Reïncarnatie?, vrije keus!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pien_2010

Berichten: 43113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:18

Koper schreef:
pien_2010 schreef:
Als reïncarnatie bestaat dan is er dus sprake van ontwikkeling.

Ja en nee. De ziel probeert zich in een volgend leven verder te ontwikkelen, of dingen uit een eerder leven op te lossen. Maar de geest reïncarneert niet mee. Die krijgt wel met verschijnselen uit de ziel te maken maar kan ze niet, of in elk geval niet makkelijk, begrijpen. En dat laatste zou nou net zo handig zijn in een leerproces.


Koper wat is voor jou geest en wat is voor jou ziel? Kun je uit leggen hoe of wat/waarom doodgaan geest en ziel die doorgaat?

Ik denk namelijk dat het lichaam dood gaat. Evenals natuur lichaam (ether) en begeertelichaam (astraal) afgelegd wordt. Het "ik" wat jou Koper maakt en het "ik" dat mij Pien maakt blijft (vermoed ik), dat vind ik logisch. Vandaar mijn vraag naar uitleg naar jouw termen, en stelligheid .


FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:21

Marin_ka3 schreef:
Ik vraag me af wie van de twee leeft gelukkiger?


Gelukkig zijn betekend iets anders voor ons allemaal.

Marin_ka3 schreef:
Het verschil, de ene creëert en gelooft in perspectieven na de dood en voor de ander zijn de deuren na de dood gesloten / dicht getimmerd.


Dat is het effect op jou. Bij mij is dat helemaal anders, ik geloof er niet in, en daarom leeft ik in het hier en nu, doe ik waar ik zin in heb, en omdat het op een bepaald moment in mijn ogen echt ophoud, is elk moment 2x zo bijzonder.

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:28

pien_2010 schreef:
Koper wat is voor jou geest en wat is voor jou ziel? Kun je uit leggen hoe of wat/waarom doodgaan geest en ziel die doorgaat?

Ik denk namelijk dat het lichaam dood gaat. Evenals natuur lichaam (ether) en begeertelichaam (astraal) afgelegd wordt. Het "ik" wat jou Koper maakt en het "ik" dat mij Pien maakt blijft (vermoed ik), dat vind ik logisch. Vandaar mijn vraag naar uitleg naar jouw termen, en stelligheid .

Ik begrijp helemaal niks van je bericht.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

pien_2010

Berichten: 43113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:40

Koper schreef:
pien_2010 schreef:
Als reïncarnatie bestaat dan is er dus sprake van ontwikkeling.

Ja en nee. De ziel probeert zich in een volgend leven verder te ontwikkelen, of dingen uit een eerder leven op te lossen. Maar de geest reïncarneert niet mee. Die krijgt wel met verschijnselen uit de ziel te maken maar kan ze niet, of in elk geval niet makkelijk, begrijpen. En dat laatste zou nou net zo handig zijn in een leerproces.


OK ik probeer het anders.

Je hebt het over ziel. Wat is jouw definitive van ziel?

De geest schrijf je reïncarneert niet mee.
Koper wat is jouw definitie voor geest? Waar blijft de geest, gaat hij dood?

Anoniem

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:45

Ik snap eerlijk gezegd de hele logica van de ts niet; van meer willen doen met je leven en blijven leren, omdat er leven na de dood is? Je weet daar toch niets meer van, mocht het bestaan? Dus je moet dan toch altijd alles weer opnieuw gaan beleven?

Ik vind het juist nogal een poedersuiker van het universum; steeds maar weer, keer op keer, dezelfde bullshit in een leven moeten doormaken, pffff vermoeiend!!! :j

Ik weet trouwens niet waar ik in geloof hoor; ik hoop er in voor mijn paarden, maar dan denk ik ook; wat nu als ze in een volgend leven het heel slecht krijgen? Wil je toch ook niet aan denken?

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:47

11AFotograaf schreef:
Mijn beeld van reïncarnatie lijkt op het concept dat verteld wordt in de film The Host.


Je weet dat dat buitenaardse wezens waren toch? :')

Ik kan enkele dingen vanuit mn werk niet verklaren, maar dood is dood in mijn ogen.
En als iemand iets anders gelooft/ denkt is dat prima. Als jij daar je geluk uithaald wie ben ik om dat in twijfel te trekken.

Persoonlijk moet ik er niet aandenken om steeds terug te komen.

