Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:25

Romeo2007 schreef:
Shaggy09 schreef:
Een beetje weerstand is goed voor de mens :)


Ik heb zelf huisstofmijtallergie en merk dat na een week bed niet verschonen allergie erger wordt ondanks pillen en neusspray.

Iedereen zijn ding hoor; beste vrienden ;)


Ja nogal wiedus als je al een allergie hebt.

Ik slaap zelf ook graag in een schoon bed maar ik vind 1 x in de 1.5 / 2 weken prima.

JM :#


Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:51

Hier stofzuigen, dweilen, stoffen, keuken nat afnemen dagelijks. Wc en badkamer 4 keer in de week. Ramen 1 keer in de maand. Kasten leeghalen 4 keer per jaar. Bed verschonen wekelijks. Strijken 2 keer in de week, wassen 3 keer in de week. Plinten, deuren, deurknoppen 1 keer in de maand. Koelkast en vriezer 4 keer per jaar. Ragebol 1 keer in de maand.
Ik werk parttime, manlief fulltime maar hij doet net zoveel. Ik vind dat niet nodig maar hij vind het leuk.

Wij zijn met 3 en 3 katten 1 hond en 2 keer in de maand 3 honden voor een lang weekend. Manlief is wel allergisch.

[o]

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:06

Ik zou ook wat vaker het bed moeten verschonen, nu doen we dat elke week, soms 1,5 week.

Wie maakt er eigenlijk zijn/haar bed op na het slapen?

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 13:12

Rienn schreef:
Ik zou ook wat vaker het bed moeten verschonen, nu doen we dat elke week, soms 1,5 week.

Wie maakt er eigenlijk zijn/haar bed op na het slapen?


Als ik opsta sla ik eerst het dekbed dubbel, zodat het even kan luchten en daarna sla ik hem terug en trek ik hem een beetje recht.
Geen idee of het luchten helpt, is misschien ook meer voor mijn eigen gevoel :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:37

Bedden hoor je sowieso niet direct op te maken, maar eerst te luchten zodat vocht ed kan verdampen. In kou doen beestjes t minder goed dan in vochtig en warm, dus ook daarvoor is het beter het bed open te laten.

Hier gaan, ongeacht t weer (alleen bij storm niet) de ramen op alle kamers wagenwijd open zodra ik uit bed ben. Wij en de kinderen vouwen ons bed open bij opstaan. Zo kunnen de bedden en kamers luchten wanneer wij aankleden en ontbijten. Na het ontbijt gaan de ramen op de haak of dicht, de bedden worden opgemaakt

...

Butterfly
Berichten: 2856
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:43

Hier sla ik alles terug en trek het netjes strak. Ook gaat het raam vrijwel altijd open, het is bij ons overdag ook best fris in de slaapkamer.
Opmaken doe ik zelden, laat het altijd teruggeslagen en strakgetrokken liggen. Toen we hier net woonden en mensen ook een rondje door het huis wilden, maakte ik het bed wel op en gooide ik er een sprei overheen.

Nora <3
Meike <3

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:45

Ook een leuke discussie. Het schijnt dat met onderbroek veel ongezonder slapen is dan zonder onderbroek.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 13:59

Ja, hoorde ik ook Donkey!

Wij slapen met het raam op kiepstand. En dan als ik weg ga gaat ie dicht.
Als het mooier weer wordt staat hij altijd op kiepstand.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:00

Rienn schreef:
Wie maakt er eigenlijk zijn/haar bed op na het slapen?

Bejaarden en kraamhulpen? :')
Ik niet in elk geval. :+
Ik maak het zelfs niet echt op als ik het verschoon, ik trek het een beetje recht en het zal wel...

Wij hebben het slaapkamerraam altijd op kiepstand en in het weekend als we thuis zijn vaak helemaal open, met een raam aan de andere kant van het huis er tegenover zodat het lekker door kan tochten.

