cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 23:36

Hoi Bokkers,

Ik weet dat bij veel mensen december altijd een hele dure maand is, met Sinterklaas, Kerstmis en de jaarwisseling. Dit merk ik zelf ook in mijn eigen portemonnee maar dit is nog het lastigst voor mensen die het niet zo breed hebben. Vaak als kinderen dan in december zelf of januari jarig zijn is er weinig geld meer over voor cadeautjes of iets leuks.

Met sinterklaas heb ik voor iedereen thuis wat kleinigheidjes gehaald ook voor mezelf om ook wat uit te pakken te hebben. Het was eigenlijk puur voor de grap aangezien ik met kinderen wil werken en nog steeds een paarden meisje ben had ik wat spulletjes van Miss Melody gehaald zodat we wat om te lachen hadden. (mijn ouders plagen me graag dat ik soms nog heerlijk kinderlijk kan zijn).

Nu heb ik best leuke dingetjes liggen waar ik nooit wat mee ga doen en waarschijnlijk in de la gaan belanden. Naar aanleiding van een reclame van post NL (over cadeaus doorgeven) heb ik besloten om een cadeaupakketje te maken en te geven aan een jarig kindje waar de ouders het niet erg breed hebben. Maar nu wil ik weten of ik juiste weg ben. Ik heb nu:
- Miss melody kleurboek
- Miss melody stickerboek
- Penny vlechtpony (die geluid maakt) met bijpassend zadeltje, dekje, hoofdstel en deken (is van mezelf geweest toen ik klein was de spulletjes zijn handgemaakt)
- Penny uit December
- Schleich paardje
- Stickers
- Miss melody gumpaardje met zadel etc.

Wat ik nog wil halen:
- Stiften en potloden
- (paarden) vriendenboekje
- Paarden sieraden doosje

Is dit leuk om een klein (paarden) meisje blij mee te maken? Ik denk zelf van wel maar ik wil het even voor de zekerheid weten. Ik heb dit nu gedaan omdat ik nog (nieuwe) spulletjes had liggen. Misschien ga ik het volgend jaar verder uitbreiden om het ook voor meerdere doelgroepen te doen. Maar nu houd ik het even bij een (paarden) meisje. Dus zouden jullie daar alsjeblieft lief over willen blijven? :(:)

Heeft iemand nog tips? Alvast bedankt!

A smile is the prettiest thing you can wear!


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:43

Alles wat uit een goed hart komt is goed! Wat super lief van jou!
Ik denk dat hier zeker een meisje heel blij mee gaat zijn!

Karaat_the_newforest op Instagram

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:46

Wat een geweldig idee!! Met mijn zoontjes van 6 en 3 doneren we in december altijd speelgoed waar hun niet mee spelen of kunnen missen aan de actie van de AH "de goedzak"

2 heerlijke kereltjesD 02-03-2012 <3 & B 07-07-2015 <3 Heidewachtel Mylo '19 <3

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:11

Nou daar maak je een paardenmeisje heul heul heul gelukkig mee! Super lief.. mijn meisje van 6 jaar zou door het dolle zijn! :)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:29

Dit forumdeel (NM) is voor maatschappelijke discussies, jouw topic past beter op [LZP] Leven Zonder Paarden dus ik verplaats hem even.

Wat lief dat je zo'n pakketje wil maken, daar maak je vast iemand heel blij mee!

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:34

Super leuk toch, en heel erg lief van je :+:

Alleen nu nog dat paardenmeisje vinden waarvan de ouders het zeer krap hebben...dat is het meest lastig denk ik :)

Lumi

Berichten: 4429
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:39

pmarena schreef:
Super leuk toch, en heel erg lief van je :+:

Alleen nu nog dat paardenmeisje vinden waarvan de ouders het zeer krap hebben...dat is het meest lastig denk ik :)


Het hoeft natuurlijk geen meisje te zijn die ook echt rijdt. Het kan ook een meisje zijn die dat graag zou willen maar waarvan de ouders het niet kunnen betalen.

Ik vind het een heel lief idee ts!


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:40

Daar kun je meerdere paardenmeisjes heel blij mee maken zelfs :)

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:41

Ik heb ook een aantal make-up spullen uit mijn adventskalender die ik nog niet gebruikt heb en ook niet ga gebruiken omdat ze niet mijn kleur zijn bijvoorbeeld of ik heb ze al. Die zou ik eigenlijk ook graag weg willen geven, maar inderdaad zelfde verhaal, hoe kom je aan iemand die ze kan gebruiken?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:41

Ik vind het een geweldig idee! Wat bij me opkomt bij je lijstje is dat het best wel veel is, volgens mij kun je daar wel twee kinderen mee blij maken als je het in twee pakketjes doet :)

Once you go vlek, you never go back!
[o]

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:43

Lienie_F schreef:
pmarena schreef:
Super leuk toch, en heel erg lief van je :+:

Alleen nu nog dat paardenmeisje vinden waarvan de ouders het zeer krap hebben...dat is het meest lastig denk ik :)


Het hoeft natuurlijk geen meisje te zijn die ook echt rijdt. Het kan ook een meisje zijn die dat graag zou willen maar waarvan de ouders het niet kunnen betalen.

