Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 12:35

Ik was vanmorgen aan het stofzuigen en ik bedacht me ineens: hoe vaak zouden andere mensen het huis stofzuigen, dweilen, afstoffen etc.

Wij stofzuigen 2/3 keer in de week. Geen groot huis, maar wel 2 loslopende konijnen die soms nog wel eens de inhoud van het hok in de woonkamer slepen :+.
Dweilen 1x per week, net als afstoffen.
De wc 1/2 keer per week, en de badkamer eens per maand. Maar die wordt wel na elke douchebeurt even afgedroogd.
Afwassen proberen we elke avond na het avondeten te doen, maar heel soms schiet dat er nog wel eens bij in..

De was doe ik als de wasmand vol zit of als vriendlief een bepaald kledingstuk nodig heeft. Dan gaat alle was die bij die blouse/broek kan erbij in. We hebben geen droger, dus moet soms een beetje creatief zijn haha!

En jullie?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:39

Oeh daar ben ik ook benieuwd naar.

Wassen prober ik zoveel mogelijk in het weekend te doen, zodat ik op zondagavond kan strijken en het droogrek uit mn woonkamer is. Heb zo’n Droogtoren dus neemt niet superveel ruimte in beslag.
Stofzuigen doe ik 2-3x per week ivm kat + hond, badkamer elke dag ivm kattenbak en korrels. Net als de mat bij de voordeur als er veel naar binnen gelopen is :+
Dweilen 1x per week
Keuken/badkamer 1 x per week, even overal een doek overheen halen.
Woonkamer afnemen ook 1x per week + deurknoppen etc.
Bed verschonen 1x per week
Ramen 1x per maand ongeveer.
Afwassen probeer ik elke avond te doen, maar soms gebeurd het de volgende dag als ik echt geen tijd/zin heb.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:42

Veel te weinig :x

Ramen eens per jaar, zuigen eens in de 2 weken, dwijlen 1 of 2 keer per jaar..
Had een schoonmaakster maar die deed haar werk niet goed en sindsdien loop ik al helemaal achter de feiten aan -O-

Heb overigens ook huisdieren en paarden aan huis maar ben ziek en het lukt niet zoals ik het wil. Het is schoner dan een gemiddeld studentenhuis gelukkig en lang leve de vochtige schoonmaakdoekjes maar zou het graag netter hebben.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 12:43

Oja, bed verschonen! Hier ook wekelijks.
Alleen moet ik dan mn beddengoed nog even bij mams brengen, aangezien wij geen mega groot wasrekje hebben en geen mega groot huis of een kamer waar we het op kunnen hangen. Dus elke donderdag/vrijdag is het weer feest :+.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:44

Ik woon sinds kort samen met mijn vriend in een appartement van 60m2. Ik stofzuig 1x per week en tussendoor halen we vaak nog even de swiffer er door heen. Mijn vriend maakt elk weekend de badkamer en wc schoon. Ik haal elke week een vochtige/natte doek over alles heen. De was doe ik zo'n vier keer per week, twee keer handdoeken, sokken en ondergoed en twee keer overige kleding. Mijn vriend sport drie keer in de week en ik ga dagelijks naar stal dus dat houd de wasmand wel vol :+ Afwassen proberen wij ook elke avond te doen maar als het weinig is of we gaan uiteten o.i.d. dan spoelen we alles alleen even af.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:46

Hier gebeurd het momenteel ook te weinig... Maar met een kleine op komst moet daar wel iets aan gaan veranderen, dus ik lees even mee, wie weet levert het nog inspiratie op....

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:46

Nu met een baby van 1 maand oud blijft het huishouden aanzienlijk vaker liggen dan eerder :+
Behalve de was dan, de wasmachine draait nu iedere dag,haha.
Verder probeer ik iedere dag te stofzuigen en eens per week te dweilen. We hebben een hond en twee langhaar katten dus dat is wel nodig.
En daarnaast doe ik wat ik kan als de baby slaapt en als ik zin heb om wat te doen, haha. Meestal houdt dat nu in gauw een doekje over de keuken, badkamer en wc. Komt vanzelf wel weer.

