Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doubtless

Berichten: 8464
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:18

Ik vind dat soort dingen juist leuk.. Super Canadees, leuk om in de kast te hebben staan (en te eten :9)

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:42

Doubtless schreef:
Ik vind dat soort dingen juist leuk.. Super Canadees, leuk om in de kast te hebben staan (en te eten :9)


Als een souvenir vind ik het meer gepast, niet als verjaardagscadeau om eerlijk te zijn :P
Denk dat de teleurstelling ook vooral kwam doordat ik altijd bijzondere cadeaus uitzocht en gaf en dit voelde zo "last minute cadeau". Het is echt het gevoel wat het zo'n teleurstellend gevoel gaf, niet het cadeautje zelf. Ze had ook aangegeven iets speciaals voor me mee te nemen. Dan is zo'n klein flesje een behoorlijke teleurstelling.

Mijn ouders hebben de siroop uiteindelijk in een gerecht gebruikt omdat ik een grote keukenkluns ben :+

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:43

Ik ben best wel van de praktische cadeautjes krijgen.
Heb al een boor, schuurmachine, multitool, stofzuiger en stoomreiniger gevraagd en gekregen (oh ja, ook nog een kruiwagen met twee wielen).
Dit jaar voor kerst heb ik een slowcooker of een airfryer gevraagd.
Ik weet sowieso nooit wat ik moet vragen, en zoals met de stoomreiniger zei ik tegen mijn man dat schoonmaken makkelijker en sneller zou gaan dus dat hij mij uiteindelijk meer vrijetijd geeft :D


Souvenirs vind ik echt vreselijk :o
Zeker van een vakantie van iemand anders.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:44

Toen ik 12 was moest ik geopereerd worden aan mijn oor. Niet een heel zware operatie maar ik moest toch wel een aantal dagen in het ziekenhuis blijven en het was natuurlijk vervelend met best veel pijn enzo. Mijn buurmeisje was kort daarvoor geopereerd (aan iets heel anders), en zij was door familie overladen met kado's. Ik ging er dus een beetje vanuit dat dat bij mij ook ging gebeuren, want dat hoorde er blijkbaar bij als je geopereerd moest worden.
Ik was vlak voor de operatie jarig en mijn opa's en oma's waren al niet op mijn verjaardag gekomen want ze zouden dan in het ziekenhuis komen. Nou ja oke, maar dan wel met een extra groot kado, ging ik vanuit.

Ik was geopereerd en de opa's en oma's kwamen. Eén stel was net naar de Zaanse Schans geweest en ze hadden voor mij van die kleine houten klompjes aan een touwtje meegenomen. -O-
Van het andere stel kreeg ik een cassettebandje van Elly en Rikkert. :roll:

Ik voelde me echt bedonderd. Was dan gewoon op mijn verjaardag gekomen met een gewoon kado.

Later begreep ik het wel waarom het zo gegaan is, maar toen ervoer ik het als zwaar onrecht. Ik heb altijd een hekel aan de Zaanse Schans gehouden, terwijl ik er nooit geweest ben. :D

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:48

Vjestagirl schreef:
Iepoetjuh schreef:
Doet me denken aan mijn ex, die had van mijn ouders als souvenir van een vakantie een kompas gekregen (hij vond dat altijd leuk, van die gadgets), die gaf ie een paar weken later doodleuk door aan een kindje van de scouting met een heel interessant verhaal hoe cool dat ding wel niet was. Ik stond er echt naast van uhhhh >;) :o? Vond ik nogal banketstaaf voor mijn ouders, die altijd best moeite doen tijdens hun vakantie om leuke dingen voor iedereen te kopen :')


Hier wil ik toch even op reageren: dat je vriend iets weggeeft wil niet zeggen dat hij ergens niet bij mee is. Het even van een cadeau verplicht de ander niet om het te houden. Hij maakte simpelweg iemand anders en nog blijer mee.

