Het drama dat winterschoenen heet.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:28


lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 16:39

@bigone dankjewel! Daar heb ik net een aantal hele toffe tussen gezien!

Ik loop bij Panama Jack een beetje tegen het feit dat het allemaal zo bergschoenerig is en ik heb vrij dikke kuiten dus laarzen zonder veter doe ik niet graag aan.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:52

Ik vind zelf de laarsjes van CHA erg fijn :)).
https://www.cha-label.com/

Hebben wat weg van Uggs, alleen dan stijlvoller, eerlijker en een goede zool.
Ik heb 2 paar die nu zo'n 5 jaar oud zijn en ze zien er nog steeds hartstikke netjes uit. Kunnen goed tegen regen/sneeuw en hebben een fijn profiel in de rubberen zool.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:26

san4nie schreef:
Ik ben fan van Panama Jack! Wel duurder dan Van Haren, maar de kwaliteit is ook veel beter.
Als je echt schoenen wil die goed lopen en met veel steun, zal ik voor ecco of wolky gaan. Goed zoeken, want er zijn ook veeeel modellen voor oudere dames, maar zitten ook hele mooie bij.

Panama Jack vind ik ook heel fijn ja!
Ik heb ongeveer deze van Panama Jack en vind ze echt heel prettig lopen en ook echt niet verkeerd uitzien :)
Afbeelding

Ook hoge gevoerde Timberlands heb ik gekocht, en die zitten ook hemels <3
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:35


taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:37

lotthje schreef:
@bigone dankjewel! Daar heb ik net een aantal hele toffe tussen gezien!

Ik loop bij Panama Jack een beetje tegen het feit dat het allemaal zo bergschoenerig is en ik heb vrij dikke kuiten dus laarzen zonder veter doe ik niet graag aan.


Ik heb zelf het tegenovergestelde, ik heb hele dunne en smalle kuiten en benen. Daardoor ziet het er bij heel veel schoenen net uit alsof er stokjes uit de laarsjes of schoenen steken. Ik heb helaas ook altijd koude voeten en heb tot een paar jaar terug nog nooit een paar winterschoenen gehad die mijn voeten warm konden houden. De met bont gevoerde laarsjes die ik nu heb zijn de eerste paar schoenen die dat wel kunnen (Ik ben inmiddels 22).

Ik heb 3 jaar geleden deze laarzen gekocht van panama jack: https://www.panamajack.nl/dames/schoeisel/felia-b8 en heb er nog altijd geen spijt van! Het was voor een arm studentje als ik best wel een investering maar ik ben er zo blij mee! Geen ijsklompen meer voor mij :D

Heb je op de site van panama jack ook al gekeken? er staan ook nog een aantal elegantere schoenen tussen ;)

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:55


lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 20:33

E_J schreef:
san4nie schreef:
Ik ben fan van Panama Jack! Wel duurder dan Van Haren, maar de kwaliteit is ook veel beter.
Als je echt schoenen wil die goed lopen en met veel steun, zal ik voor ecco of wolky gaan. Goed zoeken, want er zijn ook veeeel modellen voor oudere dames, maar zitten ook hele mooie bij.

Panama Jack vind ik ook heel fijn ja!
Ik heb ongeveer deze van Panama Jack en vind ze echt heel prettig lopen en ook echt niet verkeerd uitzien :)
[ [url=m/X4PzbO.png]Afbeelding[/url] ]

Ook hoge gevoerde Timberlands heb ik gekocht, en die zitten ook hemels <3
[ [url=m/yhm00t.png]Afbeelding[/url] ]



JAA die hoge timberlands wil ik ook heel graag, maar ik durf het echt niet hoor, met die kuiten van mij haha.
taartjee schreef:
Ik heb zelf het tegenovergestelde, ik heb hele dunne en smalle kuiten en benen. Daardoor ziet het er bij heel veel schoenen net uit alsof er stokjes uit de laarsjes of schoenen steken. Ik heb helaas ook altijd koude voeten en heb tot een paar jaar terug nog nooit een paar winterschoenen gehad die mijn voeten warm konden houden. De met bont gevoerde laarsjes die ik nu heb zijn de eerste paar schoenen die dat wel kunnen (Ik ben inmiddels 22).