Spottedponie wij hadden tijdelijk een schoonmaakster vanaf week 35 van mijn zwangerschap tot vorige week. Dat was echt zo fijn!
Laatst bijgewerkt door Aranel op 29-11-18 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:47

De robotstofzuiger gaat dagelijks aan en zelf zuig ik nog eens per week. Dweilen ook eens per week.
Het toilet haal ik om de dag even een doekje overheen, badkamer eens per twee weken.

Bed verschonen ook eens in de twee weken.

Wassen verschilt een beetje, de ene keer is de wasmand sneller vol dan de andere keer :=

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:47

stofzuigen: iedere dag
dwijlen en afstoffen: 1x per week
wassen: bij avondtarief of weekend
vaat: iedere avond
ruiten afwassen: iedere maand
bed verschonen: iedere week
toilet zelf: om de 2 dagen

Bij het stofzuigen/dwijlen worden alle ruimtes meegenomen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:48

Als ik 2 weken niet zou stofzuigen kan ik het huis niet meer in :oo
Ik stofzuig elke dag soms 2 keer
Dweilen paar keer per week
Wasmachine draait elke dag
Wc elke dag schoon, badkamer elke week
Bedden verschoon ik elke week
We hebben katten in huis en kinderen :+
Honden mogen s’avonds in huis maar slapen in schuur anders was het huishouden echt geen doen
En nee ik heb geen smetvrees of superschoon en opgeruimd huis maar als ik minder zou doen zou het echt een vieze bende worden
We hebben de paarden ook aan huis daar wordt het wel sneller vies van (vlas of hooi aan kleren oid)

Anoniem

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:49

O en de houtkachel is bij ons ook wel een boosdoener

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:50

ivm 2 honden stofzuig ik elke dag.
dweilen om de dag.
Bedden verschoon ik wekelijks.
elke dag ruim ik op..moet ook wel met 2 adhd dochters die overal wat neerleggen. En wassen bijna dagelijks (gezin van 4).
dweiltje overal overheen om de dag
ramen lappen wanneer nodig, is wel regelmatig met de hondenneus afdrukken die je ziet
wc dagelijks

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:53

Ik stofzuig 3-4 keer in de week, soms vaker als de kat in de rui is.
Dweilen om de week. Bedden ook om de week en badkamer ook. Verder haal ik wel bijna dagelijks een doekje over de tafels enz omdat ik 2 kleine smeerkezen van kinderen heb.
Keuken doe ik dagelijks. Was gaat ook de hele week door maar strijk spaar ik op en doe ik eens per week.
Vaatwasser gaat dagelijks aan en wc doe ik ook dagelijks met chloor. Pot moet goed schoon zijn.
Ramen daarentegen >;) 4 keer per jaar vrees ik... Oeps...

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:54

De schoonmaakster komt 1 keer in de 2 weken en stofzuigt het hele huis, dweilt, doet de badkamer, wc en keuken helemaal.

Zelf vegen we de woonkamer 3 keer per dag ivm de konijnen en stofzuigen wr de gang als het nodig is.
Afwas probeer ik elke dag maar dat schiet er wel eens bij in.

De ramen heb ik nog nooit gedaan hier thuis die doet de schoonmaakster ook wel eens.

Was als de wasmand vol is en het bed verschonen als ik rr aan denk
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 29-11-18 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:54

Stofzuigen dagelijks, dweilen 2x per week, badkamer bedden en keukenkastjes 1x per week.
Gasfornuis en wc's dagelijks.
Afstoffen en de koelkast 1xper week.
Vaatwasser en wasmachine om dagelijks aan.
Zijn met 2 volwassenen, 4 kinderen (waarvan 3 puber) 2honden en een kat.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:56

Wanneer het uitkomt :) Ik woon sinds begin november alleen en heb het nogal druk (school, werken, eigen stal runnen, dagelijks 3 paarden rijden). Ik neem iets vast als ik eens een dag minder school heb of als ik eens iets heb van 'hmm, wat kan ik nog doen'. Dan ga ik stofzuigen. Als ik éééécht veel tijd heb dan ga ik dweilen maar dat is minder vaak het geval :+
Ik ga wel regelmatig met de borstel rond om al het zand wat weg te houden.

