Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 00:10

Zoals de titel luidt: waar doen jullie het liefst je boodschappen en waarom? :)
Wij bestellen meestal bij de AH. Ik merk toch dat dit echt enorm in prijs verschilt met bijvoorbeeld de Aldi. Nu is AH ook nooit per se een prijskraker geweest, dus je weet wat je koopt.
Nu moet ik wel zeggen dat AH altijd een groot en fijn aanbod heeft, ook het huismerk van AH vind ik niet slecht. Maar de Lidl is de laatste jaren ook enorm vooruit gegaan en hier doen we nu eens per maand de boodschappen en je hebt er ontzettend veel goede kwaliteits producten voor een zacht prijsje.

Waar kijken jullie vooral naar? Prijs? Bereikbaarheid?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:14

als ik veel moet hebben lidl, als ik kleine boodschappen heb AH/Dirk

maar heb ooit eens uitgerekend. ik was iets van 40/45 euro kwijt bij de lidl. wel relatief veel boodschappen, maar weet nog dat ik schrok van dat bedrag aan de kassa. Toen heb ik thuis voor de grap eens hetzelfde in het winkelmandje gedaan, stel ik had alles wat ik bij de lidl gehaald had bij de AH gekocht. Ik meende dat ik toen op 77 euro uit kwam. Was 30 euro verschil. Toen viel het allemaal weer mee xD

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:14

Wij doen de boodschappen eigenlijk altijd bij de jumbo. Fijne winkel, makkelijk met de zelf scanner en wel prima prijs.

De Lidl is in mijn ogen echt een drama, chaos in de winkel. Ik weet niet of dat alleen hier is of in elke Lidl?

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:15

Jumbo :j Tja waarom.. goede producten, klantvriendelijke winkel. En leuke spaaracties ^^

Bereikbaarheid is voor ons geen punt omdat er 3 winkels in 1 centrum zitten (AH, Jumbo, Boni)

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:17

AH en Lidl kom ik veruit het meest. Aldi en Jumbo zitten ook op loopafstand maar dat vind ik geen fijne winkels.
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 16-01-19 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:17

Jan Linders.Je kan er goed parkeren.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 00:18

Wij wonen onder de rivieren :D Hier zie je vooral heel veel Jumbo´s, ook wel AH en Lidl/Aldi.
Nog nooit hier ergens een Dirk of Vomar gezien.
De Lidl hier is vrij rustig vind ik. Alleen bij de broodafdeling zijn er altijd heel veel mensen :') Waarom dat is weet ik ook niet.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:25

Doe vrijwel altijd de boodschappen bij de AH, enkele keer bij de jumbo omdat ik die boerenkool en worst lekker vind.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:28

Albert heijn. Helaas. Die hebben hier een monopoly positie dus echt alleen maar albert heijns gelukkig komt er in 2020 een plus bij.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:29

Altijd bij de Vomar. Het goedkoopst en het dichtstbij. Soms nog naar de aldi voor een paar dingetjes

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:29

malih schreef:
Albert heijn. Helaas. Die hebben hier een monopoly positie dus echt alleen maar albert heijns gelukkig komt er in 2020 een plus bij.


Waar in Almere woon je dan? want er zijn toch wel meer supermarkten als de AH in Almere?

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:33

Zoveel mogelijk bij de lidl, overzichtelijke winkel met groot assortiment. En al helemaal sinds de laatste paar verbouwingen en de verse broodjes afdeling.

Anders bij de Aldi of jumbo, woon boven het winkel centrum en voor de lidl rijd ik een km of 3. :j

Groente en fruit haal ik daarentegen bij de koopman. Een groenteboer recht onder mij :D schijnen er meer van door het land te zitten.

Deze is een stuk goedkoper dan de jumbo en heeft echt veel lekkerder fruit.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:58

AH en Lidl voornamelijk.

Op zondag nog wel eens de Jumbo. Normaal moet je daar betaald parkeren behalve op zondag

Ik haal wat standaard dingen bij de Lidl zoals: de smeerbare geitenkaas. Groentemix, koffiemelk, kattengrit, wc papier. Kaas, frisdrank.

