Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:35

IHN schreef:
softclose kopen? weggegooid geld... het gaat echt niet om die pleebril hoor.. sommige mensen hun enige talent is nou eenmaal zeiken

Dat zal best, maar stel dat je midden in de nacht per ongeluk (want slaperige kop) de pleebril uit je handen laat stuiteren en vervolgens besluit de buurman dat de muziek wel op standje festival kan... dag nachtrust.

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 22:40

Hillary , dat dus ... ga toch maar even kijken naar zoiets.
Buurman is vertrokken met aanhang , ga proberen te slapen

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:06

Zou je niet een tijdje ergens kunnen logeren, misschien dat dan de druk iets van de ketel komt.

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 10:10

Ook ergens logeren zou zeker een optie zijn al is het idd maar om een beetje druk van de ketel te halen idd .
Het jammere is dat daar geen mogelijkheden voor zijn in de familie en vriendenkring , tuurlijk een avond wil wel maar iedereen heeft gezinnen .

Hebben zelfs zitten kijken naar recreatiewoningen om daar tijdelijk heen te gaan maar een dubbele huur is niet mogelijk voor ons en ik ga met het oog op mijn kind die stabiliteit nodig is ook de huur van mijn woningbouwwoning niet opzeggen voor ik iets heb waarvan ik weet dat we daar kunnen blijven

Zelfs vrije sector huur wezen kijken maar het moet financieel wel haalbaar zijn

Maar goed , eindig vaak in de top 10 en zelfs 5 op gereageerde woningen dus heb mijn hoop daarop gezet .

Vannacht gelukkig redelijk rustig geweest hier , buurman kwam vannacht thuis met wat kabaal van de deuren maar goed ben natuurlijk helemaal erop gespitst door de spanning ....

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:15

Is kopen geen optie?

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 10:21

Nee helaas op korte termijn niet nee

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:30

Echt een hele vervelende situatie zo..ik hoop voor jullie dat er snel een ander huisje beschikbaar komt. Zou het mogelijk zijn om urgentie te krijgen via de woningstichting?

En leg je ook een dossier aan, over wat de buurman allemaal doet en er gebeurd is? is misschien ook wel handig om te kunnen overleggen aan de woningstichting/ politie.

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 11:31

Ik haal het topic maar even omhoog

Ik heb ten tijde van aanmaak van het topic het traject van buurtbemiddeling ingezet
Gisteren zijn ze dan geweest bij ons en na ons verhaal gehoord te hebben gaven ze aan direct bij de buurman langs te gaan .

Helaas.... buurman zegt niet te willen en dus houd dit traject voor het goed en wel in gang is gezet al op ....
Ik heb nog gevraagd of er iets anders mogelijk is maar nee , het enige wat nog kan is politie inschakelen...

Ondertussen nu een beetje wanhoop nabij en voel me opgesloten in eigen huis
Ook heeft het redelijk weerslag op mijn relatie en hebben we een paar knallers van ruzie gehad wat ik verschrikkelijk vind en waardoor wij even de bron van overlast waren wat ik nog erger vind

Durf de tuin op dit moment niet in als de buurman thuis
Als de buurman vind dat de deur te hard dicht gaat dan horen wij dat terug in slaande deuren van de buurman de gehele avond en standaard genieten wij elke zaterdag mee van zijn muziek
Laatst met het mooie weer zit buurman in de tuin luidruchtig over ons te praten en op de bed tijden van mijn zoon zijn brommer een half uur lang te starten

Weet niet zo goed nog wat te doen , wij proberen geluid van onze kant zo minimaal te houden maar mijn kind moet wel kunnen spelen .
Vriend zegt dat het nu voor hem ook ophoud en hij nergens meer rekening mee gaat houden , iets wat ik begrijp maar wat me ook niet de bedoeling lijkt

Verhuizen gaat nog wel even duren helaas en de woningbouw geeft niet thuis na een belletje vandaag .
Ook zij zeggen niks te kunnen doen ook niet na mijn dossier opbouw .

Politie vind ik erg ver gaan omdat mijn inschatting (ik kan het natuurlijk mis hebben) hier het helemaal uit de hand loopt als politie weer weg is .

Pff zit even met mijn handen in mijn haar

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:43

Su_Cr_Cheese schreef:
Ik haal het topic maar even omhoog

Ik heb ten tijde van aanmaak van het topic het traject van buurtbemiddeling ingezet
Gisteren zijn ze dan geweest bij ons en na ons verhaal gehoord te hebben gaven ze aan direct bij de buurman langs te gaan .

Helaas.... buurman zegt niet te willen en dus houd dit traject voor het goed en wel in gang is gezet al op ....
Ik heb nog gevraagd of er iets anders mogelijk is maar nee , het enige wat nog kan is politie inschakelen...

