woning te vinden op Woningnet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:28

Air High five, ik wist op m’n 18e niet dat het nodig was me direct in te schrijven (regio zaanstad, valt op woningnet onder de regio groot-Amsterdam). Ondertussen ben ik 30 en acht inschrijfjaren verder en kom niet eens in de buurt van de eerste tien die reageren, lol.

Als ik écht echt niet meer met m’n moeder onder een dak zou willen wonen, dan was anti-kraak oid nog een oplossing geweest, maar na zoveel jaren wachten wil ik echt niet in een verschimmeld krot wonen. Kopen zit er helaas in de nabije toekomst echt niet in, dus voorlopig is het nog uitzichtloos (en voel ik me soms nog een groot kind). Natuurlijk zou ik ook buiten de randstad wat kunnen zoeken, maar daar heb ik nul binding mee, als in: mijn werk is in A’dam, familie en vrienden in deze regio. In het overzicht van RTLnieuws staat volgens mij de gemiddelde aantal jaren wachten. Succes! (Of sterkte)..

Gelooft nog steeds in sprookjes


TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:34

Ishannah, er zijn echt hele fijne anti-kraak mogelijkheden, misschien toch interessant je daarin te verdiepen? Ondertussen lopen je jaren dan mooi door. Is vaak ook relatief goedkoop. :)
Want ik ken het 'uitzichtloze' maar al te goed...

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:38

Wesco schreef:
Sheran schreef:
Zeker handig maar eigenlijk slecht dat dat moet en ik vind het eigenlijk ook slecht dat het daarom gebeurt. Het haalt de kansen omlaag voor mensen die het echt nodig hebben. Maar dit is weer een hele andere discussie.

TS, ik zou toch gewoon maar op kamernet gaan kijken.


Wanneer heb je het echt nodig? Als je gaat scheiden op je 30ste? Of als je 30 bent en nog bij je ouders woont? Of als je gaat scheiden en 3 kinderen hebt. Wat mij betreft halen ze de loting woningen er uit. Ik stond 8 jaar ingeschreven en kwam steeds hoger in positie toen kwamen de loting woningen er in en toen waren er dus een stuk minder huizen waarop ik kon reageren met in schrijf tijd. Waardoor ik lager in positie kwam omdat er minder huizen waren en meer mensen op reageerde.


'echt' nodig is natuurlijk relatief, maar ik zou toch graag zien dat er huizen beschikbaar zijn voor inderdaad bijvoorbeeld

- mensen die voor hun werk uitgezonden zijn naar een andere stad
- mensen die een baan hebben gevonden
- mensen die hun studentenhuis uit moeten
- mensen die gaan scheiden of zijn gescheiden
- mensen die om een andere reden verbonden zijn geraakt aan een bepaalde plek

En dan vergeet ik vast nog van alles. Er is gewoon een groot deel van de mensen dat nu vast zit en eigenlijk nergens heen kan als ze een eigen plek willen. Niet in de sociale huur en niet in de vrije sector.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:41

Dat gevoel had ik ook toen ik naar bijna 11 jaar een flat kon krijgen.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:59

Ik heb me ingeschreven bij die van Noord Veluwe, na een maand sta ik in de top 10. :=

Maar goed, dan maar een autootje kopen en reizen naar Zwolle (studie, werk).

Blue_flower
Berichten: 1918
Geregistreerd: 26-01-15

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 05:44

Aan TS: lees even goed de voorwaarden die jou woningbouw hanteert bij loting woningen. Sommige regio’s mag je wel weigeren en in andere niet! Als ik mijn loting woning had geweigerd mocht ik daarna een half jaar niet meer reageren.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:03

Wat ben ik blij dat ik in een gat woon waar ik snel aan de beurt was (binnen 2 dagen geloot) hadden 10 mensen gereageerd en mijn leeftijd had ook nog voorrang (jongerenwoning)

.,

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:14

Hier wordt mijn plek op de reactie lijst vreemd genoeg steeds lager, zat ik eerst tussen de 9/21 nu is dat zo ongeveer 35 plus. In een jaar tijd. Goddank kan ik nog blijven wonen in huis van ex,

Het meest frustrerende is de aangepaste huizen en de 55 plus huizen. Eerste worden verhuurd aan jonge gezonde mensen, tweede kan ik niet op reageren want nog net te jong. Hoor ik gister dat er bij geen reactie jongeren in gezet worden zonder nog een rondje aanbieden voor bv 45 plus. -O- dan schiet dat ook niet op dus

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:07

TurdusMerula schreef:
Ishannah, er zijn echt hele fijne anti-kraak mogelijkheden, misschien toch interessant je daarin te verdiepen? Ondertussen lopen je jaren dan mooi door. Is vaak ook relatief goedkoop. :)
Want ik ken het 'uitzichtloze' maar al te goed...


