Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78493
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:20

Tiggs schreef:
Ik lees hier heel veel 'ik'... doet jullie partner niks?


Mijn man doet vooral de zaak smerig maken. :')
Wij zijn een heel stuk aan de garage aan het bouwen (2,5 jaar al) en hij doet bijna alles zelf. Daar is hij mee bezig, hij doet de stal bijna altijd mesten en nu veel bladblazen. We wonen aan een bos en op de rand van het perceel staan al een stuk of 30 eiken, dat wil wel in deze tijd.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 03:08

Ik heb geen partner. :+

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:12

Als ik op hulp moet wachten heb ik een heel smerig huis. Mijn vriend werkt van s ochtends vroeg tot s avonds laat en ook in de weekenden. Als hij dan een keer tijd heeft heb ik liever dat hij helpt met zware dingen in de container gooien of hooi halen oid

_lautje_

Berichten: 9246
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:21

Ik werk veel minder dan mijn man. Dan heb je al sneller de mogelijkheid om even tussemdoorvwatbte doen.
Overigens helpt hij wel echt. Zuigt tussen de middag vaak even, vouwt handdoeken, doet de vuilnisemmer, haalt vaatwasser leeg, kattenbak etc.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:54

Tiggs schreef:
Ik lees hier heel veel 'ik'... doet jullie partner niks?

Wat voor stoomreiniger hebben jullie? Ik dacht dat die dingen een paar 100 euro waren, maar dat lijkt wel mee te vallen?


Haha nee ! Mijn partner doet inderdaad niks helaas :')

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 10:59

_lautje_ schreef:
Ik werk veel minder dan mijn man. Dan heb je al sneller de mogelijkheid om even tussemdoorvwatbte doen.
Overigens helpt hij wel echt. Zuigt tussen de middag vaak even, vouwt handdoeken, doet de vuilnisemmer, haalt vaatwasser leeg, kattenbak etc.

Haha heb ik ook.
Door de minor heb ik meer dagen vrij, dus pak je tijdens het studeren even snel de stofzuiger, stofdoek en dat soort dingen.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:02

Mijn vriend regelt eigenlijk alles buiten met de beesten en ik doe binnen... al helpen we elkaar wel natuurlijk als het zo uitkomt maar over t algemeen ben ik van het huishouden

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:43

Bij ons ligt het er ook aan wie het op dat moment het drukst heeft. Sommige dingen doe ik altijd (boodschappen en koken), andere dingen doet mijn man altijd.
We werken ook weleens samen naar elkaar toe. Zo hebben we 2 stofzuigers (eentje voor boven en eentje voor beneden) en dan komen we elkaar ergens op de trap tegen :))

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:44

Tiggs schreef:
Ik lees hier heel veel 'ik'... doet jullie partner niks?

Wat voor stoomreiniger hebben jullie? Ik dacht dat die dingen een paar 100 euro waren, maar dat lijkt wel mee te vallen?

Volgens mij is ie van Dirt Devil. 100 euro bij de BCC, echt geen geld voor zoveel gemak!

Wij doen trouwens allebei weinig :+
Ik doe de was, hij doet de vaat, de rest doet de schoonmaakster.
Alleen deze week heb ik vakantie en hij niet, dus deze week doe ik het zelf, scheelt toch 40 euro.

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:30

Mijn partner doet in verhouding niet zo veel als ik aan het huishouden, maar dat is ook onze afspraak. Ik werk momenteel aanzienlijk minder uren dan hij, dus voel ik me ook wel verplicht dan het meeste in het huishouden te doen. Als ik weer meer kan gaan werken zouden we het wel weer meer gaan verdelen.

Zo'n stoomreiniger is eigenlijk best een goed idee, zal ik me ook eens in gaan verdiepen :)

Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:49

Ik heb een stoomreiniger van Black & Decker. Ideaal ding!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:49

Ik lees bij sommigen dat ze 1x per 3 weken het beddengoed verschonen. Weet niet wat jullie hiervan vinden; maar ik vind dat niet echt fris.
Je ligt er elke nacht zeker wel 7 uur in. Je verliest huidschilfers en vocht. Er komen toch beestjes in je matras etc. Ik vind 1x per week normaal

senna21

Berichten: 11806
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:01

'Vies' is een relatief begrip.
De wereld zit vol met beestjes, en wij ook. :P Sterker nog, we hebben ze heel hard nodig.
Veel van de poetswijsheden' worden ons aangepraat door fabrikanten van schoonmaakmiddelen.
Er zijn ook studies die aantonen dat sommige dingen, zoals exeeem en allergie juist ontstaan in te schone omgeving.
Ik ben natuurlijk niet tegen hygiëne, maar wel met gezond verstand.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:03

Een beetje weerstand is goed voor de mens :)

JM :#

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:04

Romeo2007 schreef:
Ik lees bij sommigen dat ze 1x per 3 weken het beddengoed verschonen. Weet niet wat jullie hiervan vinden; maar ik vind dat niet echt fris.
Je ligt er elke nacht zeker wel 7 uur in. Je verliest huidschilfers en vocht. Er komen toch beestjes in je matras etc. Ik vind 1x per week normaal



Daar is nog nooit een mens van dood gegaan.
Ik doe zelf eens in de 1,5/2 weken.