Ondertussen nu een beetje wanhoop nabij en voel me opgesloten in eigen huis
Ook heeft het redelijk weerslag op mijn relatie en hebben we een paar knallers van ruzie gehad wat ik verschrikkelijk vind en waardoor wij even de bron van overlast waren wat ik nog erger vind

Durf de tuin op dit moment niet in als de buurman thuis
Als de buurman vind dat de deur te hard dicht gaat dan horen wij dat terug in slaande deuren van de buurman de gehele avond en standaard genieten wij elke zaterdag mee van zijn muziek
Laatst met het mooie weer zit buurman in de tuin luidruchtig over ons te praten en op de bed tijden van mijn zoon zijn brommer een half uur lang te starten

Weet niet zo goed nog wat te doen , wij proberen geluid van onze kant zo minimaal te houden maar mijn kind moet wel kunnen spelen .
Vriend zegt dat het nu voor hem ook ophoud en hij nergens meer rekening mee gaat houden , iets wat ik begrijp maar wat me ook niet de bedoeling lijkt

Verhuizen gaat nog wel even duren helaas en de woningbouw geeft niet thuis na een belletje vandaag .
Ook zij zeggen niks te kunnen doen ook niet na mijn dossier opbouw .

Politie vind ik erg ver gaan omdat mijn inschatting (ik kan het natuurlijk mis hebben) hier het helemaal uit de hand loopt als politie weer weg is .

Pff zit even met mijn handen in mijn haar



Politie dus niet laten vertrekken maar vragen om (onzichtbare) bescherming in de vorm van surveillance in burger.
Jij voelt je duidelijk niet veilig. Maar iedere burger in Nederland heeft het recht op veiligheid. Dus jij ook. Mocht die snuiter wat uit willen vreten kan de politie direct ingrijpen.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:50

Ik geef je vriend wel gelijk hoor TS waarom zou je rekening houden met de buurman?!

(Mss een hele onvolwassen opmerking) maar ik zou hem een koekje van eigen deeg geven hij muziek aan jullie muziek harder ...

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:23

candalisa schreef:
Ik geef je vriend wel gelijk hoor TS waarom zou je rekening houden met de buurman?!

(Mss een hele onvolwassen opmerking) maar ik zou hem een koekje van eigen deeg geven hij muziek aan jullie muziek harder ...


Daarmee krijg je alleen maar meer irritatie van beide kanten en gaat er vast geen belletje bij de buurman rinkelen van goh misschien niet zo netjes wat ik aan het doen ben.

Ik zou toch voor de politie gaan.

MarjanB

Berichten: 16445
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:25

Ik zou ook politie inschakelen... misschien maakt dat indruk. Zo niet gewoon weer bellen, dat is het enige wat je kan proberen en zal helpen

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:34

Hoe zit het qua isolatie? Misschien kan op dat vlak eea verbeterd worden.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:47

Misschien moet je ook naar de huisarts gaan omdat je je er wel echt heel naar door voelt.
Het kan fijn zijn om er over te praten met een psycholoog.
En er bestaat een kans dat je voorrang krijgt voor een andere woning als het zo niet gaat, zeker met de bedreigingen en jouw geestelijke toestand en de slechte omstandigheden voor je zoontje.
Dus daar zou ik mee aan de gang gaan als ik jou was, zorgen dat je zoveel mogelijk hulp krijgt om met spoed te kunnen verhuizen.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:54

Ik lees volgens mij nog nergens dat er contact is gezocht met de verhuurder. Heb je dit wel gedaan?
Wellicht kunnen zij inderdaad komen kijken en extra maatregelen nemen voor de isolatie.
Blijf ook contact houden met de politie, elke keer dat jij je bedreigd voelt. Zo kunnen zij ook dossier opbouwen.
Wat naar dat je je zo onveilig voelt in je eigen huis :(:)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:03

Jezus wat een schokkend verhaal dit...

Ik woon zelf sinds anderhalf jaar in een tussenwoning uit de jaren 70 (weliswaar koop, maar dat doet er verder niet toe). Ik hoor eens een keer een deur dicht vallen door de wind, een kind de trap op rennen. En dan houdt het wel op...
Ohja ik hoor de kraan van de wasmachine van de buren, denk ik. Maar is ook niet schokkend.
Optimaal woongenot zeg maar...

Daarom zet ik ook wel mijn vraagtekens bij de mate van isolatie van het huis. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik het vallen van de wcbril zou horen en de wc van de buurman grenst toch echt aan mijn woonkamer.
Net als een dichtvallende deur, ik hoor het wel, maar het is nooit storend.

