijd bij de bakker. Groente en fruit bij onze standaard winkel, de Boni. Tegenover de Boni zit Aldi, daar haal ik wasmiddel, wasverzachter, toiletpapier, keukenpapier en heel af en toe wat koeken of nootjes.

Ah kom ik alleen voor de aanbiedingen, maar tegenwoordig hebben de Boni en AH regelmatig dezelfde aanbieding en is de Boni goedkoper.

Wij zitten tussen de 70 en 100 euro per week. Dat is inclusief babyvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 05:57

Voornamelijk Jumbo. Waarom? Ik vind het een fijne lichte winkel met die gele kleuren. Als ik een AH binnen kom of een aldi vind ik het best wel donker ofzo en heb ik niet de behoefte om heel de winkel door te lopen. Zal wel een trucje zijn maar bij mij werkt hij dus. :Y)

kiki1976

Berichten: 16849
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:57

Voornamelijk Deen en Aldi, heel soms bij de Lidl. Alle 3 hebben we ze op het dorp.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:45

Albert Heijn elke week opnieuw.
Doordat ik er gewerkt heb ken ik de winkel met mijn ogen dicht, het is 1 minuut lopen vanaf thuis en 30 sec vanaf mijn werk. Ze hebben eigenlijk alles en vind de prijs wel meevallen. Ben vertrouwd met de producten.

Ongeveer 1 keer per maand gaan we naar de lidle want daar halen we frisdrank. ( vaak op dat moment ook nog meer ... en in de zomer BBQ vleesjes )

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:02

Lidl en jumbo. Net wat makkelijker uit komt en wat ik nodig heb.

Marjo

Berichten: 37211
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:34

BarbaLala schreef:
Marjoow schreef:
Sowieso. Per ster heeft het dier zeker een beter leven. Dit staat overigens goed uitgelegd op de website van de dierenbescherming. Hier staat precies wat de eisen zijn voor 1, 2 en 3 sterren.


Ik wil je niet uit een fijne droom halen maar vrees toch dat ik het moet doen; Het sterrensysteem is helaas 1 grote farce. Dat is op iedere dierenwelzijnsorganisatie-website terug te lezen als je een keer googled. De verschillen zijn minimale verbeteringen en van beter leven is zo goed als geen sprake.


Dat is niet helemaal waar. Ik heb er mijn afstudeeronderzoek aan gewijd en er zijn wel degelijk grote verschillen waardoor zeker 2 en 3 sterren echt een investering is in het dierenwelzijn.

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:42

Albert Heijn. Omdat ik geen keus heb in andere supermarkten.
Ik vind de prijs bij de ap meevallen.

Frrenkie
Berichten: 369
Geregistreerd: 14-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:17

Bij de coop, mijn vriend werkt daar dus neemt altijd spullen mee

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 18:49

BarbaLala schreef:
Marjoow schreef:
Sowieso. Per ster heeft het dier zeker een beter leven. Dit staat overigens goed uitgelegd op de website van de dierenbescherming. Hier staat precies wat de eisen zijn voor 1, 2 en 3 sterren.


Ik wil je niet uit een fijne droom halen maar vrees toch dat ik het moet doen; Het sterrensysteem is helaas 1 grote farce. Dat is op iedere dierenwelzijnsorganisatie-website terug te lezen als je een keer googled. De verschillen zijn minimale verbeteringen en van beter leven is zo goed als geen sprake.


Dit dus.

Edit: Als voorbeeld, bij een 2 sterren beter leven kip is er 1 vierkante meter beschikbaar voor 13 kippen en worden ze gemiddeld dik 2 maanden oud. Bij 3 sterren zijn dit er 11 per vierkante meter en worden de kippen gemiddeld een kleine 3 maanden oud.

Ik vind dat erg misleidend. Als je een verpakking met 3 sterren koopt, denk je toch gauw dat je goed bezig bent en die kip een gelukkig leven heeft gehad. Een kip die niet ouder word dan 3 maanden en 24/7 op een vierkante meter leven met zijn 11en heeft met geen mogelijkheid een gelukkig leven gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:08

De appie doe ik mijn boodschappen , brood bij de bakker en krijg vlees van mijn baas mee :) (werk 3 ochtenden en krijg dan vlug klaar mee en op vrijdag wat luxer , niks te klagen werk bij de slager )

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:29

Alles bij de Jumbo. Die zit hier dichtbij en daar weet ik alles te vinden en kan ik dus snel doorheen. Heb een vaste route. :D Ook ben ik ooit vakkenvulster geweest bij een Jumbo dus voor mij is die indeling ook het meest logisch.

Alleen kaas neem ik mee van m'n werk. Ik maak kaas op een kaasboerderij en als je dat gewend bent vind je de kaas uit supermarkt pakjes niet meer lekker.

