Waar geraak jij jouw spullen kwijt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Waar geraak jij jouw spullen kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:33

Nu er bij mij een verhuizing op het programma staat en ik die kans wil gebruiken om zo weinig mogelijk mee te nemen zijn er een heel aantal spullen waar ik graag vanaf zou willen. Ben al een beetje begonnen met wat dingen te verkopen, maar het vlot niet zo geweldig.

En dus vraag ik mij af: waar geraak jij jouw spullen kwijt?
Via marktplaats of 2e hands? Via bokt? Facebook? Kringloop? Vrienden/familie? Andere opties?

Ik heb me al voorgenomen om kleding & speelgoed te brengen naar een organisatie die het uitdeelt aan arme mensen (ipv het naar de kringloop te doen bv.). Maar ik zit ook met heel wat paardgerelateerde spullen dus die moet ik op een andere manier kwijt.

Heb nu een aantal dingen via marktplaats/2e hands geprobeerd, met wisselend succes. Ben wel wat dingen kwijt maar zit toch ook nog met een hoop waarvan ik me afvraag of dat wel gaat lukken. Dus vraag ik mij af of het bv. loont om een facebookaccount aan te maken. Gaat de verkoop via facebook zoveel beter? Of is dat ook geluk hebben?

Hoe pakken jullie dit aan als je van je spullen af wil? Ben benieuwd.


Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:34

Als je het snel kwijt wilt: Kringloop en weggooien.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:34

Facebook en marktplaats vooral. Werkt voor mij heel goed. Mijn tip: maak hele goede foto's!

Dammie

Berichten: 3315
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:35

Naar de kringloop brengen of weggooien.
Of mensen willen het niet of alleen gratis hebben, of het werk eromheen staat niet in verhouding met wat je ervoor krijgt.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:36

Facebook en kringloop idd! Maar wij geven vaak alles gratis weg of voor een heel klein prijsje want anders komen we er idd ook niet vanaf..

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:38

Pepperrr schreef:
Facebook en kringloop idd! Maar wij geven vaak alles gratis weg of voor een heel klein prijsje want anders komen we er idd ook niet vanaf..

Dat dus, en dan moet je nog oppassen dat gratis niet te duur is :D
Of dat ze het nog tot op de plek gebracht willen hebben.

Wij hebben voor de verhuizing een container laten plaatsen, en daar is heel veel op gegaan.
Boeken, servies en glazen naar de kringloop.

Voor paardenspul marktplaats eens proberen.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:42

Maanlicht schreef:
Facebook en marktplaats vooral. Werkt voor mij heel goed. Mijn tip: maak hele goede foto's!


Heb je ook tips om hele goede foto's te maken? :Y)



Ben toch niet de enige met het probleem dat het niet zo denderend loopt.
Als ik al bekijk hoeveel tijd ik tot nu toe gestoken heb in het maken van advertenties en het reageren op mensen waar dan uiteindelijk toch niks uit komt dan heb ik al geen zin meer om van de rest van mijn inboedel foto's te maken en diezelfde moeite te doen...

En inderdaad, kan het er wel gratis opzetten (naja, tegen verzendkosten) maar dat is dan weer teveel gedoe voor hetgeen ik er aan heb. En het gratis gaan brengen naar de mensen vind ik helemaal overdreven, haha.



Zat net te denken ivm de paardenspullen. Was er ook niet ergens een rusthuis of andere organisatie die wel spullen kon gebruiken? En eventueel dingen die ze niet konden gebruiken zelf verkochten om wat geld voor de organisatie bij elkaar te krijgen? Of heb ik mij dat ingebeeld? Anders is zoiets ook nog wel een optie...

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Waar geraak jij jouw spullen kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:44

weggeefhoek via FB, ongeveer 95% raak ik daar kwijt

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Anoniem

Re: Waar geraak jij jouw spullen kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:45

Maar dan geef je het weg? En moet je het opsturen? Of ze komen het halen (waardoor je weer afspraken moet maken en thuis moet zijn ed) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:45

Ik denk dat je de Paardenkamp in Soest in je hoofd hebt! :)

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:47

Ik weet dat de paardenopvang https://www.paardzoektbaas.nl/ altijd spullen kan gebruiken. Ze zitten in Enschede. Je zou zelfs kunnen vragen of ze de spullen komen halen als het veel is.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:49

Inderdaad de Paardenkamp in Soest (rusthuis voor oude paarden). Daar kun je je paardenspullen naartoe brengen.
Wat zij niet voor de paarden gebruiken gaat hun winkel in. :j

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:49

Stichting De Paardenkamp in Soest wil altijd graag spullen voor hun winkeltje. Je kunt het gratis opsturen. Kijk eens op hun website.

Anoniem

Re: Waar geraak jij jouw spullen kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:50

Check, denk dat het inderdaad De Paardenkamp was. Ga eens rondneuzen op hun site en dan ga ik het waarschijnlijk op die manier doen .. doe ik zowel met kleding, speelgoed als paardenspullen iets voor het goede doel en dan kan ik er wel mee leven dat ik er niks voor krijg ;)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Waar geraak jij jouw spullen kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:06

De Paardenkamp heeft een winkeltje waar ze het verkopen. Toen ik na jaren uit de paarden te zijn zeker wist dat ik het niet meer op zou pakken heb ik ook een autolading vol die kant op gebracht!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:16

[***] schreef:
Maar dan geef je het weg? En moet je het opsturen? Of ze komen het halen (waardoor je weer afspraken moet maken en thuis moet zijn ed) ?

ik geef het meeste weg ja en zeg dan ophalen op die dagen en tijden dat ik dan thuis ben
ik haal zelf ook enorm veel van de weggeefhoek af dus het is geven en krijgen, erg leuk

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Bloemetje75
Berichten: 1983
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Waar geraak jij jouw spullen kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:07

Ik geef kinderkleding en speelgoed weg via de overbuurman die op een school in een achterstandswijk les geeft.
Te klein paardenspul geef ik mee aan mijn cranio/massage/les mevrouw. Zij heeft meerdere klanten met kinderen die kleiner zijn dan die van mij. Ze weet ook wie wel of niet makkelijk iets nieuws kan kopen voor de kinderen.

Anoniem

Re: Waar geraak jij jouw spullen kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:21

Handig als je zo'n contactpersonen hebt :)

Denk dat Soest beetje ver is om zelf naartoe te rijden maar moet het nog eens uitzoeken. Zag dat ze ook verzamel/ophaalpunten hebben dus misschien kan het via daar..

Nemen zij alles paardgerelateerd aan? Dus ook kleding en boeken bv? Hoe zit het met dingen als (oude) hooinetten ed?

dieseltje09

Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:05

[***] schreef:
Handig als je zo'n contactpersonen hebt :)

Denk dat Soest beetje ver is om zelf naartoe te rijden maar moet het nog eens uitzoeken. Zag dat ze ook verzamel/ophaalpunten hebben dus misschien kan het via daar..

Nemen zij alles paardgerelateerd aan? Dus ook kleding en boeken bv? Hoe zit het met dingen als (oude) hooinetten ed?


Ja ze nemen op soest alles aan! Wat ze zelf niet kunnen gebruiken gaat de winkel van ze in en de opbrengst daarvan word gebruikt om de paarden te onderhouden

Op naar nieuwe avonturen ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie