Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 21:57

Zoals der titel ....
Word gek van mijn buurman
Elke vrijdag en zaterdag hetzelfde
Alleen maar keiharde muziek .
En is het niet de muziek dan is het wel de motor in zijn bijkamer binnen start om 2 uur s'nachts
Ben meerdere keren bij hem geweest maar moest niet zeiken want andere buurman had nooit last van hem daarbij woont hij een substantiële tijd langer dan wij dus wij moesten ons aanpassen
Laatste keer dat ik bij hem ben geweest ben ik de dag erna heel de avond lastig gevallen door hem en zijn vrienden
Bier over de schutting , uitgescholden over de schutting , dreiging van gif over de schutting en onthoofding van mijn kat.
Geeft ook aan dat hij last van onze wc bril en plassen heeft.
Ook nu weer keiharde muziek en zoontje slaapt net maar zat in paniek overeind heb hem nu god dank door het lawaai heen in slaap gekregen maar dan wel stijf bij mij in bed

Het stampt hier nu de muren uit maar schrijf hier maar even want ben bang dat als ik naar de buurman ga het hier escaleert

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:59

Politie bellen

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:59

Huren jullie? Dan meteen bij de verhuurder melden.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:00

Politie bellen.
En een dag oek gaan bijhouden met de overlast.
Overlast en bedreigingen opnemen als het lukt.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:01

Hier ook al 2,5 jaar dezelfde situatie. Maar dan alleen keiharde muziek dus ik lees mee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:01

Eventueel ook geluid opnemen of filmen. En politie bellen meer kun je niet doen helaas

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:02

Buurtbemiddeling?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:03

Politie bellen inderdaad.
En melding van bedreiging maken

Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:05

Politie doet nu niks nog geen 10 uur zoals apv meld en buurman is zo geraffineerd dit niet op een constant volume te doen na 10 uur
Alleen een paar minutenlange uitschieters in volume waar je met een hartslag van 200 rechtop in je bed zit ( laat staan zoon van 3)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:07

Heb je de politie ook gebeld? Of alleen aangenomen dat? Overdag is extreem geluid ook niet toegestaan. Ik zou het filmen en bellen

Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:08

De bedreigingen heb ik idd opgenomen op film en geluid zat toen zelf in de tuin heb hierna buurman brief in de bus gedaan dat ik het opgenomen heb en indien dit vaker voorvalt het bij de politie zal melden inclusief de beelden en geluid
Sindsdien telkens vanaf 10 uur stil met een paar van die uitschieters

Ja zeker over gebeld maar kreeg te horen dat vooral in het weekend dit tot zo laat toegestaan was

Buurtagent (wijkagent) ook ingeschakeld na het bedreigen en aantekening is gemaakt maar advies was het eerst onderling op te lossen
Dit hebben wij 2 jaar geleden ook al geprobeerd...........
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 16-12-18 00:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:15

Heb je goed contact met andere buren en buurtbewoners? Je zou eens na kunnen vragen of er meer mensen last hebben, en samen ermee naar de wijkagent stappen.

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:16

Lijkt mij echt verschrikkelijk om zulke buren te hebben. Dit maakt het voor jou natuurlijk niet beter en ik zou inderdaad niet weten wat zou kunnen helpen. Het enige waar ik last van heb zijn crazyrace autobeunhazen in het woonblok. Wat betekend dat er door de week om 23:00 / 24:00 nog even flink op het gaspendaal getrapt moet worden om de motor te checken. Of crossen met een of ander motorgeval.
Het is in elk geval egoistisch en asociaal-lomp gedrag. Wie denkt hij wel dat ie is? Ik hoop dat je er snel vanaf bent in elk geval

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:17

Wat super vervelend zeg! Als hij geen rekening met anderen wilt houden, moet hij maar een vrijstaand huis gaan zoeken. Kan de muziek net zo hard als hij wilt, niemand die er last van heeft. Zou inderdaad gewoon de politie bellen! Schijnbaar heeft onderling oplossen niet veel uitgehaald aangezien er nog steeds sprake is van overlast.

Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:24

Zoon slaapt gelukkig door
Woon in een zeer klein dorp waar de gemeenschap vrij hecht is Ben nog steeds een nieuwkomer zeg maar
Vind het daarom ook moeilijk om bij de omliggende buren te kloppen om te vragen of ze ook last van de buurman hebben .. hij woont er toch al 30 jaar ...

