Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:04

Janine1990 schreef:
StalNollie schreef:
Ik lig ook niet lekker met een van onze bijna buren ( zit een huis tussen) maar ik ga mijn andere buren hier niet bij betrekken,... Puur om de buren niet in een lastig keuze pakket te wringen!

Nee los het samen op en laat andere buren met rust.


Ook als het een juridische kwestie dreigt lang te laten duren, terwijl je plannen hebt?

Want zonder getuigen ga je het hele proces overnieuw in gok ik zo.
Moet er een onafhankelijk persoon komen die de conclusie van het kadaster moet nagaan, controleren of de paaltjes niet zijn verschoven door TS en haar man.

En waarom? Om iets waar je doodleuk recht op hebt... Daar ga je toch niet jaren op zitten wachten omdat je de lieve vrede wilt bewaren? Nouja... 'lieve vrede', zie ik in dit geval als een etterende wond met een pleister er op.

Dus jouw belang stel jij bewust boven het belang van een ander? Ook al kunnen hier vervelende consequenties aan zitten?
Noem ik behoorlijk ego

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:07

Juist als het een juridische kwestie is/word! Dan juist laat ik de andere buren met rust

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:20

ElviraKelan schreef:
Dus jouw belang stel jij bewust boven het belang van een ander? Ook al kunnen hier vervelende consequenties aan zitten?
Noem ik behoorlijk ego


Leuke aanname :)

Als ik TS was geweest ging ik met het hele verhaal naar die andere buren, geef aan dat ik bewust ben van wat ik vraag en een nee ook gerust accepteer.

Wanhoop doet wat met je ;)

Maar ja, ik heb wel eens een juridische kwestie hoog gespeeld in mijn belang. Weliswaar een compleet andere kwestie, maar ik schuw dat niet hoor. Eerlijk en open zijn loont. En als ik ergens recht op heb, dan zorg ik ook dat ik het krijg.

Noem het een ego, prima...
Maar altijd buigen naar wat anderen het liefst hebben/zien is in mijn ogen geen leven. Word je wereld ontzettend klein van.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:34

Janine1990 schreef:
ElviraKelan schreef:
Dus jouw belang stel jij bewust boven het belang van een ander? Ook al kunnen hier vervelende consequenties aan zitten?
Noem ik behoorlijk ego


Leuke aanname :)

Als ik TS was geweest ging ik met het hele verhaal naar die andere buren, geef aan dat ik bewust ben van wat ik vraag en een nee ook gerust accepteer.

Wanhoop doet wat met je ;)

Maar ja, ik heb wel eens een juridische kwestie hoog gespeeld in mijn belang. Weliswaar een compleet andere kwestie, maar ik schuw dat niet hoor. Eerlijk en open zijn loont. En als ik ergens recht op heb, dan zorg ik ook dat ik het krijg.

Noem het een ego, prima...
Maar altijd buigen naar wat anderen het liefst hebben/zien is in mijn ogen geen leven. Word je wereld ontzettend klein van.

Is voor mij geen aanname hoor
Ook ik heb helaas ervaring in een juridische kwestie wat gelukkig net niet tot in de rechtszaal is uitgevochten maar wel met advocaten etc erbij
Ik heb nooit maar dan ook nooit derden hierdoor in een lastig parket gebracht. Terwijl relaties nog nader stonden dan buren.
Doe je mijn inziens gewoon niet.

Wij hadden overigens een getuige. Die heeft zelf uit eigen beweging aangeboden te getuigen als het moest incl zijn beweegredenen erbij om dit te willen doen. Dit is dus geheel zijn keuze geweest, zonder beïnvloeding vanaf onze kant door het te vragen. Dit had ik dan wel met beide handen aangegrepen.

En geloof mij... ik was wanhopig. Verliezen in ons geval betekende persoonlijk faisselement kunnen aanvragen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:44

ElviraKelan schreef:
Is voor mij geen aanname hoor
Ook ik heb helaas ervaring in een juridische kwestie wat gelukkig net niet tot in de rechtszaal is uitgevochten maar wel met advocaten etc erbij
Ik heb nooit maar dan ook nooit derden hierdoor in een lastig parket gebracht. Terwijl relaties nog nader stonden dan buren.
Doe je mijn inziens gewoon niet.