Luxe producten haal ik bij de AH.
En soms als ik van het een of ander tekort heb dan rij ik op de terugweg van werk langs de AH.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:02

Ik koop daar waar ik dingen mag hebben en ivm allergie moet ik meer winkels afgaan. Deka/jumbo/aldi/lidl/soms Plus, en aantal dingen in duitsland bij real of kaufland.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:05

Uit gemak meestal bij de Albert Heijn, want op loopafstand of op de route van werk naar huis.
Lunchboodschappen bij de Dirk, want dat zit op 2x vallen van mijn werk.
En als ik wat meer op de centen wil letten wat meer bij de Lidl, want is goedkoper, maar daar moet ik wel met de auto heen. En er blijven altijd producten die ze bij de Lidl niet hebben, of ik ze daar niet lekker vind, waardoor ik sneller bij de Albert Heijn uitkom, helaas. Want mijn portemonnee vind de Lidl meestal leuker :')

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:11

Albert Heijn. Ik probeer wel eens een andere supermarkt maar wordt steeds weer ongelukkig van hoe de groenteschappen er dan bij liggen, hoe het personeel de gangen volledig vol zet met karren om bij te vullen en nog wel meer kleine dingen waardoor ik steeds weer terug ga naar de AH.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:13

Ladybird schreef:
malih schreef:
Albert heijn. Helaas. Die hebben hier een monopoly positie dus echt alleen maar albert heijns gelukkig komt er in 2020 een plus bij.


Waar in Almere woon je dan? want er zijn toch wel meer supermarkten als de AH in Almere?


Almere poort
Daar hebben we 2x een albert heijn. Muziekwijk heeft ook albert heijn. Dus dan moet ik of naar de stad rijden of naar kruidenwijk of waterwijk.

Allemaal niet echt iets wat je doet voor je dagelijkse boodschapjes.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:14

Albert Heijn. Altijd. Alles.

Edit: ho, dat ziet eruit als een wel heel bijzonder streng statement :')

fjordjes

Berichten: 12030
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:18

Plus lidl en jumbo. Plus is wel duur en de jumbo heeft een veel groter assortiment. Helaas moet ik vanaf vorige week erg omrijden voor de lidl dus ik denk dat ik vaker naar de jumbo ga.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:19

Kaus schreef:
Albert Heijn. Altijd. Alles.

Edit: ho, dat ziet eruit als een wel heel bijzonder streng statement :')

Hahaha _O-

Zelf ga ik bijna altijd naar de Aldi, omdat ik daar bijna naast woon. Daarnaast is voor mijn gevoel het assortiment echt uitgebreid de laatste tijd en ik kan daar ook bijna alles vinden wat ik nodig heb. Soms ga ik naar de jumbo of lidl, heel soms naar de boni of albert heijn als ik er in de buurt ben of iets specifieks nodig heb. :)

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:21

Ik doe altijd boodschappen bij de AH, vind de Aldi ook een fijne winkel maar is helaas wat ver lopen (krijg het niet altijd mee op de fiets als ik boodschappen doe voor een hele week). Soms kijk ik in het weekend mijn vriend lief aan en dan gaan we naar de Aldi. Vind de AH handig omdat ze alles hebben, en ik denk niet dat de Lidl/Aldi perse goedkoper zijn vergeleken met de AH wanneer je op de prijzen let (Bonus, AH basic, 35% verskorting).

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:29

Door de jaren heen wel gewisseld.

Vroeger in Almere altijd bij AH. Ik wist de weg en had ruime openingstijden.

In Drenthe gingen we naar c1000 en vond ik een fijne winkel.

Hier klein dorp, maar best veel winkels; 2x plus, boni, AH, Lidl, Aldi, Coop. Behalve AH zijn ze relatief klein.

We gingen eerst naar Lidl en voor alle merk dingen naar AH of Jumbo 1 plaats verder, wat ik zelf een veel fijnere winkel vind dan de AH.

Nu mezelf wel gedwongen van wat vaste merken af te stappen en haal vaak alles bij Lidl. Rij ook weleens bij 1 plaats verder langs de Lidl, want daar een mooie, grote , nieuwe winkel die prettiger winkelt. Maar de Lidl hier is verder wel netjes.

De Aldi is vreselijk hier en ga ik nooit binnen.

Coop, Plus af en toe voor gemak een enkel dingetje of toch merk dingetje of iets wat Lidl niet heeft.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 02:24

de leidel (lidl ;) ) en jumbo
Kwaliteit van het vlees bij de leidel is veel beter. qua assortiment in het algemeen is het wel wat simpeler, maar simpel is goed :) wat niet bij de leidel te krijgen is, word bij de jumbo gehaald. Als we 'even snel' melk of brood moeten hebben (of in mijn geval sigaretten of een zak chips ;) ) de Appieheijn

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:10

Groente en fruit bij Lidl. Die hebben geweldige kwaliteit tegen lage prijzen.
Een aantal producten en A-merken die Lidl niet heeft haal ik bij AH.

En voor acties ga ik regelmatig naar Jan Linders, Plus en Emté, en af en toe Jumbo maar die ligt niet in de buurt.

Bij Stockon koop ik ook af en toe, daar krijg ik nog een paar keer €10 korting.

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:24

Ontzettend lui hier, ik laat mijn wekelijkse boodschappen tegenwoordig bezorgen door PicNic. Voor de overige dingen heb ik een Lidl en een AH om de hoek zitten :)