Kind van de buren krijst veel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 12:19

De titel zegt het al, ik weet echt niet hoe ik het moet oplossen. Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp waar als tip wordt genoemd een gesprekje met de buren aan te knopen, echter hebben we dat al gedaan.

Ik heb sinds 2 jaar nieuwe bovenburen. Na mijn vorige bovenburen (vochten elkaar de hele dag de tent uit) had ik verwacht dat de nieuwe bovenburen niet erger zouden worden dan de vorige. Boy, was I wrong -O-
Nieuwe buren hebben een kind, ik gok een jaar of 3 - 4 oud ondertussen en dat kind krijst al 2 jaar lang de boel bij elkaar. En ik word er zo onderhand gillend gek van. Mijn kamer zit onder die van het kind waardoor ik regelmatig 's nachts wakker wordt. We hebben al verschillende dingen geprobeerd. Uiteraard zijn we eerst naar boven gegaan om te praten met de mensen. Wij hebben uitgelegd dat we veel last hebben van hun kind. Begrepen ze, ze zouden er op proberen te letten. Geen verbetering, dus nog een paar kewr het zelfde gedaan maar het hielp steeds niets. Uiteindelijk een aantal meldingen gemaakt bij de woningcorporatie, ook daar geen enkele keer iets van terug gekregen. Ik heb zelf mijn verantwoordelijkheid genomen en slaap nu altijd met oordopjes in. Helaas helpt dit ook vaak niet genoeg en word ik er alsnog 's nachts wakker van. Ook zetten de ouders het regelmatig op een schreeuwen, daar word ik ook nog wel eens wakker van.

Dus ja, welke mogelijkheden zijn hier nog in? Tuurlijk begrijpen wij dat kinderen geluid maken, maar dit gekrijs wat al 2 jaar lang dag in dag uit door gaat lijkt me echt niet normaal. Kunnen wij bijvoorbeeld eisen dat ze vloerbedekking neer leggen om het geluid enigszins te dempen? Ik word hier (letterlijk en figuurlijk) echt moe van... :(


upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:29

Veilig thuis contacten voor een consult. :)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:51

Idd veilig thuis bellen voor overleg en advies. Is het krijsen of huilen?

...

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:54

Je kunt buurtbemiddeling inschakelen, waarbij je dan vooral moet focussen op wat zij aan hun kant nog kunnen doen om jouw geluidsoverlast te verminderen.
Een andere optie is een vals plafond plaatsen met daarin geluidsdempende materialen.
Je kunt een officiële klacht indienen bij de woningbouw
Je kunt een melding maken bij de politie / veilig thuis

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 12:56

Echt krijsen en schreeuwen. Het is geen huilen (dat hoor ik soms ook, maar dat is lang niet zo erg).

Ik heb even op de site van veilig thuis gekeken en ik zie dat dat echt gericht is op huiselijk geweld, maar ik heb niet direct de aanleiding om te denken dat hier huiselijk geweld in het spel is. Het is gewoon dag en nacht krijsen

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:57

Er zal toch wel een reden zijn dat het kindje zoveel en zo luid krijst? Toen ik klein was krijste ik echt wel eens, maar niet dag en nacht..

Never apologize for being yourself

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:58

Esmee_98 schreef:
Echt krijsen en schreeuwen. Het is geen huilen (dat hoor ik soms ook, maar dat is lang niet zo erg).

Ik heb even op de site van veilig thuis gekeken en ik zie dat dat echt gericht is op huiselijk geweld, maar ik heb niet direct de aanleiding om te denken dat hier huiselijk geweld in het spel is. Het is gewoon dag en nacht krijsen


Kinderen krijsen niet maanden achter elkaar dag en nacht voor de lol.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:58

Samen Veilig is ook een optie. :)
Klonk mij in oren in eerste instantie als emotioneel geweld/verwaarlozing.