Wij hadden overigens een getuige. Die heeft zelf uit eigen beweging aangeboden te getuigen als het moest incl zijn beweegredenen erbij om dit te willen doen. Dit is dus geheel zijn keuze geweest, zonder beïnvloeding vanaf onze kant door het te vragen. Dit had ik dan wel met beide handen aangegrepen.

En geloof mij... ik was wanhopig. Verliezen in ons geval betekende persoonlijk faisselement kunnen aanvragen.


Nouja, leuk voor jou... Maar daar heeft TS niets aan... Net zoals TS er weinig aan heeft dat jij vindt dat ik een groot ego heb. Dat zal ik trouwens niet ontkennen.

Daarbij, waarom zou TS het naar de nare buren toe verpakken als 'ik heb die buren er bij als getuigen'? Er is al gewoon gezegd dat er meerdere buren grond hebben dat grenst aan TS haar grond. Die buren hebben er toch ook een belang bij? Onder dat mom kan je ze al betrekken in het verhaal naar de nare buren toe.

Het is echt allemaal niet lelijk doen, je hebt een situatie en je moet er op de best mogelijke manier gebruik van maken om alles in jouw voordeel te zetten. En dit in zekere zin maatschappelijk verantwoord verpakken. Het is wat het is, niet alles heeft een dubbele bodem. Sommige dingen komen gewoon goed uit.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:19

Janine1990 schreef:
ElviraKelan schreef:
Is voor mij geen aanname hoor
Ook ik heb helaas ervaring in een juridische kwestie wat gelukkig net niet tot in de rechtszaal is uitgevochten maar wel met advocaten etc erbij
Ik heb nooit maar dan ook nooit derden hierdoor in een lastig parket gebracht. Terwijl relaties nog nader stonden dan buren.
Doe je mijn inziens gewoon niet.

Wij hadden overigens een getuige. Die heeft zelf uit eigen beweging aangeboden te getuigen als het moest incl zijn beweegredenen erbij om dit te willien doen. Dit is dus geheel zijn keuze geweest, zonder beïnvloeding vanaf onze kant door het te vragen. Dit had ik dan wel met beide handen aangegrepen.

En geloof mij... ik was wanhopig. Verliezen in ons geval betekende persoonlijk faisselement kunnen aanvragen.


Nouja, leuk voor jou... Maar daar heeft TS niets aan... Net zoals TS er weinig aan heeft dat jij vindt dat ik een groot ego heb. Dat zal ik trouwens niet ontkennen.

Daarbij, waarom zou TS het naar de nare buren toe verpakken als 'ik heb die buren er bij als getuigen'? Er is al gewoon gezegd dat er meerdere buren grond hebben dat grenst aan TS haar grond. Die buren hebben er toch ook een belang bij? Onder dat mom kan je ze al betrekken in het verhaal naar de nare buren toe.

Het is echt allemaal niet lelijk doen, je hebt een situatie en je moet er op de best mogelijke manier gebruik van maken om alles in jouw voordeel te zetten. En dit in zekere zin maatschappelijk verantwoord verpakken. Het is wat het is, niet alles heeft een dubbele bodem. Sommige dingen komen gewoon goed uit.

Mijn mening blijft.
Dat jij je gelijk koste wat het koste wil halen zegt wat over jou
Je betrekt hierbij geen andere buren. Je gaat geen andere buren in een lastig parket brengen met aks risico voor hun dat hun ook bonje krijgen omwille van jouw eigen ego

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:35

Wij hebben hier ook in een heel lastig pakket gezeten toen we hier kwamen wonen, er was een probleem met de vorige eigenaar van het huis, waardoor de overdracht niet kon plaatsvinden. Die situatie heeft anderhalf jaar geduurd.
Wat heel vervelend was, is dat in ons geval de andere partij de halve wereld erbij probeerde te betrekken, waaronder de buren. Een aantal buren heeft zich daar echt heel vervelend onder gevoeld, omdat zij dus inderdaad het gevoel kregen partij te moeten kiezen. Voor de vorige eigenaar en tegen ons.
Wij hebben juist heel bewust geprobeerd iedereen er buiten te laten. We vertelden desgevraagd wel wat er aan de hand was, maar begonnen er niet uit onszelf over bijvoorbeeld.
Ik zou er zelf dus geen buren in betrekken nee :n dat lost meestal weinig op, en je belast die mensen wel ergens mee.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:38

Maar wanneer ts het kadaster laat komen om hun perceel uit te meten is er niets mis mee om daar de buren van de aangrenzende percelen van op de hoogte te stellen, punt. Dat is gewoon netjes imo.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:55

bigone schreef:
Maar wanneer ts het kadaster laat komen om hun perceel uit te meten is er niets mis mee om daar de buren van de aangrenzende percelen van op de hoogte te stellen, punt. Dat is gewoon netjes imo.