Butterfly
Berichten: 2856
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:02

Donkey366 schreef:
Ook een leuke discussie. Het schijnt dat met onderbroek veel ongezonder slapen is dan zonder onderbroek.

Ik slaap het liefst als een soort ingepakte mummy -O-

Nora <3
Meike <3

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:09

Hier wordt ongeveer 1 x per week het bed verschoond, soms iets eerder als ik witte of lichtbonte was aanvulling nodig heb.
De bedden van de kinderen verschoon ik 2 x per week maar die liggen er ook twee keer zo lang in :D

Wij slaan alles open, dan even netjes recht trekken en blijft het zo open liggen.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 15:10

Butterfly schreef:
Donkey366 schreef:
Ook een leuke discussie. Het schijnt dat met onderbroek veel ongezonder slapen is dan zonder onderbroek.

Ik slaap het liefst als een soort ingepakte mummy -O-


Pyjama's! Ik hou van pyjama's! Alleen vindt mn vriend ze nooit zo charmant -O-

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Butterfly
Berichten: 2856
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:13

Es_ther schreef:
Pyjama's! Ik hou van pyjama's! Alleen vindt mn vriend ze nooit zo charmant -O-

Jaaa! Het liefst lekker lang en dik en hooggesloten en weet ik veel *\o/*

Nora <3
Meike <3

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:13

Stofzuigen: 1x in de week
Wc: 1x in de week
Badkamer: om de week
Keuken: Wanneer het uitkomt... aanrecht, kookplaat en muren rondom regelmatig. 1-2x per jaar echt grote schoonmaak.
Dweilen: te weinig :+
Beddengoed: om de week (wordt niet dagelijks in geslapen)

Gaat om een 2-persoonshuishouden + 1 hamster :)

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

dieseltje09

Berichten: 1855
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:48

Mijn hemel, wat doen sommige veel in huis :') Ik ben echt echt echt geen huishoud figuur, het is dat het moet maar echt ik heb er zo'n hekel aan. Heb ook mega last van uitstel gedrag als het aankomt op het huishouden :+

Stofzuigen, zo'n 2x in de week, zou met een behoorlijk verharende hond en het stro, hooi, zand en rommel dat ik meeneem van stal eigenlijk vaker moeten doen maar kan me er echt niet toe zetten :')
Had een robot stofzuiger maar helaas krijgt mijn hond hier een rolberoerte van, die zat echt in een hoekje van de bank gepropt trillend en doodsangsten uitslaand als dat ding aanstond :=
Dus die staat nu keurig te wachten tot de dementen doos is overleden O:) (voor ik bokt over me heen krijg, we hebben het hier over een engelse bulldog van 10, die al 2 jaar eigenlijk aan het eind is maar nog net te goed is om op te geven. Hou van het beest maar ze is wel echt op aan het raken)

Dweilen, uhhh zullen we het hier maar even niet over hebben _O-
Badkamer, spray hem in het weekend in nadat ik gedoucht heb met reiniger. Scheelt dat ik 1 grote douche cabine heb en dat is dan ook gelijk mijn hele badkamer. Dus daar ben ik zo klaar mee!
Toilet gaat ook 1x in de week
Keuken/afwas; dit is dus iets waar ik heeeeel slecht in ben en echt een hekel aan heb. Het is dat ik in dit poppenhuisje geen ruimte heb voor een vaatwassen maar men wat mis ik dat ding!
Dus mijn aanrecht staat best wel eens vol met afwas wat ik echt moet doen maar zo geen zin in heb :x
Na dat ik de afwas gedaan heb gaat er ook een lap en schoonmaakmiddel door de keuken heen.