Wassen en strijken doet mijn moeder momenteel nog aangezien ik nog geen wasmachine oid heb haha

Afwasmachine draait om de dag of ik was snel na het eten met de hand af.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:56

Ik doe als nodig. Vegen altijd meerdere keren per dag ivm rondwapperende witte herder haren. Stofzuigen dagelijks/om de dag/om de twee dagen. Afhankelijk van hoeveelheid haar, zand enz. Nat afnemen als ik stoflaagje zie. Dat wisselt dus ook. Afwas is machine voor. Bed verschoon ik na gemiddeld 7 nachten er in slapen. Dweilen/schrobben te weinig. Fysiek zwaar werk. Wc/douche wasbak gemiddeld na gebruik/meerdere keren per week/eens per week. Afhankelijk van hoe vies het is.

Ben afgekeurd dus meestal wel thuis. Hangt af van hoe ik me voel vandaar dat dweilen lastig is.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:58

Zo min mogelijk...mijn honden wonen niet binnen dat scheelt.Ik ben liever buiten

Duhelo

Berichten: 28543
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:58

ah ik ben een ramp. Wij zijn niet zo vaak thuis (werken beide fulltime + ik heb drie paarden). we hebben een grote hond en drie katten.

We vertrekken beide tussen 7 en 7.30 naar het werk, hij is meestal tussen 17-19 thuis, ik ben op ma,woe en vrij in principe tussen 17-18 thuis, op dinsdag en donderdag doe ik de paarden en ben ik pas rond 19-20 uur thuis.
Op maandagavond gaan we bij mijn moeder eten, dan zijn we laat thuis en doen we niks.
Dinsdag ruimt hij wat op, draait een paar wassen en kookt, kom ik rond 19-20 thuis, eten we, ruimen op, vaatwasser in en uitruimen, en dan is het al laat genoeg om nog even tv te kijken en tusse 22 en 23 te gaan slapen.
Woensdag probeer ik de rest van de was te draaien, eens te vegen, en vaak begin ik al was te plooien. ik kook, hij wandelt de hond en we ruimen samen de keuken op.
Donderdag ben thuis rond 19-20, hij is weg met vrienden (ze knutselen aan auto's) en komt pas rond 23 thuis. ik kook iets voor mezelf, plooi de rest van de was en zet vuilnis klaar voor hem, en wandel de hond. rest is me-night met enkele series.
Vrijdag koken we vaak iets samen, hij wandelt de hond, en ik doe wat inhaal in de rest van de was en haal even een bezem of stofzuiger door het huis.

Om de 2 weken wordt alles afgestofd, gezuigd en gedweild beneden door de poetsvrouw.

Iedere dag de kattenbakken uitscheppen, voeder en water controleren, chinchilla's voeren.

Eens per week de bovenverdieping zuigen (2 kamers) en het beddengoed verversen. Eens in de maand dweilen we daar en ruimen we overige spullen daar op.
vaat gaat altijd in de vaatwas (sterker, ik heb een vaatwas voor onze spullen en eentje voor de etenspotten en spul van de dieren.)


Maar mijn huis staat basically altijd vol met was, wasrekken, wasmanden of geplooide was... er worden wekelijks 4-5 ladingen van ons gewassen, en eventueel de dekens van de sofa's ook nog (minstens 2 dekens per week, 1 deken per was...)
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 29-11-18 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:59

Ik heb een schoonmaakster die elke week komt. Ene week doet ze boven + beneden stofzuigen/dweilen en het toilet. Andere week doet ze beneden grondig + de badkamer

Enige wat ik zelf nog hoef te doen is wassen en dat doe ik zodra een mand vol zit

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:01

Ik woon samen met m’n vriend in een appartement van 70m2.
Hier rijdt Henry (onze robotstofzuiger) elke dag door de woonkamer en gang. De rest van het huis stofzuig ik 1x per 2 weken.
Dweilen 1x per week of als ik er geen zin in heb 1x per 2 weken haha.
Toilet 1x per week
Stoffen 1x per week
Badkamer 1x per 2 weken stofzuigen, 1x per week wasbak schoon en badmat wisselen.
De keuken houdt m’n vriend bij, die wordt denk ik eens per 2/3 dagen goed schoongemaakt. Afwassen doen we vrijwel nooit, gooien bijna alles in de vaatwasser haha.
Wassen doe ik 1 of 2x per week, ik strijk verder niks behalve sporadisch een overhemd.
En 1x per maand stofzuig ik ook ons deel van het trappenhuis.
Ramen zemen doe ik 2x per jaar denk ik haha.