Black is the colour of my true love's hair

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:51

MiniMeLona schreef:
Ik snap eerlijk gezegd de hele logica van de ts niet; van meer willen doen met je leven en blijven leren, omdat er leven na de dood is? Je weet daar toch niets meer van, mocht het bestaan? Dus je moet dan toch altijd alles weer opnieuw gaan beleven?

Ik vind het juist nogal een poedersuiker van het universum; steeds maar weer, keer op keer, dezelfde bullshit in een leven moeten doormaken, pffff vermoeiend!!! :j

Ik weet trouwens niet waar ik in geloof hoor; ik hoop er in voor mijn paarden, maar dan denk ik ook; wat nu als ze in een volgend leven het heel slecht krijgen? Wil je toch ook niet aan denken?

Het hele punt is juist dat je in ieder leven de kans krijgt om het op te lossen. Doe je dat niet, ja dán krijg je steeds de zelfde lessen. Tot je ze leert.

En nee, je hoofd weet daar inderdaad niks van, van al die levens. Maar je ziel wel. En kan signalen geven of gebeurtenissen aantrekken om je hoofd er op te wijzen. Meestal begrijpen we dat soort aanwijzingen niet met ons verstand. En dan worden de symptomen bestreden door bij voorbeeld psychologen.

Edit: als reactie op jouw edit: als je paard het in een volgend leven slecht krijgt zal hij iemand uitzoeken die hem kan helpen. Daar hoef jij je nu niet druk om te maken. Het universum regelt dat allemaal. En ja, jij bent ook de kosmos. Dus zorg nu goed voor je paard. Die is namelijk niet voor niets bij jou.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:18

Onali schreef:
11AFotograaf schreef:
Mijn beeld van reïncarnatie lijkt op het concept dat verteld wordt in de film The Host.


Je weet dat dat buitenaardse wezens waren toch? :')

Of een ziel die ook op andere planeten is geweest. Wie zegt dat wij dat niet hebben gedaan? ;)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:37

Ik denk dat er niks is na de dood.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:31

Wie zegt dan dat je weer mens wordt?
Net zo goed kom je terug als naakt slak en vreet je de garaniums op die op het balkon van de bejaardenflats staan.

Vaardigheden leren om in de DNA op te slaan is natuurlijk sowieso wetenschappelijk gezien kul. Je kunt die vaardigheden juist omdat je die aanleg genetisch al had. Bovendien is je DNA zo ongeveer het eerste wat degenereerd in een warm dood lichaam.
Als een ziel het DNA zou mee transporteren dan zou je jezelf klonen.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:57

Sizzle schreef:
Wie zegt dan dat je weer mens wordt?
Net zo goed kom je terug als naakt slak en vreet je de garaniums op die op het balkon van de bejaardenflats staan.

Vaardigheden leren om in de DNA op te slaan is natuurlijk sowieso wetenschappelijk gezien kul. Je kunt die vaardigheden juist omdat je die aanleg genetisch al had. Bovendien is je DNA zo ongeveer het eerste wat degenereerd in een warm dood lichaam.
Als een ziel het DNA zou mee transporteren dan zou je jezelf klonen.

Ja, dan ben ik in een vorig leven indiaan geweest . Ik lan uitstekend met pijl en boog overweg en reed vroeger altijd met touwhalster door de bossen. En bvuur maken met tondelstenen lukt ook. Weer een raadsel minder want mijn vorige omhulsel was dus een indiaan vandaar dat ik het zo goed kan.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:16

Nou gefeliciteerd. Nu fijn vuurwater drinken en een pijp roken.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:22

Bedankt. Door dit topic begrijp ik atheïsten een heel stuk beter :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:58

Avalanche81 schreef:
Bedankt. Door dit topic begrijp ik atheïsten een heel stuk beter :)


Is dit sarcastisch bedoeld? Want làng niet alle atheïsten geloven in reïncarnatie

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 02:04

Vjestagirl schreef:
Avalanche81 schreef:
Bedankt. Door dit topic begrijp ik atheïsten een heel stuk beter :)


Is dit sarcastisch bedoeld? Want làng niet alle atheïsten geloven in reïncarnatie

Ik denk dat dat ook precies is wat ze bedoelt. Door de nogal vage/zweverige/vergezochte theorieën die hier langs komen over zielen en geesten en wedergeboortes, wordt het een stuk begrijpelijker waarom sommige mensen daar juist helemaal niets mee kunnen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 02:11

Oomens, ik wil graag door middel van een rebirthing oefening even samen met jou kijken uit welk trauma deze negatieve houding is ontsproten.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 02:15

lieveli schreef:
Oomens, ik wil graag door middel van een rebirthing oefening even samen met jou kijken uit welk trauma deze negatieve houding is ontsproten.