Ik vind het altijd een misvatting dat je cadeaus eeuwig moet koesteren: als ik iets gekregen heb dan hou ik het omdat ik het wil houden, niet omdat ik het gekregen heb. Als je iets moet houden uit schuldgevoel naar de gever ("haar ouders hebben zo veel moeite gedaan") dan geef je geen cadeau maar een rotgevoel.


Tuurlijk hoef je niet alles voor eeuwig te houden, doe ik zelf ook niet, maar hij was zelf altijd van de hele mooie, grote cadeaus geven, waarbij hij je er ook altijd 100x aan herinnerde dat híj dat had gegeven. Dus ik vond het gewoon best teleurstellend dat hij dan iets wat hij heeft gekregen zomaar weg gaat geven, terwijl ik ernaast sta (en dan zelf de credits ontvangen, omdat het zo'n leuk ding was). En qua schuldgevoel "omdat mijn ouders moeite hadden gedaan" zal het wel meevallen, want hij wist niet eens meer van wie hij het had gekregen :+

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:11

Mijn ex heeft ooit aan mijn ouders een avondje uit gegeven (concert) voor hun samen, op een specifieke datum. Mooi concert, duur cadeau. Alleen op dat moment hadden mijn ouders drie jonge kinderen thuis en allebei een drukke baan, niet bepaald handig om op korte termijn en specifieke datum vrij te maken en oppas te zoeken. Best gênant vond ik het, dat hij zo weinig inlevingsvermogen toonde in onze thuissituatie.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:13

Niet iets wat ik krijg, maar wat ik geef: wij hebben lootje getrokken voor kerst en ik heb de vriend van m'n schoonzus, die heeft naast een hoop saaie dingen (bijv. Cadeaubonnen en krasloten) helemaal stipt boven aan sigaretten staan :+

Die cadeaubonnen krijgt ie gewoon ook al vind ik 't niet heel leuk om te geven maar die sigaretten :') ik rook zelf ook dus het is niet dat ik het hem niet wil geven maar kom op.. Zie je het al voor je? Een mooi ingepakt pakje sigaretten :')

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:26

Gewoon elke sigaret apart inpakken :)) of chocolade sigaretten geven. Of losse sigaretten in een grabbelton. Hier zou ik echt wel iets geinigs mee doen als iemand zoiets vraagt :D
Ik vind het ook altijd leuk om cadeaus anders in te pakken zodat het niet gelijk duidelijk is wat het is (bv een cadeau bon in een grote doos, of oorbellen in een CoolBlue pakje ofzo). Ik heb dat zelf ook wel eens gehad, toen kreeg ik een Ugg doos maar er zat iets heel kleins in, ik weet niet eens meer wat -O- (wij doen elk jaar met Kerst dure cadeaus dus ik werd helemaal blij bij het aanzien van de doos. Ik heb echt als een boer met kiespijn moeten lachen toen het wat anders was _O- ). Als ik het zelf anders inpak zorg ik dus wel dat de ontvanger echt blij is met het cadeau zelf _O-

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:29

Yonker schreef:
Daar kan ik echt wel om lachen micca _O- Vind dat hillarisch.


Ik nu gelukkig ook wel :P
Maar toen (5 jaar geleden) was ik wel een pietsje teleurgesteld. Het leek me namelijk wel leuk om iets te krijgen wat met zorg was uitgezocht ipv iets praktisch (zoals de kast op mn verjaardag ervoor). Maar helaas, die hoop heb ik inmiddels wel opgegeven O:)

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:39

Zilfstar schreef:
Owww lees net iets over een wekker... nou ik had vorig jaar dus een wekker op mijn lijstje staan. met EXPLICIET erbij welke. Was NIET duur, van die rode letters, niet te groot. Want... ik wil het zo DONKER mogelijk hebben om goed te slapen... krijg ik van manlief dus idd een wekker: GROOT, met WIT licht die echt straaaaaalt in de slaapkamer.. een dubbele wekkertijd kan erin dat is dan wel praktisch, maar de schat zou na euhmmmmmm 30 jaar toch moeten weten dat ik in zulk licht niet slapen kan... ik gebruik het ding wel maar hij ligt iedere nacht plat op zijn snufferd... de wekker, niet mijn man.. :+