Maar dat is wat anders dan vragen getuige te zijn.
Bij jouw idee zoals je het nu vertelt dan is het
Bv briefje door de brievenbus, zo laat komt het kadaster om dit perceel op te meten
Aan de andere buren dan de keus om er al dan niet bij te zijn
En daar is idd niets mis mee

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:26

ElviraKelan schreef:
bigone schreef:
Maar wanneer ts het kadaster laat komen om hun perceel uit te meten is er niets mis mee om daar de buren van de aangrenzende percelen van op de hoogte te stellen, punt. Dat is gewoon netjes imo.

Maar dat is wat anders dan vragen getuige te zijn.
Bij jouw idee zoals je het nu vertelt dan is het
Bv briefje door de brievenbus, zo laat komt het kadaster om dit perceel op te meten
Aan de andere buren dan de keus om er al dan niet bij te zijn
En daar is idd niets mis mee


En jij verwacht dat de nare buren hier geen complot omheen gaan verzinnen? Beetje naïef...

Krijgen de normale buren het alsnog op hun dak, maar dan onvoorbereid...

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:30

Janine1990 schreef:
ElviraKelan schreef:

Maar dat is wat anders dan vragen getuige te zijn.
Bij jouw idee zoals je het nu vertelt dan is het
Bv briefje door de brievenbus, zo laat komt het kadaster om dit perceel op te meten
Aan de andere buren dan de keus om er al dan niet bij te zijn
En daar is idd niets mis mee


En jij verwacht dat de nare buren hier geen complot omheen gaan verzinnen? Beetje naïef...

Krijgen de normale buren het alsnog op hun dak, maar dan onvoorbereid...

Beste Janine
Ik vind je manier van reageren op mij een beetje vervelend. Het is de tweede keer vanmorgen dat ik bij een berichtje van jou op mij mijn mond verbouwereerd open zakt.
Ik laat het dan ook hierbij want ik heb hier zo echt geen zin in.
Zeker is iig dat we elkaars meningen niet delen

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:06

Ts ga je het hele stuk laten meten of alleen de grens met die buren waar je nu de problemen mee hebt? Als het dat laatste is, dan hoeven de andere buren helemaal niet ingelicht te worden. Hooguit als er een punt aan het einde is bij andere buren.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:11

Helaas komt deze ellende mij heel bekend voor.

Wij kochten een huis in Belgie.
Het ouderlijke huis, waarbij de jongste zoon op een stuk van het perceel zijn huis had gebouwd, de oudste zoon de schuur nog in gebruik had en de jongste dochter(die een tijd lang in het ouderlijk huis gewoond had) het erf gebruikte voor haar kinderopvang.
Achteraf begrepen we pas dat de 2 overige kinderen van de 5 hadden aangedrongen op verkoop van het huis.
Gelukkig hebben wij wel gelijk het kadaster laten komen voor de verkoop omdat het stuk van de jongste zoon nooit beschreven was maar ondanks de beschrijving bleef hij over zijn grenzen heen gaan en zijn rommel bij ons dumpen.
De oudste begreep niet dat hij toch echt zijn spullen uit de loods moest halen voor verkoop en de dochter bleef komen met haar kindertjes terwijl hier onze honden en paarden rond liepen |o
Dus hebben wij rap een hek met poort geplaatst zogauw de koop rond was.
En daar stonden ze dan, boos op het hek hangend, kindertjes in het gaas gedrukt met zielige gezichtjes dat zij daar altijd speelden.
De jongste zoon begon een terreur beleid, zette om de haverklap afval aan onze kant , duwde zijn aanhanger expres ons hekwerk in.
Bedreigde onze kinderen, dat hij ze onderweg naar school wel van de fiets zou rijden( kinderen waren 4 ,6 en 8 jaar oud)
De buurt had schrik voor de familie(dochter en oudste zoon woonde 100m verder) dus niemand bemoeide zich er mee.
Na een paar jaar durfde hij zelfs gif wat hij spoot op zijn oprit, in onze tuin te sproeien tot 1.5 meter in onze tuin om vervolgens rap op vakantie te gaan.
Hij maakte echter 1 fout, hij zei dat nu de wijkagent met pensioen was , hij alles kon maken }:)

We waren al eerder bij de politie langs geweest om aan te geven dat het uit de hand liep, schelden en bedreigen was hij goed in, al wist hij precies tot hoe ver hij kon gaan en als wij de politie belden, werd de boel al veranderd/opgeruimd terwijl ik de politie aan de lijn had.

