[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xSCWx
Berichten: 7054
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:46

Oke ik zie nu pas dat mijn vorige post in het totaal verkeerde topic is, sorry :')

La Vie en Rose 

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:31

Overleden aan corona zeggen ze. Hoe kun je dat uberhaupt vaststellen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:17

Ik hoorde gisteren op de radio dat er in Frankrijk zo commotie is over wat er gebeurd met lichamen die aan de wetenschap worden gedoneerd.
Ze worden door de autosector opgekocht om te gebruiken als dummy bij de crashtesten, of door het leger om proeven mee te doen bij mijnen en ontploffingen.

Maar dit kwam me zo bekend voor, ik had die verhalen al eens eerder gehoord... Is dit al niet eens eerder in dit topic genoemd, maar van een ander land? Weet iemand dit?

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:23

Dit zegt mij ook wel iets inderdaad, maar weet ook niet meer precies hoe en wat.

Op zich idd wel niet oké, als je doneert voor de wetenschap zou het mijn bedoeling zijn om er iets goeds mee te doen, niet om te kijken hoe je het best een bom kan maken om iemand op te blazen ...

Crashtests daarintegen vind ik dan wel nog iets relatief "goed".

DuoPenotti

Berichten: 29285
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:52

Ik snap die ophef eigenlijk ook niet.
Lijkt me ook erg belangrijk voor de wetenschap, iedereen heeft bijna wel een auto.
Goede testen zijn dan wel belangrijk.

Oke het idee dat daar een overleden persoon crashend vind ik ook wel luguber, maar waardevol zal het vast wel zijn.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:47

Het gaat over dat ze er geld uit slaan... Je doneert je lichaam vrijwillig en gratis maar die wordt dan doorverkocht aan de auto industrie

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:11

Varekaj schreef:
Ik hoorde gisteren op de radio dat er in Frankrijk zo commotie is over wat er gebeurd met lichamen die aan de wetenschap worden gedoneerd.
Ze worden door de autosector opgekocht om te gebruiken als dummy bij de crashtesten, of door het leger om proeven mee te doen bij mijnen en ontploffingen.

Maar dit kwam me zo bekend voor, ik had die verhalen al eens eerder gehoord... Is dit al niet eens eerder in dit topic genoemd, maar van een ander land? Weet iemand dit?


Hele tijd terug, misschien wel een jaar? Was er een Amerikaanse oude dame die door defensie daaro is opgeblazen. Familie kwam erachter en was boos.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:39

Mja eerlijk is eerlijk.. Linksom of rechtsom, het blijft wetenschap..

<3 Sneakers <3

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:09

Varekaj schreef:
Ik hoorde gisteren op de radio dat er in Frankrijk zo commotie is over wat er gebeurd met lichamen die aan de wetenschap worden gedoneerd.
Ze worden door de autosector opgekocht om te gebruiken als dummy bij de crashtesten, of door het leger om proeven mee te doen bij mijnen en ontploffingen.

Maar dit kwam me zo bekend voor, ik had die verhalen al eens eerder gehoord... Is dit al niet eens eerder in dit topic genoemd, maar van een ander land? Weet iemand dit?

Volgens mij heb ik in dit topic iets dergelijks al genoemd. Iemand was in de heilige veronderstelling dat zijn moeder veilig en wel bij de begrafenisondernemer was achtergelaten, echter die moeder werd voor schietoefeningen in het leger gebruikt.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:14

Het feit dat er gehandeld wordt in lichamen is niet correct. Dan moet het voor alle takken gelden vind ik en niet alleen voor crashtesten of bommetjes ploffen. Dus voor iedereen die zijn lichaam schenkt aan de wetenschap zou na overlijden een bedrag overgemaakt moeten worden aan de familie. Belastingsvrij, anders gaan ze daar ook nog erfenisrechten/successierechten op heffen.
Of gratis ter beschikking geven, maar dat men kan aankruisen waarvoor wel/niet gebruik mag gemaakt worden en zich daar ook aan houden.

Die lichamen worden gebruikt omdat er toch nog verschil in resultaten blijkt te zitten bij dummies tov echte lichamen.

@shenavallie: dat dus, het kwam me zo bekend voor, ik had al eens eerder zoiets gehoord of gelezen en dacht toen gelijk aan dit topic.