Zoeen heb ik ook, maar daarbij kan je de lichtintensiteit instellen. Mijn man heeft daar dan met name last van :+

De eerste nacht heeft hij op het plafond geprojecteerd gestaan, dat was een compromis, want ik kon alleen standje fel, standje uit en projectie vinden. De volgende dag ben gaan onderzoeken en toen vond ik 3 of 4 lichtintensiteiten. Nu staat hij op de minst felle zonder uit te staan en dat gaat wel aardig.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:40

Zo'n beetje alles wat de vrouw van mijn opa gaf was teleurstellend. :+
Die kwam standaard aan met zelfgemaakte oorbellen van foam enzo, spuuglelijk en de helft vd meiden in de familie kon niet tegen nepzilver dus die dingen lagen altijd weg te rotten in de kast of verdwenen de prullenbak in ofzo.

Zelf vind ik het helemaal niet erg om praktische cadeaus te krijgen voor mijn verjaardag, heeft me al een slowcooker, grill, set mokken (bijpassend bij de net aangeschafte serviesset), theepot, theedozen en boormachine opgeleverd. *\o/*

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 17:50

Myrthe3 schreef:
Dat ik ieder jaar met Sinterklaas, kerst of mijn verjaardag sokken krijg... En dan maar doen of je er blij mee bent :o Ben echt niet ondankbaar maar teleurstellend is het wel...


Ik krijg elk jaar bij mijn opa en oma onderbroeken. :') eerst kregen we wel echt mooie, maar inmiddels krijgen we van de zeeman etc. Meestal zijn ze ook nog te klein en extreem lelijk. Elk jaar weer een verrassing



Shaggy09 schreef:
Niet iets wat ik krijg, maar wat ik geef: wij hebben lootje getrokken voor kerst en ik heb de vriend van m'n schoonzus, die heeft naast een hoop saaie dingen (bijv. Cadeaubonnen en krasloten) helemaal stipt boven aan sigaretten staan :+

Die cadeaubonnen krijgt ie gewoon ook al vind ik 't niet heel leuk om te geven maar die sigaretten :') ik rook zelf ook dus het is niet dat ik het hem niet wil geven maar kom op.. Zie je het al voor je? Een mooi ingepakt pakje sigaretten :')


Een mooi sigarettendoosje misschien? Als ie dat nog niet heeft :')

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:06

Ik kreeg wel een keer zelf gehaakte pannenlappen van een tante voor mijn verjaardag toen ik een kind was.Toen super stom natuurlijk.Maar nu koester ik ze toch wel.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:28

Ik vraag zelf altijd om een “stom” maar nuttig cadeau. Vind cadeau’s voor anderen uitzoeken ook echt onmogelijk. Alleen voor mijn man niet, want die zegt gewoon wat hij wil hebben en dan ga ik dat kopen of we gaan het samen uitzoeken en dan reken ik af :')

Mijn stomste cadeau ooit was één of andere cadeaubon (pluim?) die ik echt nergens kon inwisselen voor wat ik leuk vond. Vriendin had er veel geld aan uitgegeven en dat vond ik toen wel echt jammer. Heb er uiteindelijk een fles hele slechte wijn van besteld (wist ik niet bij bestellen).