Dus daarin zou ik toch ook echt de woningbouwvereniging aanschrijven.

Verder na elk belletje met de politie melding doen via internet. Als zij je dossier niet willen opbouwen, dan doe je het maar zelf. Weet je zeker dat het binnenkomt. Als het een beetje kan alles printen en bundelen zodat je het bij de politie en woningbouwvereniging op het bureau kan smijten bij wijze van.
Vermeld in de meldingen ook telkens dat je hebt gebeld met de politie.
Van elke vorm van bedreiging aangifte doen, ook online.

Vermeld inderdaad ook bij de woningbouw wat voor effect dit heeft op jullie geestelijke gesteldheid. Dit zou je kunnen laten onderschrijven door allebei (je man en jij) naar de huisarts te gaan. Onder het mom van slaapproblemen en/of stress, want die hebben jullie nu. Zo simpel is het.
Neem dit ook weer mee naar woningbouw en politie.

Een vriendin van mij is jaren geleden opgepakt omdat ze een wietkwekerij zou hebben. Dit bleek allemaal van de buren te zijn geweest. Tevens liep daar iemand op de buurt rond die regelmatig op straat met een buks liep te schieten. Zij hebben heel snel een nieuwe huurwoning gekregen nadat ze onterecht is opgepakt. Dus het kan écht wel hoor... Gelukkig was er bij die woningbouwvereniging niet zoveel nodig.
Of eigenlijk pech dat jij er zelf zoveel voor moet doen. Maar grijp gewoon ELKE mogelijkheid aan om dossier op te bouwen. Laat ze maar helemaal knettergek van jou worden, dan willen ze wel werken om van je af te komen.

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 14:17

De woningen zijn zeer zeker heel gehorig , ik hoor ook heel veel van de buurman binnen en ja dit ervaar ik ook als heel vervelend maar ach dat hoort er ook wat bij vind ik

Dit betreft een woning van de woningbouw en deze is dan ook over de situatie ingelicht , eerder al en toen werd gezegd dat ik de buurtbemiddeling moest afwachten .
Vandaag dan ook weer gebeld maar woningbouw gaf niet thuis , letterlijke woorden : ja dat is een welles nietes verhaal he daar kunnen wij niks mee ... toen ik begon over het aangeleverde dossier kreeg ik hetzelfde antwoord .Ik ga er maar van uit dat het rapport van buurtbemiddeling nog niet bij hun is aangeleverd.

Ik ben ingeschreven bij een andere woningbouwvereniging i.v.m woningaanbod en afstand naar mijn werk .
De woningbouw waar ik nu van huur heeft geen aanbod op zelfde afstand waar ik nu woon .
Waar ik nu ingeschreven sta doet helaas niet aan urgentie ook niet na contact en uitleg

Tuurlijk heeft het invloed op mijn leven en voor nu ben ik bang voor represailles omdat buurman nu wel weet dat ik extern hulp heb aangevraagd
Mijn frustraties komen ook voor een deel omdat ik nu tegen een muur aanloop wbt de hulpvraag .

Dossier ben ik al lang mee bezig en probeer ook eerlijk te zijn over de momenten dat wij overlast veroorzaken maar raak een beetje ontmoedigd door de reactie van de woningbouw , neemt natuurlijk niet weg dat ik doorga hoor

Ook leef ik gewoon mijn leven hoor maar merk dat het een rode draad blijft en dat geeft gewoon stress

Isolatie ga ik zelf niet bekostigen , ik wil gewoon zo snel mogelijk weg

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:21

Als het zoveel invloed heeft, had ik echt mn spullen gepakt en een chalet gehuurd. Dan maar even zo......

Wij hebben ook echt nare buren en irriteer met vreselijk, maar pas me niet aan voor ze. Wel gedaan in het begin, omdat hun kind erg klein was, maar zij houden zelf met niemand rekening. Maar wij hebben koop en gaan ook wel verkopen, als we wat anders hebben gevonden.

Je kan ook nog naar Bonje met de buren schrijven. Die gaan volgens mij net een stap verder en nemen het wel serieus zoals ik een paar keer heb gezien. Mocht isolatie een oplossing zijn, pakken ze dat ook aan.

En anders houdt het op en moet je je er bij neerleggen, want de enige oplossing is OF met de buurman op goede voet komen of verhuizen. Zelfs bemiddeling of politie geeft geen garantie voor de overlast als die weg zijn.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:26

Maar je gaf toch aan dat er niets bekend stond over eerdere telefoontjes bij de politie?
Daar doel ik op, bouw voor hun maar online een dossier op... Dan staat er wat bekend. Naast aangifte kan je online ook gewoon melding doen namelijk. Dus na elk telefoontje met de politie een melding doen over dat telefoontje en de inhoud van het telefoontje.
Niet alleen op je computer voor jezelf gaan lopen tikken. Maak een online melding, dan staat het geregistreerd.