Vind daarom het doorzetten van politie ook erg moeilijk , buurman is een man met veel bekendheid en vrienden die in omliggende dorpen wonen (waaronder ook vrienden die bij de bedreiging waren en dit zelf ook hebben geuit trouwens , wanneer buurman niet thuis was zouden zij wel even komen zodat buurman niet verdacht was )

En het gaat nog een tandje harder
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 16-12-18 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:38

Politie bellen en laten meeluisteren dan enige dat werkt

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:44

Politie en woningbouw inlichten....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:44

Ik ging dan lekker de volgende ochtend om 7 uur stofzuigen en flink lawaai maken. :7

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:48

MarlindeRooz schreef:
Ik ging dan lekker de volgende ochtend om 7 uur stofzuigen en flink lawaai maken. :7


Hoewel het dan van kwaad tot erger gaat zou dat ook mijn eerste ingeving zijn. Of dan zelf de radio even flink hard zetten zodra kind ook van bed.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:50

Dovahkiin schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ging dan lekker de volgende ochtend om 7 uur stofzuigen en flink lawaai maken. :7


Hoewel het dan van kwaad tot erger gaat zou dat ook mijn eerste ingeving zijn. Of dan zelf de radio even flink hard zetten zodra kind ook van bed.

Ik kan je vertellen dat je dat soms nodig hebt. Ik heb zo'n huisgenoot die tot diep in de nacht harde muziek draaide om zijn letterlijk slaande ruzies te verbergen. Tja dan vind ik het opeens nodig om rond 8 uur / half 9 te gaan stofzuigen op zaterdagochtend. :))

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:53

Dovahkiin schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ging dan lekker de volgende ochtend om 7 uur stofzuigen en flink lawaai maken. :7


Hoewel het dan van kwaad tot erger gaat zou dat ook mijn eerste ingeving zijn. Of dan zelf de radio even flink hard zetten zodra kind ook van bed.

at gaat vn kwaad tot erger en leidt uiteindelijk nergens toe. Deze verlies je altijd.

Je hebt twee opties:
- De woningbouw dwingen jouw een nieuw huis aan te bieden (daar zijn mogelijkheden voor, schakel je rechtsbijstand in)
- Het negeren.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:55

MarlindeRooz schreef:
Ik ging dan lekker de volgende ochtend om 7 uur stofzuigen en flink lawaai maken. :7

Heb ik een keer gedaan met mijn buurman (ik herken echt veel dingen die ts omschrijft, mijne doet hetzelfde, inclusief midden in de nacht een minuut of 10 de muziek keihard, zodat áls je de politie belt, dat ze voor een stil pand staan. En dat een stuk of 3 a 4 keer midden in de nacht)
Afijn ik heb dat dus gedaan (ben toen ik naar mijn werk moest om 06:00, naast slaapkamer geparkeerd en daar belachelijk gas gegeven). Dat heeft een paar weken effect gehad en toen begon het weer...
Mijn tip is dan toch ook, politie bellen, logboek bijhouden.

Als deze man en zijn vrienden om zoiets kleins al kunnen ontploffen dan zou het mij eigenlijk verbazen als jullie de enige zijn die hij lastig valt en bedreigt. Was er een reden waarom de vorige bewoner van je huis is vertrokken?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:56

Oh een punaise in de deurbel drukken is ook een leuke. :j

Oh en woningbouw is heel leuk hoor, maar iemand uit een sociale huurwoning krijgen is heel lastig. Heb ik ook geprobeerd bij mijn huisgenoot. Maar overlast veroorzaken, agressie, niet schoonmaken, stelen en je huur niet betalen is niet genoeg. :)

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:59

MarlindeRooz schreef:
Ik kan je vertellen dat je dat soms nodig hebt. Ik heb zo'n huisgenoot die tot diep in de nacht harde muziek draaide om zijn letterlijk slaande ruzies te verbergen. Tja dan vind ik het opeens nodig om rond 8 uur / half 9 te gaan stofzuigen op zaterdagochtend. :))


Dat is minder voor de persoon met wie hij ruzie had

MarlindeRooz schreef:
Oh een punaise in de deurbel drukken is ook een leuke. :j



Aan een kant vind ik het hilarisch, aan de andere kant zou ik nu echt niet meer naast je durven wonen _/-\o_

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:01

Vragen of de politie/wijkagent eens gewoon in burger langs kan komen terwijl hij zo te keer gaat met de muziek. En dan zorgen dat hij niet ziet dat er iemand bij je komt. Desnoods sla je een keer flink op de muur terwijl ze bij je zijn in de hoop dat hij terug treitert.