Iets betekenen voor dieren, HOE?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 01:59

Laura_Zodine schreef:
Myrthe3 schreef:
Niet alle onzin van wakker dier en linkse partijen geloven...

Dit filmpje is absoluut niet fair maar is een rotte appel. Mag niet gebeuren maar overal heb je rotte appels...


Het is gewoon systhematisch, echt geen gevalletje rotte appels... https://joop.bnnvara.nl/opinies/undercoverbeelden-varkenshouderij-zijn-wel-degelijk-representatief?fbclid=IwAR3DdJyQJSl3hXSDBMkNSrEccuL6g1oCkuHyNLnvoUKg8CfyJMOhI6iJphw


Je weet wie dit stuk geschreven heeft en wie dat is?
Gevalletje, wij van wc eend...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 08:43

Amber_anne schreef:
Zo heeft een klasgenoot van mij stage gelopen bij een varkenshouder en heeft staarten moeten branden en injecties moeten geven. Die is ook zsm weggegaan


En heeft de klasgenoot ook gevraagd waarom ze dat moest doen?
En welke opleiding deed ze?

Ik ben zelf beheerder geweest op een kinderboerderij en de gemiddelde vrijwilliger had geen kaas gegeten van dieren houden en was alleen maar bezig met koetiekoetiekoetie.
Ik heb in die jaren enorm veel bedrijven bezocht maar nergens misstanden kunnen ontdekken hoor.

Anoniem

Re: Iets betekenen voor dieren, HOE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:40

Geen dierlijke producten meer eten en vrijwilligerswerk gaan doen voor bijvoorbeeld de NVV (Nederlandse Vereniging van Veganisten).

En verder niet te veel aantrekken van mensen die het anders zien. Iedereen z’n eigen visie :)

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Iets betekenen voor dieren, HOE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:43

Een collega van mij heeft een vleesvarkenshouderij, en het gaat er echt niet zo aan toe. Sensatiebericht dus.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Iets betekenen voor dieren, HOE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:47

Eens met Myrthe3. Het wordt tijd dat we de NL boeren gaan beschermen ipv continu affikken.

Ik ken ook meerdere varkensbedrijven en daar gaat het echt prima aan toe. Ook veel melkveehouders, nooit zulke toestanden gezien.

Vanaf de zijlijn heb je gewoon geen flauw idee hoe je zo’n bedrijf leidt. Makkelijk praten dat het allemaal anders moet. En ondertussen hebben we hier het hoogste dierenwelzijn maar eten de consumenten liever dieren uit dubieuze landen.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:51

Ik ga vast heel bokt over me heen krijgen maar ik zeg het toch.

Ik heb op een cattleranch en stockyards gewerkt in het buitenland. Ook daar gebeurden wel eens dingen die er voor een buitenstaander erg zielig uit kunnen zien. We hebben bijvoorbeeld wel een keer gehad dat een stier uitgleed een vast kwam te zitten en dat zag er ook niet leuk uit, ook niet hoe we hem weer omhoog kregen (maar: het geweer stond er al naast, dus het is of opstaan of kogel door de kop. Hij zat echt flink vast). Ga je van alle slechte dingen een filmpje maken met een zielig muziekje er onder, ja dan lijkt het inderdaad op een boerderij vol met dierenmishandeling. Echter vangen ze daar heeel veel afgedankte en zielige dieren op (die magere, kreupele dieren vol met luis kan je ook mooi in het zielige filmpje verwerken!), we trainen de paarden op een vriendelijke manier, het is een paradijs voor de dieren daar. Zo veel land en zo veel aandacht! Dus als je de goede dingen filmt en er een leuk muziekje onder zet, dan heb je opeens weer een heel positief beeld.

Denk aan een paard met koliek en je krijgt hem niet omhoog. Hoe zielig het ook is, maar dan pak ik ook de zweep er bij om hem omhoog te krijgen hoor. Kan je een heel zielig filmpje van maken. Beetje slowmotion, inzoomen op m'n hand die slaat etc. Dit gebruiken die dierenactivisten en media dus ook: de slechte momenten publiceren ze.

Daarnaast vermenselijken mensen dieren veel te veel. Ik keur dierenmishandeling en nutteloos slaan/schoppen absoluut niet goed, laat dat duidelijk zijn. Echter is het wel zo dat een koe een veeeel dikkere huid en schedel heeft dan een mens. Ik heb stieren gehad die je lachend aankijken als je ze probeert vooruit te krijgen met een stok of zelfs een prod (zo'n elektrische stok). Kan je zo hard slaan als je wilt maar ze kijken je aan alsof je een vlieg bent.. Ze lopen ook zo door een hek met hoge volt. stroom heen alsof het niks is. Soms lijkt het dus ook zieliger dan het is.