En ik begrijp dat je het gevoel hebt tegen een muur op te lopen. Maar als jij het houdt bij bellen en voor jezelf in een word documentje typen... dan kom je niets verder. Zorg dat je het zwart op wit hebt.
Om mijn part print je elke melding/aangifte uit en stuur/e-mail je die naar de woningbouwvereniging. Wellus nietus? Me hol! Ze komen er wel achter wat voor onhoudbare situatie dit is.
Ze gaan op den duur echt wel begrijpen dat jij noodsprongen aan het maken bent en dat dit niet ophoudt als ze het negeren.

Misschien vul ik nu dingen in, door te zeggen dat je zelf thuis aan het typen bent... Als je daadwerkelijk alles online meld/aangifte van doet, dan heb ik niets gezegd.
Maar maak het maar bont naar politie en woningbouwvereniging toe. Zolang je het netjes doet, kunnen ze jou niets maken! Maar ze worden er (met name wbv) echt wel flauw van en dan gaan ze zeker wel wat doen. :j

Het is gewoon een poedersuiker...
Isolatie zou je zelf niet eens voor mogen betalen in mijn ogen. Als de wbv vind dat jij hier je woongenot maar in moet vinden, dan weten ze naar mijn idee dondersgoed dat de woning niet in orde is en de buurman al helemaaaaaaaaaal niet. Hij zit er niet voor niets al 30 jaar...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:32

Ik zie je topic net omhoog komen bij de Actieve onderwerpen, je situatie is heel erg herkenbaar.
Zou woningruil geen optie voor je kunnen zijn? Veel mensen zien het juist zitten om naar een 2 onder 1 kap woning te gaan verhuizen, als jullie daarvoor een tussenwoning met rustige en aardige buren terug kunnen krijgen dan lijkt me dat zeker fijn.

In elk geval heel veel sterkte, zo'n situatie is verschrikkelijk :(:)

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 14:38

Superpony , je hebt helemaal gelijk hoor .

Ga niet met mijn kop op tv haha

Ik denk dat het tijd word om los te laten en pijlen te richten op verhuizen en in negeer stand te gaan

Haha moest even lachen janine want zag mezelf idd typen maar ik stuur idd alles door naar de woningbouw via mail


Moest even aan wat anders denken .
Toen ik deze woning kreeg werd mij verteld dat het al langere tijd leegstond en dat ik de woning kreeg omdat ik de enige was die gereageerd had (had nog niet zo'n hele lange inschrijftijd) en dat voor een gewild dorp ...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:42

Dan weet je toch eigenlijk wel genoeg.... Al begrijp ik dat je daar op dat moment geen moeilijkheden in zag...

Maar verander dat gewoon typen eens in het maken van een melding en stuur betreffende melding door. Dan weet de woningbouw dat ook de politie op de hoogte is en dat je echt geen grappen maakt.
Verhaaltjes typen kunnen we allemaal, maar we weten ook allemaal dat de stap naar de politie doorgaans een stuk groter is.
Tevens leg je ze tweezijdig druk op, want als het inderdaad zo erg is (en dan bedoel ik daarmee dat de wbv het op dit moment compleet bagatelliseert) en jij maakt duidelijk dat je angst hebt voor escalaties (wat heel aannemelijk is gezien wat je hier schrijft), de woningbouwvereniging er weinig trek in heeft dat zij hier ook verantwoordelijk voor kunnen worden gehouden. Je hebt daar voldoende vaak aan de bel getrokken en ook bij de politie.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:16

Dat lijkt me wel heel sterk. Dan weet iedereen die een woning zoekt hoe vreselijk die buurman is?? Waarom zouden mensen anders niet reageren op de woning?? Dan zou je dat nog kunnen proberen aan te geven bij de verhuurder. Hoewel ik ook begrijp dat zij blij zijn dat het dan nu wel verhuurt is als ze stiekem dus wel weten dat die woning een probleem is.

Politie ligt ook een beetje aan je gemeente. Als er veel criminaliteit is en ze gewoon veel te doen hebben, kan ik me voorstellen dat ze dit niet altijd als eerste heel serieus oppakken. Zou wel moeten, maar tijd en geld.......

Er is vast wel iets tijdelijks te huur ergens. Desnoods iets verder weg of iets duurder, maar dat zou ik er wel voor over hebben. Kun je even weer tot rust komen en aan je relatie werken, van je kind genieten etc. Dat gaat toch voor dit soort gezeur.