Huiselijk geweld hoeft niet altijd fysiek te zijn.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 13:00

Ja, er is ongetwijfeld een onderliggende reden maar ik weet niet of de ouders dat willen oplossen of dat zij daar überhaupt tot in staat zijn. Ik snap dat kinderen dat niet voor de lol doen, maar ik kan moeilijk daar binnen stappen en dat kind gaan opvoeden.

Dure plafonds installeren is geen optie.

Ik ga komende week in ieder geval eens contact zoeken met de instanties die jullie aandragen :)

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:01

Daar heb je instanties voor, die kunnen opvoedtaken van ouders overnemen als ouders niet kunnen of willen. Maar daarvoor moet wel het proces op gang komen. :) Als je belt met SaVe of Veilig Thuis zet je in ieder geval een stap.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:01

Esmee_98 schreef:
Echt krijsen en schreeuwen. Het is geen huilen (dat hoor ik soms ook, maar dat is lang niet zo erg).

Ik heb even op de site van veilig thuis gekeken en ik zie dat dat echt gericht is op huiselijk geweld, maar ik heb niet direct de aanleiding om te denken dat hier huiselijk geweld in het spel is. Het is gewoon dag en nacht krijsen


Er is iig iets niet goed. Een kind krijst niet dag en nacht door omdat het daar zin in heeft of omdat het een vervelend kind is :n
Dus ik zou sowieso een instantie bellen. Je hoeft niet gelijk te zeggen dat het kind mishandeld wordt, dat weet je niet. Maar er is wel iets aan de hand, en elk kind heeft recht op hulp en een fijn thuis. Zo’n instantie kan dat heel goed uitzoeken.

[o]

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:01

Nee, het is ook niet jouw kind natuurlijk.. Maar voor de zekerheid kan je er een melding van maken bij Samen Veilig of Veilig Thuis. Misschien verandert er dan iets. Weet je natuurlijk niet zeker, maar je kan het proberen.
En zoals verder wordt gezegd, een kind huilt/krijst niet dag in, dag uit voor de lol..

Never apologize for being yourself

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:05

Pfff ben blij dat ik dat twee huizen verderop had. Jongste dochter veel krijsen gillen boos doen met dingen gooien. Meisje had bij geboorte zuurstof tekort gehad met een kortsluiting als gevolg. Zij kon haar emotie alleen uiten door heel hard gillen en boos doen uit frustratie. Ouders werden er soms echt gek van en het leverde uiteraard ook de nodige spanning op binnen het gezin en de ouders. Ze hadden wel begeleiding maar echt helpen deed dat niet,

Nu is meisje zeventien en redelijk een normale puber maar de buien zijn over uiteraard.

Hoe goed ken je deze mensen? Zou een gesprek in de zin van goh wat naar dat jullie dochtertje zo vaak boos is. Die insteek pakken, als meisje een probleem heeft waar ouders ook weinig aan kunnen doen is misschien iets minder hinderlijk omdat je weet dat zij er ook niks mee kunnen. ook al is het uitermate erg. Mijn nachtrust is me heilig en dergelijke buien zouden mij tot wanhoop drijven.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:06

Je huurt via de wooncorporatie toch? Misschien dat zij dat plafond voor hun rekening kunnen (moeten?) Nemen als jij aantoont dat je veel overlast hebt.
Hoe reageerden de ouders toen je het ter sprake bracht? Er hoeft echt niet meteen sprake te zijn van verwaarlozing oid.
Het kindje van de buren van mijn moeder krijste ook alles bij elkaar. Die bleek achteraf autisme te hebben, wat toen nog niet aangetoond was. Konden de ouders dus niets aan doen, voor hen was het minstens net zo frustrerend en ze deden echt hun best om het aan te pakken, maar werkte dus niet. Ik zou zeer terughoudend zijn om zulke instanties erbij te betrekken.
Nogmaals aanspreken en bij de woningcorporatie aan blijven kaarten voor een duurzame oplossing zou ik doen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 01-12-18 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:07

Ik lees nog nergens waarover je in gesprek bent geweest. Heb je gevragen waar het aan kan liggen of ze al hulp krijgen etc?