Hmm, op dit moment komt het me qua werk beter uit dat ik nog bij la mama woon, maar als ik het echt zat ben ga ik daar maar eens naar kijken. Via de gemeente heb ik vanwege binding (en een baan in de regio) een soort van voorrang, maar zelfs daar zijn m’n kansen tot dusver nog nihil. Anyway, dank voor de tip!

Gelooft nog steeds in sprookjes

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 11:10

Wat bedoelen jullie met lotingswoningen?
Ik ging er namelijk op zoeken en woonnet sites van Utrecht en Amsterdam hebben ze wel, maar op Woningnet Holland Rijnland zie ik het niet staan?

"Love the life you live, live the life you love."

moyra

Berichten: 9654
Geregistreerd: 19-02-04

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:17

Die hebben ze ook (gelukkig!) niet.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:18

Kan zijn dat woningnet Holland Rijnland dan niet aan loting doet.
Dat zijn namelijk huizen waarbij iedereen kan reageren, iedereen door elkaar gehusseld wordt en als je geluk hebt, als een van de eerste eruit komt. Dus niet op basis van inschrijfduur, maar goed geluk :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:39

Sta nu bijna 4 jaar ingeschreven en nog geen zicht op een top 50. Sterker nog zelfs geen zicht op top 25.
Gister was wel op het nieuws dat de gemiddelde wachttijd 10 jaar is.
Soms zelfs 30.
Er is een oplossing. Alle leegstaande zorgcentra verhuren

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:43

luuntje schreef:
Schoonmoeder zoekt een kleinere sociale huurwoning.
Ook al hebben er al 200 mensen gereageerd, dan doet zij dat ook.
Ze heeft een lange inschrijftijd en laat een gezinswoning van de dezelfde wbv achter.
Ze komt in de top 10 terecht en niet op de laatste plek.

Wbv kijkt naar je inschrijftijd, inkomen, of je al bij hun huurt, etc.


Heeft je schoonmoeder al gekeken naar woningruil? In ons hofje zijn 3 sociale huurwoningen en 1 daarvan heeft met een gezin uit een andere regio geruild voor een appartement. Vanwege gezondheidsredenen zochten zij een appartement en het gezin wilde groter wonen met hun kinderen.

TinkerTreas

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:52

Tja, ik woon ook vlak bij Leiden. En hier is de gemiddelde wachttijd iets van 10 jaar volgens mij.
Mijn ex man huurt een kamer, waardoor hij dus eigenlijk de kinderen niet bij hem kan hebben.
En ik woon in een huis dat ik niet kan betalen. Dus nu bezig met urgentie aanvragen. Maar er komt hier ook zo weinig vrij wat groot genoeg is om met 3 kinderen te gaan wonen.
Slopen ze 4 kamer flats, komen er grotendeels 2 en 3 kamer flats voor terug.

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:00

TinkerTreas schreef:
Tja, ik woon ook vlak bij Leiden. En hier is de gemiddelde wachttijd iets van 10 jaar volgens mij.
Mijn ex man huurt een kamer, waardoor hij dus eigenlijk de kinderen niet bij hem kan hebben.
En ik woon in een huis dat ik niet kan betalen. Dus nu bezig met urgentie aanvragen. Maar er komt hier ook zo weinig vrij wat groot genoeg is om met 3 kinderen te gaan wonen.
Slopen ze 4 kamer flats, komen er grotendeels 2 en 3 kamer flats voor terug.

En die zijn voor veel huishoudens onbetaalbaar.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

TinkerTreas

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:07

Morganlefay schreef:
TinkerTreas schreef:
Tja, ik woon ook vlak bij Leiden. En hier is de gemiddelde wachttijd iets van 10 jaar volgens mij.
Mijn ex man huurt een kamer, waardoor hij dus eigenlijk de kinderen niet bij hem kan hebben.
En ik woon in een huis dat ik niet kan betalen. Dus nu bezig met urgentie aanvragen. Maar er komt hier ook zo weinig vrij wat groot genoeg is om met 3 kinderen te gaan wonen.
Slopen ze 4 kamer flats, komen er grotendeels 2 en 3 kamer flats voor terug.

