Regels van ouders oppaskind zijn vreemd, hoe mee om te gaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:44

En zo zie je maar dat je met veel geduld en positiviteit toch een hoop kunt bereiken :) Ergens fijn dat je daar van de ouders de ruimte voor krijgt. Ik heb ooit ook wel eens opgepast in een gezin waarbij het meisje gewend was om altijd haar zin te krijgen. Ze wilden graag iemand die duidelijke regels stelde maar toen het puntje bij het paaltje kwam, kon ik na een paar weken stoppen ‘want het meisje vond het niet leuk met mij.’ Nee dat snap ik want ik zei ook wel eens nee en stelde eisen :+ Als ouder zou ik dan weer willen zien dat je je aan de regels houdt die ik voor mijn kinderen stel, ook al vind je ze nog zo absurd. Zou het niet waarderen als iemand die structureel komt en daardoor medeopvoeder wordt een compleet andere richting in slaat dan waar ik voor kies voor mijn kinderen. Nu geef ik je in aanpak groot gelijk maar even mijn visie als ouder :) Maar blijkbaar zien zij dat je toch iets goeds teweeg brengt bij hun kinderen dus alleen maar fijn :)

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Regels van ouders oppaskind zijn vreemd, hoe mee om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:34

Fijn, dat klinkt al een stuk beter!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Regels van ouders oppaskind zijn vreemd, hoe mee om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:47

capau!,dat heb je mooi weten om te buigen ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:37

Je klinkt als een fijne oppas TS.

Liever een oppas die gemotiveerd is en haar best doet dan ze inderdaad maar achter de tv propt met een zak chips.

Ik snap de reacties dat TS maar de oppas is en niet de opvoedster. In eerste instantie zou ik zelf ook zo denken maar aan de andere kant, waarom zou ik geen tips van een 20 jarige aan kunnen nemen?

Ook vind ik wel een beetje dat mijn oppas wel degelijk een opvoedbare rol heeft als ik niet thuis ben. Als zei een andere visie heeft over die regels kunnen we samen bespreken hoe dat op te lossen zodat het voor iedereen fijn wordt.

Fijn dat het al stukken beter gaat!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bambelien, Bloemetje75, Danseresje, dazai, E_C, furious, ista, Knollboll, Lisselot, MeesMo, nicole_floor, Roosch en 149 bezoekers