Ik heb dus die wijkagent opgebeld, kreeg zijn vrouw aan de lijn en vertelde alle ellende en van het gif in onze tuin.
Ik heb nooit meer iets van de wijkagent of zijn vrouw gehoord maar toen de buurman thuis kwam ging de aanhanger uit het hek en was het muisstil van hun kant.
Een jaar later werd het huis stilletjes verkocht en vertrokken ze .

TS ik wil je niet ontmoedigen maar een kwaaie buur krijg je zelden recht gebreëen en als ik al hoor dat hij zijn eigen broer heeft weggekregen dan is het een zeer moeilijk mens.

Hou goed contact met je overige buren en ik zou zeker wat dingetjes laten vallen wat er bij jullie gebeurd zodat ze op de hoogte zijn.
Ze netjes melden van het kadaster en daarbij mag je best vertellen dat dat nodig is vanwege de buurman zodat ze begrijpen dat het niet om hun grens gaat.
Neem zeker contact op met de wijkagent en vraag of hij er bij wil zijn als het kadaster komt omdat je bang bent dat de buurman heel boos gaat zijn omdat hij het als zijn perceel ziet.
Beetje overdrijven als vrouw mag best, dat werkt in zulke gemeentes(waar het vrouw achter het aanrecht thuis hoort) heel goed. O:)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:32

ElviraKelan schreef:
Beste Janine
Ik vind je manier van reageren op mij een beetje vervelend. Het is de tweede keer vanmorgen dat ik bij een berichtje van jou op mij mijn mond verbouwereerd open zakt.
Ik laat het dan ook hierbij want ik heb hier zo echt geen zin in.
Zeker is iig dat we elkaars meningen niet delen


Welkom op Bokt, onder meer een discussieforum. Waar mensen bij voorbaat al van mening verschillen. Het idee van een discussie is onder meer om tot andere inzichten te komen. Jouw argumenten hebben mij er nog niet van overtuigt dat het helemaal op eigen houtje doen een optie is voor TS.

Ik reageer niet op jou persoonlijk, ik reageer op je berichten. Zie niet in wat daar mis mee is.

Mocht je hier verder op willen reageren, stel ik voor dit naar mijn privé inbox te doen, aangezien dit dan weer gehéél offtopic is en dit niet wenselijk is.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:35

spatter schreef:
Helaas komt deze ellende mij heel bekend voor.

Wij kochten een huis in Belgie.
Het ouderlijke huis, waarbij de jongste zoon op een stuk van het perceel zijn huis had gebouwd, de oudste zoon de schuur nog in gebruik had en de jongste dochter(die een tijd lang in het ouderlijk huis gewoond had) het erf gebruikte voor haar kinderopvang.
Achteraf begrepen we pas dat de 2 overige kinderen van de 5 hadden aangedrongen op verkoop van het huis.
Gelukkig hebben wij wel gelijk het kadaster laten komen voor de verkoop omdat het stuk van de jongste zoon nooit beschreven was maar ondanks de beschrijving bleef hij over zijn grenzen heen gaan en zijn rommel bij ons dumpen.
De oudste begreep niet dat hij toch echt zijn spullen uit de loods moest halen voor verkoop en de dochter bleef komen met haar kindertjes terwijl hier onze honden en paarden rond liepen |o
Dus hebben wij rap een hek met poort geplaatst zogauw de koop rond was.
En daar stonden ze dan, boos op het hek hangend, kindertjes in het gaas gedrukt met zielige gezichtjes dat zij daar altijd speelden.
De jongste zoon begon een terreur beleid, zette om de haverklap afval aan onze kant , duwde zijn aanhanger expres ons hekwerk in.
Bedreigde onze kinderen, dat hij ze onderweg naar school wel van de fiets zou rijden( kinderen waren 4 ,6 en 8 jaar oud)
De buurt had schrik voor de familie(dochter en oudste zoon woonde 100m verder) dus niemand bemoeide zich er mee.
Na een paar jaar durfde hij zelfs gif wat hij spoot op zijn oprit, in onze tuin te sproeien tot 1.5 meter in onze tuin om vervolgens rap op vakantie te gaan.
Hij maakte echter 1 fout, hij zei dat nu de wijkagent met pensioen was , hij alles kon maken }:)