Ik heb 3 jaar geleden deze laarzen gekocht van panama jack: https://www.panamajack.nl/dames/schoeisel/felia-b8 en heb er nog altijd geen spijt van! Het was voor een arm studentje als ik best wel een investering maar ik ben er zo blij mee! Geen ijsklompen meer voor mij :D

Heb je op de site van panama jack ook al gekeken? er staan ook nog een aantal elegantere schoenen tussen ;)


Ja ik had daar ook al gekeken ja. Ik vind de schoenen wel heel tof, zeker die met een hakje eronder, maar niet voor waar ik schoenen voor zoek. De lagere vind ik toch net iets te. Als ik es goeie halve hakjes nodig heb voor het dagelijks leven gaan we daar kijken. Ik vind ze echt heel vet haha.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:29

lotthje schreef:
E_J schreef:
Panama Jack vind ik ook heel fijn ja!
Ik heb ongeveer deze van Panama Jack en vind ze echt heel prettig lopen en ook echt niet verkeerd uitzien :)
[ [url=m/X4PzbO.png]Afbeelding[/url] ]

Ook hoge gevoerde Timberlands heb ik gekocht, en die zitten ook hemels <3
[ [url=m/yhm00t.png]Afbeelding[/url] ]



JAA die hoge timberlands wil ik ook heel graag, maar ik durf het echt niet hoor, met die kuiten van mij haha.

Ik denk dat het wel kan hoor! Vanwege de veter is er veel ruimte om aan te passen voor grotere of kleinere kuiten :)

Ik zou het gewoon in een winkel passen en proberen of het kan! Ik heb die van mij (neppers weliswaar, maar net zo mooi en zit net zo lekker) bij een winkeltje in Venlo gekocht. Als dat voor je in de buurt is wil ik wel kijken of ik de precieze winkelnaam weer kan vinden? :)

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:40

Ik heb deze, met bont gevoerd, ik heb ze bij de Nelson gehaald:
Afbeelding

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 12:45

E_J schreef:
lotthje schreef:


JAA die hoge timberlands wil ik ook heel graag, maar ik durf het echt niet hoor, met die kuiten van mij haha.

Ik denk dat het wel kan hoor! Vanwege de veter is er veel ruimte om aan te passen voor grotere of kleinere kuiten :)

Ik zou het gewoon in een winkel passen en proberen of het kan! Ik heb die van mij (neppers weliswaar, maar net zo mooi en zit net zo lekker) bij een winkeltje in Venlo gekocht. Als dat voor je in de buurt is wil ik wel kijken of ik de precieze winkelnaam weer kan vinden? :)



Helaas niet in de buurt, maar ik ga er met kerst en rond oud en nieuw naar toe dus graag!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:05

Afbeelding

Ik heb deze van Timberland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:27


lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 15:32

DeMolenhoek schreef:
Ik heb dit weekend deze gekocht (model is hetzelfde, uiterlijk is een tikje anders doordat ik nog van 2017 collectie heb) Lopen gewoonweg heerlijk!

https://www.rieker.nl/products/view/2529


Ohh die zijn gaaf! Dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:34

Oh, ze zouden ook douchewaterdicht moeten zijn. Gisteren er bij toeval al mee in de regen gelopen en er kwam inderdaad geen drupje door. Desondanks ademen ze heel goed want had na een hele dag geen natte kousen.