Ik ben redelijk lui in het huishouden hoor :+
Als we het geld over houden, wil ik graag een schoonmaakster..

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:05

Hier met twee honden en twee personen in een kleine twee onder één kap.

Wij stofzuigen afhankelijk van hoeveel troep er ligt dus eens per week tot elke dag. Dweilen dan ook altijd met de stoomreiniger tegen de natte vlekken van de honden die morsen met drinken en de vieze hondenpootjes op het vloerkleed.

De was doen we eens per week een handdoeken/ondergoedwasje en eens per week een kledingwasje. En dan nog wanneer het nodig is theedoeken en vaatdoekjes maar daar hebben we veel te veel van _O-

Regelmatig kleden van de honden in de was en de kleden op de bank ook eens per maand (worden wel altijd gestofzuigd).

Toilet meermaals per week. Eens per week helemaal schoon en eens per dag de borstel met wat schoonmaakmiddel er door.

De douche na elke douchebeurt maar we hebben een beetje een rare douche dus valt weinig aan schoon te maken.

De keuken na elke keer koken en als we afwassen.

De afwas ga ik het niet over hebben :=
Laatst bijgewerkt door Kaus op 29-11-18 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:06

Veel te vaak maar sinds ik een kind heb gekregen zie ik alles wel 10 x vergroot ofzo 8)7 . Vanaf dat ze ging kruipen sloeg het een beetje door geloof ik. Nu stofzuig ik netjes 2x op een dag en dweilen doe ik nu om de dag. Contact punten en wc doe ik nog elke dag, douche/badkamer 2x in de week maar die is heel klein dus zo gedaan. Onze woning is niet zo heel groot en de kamers die niet in gebruik zijn daar maak ik ook amper schoon want dat vind ik dan weer sonde van mn tijd hahahaha! Ik werk niet maar heb zo toch een fijn dag/week ritme.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:09

Stofzuigen: als het nodig is, ligt eraan hoeveel troep onze konijnen maken. Ik denk gemiddeld zo'n 3 keer per week.
Dweilen wordt 1 keer per week door de schoonmaakster gedaan.

Was doen we als er een bak vol is. We hebben van die handige IKEA sorteerbakken, als die vol zijn past het mooi in de wasmachine. Denk dat we ongeveer 2 keer per week de was wegwerken.

Toilet en badkamer wordt 1 keer per week door de schoonmaakster meegepakt.

Ik ben autistisch over de keuken, dus als die volstaat keil ik de hele bende weer op zijn plek en sop ik het aanrecht af, denk zo'n 4 keer in de week. We hebben een vaatwasser dus afwassen hoeft bij ons niet.

Ramen doet mamalief een keer in het half jaar ongeveer als we een opruimdagje organiseren :P

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:10

Ow euhm, vermoedelijk te weinig gezien het feit dat er een hond(je) rondloopt... ik woon verder wel alleen, met de hond dus.
Stofzuigen 1 a 2 keer per week beneden, boven eens per 2 weken.
Bed verschonen wekelijks, soms om de week als ik echt heel lui ben.
Ongeveer 2 wasjes per week.
Afwas: vaatwasser, wanneer hij vol is.
Stoffen: euhm, als ik stof zie. Gek genoeg in mijn huis een STUK minder vaak nodig dan in mijn appartementje waar ik het elke week moest doen. Nu eens in de paar weken.
Dekens op de bank / van de hond wassen: eens per twee weken.
Toiletten: elke week
Badkamer uitgebreid: eens per 2 weken.
Keuken: elke week, maar binnenkant kastjes niet hoor, die eens per jaar ofzo? kruidenkastje iets vaker ivm stoffige gemalen kruiden /specerijen.
En ondanks mijn luiheid ziet het er hier echt wel schoon uit.
Ow, ramen, eens per jaar ofzo?