We waren al eerder bij de politie langs geweest om aan te geven dat het uit de hand liep, schelden en bedreigen was hij goed in, al wist hij precies tot hoe ver hij kon gaan en als wij de politie belden, werd de boel al veranderd/opgeruimd terwijl ik de politie aan de lijn had.

Ik heb dus die wijkagent opgebeld, kreeg zijn vrouw aan de lijn en vertelde alle ellende en van het gif in onze tuin.
Ik heb nooit meer iets van de wijkagent of zijn vrouw gehoord maar toen de buurman thuis kwam ging de aanhanger uit het hek en was het muisstil van hun kant.
Een jaar later werd het huis stilletjes verkocht en vertrokken ze .

TS ik wil je niet ontmoedigen maar een kwaaie buur krijg je zelden recht gebreëen en als ik al hoor dat hij zijn eigen broer heeft weggekregen dan is het een zeer moeilijk mens.

Hou goed contact met je overige buren en ik zou zeker wat dingetjes laten vallen wat er bij jullie gebeurd zodat ze op de hoogte zijn.
Ze netjes melden van het kadaster en daarbij mag je best vertellen dat dat nodig is vanwege de buurman zodat ze begrijpen dat het niet om hun grens gaat.
Neem zeker contact op met de wijkagent en vraag of hij er bij wil zijn als het kadaster komt omdat je bang bent dat de buurman heel boos gaat zijn omdat hij het als zijn perceel ziet.
Beetje overdrijven als vrouw mag best, dat werkt in zulke gemeentes(waar het vrouw achter het aanrecht thuis hoort) heel goed. O:)


Wat ook een verhaal zeg... :oo Verschrikkelijk om dergelijke dreigementen te ontvangen die geadresseerd worden aan je kinderen!

Maar ik denk inderdaad dat het niet verkeerd is om het zo op te pakken. Informeer ook eens bij de wijkagent in hoeverre het wijs is om een dossier op te gaan bouwen. Mocht het eens tot een dreigement komen is je aangifte behoorlijk onderbouwd.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:54

Janine1990 schreef:
ElviraKelan schreef:
Beste Janine
Ik vind je manier van reageren op mij een beetje vervelend. Het is de tweede keer vanmorgen dat ik bij een berichtje van jou op mij mijn mond verbouwereerd open zakt.
Ik laat het dan ook hierbij want ik heb hier zo echt geen zin in.
Zeker is iig dat we elkaars meningen niet delen


Welkom op Bokt, onder meer een discussieforum. Waar mensen bij voorbaat al van mening verschillen. Het idee van een discussie is onder meer om tot andere inzichten te komen. Jouw argumenten hebben mij er nog niet van overtuigt dat het helemaal op eigen houtje doen een optie is voor TS.

Ik reageer niet op jou persoonlijk, ik reageer op je berichten. Zie niet in wat daar mis mee is.

Mocht je hier verder op willen reageren, stel ik voor dit naar mijn privé inbox te doen, aangezien dit dan weer gehéél offtopic is en dit niet wenselijk is.

Hmmm interessant je reageert niet op mij persoonlijk maar noemt mij wel naïef
Ook jouw argumenten hebben mij niet van jouw mening overtuigd

Wat mij in jouw gehele houding verbaasd is dat jij de bal steeds bij de ander legt zonder verantwoording te nemen voor jouw eigen doen en laten.

