Op vakantie gaan als je 10 maanden verkering hebt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:04

zou er misschien een idee van een middenweg zijn? bijvoorbeeld mee met de schoonouders maar elk aparte huizen. Ook waar jullie kunnen tonen aan de ouders dat jullie de reis voor jullie 4 dan zelf kunnen regelen. Op die manier krijg je ook meer vertrouwen.

moeilijk, want eigenlijk zou je gewoon zelf op reis moeten kunnen hoor, vindt dat wel wat jammer voor jullie, maar vermoedelijk zijn jullie ouders dus wel wat bezorgd en moet je hun vertrouwen winen

Waranta.. :D


senna21

Berichten: 11808
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:04

De vraag is vooral wat jullie willen! En hoe je dat samen afspreekt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:04

Dat maakt het voor ons wel lastig om te antwoorden, omdat jullie situatie nou eenmaal anders is. Ik denk dat je toch goed naar het advies van je ouders moet luisteren en blijf in gesprek.

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:05

Nee dat hoef je ook niet te zien aan jullie maar daar gaat het ook niet om. Blijkbaar is jullie beperking toch wel dermate dat ze jullie niet alleen willen laten gaan. Dat verandert de zaak wel een beetje.
Dan kan je misschien met zijn allen op vakantie en dan kijken hoe het gaat? Als je laat zien dat het goed gaat kan je de volgende keer misschien wel zelf? Op vakantie moet je toch wel genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben en met geld kunnen omgaan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Op vakantie gaan als je 10 maanden verkering hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:07

Aan je berichtgeschiedenis te zien ben je al wel eerder naar het buitenland geweest met Srps.me. Waarom mocht dat wel dan? Is het puur en alleen om je vriend dat het nu allemaal moeilijk is?

Carolina87

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 22:13

We hebben volgende week een gesprek met onze ouders erbij.

Maar ik ken dat eiland goed.
Anders zouden we nog bij mijn tante kunnen. Zij woont daar en plek genoeg.

Hij is autistisch en ik weet niet precies wat ik hebt.

Hoe mooi kan het leven zijn. Het is maar hoe je kijkt. Het is maar wat je droomt
Hoe mooi is jou werkelijkheid Jij bent net zo rijk Zo rijk als je je voelt

Carolina87

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 22:15

Amaryllis schreef:
Aan je berichtgeschiedenis te zien ben je al wel eerder naar het buitenland geweest met Srps.me. Waarom mocht dat wel dan? Is het puur en alleen om je vriend dat het nu allemaal moeilijk is?


Met srprs ben ik alleen met mijn vriendinnen geweest.
Het is ook omdat we een relatie hebben nu en om te verkomen om gemeenschap.

Hoe mooi kan het leven zijn. Het is maar hoe je kijkt. Het is maar wat je droomt
Hoe mooi is jou werkelijkheid Jij bent net zo rijk Zo rijk als je je voelt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:17

Maar is het vanwege het geloof en hun angst dat jullie seks voor het huwelijk zullen hebben?
Of is het vooral vanwege jullie beperking? Woon je nog thuis vanwege je beperking?

Je hoeft hier absoluut niet te vertellen wat die beperking is, maar als het om een verstandelijke beperking gaat kan ik me voorstellen dat ze in bepaalde gevallen moeite hebben met het feit dat jullie zonder begeleiding op vakantie gaan.

Als het vooral vanwege het geloof is, dan zal je eens goed bij jezelf ten rade moeten gaan. Hoe sterk geloof jij of geloof je niet? Je moet het namelijk niet voor je ouders doen. Als je zelf niet of niet zo streng geloofd, dan vind ik het toch tijd om jezelf wat meer los te maken van je ouders.
Mijn schoonouders zijn ook gelovig en wilden altijd graag dat we met kerst naar de kerk gingen. Dit hebben we nooit gedaan. We hebben hen meegedeeld dat wij niet geloven en dit niet gaan doen. Dat wij hen accepteren en respecteren, maar dat ze dat andersom ook moeten doen. Als de beperking niet zwaar meespeelt vind ik het persoonlijk geen gezonde situatie dat je ouders en schoonouders zich nog zo met jullie bemoeien.