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:36

Het meest teleurstellende cadeautje die ik OOIT gehad heb, is een strijkbout voor mijn verjaardag van mijn man... Hét ding ligt nog steeds ongebruikt in zijn verpakking in de kast. <<)

PS. Ik heb de strijkbout in 2007 gekregen _O- _O- _O-

Uiteraard heb ik hem in 2007 net zo'n mooi cadeau gegeven, dus hij kreeg een plumeau met zijn verjaardag... :')

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:40

Voordat we zelf surprises gingen maken op de basisschool, kreeg iedereen een door de school bedacht cadeautje. Dit was eigenlijk steevast teleurstelling omdat ze speciale jongens cadeautjes en meisjes cadeautjes kochten. Ik was absoluut geen meisjes-meisje en had een hekel aan alles was roze en zacht en lief was.
En dan krijg je dus elk jaar een ketting, of een makeup setje, of een pop, terwijl de jongens een autootje ofzo kregen.
Heb één keer geprobeerd te ruilen met een jongetje dat juist wel van poppen hield en niet van autootjes, maar toen werd de juf boos en moesten we terugruilen. -O-

Dit zelfde gebeurde wel eens bij de McDonald's als ze weer eens jongens en meisjes speeltjes hadden. Vroeg je aan de balie expliciet om een jongensspeeltje, kreeg je alsnog zo'n domme barbie in je happy meal ;(

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:11

Dorus schreef:
Zilfstar schreef:
Owww lees net iets over een wekker... nou ik had vorig jaar dus een wekker op mijn lijstje staan. met EXPLICIET erbij welke. Was NIET duur, van die rode letters, niet te groot. Want... ik wil het zo DONKER mogelijk hebben om goed te slapen... krijg ik van manlief dus idd een wekker: GROOT, met WIT licht die echt straaaaaalt in de slaapkamer.. een dubbele wekkertijd kan erin dat is dan wel praktisch, maar de schat zou na euhmmmmmm 30 jaar toch moeten weten dat ik in zulk licht niet slapen kan... ik gebruik het ding wel maar hij ligt iedere nacht plat op zijn snufferd... de wekker, niet mijn man.. :+

Zoeen heb ik ook, maar daarbij kan je de lichtintensiteit instellen. Mijn man heeft daar dan met name last van :+

De eerste nacht heeft hij op het plafond geprojecteerd gestaan, dat was een compromis, want ik kon alleen standje fel, standje uit en projectie vinden. De volgende dag ben gaan onderzoeken en toen vond ik 3 of 4 lichtintensiteiten. Nu staat hij op de minst felle zonder uit te staan en dat gaat wel aardig.


Zal nog eens kijken, maar ik geloof dat de mijne alleen standje stralend en standje oogverblindend heeft :+

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:59

Ceffyl schreef:
Mijn stomste cadeau ooit was één of andere cadeaubon (pluim?) die ik echt nergens kon inwisselen voor wat ik leuk vond. Vriendin had er veel geld aan uitgegeven en dat vond ik toen wel echt jammer. Heb er uiteindelijk een fles hele slechte wijn van besteld (wist ik niet bij bestellen).

Oh, die heb ik ook nog een liggen! Van een kerstpakket van zo’n 10 jaar geleden ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:22

NoorWJ schreef:
Mijn ex heeft ooit aan mijn ouders een avondje uit gegeven (concert) voor hun samen, op een specifieke datum. Mooi concert, duur cadeau. Alleen op dat moment hadden mijn ouders drie jonge kinderen thuis en allebei een drukke baan, niet bepaald handig om op korte termijn en specifieke datum vrij te maken en oppas te zoeken. Best gênant vond ik het, dat hij zo weinig inlevingsvermogen toonde in onze thuissituatie.



Ik vind het wel leuk eigenlijk, ik kan niet oordelen over de thuis situatie maar een 'vaste' datum een oppas vinden is 10000 x makkelijker dan een beetje los van 'dan en dan misschien'. Tijd voor elkaar vrij maken is belangrijk en word snel vergeten als je 'een druk leven hebt'.