Ik zou graag willen begrijpen wat je bedoelt.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 02:18

En daar gaat het om. Begrip, nader tot elkaar komen. Samenzijn.

Dit doet me denken aan die periode dat ik fotoreadings deed :')

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 02:26

Maar wat is die ziel dan precies? Ik snap het verschil tussen "ziel" en "geest" niet helemaal denk ik? Voor mij is het zo simpel als je gaat dood, je hersenen krijgen geen zuurstof meer en het is klaar. Moet zeggen dat ik dat ook wel een fijn idee vind, het idee van een ander leven krijgen en weer helemaal opnieuw al dat gezeik hebben vind ik best vermoeiend :=

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 02:31

lieveli schreef:
En daar gaat het om. Begrip, nader tot elkaar komen. Samenzijn.

Dit doet me denken aan die periode dat ik fotoreadings deed :')

Dat waren toch die readings die je uit je, blijkbaar zeer paranormaal begaafde, duim zoog of verwar ik je dan met iemand anders?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 07:09

Nee klopt :=

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:45

Marin_ka3 schreef:
Sommigen leven met de overtuiging van het bestaan van reïncarnatie, oftewel leven (s) na de dood. Hun overtuiging is groot, maar, ...zij kunnen het bestaan van de reïncarnatie niet bewijzen. Anderen geloven niet in reïncarnatie, maar kunnen ook niet bewijzen dat reïncarnatie niet bestaat. Het verschil, de ene creëert en gelooft in perspectieven na de dood en voor de ander zijn de deuren na de dood gesloten / dicht getimmerd. Ik vraag me af wie van de twee leeft gelukkiger? Degene die met overtuiging de deur dicht doet of degene die hoop put uit het onverklaarbare?


Het klopt niet helemaal wat je zegt, er zijn wel bewijzen dat reincarnatie bestaat.
En ondanks dat ik het "weet" geloof ik het ook niet altijd.

Maar er zijn verhalen over kinderen die zich heel gedetailleerd dingen en plaatsten herinneren.
Toen ouders uiteindelijk die dingen gingen uitzoeken, bleken ze te kloppen.

Maar ik geloof niet zo in de westerse manier van er tegenaan kijken, karma is hier maar een eng woord.

Ik denk, dat je gewoon verder gaat met de kennis en vaardigheden die je nu hebt.
En dat dat maakt dat je tegen bepaalde dingen wel of juist niet aanloopt.
Niet omdat je ze MOET leren maar gewoon omdat je de vaardigheid om het anders te doen nog niet beheerst.

En tegelijkertijd, vind ik het gegeven totaal niet belangrijk, als het wel belangrijk was dan zou ik het wel weten
Maar soms lijkt reincarnatie me een pleasant surprise.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:57

Vjestagirl schreef:
Avalanche81 schreef:
Bedankt. Door dit topic begrijp ik atheïsten een heel stuk beter :)


Is dit sarcastisch bedoeld? Want làng niet alle atheïsten geloven in reïncarnatie


Hûh, kan je atheist zijn en in reincarnatie geloven? Is dat niet gewoon ook een vorm van religie dan?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:01

Sizzle schreef:
Vjestagirl schreef:

Is dit sarcastisch bedoeld? Want làng niet alle atheïsten geloven in reïncarnatie


Hûh, kan je atheist zijn en in reincarnatie geloven? Is dat niet gewoon ook een vorm van religie dan?


Meestal heeft religie een god. Ik weet dat boedhisme geen religie is, omdat Boedha geen god was maar een gewone man

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:19

Boeddhisme is een levensbeschouwing. Atheïsme staat daar haaks op omdat je als atheïst alle geloven en levensbeschouwingen verwerpt. Een boeddhist kan dus nooit atheïst zijn en andersom.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Athelas, Axxy, Char_elle, CupCakes_, Daninietje, Ilayla, Kiona_H, luxx, ManonGrr, MarliesSam, Miss_Mii21, Noukie123, Pieneappel, Roosch, Sandyislief, Sarah_Elise, StonedRomy, Suliko, vaxie, VinandoW, xSimonee, XxMariellexX, YandexBot en 216 bezoekers