Maar nogmaals ik denk dat het allemaal afhankelijk is van hoe zwaar de beperking bij jullie beide is. Dus eigenlijk is het moeilijk een advies te geven. Je vriend is autistisch, maar daar heb je veel vormen in. Ik ken een autistische man die werk en een gezin heeft en waar je bijna niets aan merkt en ik ken een jongen van 11 met autisme die niet kan praten en zeer moeilijk kan communiceren.
Wat voor invloed heeft jullie beperking op jullie? Hoe goed kunnen jullie zelfstandig handelen en beslissingen nemen e.d.

Aangezien jullie streng gelovige ouders hebben .... heb je wel voorlichting gehad over seks en voorbehoedsmiddelen? Want er is helemaal niets mis met seks hebben met elkaar. Maar het is wel belangrijk dat je de nodige voorbehoedsmiddelen gebruikt en weet hoe dit werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:17

Ik zou dan ook een middenweg zoeken, namelijk idd met de ouders op vakantie, maar dan wel een eigen kamer.

Foaly

Berichten: 4812
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:18

Maar TS, je zegt dat hij op zichzelf woont. Vinden je ouders het dan wel goed dat je naar hem toegaat, of komt hij alleen bij jou? Enneh, als je elkaar wilt, dan vind je heus wel een manier. Daar hoef je niet per se met elkaar voor op vakantie te gaan. En evenmin is vakantie een 'garantie' dat je elkaar naakt gaat zien (of meer), daar kun je immers afspraken over maken met elkaar.

Het is maar hoe je er zelf in staat, wat je zelf wilt en wat je zelf doet. Of dat nu in Parijs is of in je achtertuin.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:22

Carolina87 schreef:
Amaryllis schreef:
Aan je berichtgeschiedenis te zien ben je al wel eerder naar het buitenland geweest met Srps.me. Waarom mocht dat wel dan? Is het puur en alleen om je vriend dat het nu allemaal moeilijk is?


Met srprs ben ik alleen met mijn vriendinnen geweest.
Het is ook omdat we een relatie hebben nu en om te verkomen om gemeenschap.


Dat vind ik echt shockerend dat een stel van 30 en 31 geen seks mag hebben van hun ouders. Je bent al jaren volwassen! Er is helemaal niets mis met seks voor het huwelijk vind ik en dat mag jij ook vinden. Geloof jij echter wel en wil je dit ook niet voor het huwelijk, dan moet je het natuurlijk niet doen.

Maar geloven jullie niet (zo) dan is het toch tijd om je eigen beslissingen te nemen. Daar zullen jullie ouders zich bij neer moeten leggen. Er is niets mis mee dat zij volgens een bepaald geloof leven, maar dat kun je een ander niet opleggen of opdringen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 03-01-19 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Op vakantie gaan als je 10 maanden verkering hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:46

Meid ga lekker op vakantie, heb beschermde seks en geniet van het leven.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:58

Als jullie in juli 10 maanden een relatief hebben, dan zijn jullie nu pas een maand of 4 bij elkaar? Dat is wel kort (maar ik ben sowieso een doemdenker :') ), maar het lijkt me jullie probleem of jullie dan nog bij elkaar zijn en niet dat van je ouders...
Neem aan dat je gewoon zelf betaalt? Waar zijn ze bang voor dan?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:02

Carolina87 schreef:
We hebben volgende week een gesprek met onze ouders erbij.

Maar ik ken dat eiland goed.
Anders zouden we nog bij mijn tante kunnen. Zij woont daar en plek genoeg.

Hij is autistisch en ik weet niet precies wat ik hebt.