Ik vind het een heel lief idee ts!


Oh maar daar doelde ik ook niet op hoor. Je kan toch prima een paarden(liefhebbend) meisje zijn zonder dat je veel meer kan dan af en toe een paard door een hek een aai geven :)

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:49

Wat een super lief idee. Hier kun je zeker een kindje blij mee maken en wel meerdere ook. Misschien kun je via de voedselbank iets doen?

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:21

Die actie van post nl is toch dat je die doos mee kan geven en zij het aan het initiatief geven die het bij de kindjes brengen ?

Er is een stichting of initiatief dat dit regelt. Volgens mij moeten ouders dan aantonen dat ze laag inkomen hebben net zoals bij voedselbank ed. Lijstje met leeftijd , geslacht en interesses van het kindje worden dan opgeschreven

Even opgezocht stichting jarige job heet het

silvia58

Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:23

Super leuk idee +:)+ +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:45

Onze dochter is een paardenmeisje van 8 en zou zoiets super vinden. Nu hebben wij geld genoeg om zoiets zelf te kopen. Maar een paardenfan met een beperkt budget zou hier heel blij mee zijn.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:10

Wat een leuk idee! Hier zal een meisje heel blij mee zijn.
Ben wel benieuwd of je al iemand gevonden hebt om het aan te geven.

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:46

Als ik het op mijzelf zou betrekken toen ik nog klein was, dan was ik al dolgelukkig met maar één dingetje uit het lijstje. Ik denk dan ook dat je er zelfs meer dan één kindje blij mee kunt maken!
Denk eens aan de Stichting van het Vergeten Kind. Misschien dat je via deze organisatie in contact kunt komen met kinderen voor wie cadeautjes niet vanzelfsprekend zijn.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anoniem

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:53

Fijn dat je dit wilt doen! Ik herken het enorm. Ik ben jarig op 2 januari. Eigenlijk nooit een verjaardagsfeest gekregen. Kerstcadeau was automatisch ook mijn verjaardagscadeau. Terwijl mijn zussen, jarig in februari en maart, wel een cadeau kregen.

Ik vind jou een topper Ts!

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-18 10:16

Bedankt voor alle reacties!
Ik vind het heel lastig om mensen te vinden... Ik heb contact opgenomen met de kledingbank maar die wisten het niet en dan moest ik het daar afgeven en konden mensen als ze wilden het meenemen. Maar dan wist ik nog niet of het echt bij een jarige terecht kwam. Ik ga stichting het vergeten kind zeker even een berichtje sturen! Anders ga ik het afgeven bij stichting jarigejob! Ik denk dat ik dit jaarlijks wil gaan doen en dan ook vroeg van te voren ga kijken of ik mensen kan vinden en meer verschillende cadeaus!

A smile is the prettiest thing you can wear!

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:51

Ik heb al op veel manieren geprobeerd om speelgoed te doneren, lukt bijna niet gek genoeg.
Rode kruis had in December hun speelgoed pakhuis al vol, ik kan het in February nog eens proberen was het antwoord.
Je moet dus echt iemand kennen of misschien via een kerk.

Nymphe

Berichten: 501
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: cadeaupakketje maken jarig kindje, is dit leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:58

Misschien kun je eens bij een manege vragen of er daar een meisje komt die niet altijd aan de lessen mee kan doen doordat ze het thuis niet breed hebben of waarvan lesgeld (gedeeltelijk) door de gemeente gesubsidieerd wordt. Zo ken ik namelijk iemand waarvan de ouders onder bewind staan en door het gemeentelijke sportfonds (oid) kan zij toch paardrijden.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:20

Muffin01 schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Ik vind het heel lastig om mensen te vinden... Ik heb contact opgenomen met de kledingbank maar die wisten het niet en dan moest ik het daar afgeven en konden mensen als ze wilden het meenemen. Maar dan wist ik nog niet of het echt bij een jarige terecht kwam. Ik ga stichting het vergeten kind zeker even een berichtje sturen! Anders ga ik het afgeven bij stichting jarigejob! Ik denk dat ik dit jaarlijks wil gaan doen en dan ook vroeg van te voren ga kijken of ik mensen kan vinden en meer verschillende cadeaus!

Stichting JarigeJob is zeker een goed idee, TS! :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Everest, Lanoca, QuintyKelly, zivazoef en 45 bezoekers