Wij hebben een kindje met allerlei extra rugzakjes en ik denk ook weleens wat moeten de buren wel niet denken. Maar hier is er wel al hulp, en je zou me er echt veel pijn mee doen door gelijk een instantie erop af te sturen zonder dat je bij mijn aan de deur bent geweest.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:17

Dat is de andere kant, wie weet heeft het kindje idd wel autisme oid en is dat nog niet aangetoond. Ik zou er eerst in ieder geval nog een keer heengaan en dan zeggen dat je je zorgen maakt om het kindje, maar ook zeggen dat je je zorgen maakt om de ouders, omdat die zo natuurlijk ook slecht slapen etc.

Never apologize for being yourself

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 13:19

Ze reageerden vrij nuchter, dat ze er rekening mee zouden houden. Ik ben dus al meerdere keren aan de deur geweest, StalNollie. Of ze er hulp bij krijgen weet ik niet, en verder ken ik ze ook niet. Ze zijn zelf ook nooit begonnen over hulp of een ander probleem of iets dergelijks, enkel dat ze er rekening mee zouden houden.

En mocht het een probleem zijn waar ook zij niet direct iets aan kunnen doen (wat ik sowieso vrees aangezien dit al 2 jaar gaande is), is het dan te veel gevraagd om tapijt neer te leggen? Lijkt me dat je dan zelf ook maatregelen wilt treffen? Het is echt niet alsof we het niet vaak genoeg aangekaart hebben.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:20

Eens langs gaan en vragen wat er speelt. Veilig thuis zomaar inschakelen kan ze nog veel meer problemen geven.
Soms kunnen ouders er gewoon echt niks aan doen. En geloof me, een krijskind drijft je soms echt tot wanhoop!
Ervaring hier ;)
Mijn dochtertje krees altijd alles bij elkaar, ook snachts helaas. Gelukkig op goede voet met mijn buren en ben ik samen gaan slapen met haar. Dat gaf al veel meer rust. Overigens is ze nu 4 en sinds een jaar zijn de krijsbuien gestopt.

Karaat_the_newforest op Instagram

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:21

Saskia, veilig thuis haalt echt niet zomaar het kind uit huis oid als je belt voor advies hoor. :)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:22

Nee,maar geeft wel heel veel extra stress aan ouders. Ik zeg al, sommige kinderen hebben dat gewoon. Hoeft echt niks ergs ten grondslag voor te liggen. Daarom raad ik aan om gewoon een open en eerlijk gesprek te hebben met ouders. Vang je vaak veel meer mee.

Karaat_the_newforest op Instagram

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:44

Tja.. echt dag en nacht? Er zijn heel veel kinderen die van die leeftijd bijvoorbeeld night terror hebben. Dan gillen ze de hele boel bij elkaar maar zijn niet wakker.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:56

Een van mijn (autistische) kinderen gilde op die leeftijd ook dag en nacht, en wat we ook probeerde hij hield niet op. Hij sprak nog niet dus dat was de enige manier om zich te uiten. Gelukkig woonden wij toen vrijstaand, maar je kan er als ouder dus echt niet altijd wat aan doen.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:15

Vriendin van me werkt in een instelling, en heeft veel ervaring met uit huis plaatsen etcetera, ook met veilig thuis.
Toen ik wilde bellen gaf ze me dit advies, zodat er niet zomaar wat zou gebeuren:
- Bij aanvang nadrukkelijk melden dat je anoniem belt
- Geen adres geven, niet van jezelf, niet van de buren
- Geen namen noemen