Nou, mij mogen ze wel opblazen hoor. Heb ik iig met zekerheid een knallend afscheid gehad.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:16

Crashtesten snap ik op zich nog wel en is naar mijn mening nog ethisch zolang het met de bedoeling is om autorijden veiliger te maken. Maar lichamen opblazen? Dat is niet slechts ‘wetenschap’... Je verwacht dat de lichamen voor goede doeleinden gebruikt worden, niet om te leren hoe we op de meest effectieve manier mensen op kunnen blazen. :’)

DuoPenotti

Berichten: 29285
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:19

Of zou het juist een test zijn geweest om te kijken hoe een lichaam zo min mogelijk schade oploopt bij een explosie?
Denk bijvoorbeeld aan beschermingsmiddelen testen die de explosieve opruimingsdienst draagt of militairen in gevaarlijk gebied.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:23

Het gaat dan ook niet om de meest effectieve manier om mensen op te blazen (hoop ik), maar om het gedrag van een bom. Door omstandigheden te simuleren kan er lering uit getrokken worden. Er zal vast een groot verschil zitten tussen de explosieve stoffen en de hoeveelheid die gebruikt worden, het omhulsel (denk aan een zacht omhulsel als folie, of een stevig omhulsel als metaal), of het omhulsel scheurt of brokkelt, de afstand van personen tot een explosief. Er zijn gewoon veel factoren die invloed hebben op hoe een situatie na een explosie er uit ziet. En als we dit soort gegevens kunnen verzamelen, dan kan dat voor justitie hele waardevolle informatie zijn.

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:24

Ik heb een tijdje op een plek gewerkt, waar TNO onderzoeken deed naar de veiligheid van het glas, en wat er zou gebeuren als er een explosie zou plaatsvinden binnen verschillende afstanden van het glas.

Dit deden zij geloof ik met varkens of geiten (is alweer een tijd geleden, ben het vergeten) daar konden ze zien hoe ver scherven het lichaam (en serieus ook de schedels) in gingen en hoeveel afstand er dus gehouden moet worden van de weg en het gebouw, en/of welk soort glas de minste schade zou aanrichten. Het was een lang verhaal, maar ik kan me voorstellen dat ze daar ook lijken voor kunnen gebruiken. Dat heeft niets met opblazen te maken, wel met kijken hoe we dingen veiliger kunnen maken. :)

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:20

Mij mogen ze wel opblazen of laten crashen als ik dood ben hoor.. Fantastisch.. :D

<3 Sneakers <3

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:28


Alex en Jorie <3

Onali

Berichten: 18437
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:30

En naar de mening van de zus werd niet gevraagd?

Wat een klote tradities zeg.

Black is the colour of my true love's hair

furious

Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:02

In Amerika was ook zo een schandaal. Dachten hun lichaam aan de medische wetenschap te schenken, maar werden voor schietoefeningen gebruikt.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

furious

Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:04

Jorex schreef:
Bruiloft met een luguber tintje. De bruid overlijdt tijdens de bruiloft aan een hartstilstand en vervolgens moet haar zusje de bruidegom trouwen terwijl zij in de kamer ernaast ligt. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1936397 ... aar-plaats



Citaat:
Beide hindoe-families gingen akkoord

Exclusief de bruid. >;)

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:10

Die hebben sowieso geen inspraak daar :n

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:32

Alleen al die foto.. Ik zie geen enkele dame écht oprecht lachen...

Trieste tradities.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:41


Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 03:21

Dat uithuwelijken is zo zo bizar! Mijn vriend (uit Pakistan) weet daar veel over te vertellen. Bijna al zijn vrienden zijn uitgehuwelijkt. Maar vergeet ook niet dat dat hier in Nederland ook gewoon nog gebeurt. Onlangs is een oud-overbuurmeisje van mij uitgehuwelijkt en woont nu in Turkije. En dat is een familie die al in Nederland woont sinds ik klein was, dat meisje was gewoon hier in Nederland geboren. Bizar!

Er is op Netflix ook een serie over 'Indian Matchmaking' waar ze een 'matcher' gaan volgen die Indische mensen van over de hele wereld aan elkaar koppelt. Erg interessant, maar voor ons moeilijk voor te stellen. Er komen ook veel stellen aan bod die tientallen jaren geleden uitgehuwelijkt zijn en daar juist heel gelukkig mee zijn. Maar als je ook niet anders weet of geen andere keuze hebt schik je je er ook sneller naar denk ik.

Mocht je daar meer over willen zien in niet al te serieus verband, 'the big sick' is een film over een Pakistaanse man die een Amerikaanse vriendin heeft maar dat niet tegen zijn ouders durft te zeggen.

Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:19

Ja, het gebeurt in Nederland maar het niet Nederlands. Deze mensen wonen hier naar houden nog steeds vast aan oude, en in dit geval, Turkse tradities. En hoe jong die meisjes vaak ook zijn en vaak met een oude vent, gatver! Dat is pas luguber :r Gewoon je kind meegeven wetende wat er zal gebeuren

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:04

Ja ik begrijp dat ook echt niet.. maar dat is net als vrouwenbesnijdenis.. die oma's en moeders doen dat hun eigen dochters ook aan. Blij dat ik het niet begrijp!