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:44

Bbbrrrrrr eens in de 3 weken bed verschonen. Hier liefst 2x per week. Tis dat manlief als klusje bed heeft. Dus het gebeurd hier 1 keer in de week.

flooooo
Berichten: 2562
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 03:56

Eens per twee weken:
- Alles stofzuigen + dweilen
- Alles afstoffen
- Badkamer + keuken grote beurt
Eens per maand:
- Ramen lappen
Wekelijks:
- Bed verschonen
- Een stofzuiger door het huis halen (geen huisdieren, scheelt enorm)
Dagelijks:
- WC boven en beneden.

Maar ik heb een schoonmaakster, die doet de grote klussen. Ik verschoon mijn bed, haal eens een stofzuiger door mijn huis als ik het nodig vind, doe de was en de WC's want dat vind ik wel zo fris.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 07:59

Shaggy09 schreef:
Een beetje weerstand is goed voor de mens :)


Ik heb zelf huisstofmijtallergie en merk dat na een week bed niet verschonen allergie erger wordt ondanks pillen en neusspray.

Iedereen zijn ding hoor; beste vrienden ;)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:10

Ik dacht hetzelfde hoor Romeo. Naast zweet komen er ook nog andere lichaamssappen op zo’n bed terecht. Ik verschoon lekker iedere week en meestal om de 5 dagen. Heerlijk slapen in een schoon bed.

Anoniem

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:10

Dekbedhoes doe ik om de week, maar kussen en matrashoes wekelijks..

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:39

Selka schreef:
Ik dacht hetzelfde hoor Romeo. Naast zweet komen er ook nog andere lichaamssappen op zo’n bed terecht. Ik verschoon lekker iedere week en meestal om de 5 dagen. Heerlijk slapen in een schoon bed.


O wow het lijkt hier of een gemiddeld mens leeg loopt 's nachts :+

Gelukkig hebben we nog zoiets als ondergoed of een pjama. Hier ook eens in de 2/3 weken. Hangt er ook vanaf wat voor weer het is. In de zomer wat vaker dan in de winter. Bij ziekte uiteraard ook wat vaker, alhoewel dat echt zelfden voorkomt. De kussenslopen gaan wel wat vaker in de was ivm haargel van vriendlief.

Mijn partner doet denk ik evenveel. Afhankelijk van deadlines, als de één druk is dan vangt de ander dat op. Daarnaast heb ik iets minder reistijd, dus maak ik meestal door de week het eten, anders eet ik pas om 8 uur en dat vind ik veel te laat.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:06

Tja, je slaapt er zelf in met of zonder je partner. Als het een vreemde is dan zou ik er wel echt vies van zijn. :Y)

WC vind ik wel echt iets wat dagelijks schoongemaakt moet worden. :=

fight for what you want and you will never lose

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:33

PinkPrincess schreef:
Tja, je slaapt er zelf in met of zonder je partner. Als het een vreemde is dan zou ik er wel echt vies van zijn. :Y)

WC vind ik wel echt iets wat dagelijks schoongemaakt moet worden. :=


Dat vind ik dan weer bijzonder, gezien er op de gemiddelde wc veel minder bacteriegroei is dan in een bed :') urine is steriel in principe en alleen poep bevat schadelijke bacteriën maar die plonst doorgaans gelijk weg.

Alleen als er iemand buikgriep heeft doe ik het elke dag een paar keer maar anders niet.

[o]

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:39

Sakura789.. hmm ik dacht aan activiteiten zonder onderbroek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:41

Mijn vriend werkt fulltime en ik werk 1-3 dagen per week buiten huis en de rest thuis op kantoor. Ik ben dus echt veel meer thuis (mijn werk is ook nog eens grotendeels in het dorp dus ben eerder thuis dan hij), hij is 12 uur per dag van huis. Dan vind ik het zelf prettig om de dagelijkse dingen uit handen te nemen voor hem, wil niet dat hij thuiskomt en dan de keuken nog moet opruimen of de tafel leeg moet halen. Idem voor een snelle stofzuigbeurt, al vindt hij dat ik te veel met de Franse slag stofzuig en doet hij het dus liever zelf :+

In het weekend proberen we de grote dingen wel samen te doen. Dat gaat dan dus echt om de badkamer of keuken schrobben, of de wc schoonmaken. Dan hebben we ieder een lijstje met dingen die we willen doen en die werken we dan af, meestal zijn we met een uurtje klaar en dan is het huis ook echt brandschoon.

Ik ben niet het type dat het liever zelf doet en ik vind deze verdeling niet ideaal, in de zin dat ik best veel doe maar er niet goed in ben en dus vaak dingen vergeet of over het hoofd zie. Daar kan hij niks aan doen want ik wil hem niet meer laten doen dan hij al doet, maar als ik vanaf eind februari wel fulltime van huis ben is het wel de bedoeling dat we eens per week of eens in de twee weken een schoonmaakster laten komen voor de dingen die we allebei haten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, chanelle14, Drico, Mutti, spookyskippy en 160 bezoekers