Wassen doe ik zodra ik een wasje heb, donker wat vaker als wit in de winter haha. Opvouwen is nog wel een dingetje, vaak ligt het een tijdje te wachten in de opvouw mand en trek ik het direct vanuit die mand aan :')

Mijn hemel wat klinkt het slecht als ik het zo opnoem.
In mijn verdediging, ik werk 40 uur in de week, ben alleen en parttime met mijn dochter. En eigenlijk al mijn vrije tijd gaat naar de paarden. Ik ben dus zelden thuis :Y) ik kom met periodes wel eens echt alleen thuis om direct naar mn bed te gaan :+

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Anoniem

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:11

Zoals ik uit bed stap, zo stap ik er ook weer in.. Dekbed ligt de hele dag opzij geslagen, dus kan lekker luchten :+ Ik snap een opgemaakt bed niet, verwachten jullie zoveel bezoek op je slaapkamer? :')
Ik slaap in mijn eva-kostuum ;) Heerlijk vind ik dat..

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:18

Wij doen alleen de was 2 a 3 keer in de week en we verschonen het bed wanneer we vinden dat dat nodig is.
De rest doet de schoonmaakster elke vrijdag (anders zou hier nooit iets gebeuren in huis :=). In principe doet ze elke week hetzelfde:
- Hele huis stofzuigen & dweilen
- De keuken/badkamer & toiletten schoonmaken
- Planten water geven
- Alles afstoffen/met nat
Daarnaast vraag ik haar een aantal keer per jaar om bijvoorbeeld de ramen te lappen wanneer ze vies zijn of andere dingen die eraan toe zijn.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:27

watchthesky schreef:
Rienn schreef:
Wie maakt er eigenlijk zijn/haar bed op na het slapen?

Bejaarden en kraamhulpen? :')
Ik niet in elk geval. :+
Ik maak het zelfs niet echt op als ik het verschoon, ik trek het een beetje recht en het zal wel...

Wij hebben het slaapkamerraam altijd op kiepstand en in het weekend als we thuis zijn vaak helemaal open, met een raam aan de andere kant van het huis er tegenover zodat het lekker door kan tochten.


Dan val ik onder de categorie bejaarden :') :')
Wel eerst laten luchten, meestal wanneer we uit bed gaan, dan eerst douchen enz en dan pas het bed opmaken, heeft genoeg tijd om te luchten.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:34

Ik rol gewoon op dezelfde manier mijn bed in dat ik mijn bed uitrolde, opmaken vind ik zo zonde van mijn tijd _O-

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:34

Ik vind het wel altijd mooi hoor, zo’n slaapkamer met strak opgemaakt bed, kleedje naast het bed, kleding netjes op de dressboy... Maar inderdaad, ik ontvang er geen bezoek en ik slaap het liefst zo lang mogelijk uit haha :P

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:43

Rienn, hier ook een erg jonge bejaarde :P

Ons bed kan 1 1/2 uur luchten meestal. Maar ik maak het altijd op. Ik zet een uur voor het slapen gaan mijn elektrische deken aan en met een opengeslagen bed is de warmte zo weg ;)

Daarnaast vind ik het een stuk aantrekkelijker, een opgemaakt bed.

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:06

Nog een bejaarde hier *\o/*
Strak opgemaakt met meestal wit beddengoed en dan een aantal kussens zodat het net een hotelkamer lijkt :') heerlijk !!!

Anoniem

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:07

Ons bed ligt automatisch opengeslagen als we eruit stappen en zo blijft het meestal := soms als ik eraan denk of er nog langs loop trek ik alles later nog even recht, maar lang niet altijd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:12

LiesxAnne schreef:
Nog een bejaarde hier *\o/*
Strak opgemaakt met meestal wit beddengoed en dan een aantal kussens zodat het net een hotelkamer lijkt :') heerlijk !!!



Hier ook. :D

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:04

Volgende bejaarde meldt zich...
Oef, wat voel ik me een smeerkees. en wat een drukte; bed open, bed dicht, raam open, raam dicht :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _Bonte_, Amazonbot, anji, Anoukjuuuhh, Brittneyx, Devitootje, GrapeshotBot, hagelslag, Jade91, janderegelaa, Jara, Mars, meniekske, Nanu, neline11, Pferdchen, Pieke_Gwen, Plus_en_Min, Sanne_zepp, supervon78, xxxmh en 136 bezoekers