In dit geval waarvoor ik wilde bellen ving er een kind wekelijks klappen en was de dader hierin geen heilig boontje, dus we waren voorzichtig.
De situatie is nu ook opgelost gelukkig!
Veilig thuis gaat echt actie ondernemen als ze denken dat dat nodig is, en ze hebben een adres zegt zij.
Ze gaan ook gerust toch vragen om een adres, houd daar rekening mee.
Zolang zij geen gegevens hebben kunnen ze niks.
Mocht het wél om bijvoorbeeld huiselijk geweld gaan en je wil actie, adviseert zij om stel vaders heeft losse handjes, van vader naam plus geboortedatum te weten als je daar achter kunt komen.
Dan kan jeugdzorg kijken of er een strafblad o.i.d. achter zit, en ze zegt houd de frequentie van het huiselijk geweld bij.
Als het wekelijks gebeurt ligt de urgentie veel hoger als bij maandelijks of minder, op die manier kan jeugdzorg veel beter en sneller inschatten hoe te handelen.
Want jeugdzorg streeft altijd naar een oplossing thuis, en uit huis plaatsen is echt de allerlaatste optie zegt mijn vriendin.
Ook als je bijvoorbeeld verwondingen ziet die raar zijn, zoals een gebroken arm, meld deze want dat is behandeld in een ziekenhuis, dat staat dus geregistreerd.
Jeugdzorg is niet gek en kan zegt zij prima inschatten of dit gaat om een ongelukje of huiselijk geweld.

Nu is er bij jou denk je geen sprake van geweld, maar even algemeen voor iedereen die dit leest en ooit in een situatie komt en het niet weet.
Kinderen verdienen een veilig thuis, de grootste fout die je kunt maken is te lang wachten met actie ondernemen.
Ook als dat om familie gaat, ik noem wat, een zusje/broertje wat nog thuis woont en daar elke week klappen vangt.
Het is vreselijk moeilijk om dan actie te ondernemen, zeker omdat je bang bent dat het enkel verder escaleert thuis.
Maar bijna iedereen zegt achteraf had ik maar eerder doorgezet, bij echt gevaar gaat jeugdzorg over tot acuut uit huis plaatsen.
Dan zorgen ze dat het goed gebeurt en plots, vreselijk naar maar het beste voor het kind hoe hartverscheurdend ook.
En juist informatie zoals een eventueel strafblad of meldingen van geweld, frequentie van geweld, letsels, zorgen dat ze optimaal in kunnen grijpen.

Klinkt ook gek om dit zo te posten, maar ik heb liever dat men zo anoniem belt, dan dat men niet durft te bellen.
Want dat was bij mijn geval het issue: ze waren als de dood dat het nog verder fout zou gaan, en daardoor deden ze maar niks.
De grootste fout die je kunt maken.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Kind van de buren krijst veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:23

Bij mijn vriend was ook zo iets aan de orde. Wij hebben gewoon steeds de politie gebeld vanwege geluidsoverlast. De politie komt dan gewoon en zei vooral altijd bellen als je weer last van hebt. Uiteindelijk is het kindje opgehaald via jeugdzorg geloof ik. Want de politie neemt daarook contact mee op als ze denken dat het niet klopt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:31

Niet meteen allerlei hulpinstanties inschakelen als je niet weet wat er precies speelt. Zoals hierboven aangegeven kan een kind enorm schreeuwen of huilen zonder dat er sprake is van verwaarlozing, mishandeling of andere onhoudbare toestanden. Je hebt al verschillende malen de buren op de overlast aangesproken zonder resultaat, de druk op de buren opvoeren zal geen zin hebben. Eventueel kun je nog proberen of de wijkagent een keer het gesprek wil aangaan met je bovenburen.
Verandert er niets, dan zou ik als stap twee contact opnemen met de verhuurder, melding doen van geluidsoverlast en vragen wat er in praktische zin mogelijk is om de overlast te verminderen. Bijvoorbeeld een geluiddempende vloer installeren bij de bovenburen en/of een geluidwerend plafond bij jullie, uiteraard op kosten van de verhuurder.
Geeft de verhuurder hieraan geen gehoor, dan juridisch advies inwinnen om vast te stellen wie er (praktisch en financieel) verantwoordelijk is voor het eventueel installeren van geluidwerende voorzieningen. Dan weet je (hopelijk) waar je aan toe bent en kun je indien dat aan de orde is, afdwingen dat de verhuurder dan wel de bovenburen voor geluidsisolatie zorgen.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Fientj, Firebug, hagelslag, IASCrawler en 164 bezoekers