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:33

Ik doe de boodschappen bij Albert Heijn, Lidl, Dirk en de plaatselijke groenteboer. Ik reis dus nogal wat heen en weer, want deze winkels zitten allemaal in een ander winkelcentrum :+

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:38

Lidl en wat die niet heeft bij de Coop. Winkels staan tegenover elkaar, maar moet er wel een stuk verder het dorp voor in met de auto
Voor een klein boodschapje de Vomar , die is op loopafstand, maar daar moet je zo uitkijken met de kleine lettertjes bij de aanbiedingen.
Voorbeeld: Groot bord, hele kip , aanbieding €3,99. Met kleine letters per 500 gr, en meestal zijn ze rond een kilo dus betaal je de normale prijs voor een scharrelkip.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:42

De AH, Plus, Dirk en de plaatselijke groenteboer.

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:44

Lidl en jumbo, net waar ik het dichtste bij in de buurt ben.
Brood bij de bakker, vlees van de keurslager, kip bij de poelier en kaas bij de kaasboer.

Eieren pak ik altijd de biologische.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:08

Albert heijn, fijne winkel netjes en grijp nooit mis.

Plus hebben we ook maar daar is vaak van alles op, geen brood meer in de middag etc.

Lidl deed ik wel maar die wordt vind ik met veel over de jaren aardig duur. Zit verder weg dus loop er wel eens doorheen maar niet weekelijks.

Jumbo vind ik ook fijn maar die hebben we niet in de buurt, aldi weiger ik hihi. Wordt daar helemaal kriegel, alles in dozen, gang paden vol rommel die niet in een supermarkt hoort etc.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:18

Meestal bij de Jumbo, soms AH.
Heel soms Lidl, Plus, Aldi, Coop. Maar dat is meer als ik toevallig langsrij en nog iets nodig heb.

Jumbo is het dichstebij en groot assortiment. De Ah is wat kleiner. Een dorp verder heeft wel een grote AH.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:59

Marjoow schreef:
Dat is niet helemaal waar. Ik heb er mijn afstudeeronderzoek aan gewijd en er zijn wel degelijk grote verschillen waardoor zeker 2 en 3 sterren echt een investering is in het dierenwelzijn.

Het zal per boer verschillen maar ik vind zelf "beter" leven niet bepaald gelijk aan "goed" leven. Eerder "minder slecht".

Ik ben door dit topic overigens wel echt aan het shoppen geslagen, ga nu 1x per week naar de Dirk, Jumbo, AH en Lidl voor alle aanbiedingen :Y) Heb 45 euro uitgegeven voor de hele week, had geen hele lege koelkast/voorraadkast maar goed dat heb je nooit. Ik ga eens zien of ik over een paar weken een laag gemiddelde kan krijgen.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:06

Deze Belg steekt vrolijk de grens wekelijks over om in Jumbo te winkelen :)

Het vegetarisch aanbod is er heerlijk groot!

Fruit en groenten koop ik liever bij Carrefour.

Lidl en Aldi ga ik ‘snel snel’ eens :)

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:09

Jumbo en Lidl. Groente en fruit vind ik beter en een uitgebreider assortiment bij de Lidl dus dat haal ik daar sowieso.

Marjo

Berichten: 37211
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:42

Magrathea schreef:
Marjoow schreef:
Dat is niet helemaal waar. Ik heb er mijn afstudeeronderzoek aan gewijd en er zijn wel degelijk grote verschillen waardoor zeker 2 en 3 sterren echt een investering is in het dierenwelzijn.

Het zal per boer verschillen maar ik vind zelf "beter" leven niet bepaald gelijk aan "goed" leven. Eerder "minder slecht".

De dierenbescherming heeft gewoon eisen opgesteld waaraan 1, 2 en 3 moet voldoen. Of je dat goed vind blijft relatief. Feit is dat het wel "beter" is dan het reguliere :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 01:56

Net de folders binnen gekregen en Aldi heeft wat dingen met 3 sterren beter leven......Kom daar nooit, maar als ze het doorzetten en veel bio, zou ik het wel overwegen.

Kan hier ook naar een kippenboer, maar vraag me af of hij de kippen vrij laat lopen en zelf slacht. Zou ik eens moeten gaan kijken.

Ik kies nu wel voor scharrel of bio etc etc en gebruik ook minder. ipv allebei een stuk kipfile, doe ik nu 1 stuk voor samen en snij het dun en in stukjes. Lijkt heel wat en is zat.

Lidl schreef in de folder juist weer over hoe groen ze zijn in hun winkels en dingen zo min mogelijk in plastic verpakken. Dan vraag ik me nog steeds af waarom er gesneden groentes in zakken liggen....

Gister was ML mee, dus bijna dubbele uitgegeven. Dat was al 3e keer zo in paar weken, dus hij mag niet meer mee. Vorige week was ik alleen had ik maar 20 euro uitgegeven en de hele week van gegeten en over. Niet zonder eten gestart natuurlijk.

xPabloBokt

Berichten: 9387
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 06:08

Ik kwam er gister achter hoe bizar duur biologische kip is bij de AH.. :(

Om en nabij 10 euro voor 2 kipfilets. Zo jammer want ik zou het zo graag kopen.. ben nu maar voor de 1 ster scharrel gegaan want mijn portemonnee kan dat echt niet aan anders.