Sorry no offence, maar je weet niet wat je hebt? :+

JM :#

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12728
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:17

Carolina87 schreef:
Dan ga je elkaar naakt zien.



Je hoeft elkaar niet naakt te zien als je samen op vakantie gaat :)

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:26

Shaggy09 schreef:
Carolina87 schreef:
We hebben volgende week een gesprek met onze ouders erbij.

Maar ik ken dat eiland goed.
Anders zouden we nog bij mijn tante kunnen. Zij woont daar en plek genoeg.

Hij is autistisch en ik weet niet precies wat ik hebt.


Sorry no offence, maar je weet niet wat je hebt? :+

Dat is toch niet vreemd als je verstandelijk beperkt bent?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Op vakantie gaan als je 10 maanden verkering hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:28

Ga lekker met je ouders, jullie hebben nog tijd zat om met z'n tweeën te gaan.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Op vakantie gaan als je 10 maanden verkering hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:35

Als je geen seks wil moet je gewoon de grens niet opzoeken. En als je het wel wil dan luister je niet naar je ouders . Ik weet niet of je ouders het niet willen omdat jullie een beperking hebben of omdat jullie gelovig zijn? Ik ben ook christen maar op je 30e moet je wel je eigen verantwoording neerleggen bij deze dingen. Je ouders beslissen niet voor je, dat doen jullie zelf. ( Voor hoever dit kan, Ik weet niet hoe erg de beperking hiervoor in de weg staat.)

Niet perfect is ook goed

Avalanche

Berichten: 15880
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Op vakantie gaan als je 10 maanden verkering hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:50

Niks mis met seks hebben ook. Gebruik wel condoom en de pil, zodat je niet onverhoopt zwanger wordt.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:12

Ts, denk dat je ouders wel een beetje kunnen inschatten wat je wel en niet aankan. Jullie hebben net pas verkering dus miss is het beter om even te wachten... aan je berichten te zien lijk je verstandelijk beperkt, meer durf ik niet te zeggen zonder verdere informatie, maar dat zullen je ouders wel weten. In elk geval praat goed met je ouders, je vriendje en zijn ouders erbij! Misschien dat jullie dan volgend jaar een weekendje centerparks kunnen doen ofzo?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-01-19 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36633
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:14

Wat een oordelen zeg.

TS, waarom willen je ouders dit liever niet? Geloofsovertuiging (seks) of eventuele beperking?

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Op vakantie gaan als je 10 maanden verkering hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:30

Carolina, ik denk in deze dat jullie ouders het allerbeste met jullie voor hebben. Wees verstandig voor die eerste vakantie samen. Jullie hebben alletwee een beperking, helemaal niet erg maar wanneer er wel iets gebeurt kan er masr beter een vertrouwd persoon in de buurt zijn. Overleg met jullie ouders en ook met je tante.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:47

Say what? Jullie zijn 30?!

Daaag pa en ma, tot na de vakantie :wave:

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

daantjuhhh

Berichten: 26847
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:59

cp112 schreef:
Say what? Jullie zijn 30?!

Daaag pa en ma, tot na de vakantie :wave:

Ze hebben wel beide een beperking waarvan wij niet weten wat.
Dus daag je bent 30, gaat hier niet op.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 03:44

Wij zijn toen we 2 weken samen waren een week samen op vakantie gegaan :+ Inmiddels bijna 3 jaar verder en getrouwd. Ik vond het een goed teken voor onze relatie dat we een week in de auto (we hebben Ierland rondgereisd) overleefd hebben. En we zijn allebei impulsief, dat wel. :D

Maar TS, op vakantie gaan hoeft toch niet te betekenen dat je elkaar naakt ziet? Je kan prima alleen douchen, je in de badkamer achter een gesloten deur omkleden etc etc. Imo kan je zeker een manier vinden om op vakantie te gaan en je niet verplicht te voelen om dingen te doen die je niet wil of nog niet klaar voor bent.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”