Loonbelasting?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 19:43

Hallo ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
In mijn leven ben ik wel wat keren veranderd van werkgever.
Zo ook recentelijk.
Ben gewend normaliter een formulier te krijgen voor de loonbelasting.
Weet niet precies waarom dat dat is maar het stond me bij.
Toen ik er naar vroeg bij mijn nieuwe baas (bazen) werd ik aangekeken en ze wisten niet wat ik bedoelde.
Toen wist ik het zelf ook niet meer :')

Weet iemand hier het antwoord op of het verplicht is en waarom het eigenlijk nodig is :Y)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)


Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:45

Bedoel je niet loonheffingskorting?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 19:48

Ja die, klinkt al bekender :')
Maar het was al langer geleden en toen kwam ik met mijn vragenlijstje en wisten ze het zelf niet en ik ook niet meer :')

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:51

raar dat zij het niet wisten
Zij horen dat namelijk te vragen, of je de loonheffingskorting wel of niet wil laten toepassen.

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:55


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 19:56

Mij lijkt dat dus ook, maar voor ik dus weer vragen ga stellen wou ik even weten of bokt wist hoe en wat.
Het is een klein bedrijfje en Soms wat gedateerd lijkende dus kan goed zijn dat dat soort zaken normaliter nooit om gevraagd is of gebruikt hoe je t ook zegt.
Lieve mensen hoor dat wel :')

Dus als ik vrijdag sowieso een weekgesprekje heb dan zeg ik: ik wil loonheffingskorting omdat?
Jeetje ik weet het zelf echt niet eens meer.
Alleen dat ik dat overal moet invullen.
Ik ga eens googlen.

Heb ook nog niets van pensioen opbouw gehoord. Normaliter kreeg je dat ook direct

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:03


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 20:10

Thanks ik ben wat wijzer.
Echter ik ben al wel begonnen bij de werkgever.
Is dit erg?

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:15

nee, is niet erg, je hebt vast nog geen salaris gehad?
Overigens kun je dit altijd weer wijzigen. Stel dat je meerdere werkgevers hebt, dan laat je het bij 1 werkgever toepassen (meestal daar waar je salaris het hoogst is).
Ik vermoed dat jouw werkgever er vanuit gaat dat de korting gewoon toegepast moet worden.
Het is overigens wel zo dat jouw werkgever dit formulier hoort te laten invullen, hoort gewoon bij de regeltjes van personeel in loondienst hebben. Zij horen dit formulier dus ook te bewaren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:18

Normaal gesproken vul je een loonbelastingverklaring in. Als dit je enige baan is, dan vul je in dat je de loonheffingskorting toe wilt laten passen.
Nu weet ik niet zeker of het verplicht is om zo'n verklaring in te vullen. Als je mondeling laat weten dat je die loonheffingskorting toe wilt laten passen, dan is dat dezelfde boodschap, je hebt 'm alleen niet op papier.
Waarom loonheffingskorting toepassen? Omdat je er recht op hebt, zo simpel is het :)
Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze de loonheffingskorting deze maand niet toepassen en dan wordt je netto salaris lager. Dat kun je later bij je jaarlijkse aangifte weer recht laten trekken.
Maar ik gok dat ze 'm standaard wel toe zullen passen als ze niets gevraagd hebben.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Supervixen

Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:38

Je hoort dat formulier van je werkgever te krijgen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 20:46

Ze wisten niet waar ik het over had toen ik er naar vroeg dus weet het zo net nog niet :roll:
Wil het bedrijf niet afvallen hoor maar het schijnt bekend te zijn dat ze administratief niet zo snel en handig zijn.

Heb nu de volgende punten:
* de loonheffing
* loonstroken / jaaropgave
* pensioen regeling?

Ben overigens vanaf 1 december in dienst en is mijn enige werkgever.
Ik ben zelf een ramp met papierwerk en probeer het nu wat duidelijker te krijgen

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:39

Als bedrijf zullen ze ook met een boekhouder / accountant moeten werken voor o.a. de jaarrekening. Die hoort dat ook te weten en daartoe zijn klant (jouw werkgever dus) er attent op moeten maken dat ie jou vraagt om die korting wel of niet toe te passen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:22

Als ze het dan nog steeds niet weten, zou ik inderdaad vragen of je die vragen kan stellen aan degene die bij hun de salarisadministratie/afhandeling doet.

Overigens loop je geen geld mis of zo als je de loonheffingskorting niet direct toegepast krijgt. Je ontvangt dan wel nu minder salaris, maar bij de belastingaangifte krijg je het alsnog.

Niet handig als je nu om geld verlegen zit en het nodig hebt, wel handig als je slecht kan sparen :P

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Loonbelasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:07

Hoe hebben ze dat gedaan met de salarisbetaling over de maand december? Want als je per 1 december in dienst bent, krijg je meestal (er zijn uitzonderingen) een het einde van de maand je salaris over die periode.

Je stelt ook een vraag over een pensioenregeling. Als je onder een CAO valt, dan is dat daarin geregeld en doe je automatisch mee. Val je niet onder een CAO, dan is het iets wat je zelf met je werkgever uit zult moeten onderhandelen. Als er niets afgesproken is tijdens je arbeidsvoorwaardengesprek dan heb je de kans dat er niets geregeld is. Een werkgever is nl. niet verplicht om een pensioenvoorziening aan te bieden als je niet onder een CAO valt of er een andere collectieve regeling is.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:45

Toen ik bij mijn huidige werkgever in dienst kwam, was ik nog in dienst bij mijn ex werkgever waar ik meer uren werkte. Ik heb toen aangegeven bij mijn huidige werkgever dat ik vanaf de maand daarna pas loonheffing wilde. Ik had het formulier ook al ingevuld.
Mijn werkgever heeft het echter nooit verstuurd. Daar kwam ik achter toen ik de belasting aangifte ging doen. Ik kreeg ineens een heleboel terug van de belasting. Ik heb dit toen nooit meer laten veranderen omdat ik dan eens per jaar een mooi spaarpotje terug krijg. En ik kom gewoon uit met het loon wat ik maandelijks krijg.

Vinur Fluguson van de Hooge Vorssel, Gir fra Fiskimadur en Saethor fra Wespurt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, IASCrawler, nathe, pony33 en 169 bezoekers