En die zijn voor veel huishoudens onbetaalbaar.


Dat ook ja. Ik moet iets hebben onder de huurtoeslag grens. Dan kan ik het betalen. Maar er gaan soms een paar weken voorbij zonder dat er iets vrij komt waar ik op kan reageren.

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:20

Als je je huis niet kan betalen, is het dan geen optie om te woningruilen of een etage/kamer te verhuren? Moet je wel zin in hebben natuurlijk.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoniem

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:23

Een sociale huurwoning mag je voor zover ik weet niet (deels) onderverhuren, wij hebben toen gekeken naar het onderhuren van een appartement en daar waren ze bij Ymere heel streng over.

Woningruil moet ook maar net lukken. Er zijn relatief veel mensen die een grotere woning willen voor hetzelfde bedrag, en relatief een stuk minder mensen die kleiner willen wonen.

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:47

Oh het is een sociale huurwoning? Maar als je die niet kan betalen krijg je toch vaak nog huurtoeslag?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:59

TinkerTreas schreef:
Tja, ik woon ook vlak bij Leiden. En hier is de gemiddelde wachttijd iets van 10 jaar volgens mij.
Mijn ex man huurt een kamer, waardoor hij dus eigenlijk de kinderen niet bij hem kan hebben.
En ik woon in een huis dat ik niet kan betalen. Dus nu bezig met urgentie aanvragen. Maar er komt hier ook zo weinig vrij wat groot genoeg is om met 3 kinderen te gaan wonen.
Slopen ze 4 kamer flats, komen er grotendeels 2 en 3 kamer flats voor terug.

Hier slopen ze sociale huur en komt er vrije sector voor terug

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Re: woning te vinden op Woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:12

Dat gebeurt overal in Nederland. De regering zet niet genoeg druk op woningbouwverenigingen om meer sociale huurwoningen vrij te maken. Dan is de keuze snel gemaakt. Ze verdienen meer aan vrije sector dan aan sociale huur, en als ze een stel sociale huurwoningen toch moeten renoveren/opknappen kunnen ze het net zo goed zo netjes doen dat het de vrije sector in kan. Zelfde geldt voor nieuwbouw. Als je een flat bouwt en je kan 1100 per appartement vragen, waarom zou je het dan de sociale huur in gooien?

Niet dat ik het goedkeur hoor, ik vind dat er absoluut een ander reglement voor zou moeten komen. Al helemaal gezien de vrije sector in de randstad echt over de kop slaat en bijna niet meer betaalbaar is voor tweeverdieners die starters zijn. De prijzen die je ondertussen voorbij hoort komen in bv Amsterdam slaan echt nergens meer op, en toch staan er mensen in de rij omdat ze simpelweg niet anders kunnen.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:20

Emmaa_ schreef:
Dat gebeurt overal in Nederland. De regering zet niet genoeg druk op woningbouwverenigingen om meer sociale huurwoningen vrij te maken.


Sterker nog, via de verhuurdersheffing trekken ze geld weg bij de woningbouwverenigingen waardoor die minder kunnen bijbouwen.

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:04

nuscaniels schreef:
Frustrerend die wachttijd. Zit daardoor al bijna 1 jaar met ex in een huis omdat hij geen huurwoning kan vinden. Zou eerlijker zijn als kans op woning pas telt vanaf het moment dat mensen echt zoeken en reageren en niet die 18 jarige die pas voor het eerst na 5 jaar eens reageert.


Die 18-jarige zou misschien het liefst ook niet op kamers willen wonen, maar een eigen flatje hebben... is alleen niet mogelijk, vanwege de wachttijd. Daarom dus al vanaf mijn 18de ingeschreven, niet omdat ik niet op zoek was..

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:58

Wat te denken van rijke paps en mams. Huis kopen, koter erin zetten, koter huur laten betalen en bij de Belastingdienst huurtoeslag laten aanvragen. Schiet mij maar lek %)

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_, Bloemetje75, GoogleAdsense, minouesmee, MyWishMax en 46 bezoekers