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:13

bobje26 schreef:
NoorWJ schreef:
Mijn ex heeft ooit aan mijn ouders een avondje uit gegeven (concert) voor hun samen, op een specifieke datum. Mooi concert, duur cadeau. Alleen op dat moment hadden mijn ouders drie jonge kinderen thuis en allebei een drukke baan, niet bepaald handig om op korte termijn en specifieke datum vrij te maken en oppas te zoeken. Best gênant vond ik het, dat hij zo weinig inlevingsvermogen toonde in onze thuissituatie.



Ik vind het wel leuk eigenlijk, ik kan niet oordelen over de thuis situatie maar een 'vaste' datum een oppas vinden is 10000 x makkelijker dan een beetje los van 'dan en dan misschien'. Tijd voor elkaar vrij maken is belangrijk en word snel vergeten als je 'een druk leven hebt'.


Daar heb je natuurlijk zeker een punt! Vaak als je een uitje zonder vaste datum geeft, komt het er niet van. Ik denk dat het voor andere mensen ook echt een heel tof cadeau was geweest. De situatie bij mij thuis was toen inderdaad gewoon niet zo dat het kon, en dat had hij kunnen weten uit mijn verhalen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:31

Vorig jaar sinterklaas was ook leuk. Mijn zusje is altijd wel creatief met cadeautjes, maar ook wel een beetje in de trant van "wat ik leuk vind, koop ik". Zo kreeg ik dus vorig jaar een sjaal. Ik draag nooit sjaals (ik krijg het op de fiets veel te warm met een sjaal en verder ben ik weinig buiten dat ik het echt koud krijg). Mijn zusje heeft er alleen een groter trauma van opgelopen dan ik :P Volgens haar was het eerste was ik zei "Ik houd niet van sjaals" (volgens mij had ik het wel subtieler gebracht, maar kan ik me niet echt meer herinneren). Ze vond het zo'n leuke sjaal. Dit jaar zei iedereen er bij "Ik weet niet of het leuk vindt, maar ik hoop van wel". En natuurlijk moest ik ook wel een keer zeggen bij het uitpakken van iets wat fluffy voelde "als het maar geen sjaal is". We kunnen er wel om lachen.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:49

Oh, van die mensen die iets voor je kopen wat zij zelf graag zouden willen... En dan inderdaad teleurgesteld zijn als jij teleurgesteld bent. Dat had je kunnen weten toch... :P

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:52

Ik vraag altijd wat mensen willen en ik zeg altijd tegen mensen wat ik graag zou willen. A heb ik geen zin in het eeuwige raadspelletje van wat iemand nou zou willen, B op deze manier krijgt deze persoon ook echt iets wat ze willen, C zo voorkom ik teleurstelling bij mijzelf. Heeft nog nooit iemand over geklaagd gelukkig.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:12

Amandavd schreef:
Ik vraag altijd wat mensen willen en ik zeg altijd tegen mensen wat ik graag zou willen. A heb ik geen zin in het eeuwige raadspelletje van wat iemand nou zou willen, B op deze manier krijgt deze persoon ook echt iets wat ze willen, C zo voorkom ik teleurstelling bij mijzelf. Heeft nog nooit iemand over geklaagd gelukkig.


Ja zo doen wij dat bij mijn moeder ook! Ik wilde heel graag een uitbreiding voor de sims. En zij vind dat helemaal niks. Maar ze weet hoe blij ze mij er mee maakt. We maken ook altijd duidelijke lijstjes.
Wat ik ook bij mijn schoonouders had gedaan. Maar alles wat ik erop had staan vonden zij niet leuk om te geven..... Dus kreeg ik dingen die zij leuk vinden :')

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:30

Ik maak vaak een lijstje met bijvoorbeeld 10 verschillende dingen, variërend in prijs. Dan kunnen ze wat uitkiezen en blijft het toch nog een beetje een verrassing wat je krijgt.
Heb ook iemand die 1 ding vraagt, op zich prima en handig, maar dan is de verrassing er toch een beetje af.