Ook nu vraag jij mij via pb te reageren om hier zelf je woordje eerst nog te doen. Reden: je vind het of topic. Waaraan je ook dus schuldig maakt. Zo ook dat je de bal legt bij de niet betrokken buren om hun te vragen te getuigen zonder je te bekommeren om wat jouw vraag aan hun (getuigen) dit voor consequenties heeft.
Het verbaasd mij dat je niet eerst bij jezelf te rade gaat wat jouw aandeel is. Wat voor consequenties jouw acties hebben

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:34

Moderatoropmerking:
Persoonlijke discussies kunnen beter via PB, want zo gaat het inderdaad steeds verder offtopic. Meningen en ervaringen verschillen nu eenmaal, jullie kunnen beide een andere kant belichten en TS kan dan zelf beslissen wat zij de beste aanpak vindt. Niet nodig om elkaar daarop aan te vallen. :)

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 16:15

Zijn broer heeft tegen het huis een flinke aanbouw gebouwd en woont hierin met zijn gezin. Het waren dus broers, en wij hebben van één van die broers het huis gekocht.

Ik maak vaak dit soort situaties mee. Vaak is het begonnen met iets onbenulligs. Nu de ene broer de andere broer heeft weggekregen ben ik bang dat jullie "Het probleem" bij het huis hebben gekocht. Betekent niet dat je alles maar hoeft te accepteren. Je kan praten tot je een ons weegt maar op een gegeven moment is er een grens bereikt. Ik zou ze vertellen dat het kadaster komt om de erfgrenzen te bepalen en de datum en tijdstip met een aangetekende brief bevestigen. Open en eerlijk blijven. Maar ook duidelijk. Met alleen praten ga je er denk ik niet uitkomen.

Overigens zou je eens bij de gemeente kunnen informeren of er voor het bewonen van de "aanbouw" wel een vergunning is.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 18:33

Even voor het overzicht:
- Er word maar 1 grens uitgezet
- Deze grens betreft allen de percelen van ons en 'de' buren, geen andere buren. De andere buurman zou dan alleen als getuigen functioneren en dat kan inderdaad zorgen voor en breuk in de relatie met 'de buren' dus vind dat een moeilijk gebeuren.

Spatter, jij raadt dus aan om de wijkagent te vragen om als getuigen te functioneren. Is dat een normale zaak voor een wijkagent?

We wachten momenteel nog de datum af van het kadaster en gaan deze schriftelijk mededelen aan de buren. We wachten op de reactie van de buren (of het uitblijven ervan) voor het ondernemen van andere actie. We willen ook niet te snel een andere buur of wijkagent erbij betrekken. Ik denk dat we dan de buren alleen maar meer 'beledigen'.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:46

Ik denk dat een wijkagent op buurman werkt als een rooie lap op een stier..
En dat een gerespecteerde bekende meer bereikt.
Ts, ik stuur je even een pb-tje.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:14

Misschien kan het kadaster hun paaltjes met een spray om circelen?
Dan is er sowieso moeilijker mee te knoeien.
En foto's maken van waar de paaltjes staan met de persoon van het kadaster erbij en misschien iets herkenbaars erbij (bijvoorbeeld een bepaalde struik, of bij een terras dat het aantal stenen oid te zien is).

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:18

Ik had niet begrepen dat je maar één grens liet opmeten. In dat geval zou ik er ook geen andere buren bij halen, al kan ik me absoluut vinden in de reactie van Kamsel. Dus als je zo iemand weet, dan kan je dat nog overwegen natuurlijk.

Jes schreef:
Misschien kan het kadaster hun paaltjes met een spray om circelen?
Dan is er sowieso moeilijker mee te knoeien.
En foto's maken van waar de paaltjes staan met de persoon van het kadaster erbij en misschien iets herkenbaars erbij (bijvoorbeeld een bepaalde struik, of bij een terras dat het aantal stenen oid te zien is).



Dit vind ik een goede, maar ik zou ook zeker bij het Kadaster informeren of zij een dossier aanleggen. Zij hebben vast vaker met dit bijltje gehakt. Je kan daar gerust aangeven dat het een soort van burengerucht betreft en dat je je graag alles dichtgetimmerd wilt hebben.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 20:42

Ja met een spray omcirkelen hadden wij het ook over gehad. Helaas is het wel allemaal kale aarde (de buren hebben een kwekerij). Het is dus redelijk eenvoudig voor de buurman op de paaltjes er uit te trekken en de spray weg te scheppen.

Janine, wat bedoel je precies?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:08

Wellicht dat je de boel kan filmen. zeker voor het bewijs.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 21:11

Gaan we ook doen, als het meneer van het kadaster daarmee instemt natuurlijk.