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:28

Ik lees hier veel over Panama Jacks, welke ik van plan ben om aan te schaffen. Nu zie ik sommige met 'faux fur' en sommige met echt wol. Wat raden jullie aan? Ik ben best bereid om meer te betalen voor degene met echt wol maar er staat bij dat deze echt warm zijn en 'iglo'. Zouden deze te warm zijn voor de gewone Nederlandse winters? Wil ze wel altijd aan kunnen en niet alleen met -10. :D

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:40


hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:45

Jildau schreef:
Ik lees hier veel over Panama Jacks, welke ik van plan ben om aan te schaffen. Nu zie ik sommige met 'faux fur' en sommige met echt wol. Wat raden jullie aan? Ik ben best bereid om meer te betalen voor degene met echt wol maar er staat bij dat deze echt warm zijn en 'iglo'. Zouden deze te warm zijn voor de gewone Nederlandse winters? Wil ze wel altijd aan kunnen en niet alleen met -10. :D


Ik heb geen ervaring met wol in Panama Jacks (ik heb wel ongevoerde Panama's). Wel heb ik outdoor laarzen met echte schapenwol, en dat is bij mij nog nooit te warm geweest. Zelfde geldt voor mijn ervaring met echte Uggs.
Zelf denk ik dat die neppe wol juist heel erg gaat zweten omdat het dus synthetisch is, dus ik zou altijd voor echte wol gaan :)

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:41

hafjelinger schreef:
Jildau schreef:
Ik lees hier veel over Panama Jacks, welke ik van plan ben om aan te schaffen. Nu zie ik sommige met 'faux fur' en sommige met echt wol. Wat raden jullie aan? Ik ben best bereid om meer te betalen voor degene met echt wol maar er staat bij dat deze echt warm zijn en 'iglo'. Zouden deze te warm zijn voor de gewone Nederlandse winters? Wil ze wel altijd aan kunnen en niet alleen met -10. :D


Ik heb geen ervaring met wol in Panama Jacks (ik heb wel ongevoerde Panama's). Wel heb ik outdoor laarzen met echte schapenwol, en dat is bij mij nog nooit te warm geweest. Zelfde geldt voor mijn ervaring met echte Uggs.
Zelf denk ik dat die neppe wol juist heel erg gaat zweten omdat het dus synthetisch is, dus ik zou altijd voor echte wol gaan :)


Door jouw bericht realiseerde ik me dat ik 'vroeger' in m'n Uggs ook nooit zweetvoeten had. Wel in andere gevoerde laarsjes maar dat zal dan ongetwijfeld nep bont zijn. Heb dus zonet Panama Jacks gekocht met de fashion cheques die ik voor m'n verjaardag gekregen heb. Ze waren nu ook nog €20 goedkoper bij Zalando.

Afbeelding

<3

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:47


hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:23

Jildau schreef:
hafjelinger schreef:

Ik heb geen ervaring met wol in Panama Jacks (ik heb wel ongevoerde Panama's). Wel heb ik outdoor laarzen met echte schapenwol, en dat is bij mij nog nooit te warm geweest. Zelfde geldt voor mijn ervaring met echte Uggs.
Zelf denk ik dat die neppe wol juist heel erg gaat zweten omdat het dus synthetisch is, dus ik zou altijd voor echte wol gaan :)


Door jouw bericht realiseerde ik me dat ik 'vroeger' in m'n Uggs ook nooit zweetvoeten had. Wel in andere gevoerde laarsjes maar dat zal dan ongetwijfeld nep bont zijn. Heb dus zonet Panama Jacks gekocht met de fashion cheques die ik voor m'n verjaardag gekregen heb. Ze waren nu ook nog €20 goedkoper bij Zalando.

[ [url=m/e6lfnC.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3


Ah wat een mooir model! Veel plezier ermee :)

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 06:25

Hoe vallen de Panama jacks qua maat? Zijn ze echt waterdicht?
Want bij mij zijn koude voeten niet het grote probleem, maar dat ik natte voeten krijg tijdens mijn fietsrit naar het werk

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:14

Ze vallen normaal vind ik. En de mijne zijn wel waterdicht. Mag ook wel voor 165 euro. Ik vind ze wel wat hard, een harde binnenzool.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:17

Je kan ze ook gewoon passen:). Genoeg winkels in Nederland die ze hebben.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Het drama dat winterschoenen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:17